1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie thread [Deel 18]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 14 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    mmm dat belooft wat voor hd dan, want het was toch echt al een stuk mooier, dan zonder de receiver ertussen.
    Had ze even naast elkaar gezet met dual screen, en je zag toch al heel duidelijk verschil.
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Zodadelijk kun je het in HD bekijken. Het EK journaal is nog SD, maar de voorbeschouwing in de studio is HD.
     
  3. El Jazzaff

    El Jazzaff Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    3
    Niet alleen de nieuwe tv's, ik vind het altijd wel leuk om te zien waar iedereen nou zo over op loopt te scheppen...:+ Dus bij deze, laat eens wat zien mensen!
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Wel een vreemd verschil dan. Jouw calibratie is beter gemeten dan bij de test van tweakers.net?
    http://tweakers.net/specials/lcd-plasma/

    Dan klopt het zeker ook niet dat jouw Samsung lcd een contrastverhouding heeft van 722:1, terwijl de Panasonic plasma minstens 5.873:1 is.
    Zelfs de helderheid van de Panasonic plasma is hoger dan de Samsung lcd nl 293cd/m2 tegenover 323 cd/m2 van de Panasonic.

    Dit is de eerste reviewserie waar plasmatelevisies en lcd's meedoen en we moeten zeggen dat de verschillen erg groot zijn. Vooral de zwartwaardes van de LG 50PG6000 en de Panasonic TH-42PZ85E waren van een totaal andere klasse dan de tot nu toe geteste lcd's.

    Van een totaal andere klasse dan de tot nu toe getesde lcd's? Wauw.

    Een tweede opvallende constatering is dat het stroomverbruik nogal uiteenloopt. Het zuinigste model was de Samsung 40A656 met een verbruik van slechts 138W, wat voor een 42"-televisie zeer weinig is. Aan de andere kant van het spectrum vinden we de eveneens 42"-grote JVC LT42V80BU, die maar liefst 216W gebruikte met minder felle beeldinstellingen. Dit is zelfs acht watt meer dan de Panasonic plasmatelevisie noteerde, wat het bewijs is dat een plasmatelevisie niet per definitie meer stroom verbruikt dan een lcd-variant. Als we de Panasonic minder fel hadden afgesteld of de JVC feller, was het verschil alleen maar groter geworden.

    De plasma verbruikt dus minder dan de jvc lcd....


    In real life tests met bewegende beelden is het verschil tussen hd ready en full hd erg moeilijk te zien op een normale kijkafstand.

    Dat weten we allang he?

    We roepen de Panasonic 42PZ85 dan ook uit tot winnaar van het middensegment van onze reviewserie.

    Verbaast me niks.

    En in het hoge segment:
    http://life.tweakers.net/reviews/894/1/sony-40x3500-en-conclusie-topsegment-pagina-1.html

    Toch kan ook in deze vergelijking de lcd-televisie niet meekomen met de prachtige kleuren van de plasma-tv. De Pioneer wint het dus dankzij de indrukwekkende kleuren die het plasmapaneel kan weergeven.

    De hdready Pioneer verslaat hiermee de full hd lcd van Sony. Dat is niet zo vreemd, aangezien zwart- en kleurenweergave en motion handling veel belangrijker zijn dan de voordelen van full hd resolutie.

    Zij zijn overigens niet de enigen: ook de bekende mannen van cnet.com zetten de hdready plasma van Pioneer op de 2de plaats van beste hdtv die je op dit moment kunt kopen. De full hd plasma van Panasonic komt bij hun op 1.
    De hdready plasma van Pioneer verslaat dus alle full hd lcd's en plasma's op de Panasonic na!

    http://reviews.cnet.com/best-hdtvs-overall/
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2008
  5. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Je haalt de woorden uit men mond Ferry. Wilde net stukjes uit de test gaan posten ;)

    Als zo'n objectieve test nog niet genoeg bewijst of aangeeft weet ik het niet meer. Iedereen koopt natuurlijk gewoon wat hij of zij het mooiste vindt, maar om dan dingen te gaan roepen die uitvoerig zijn getest en waaruit blijkt dat dit niet klopt....tja, koppigheid misschien?
     
  6. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    even wat vragen over digitale tv:

    1: ik heb (nog) geen digitale tv, heb een sony w4000 (met ingebouwde dvb-c dvb-t dvb-c(HD) nu ontvang ik ned1, 2, 3 sbs6 en nog wat niks zeggende zenders gratis digitaal. De overige zenders ontvan ik ook bijv. Discovery HD, Film1.1 1.2 1.3 1+ 1HD en de hele sport 1 collectie, en eigenlijk zogoedals elke digitale zender die er is (kan ze nu uiteraar niet bekijken) BEHALVE Ned1 HD hoe ik de tv ook laat zoeken hij vind hem niet, nu had ik ergens gehoord hier dat ik een alpha crypt kaart versie 3.15 moet kopen wil ik hem ontvangen, maar aangezien ik geen digitaal abbonement heb heb ik toch nog niks aan zo'n kaart of wel? en hoe werkt een alpha crypt kaart precies?

    2: Ik heb gisteren even lopen zoeken over canaal digitaal maar een aantal dingen zijn mij niet duidelijk: als ik het hd abbonement afsluit zou ik dan geen rtl, sbs veronica, net5 etc. hebben? want die staan niet in het pakket voor hd op de site van canaal digitaal of moet ik zowiezo het basis pakket nemen en daar bovenop ook nog eens hewt hd pakket?

    3: eveneens ook nog even over canaal digitaal: op hoeveel tv's kan ik het bekijken? en als ik met mijn tv alleen een smartcard van canaal digitaal zou aanschaffen zou ik toch geen decoder meer nog hebben aangezien ik een ingebouwde hd tuner heb?

    dit waren (voorlopig) de vragen hoop dat iemand antwoorden heeft
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hier vindt je veel informatie de Alphacrypt ,
    http://www.digitalekabeltelevisie.nl/decoder/alphacrypt/index.shtml

    De DVB-T in mijn D3500 werkt niet niet bij de digitale tv van @Home (Ziggo).
     
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Dat komt omdat dvd-t antenne is, en niet kabel(dvb-c) ;)
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat voor een slaapkop ben ik ook weer.
    Bedoel natuurlijk dat de DCB-C tuner niet werkt met @Home.
     
  10. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Tjonge jonge jonge... kijk jij maar eens lekker naar de HDTV review van de 42PZ85, 40W4000 en 40A656. Laat me overigens smakelijk lachen om de opmerking dat tweakers.net objectief is, ze zijn vaak juist enorm biased kijk maar eens naar artikelen over Ati kaarten en Amd processors.
    Bij HDTV test halen ze op de 40A656 een gecalibreerde zwartwaarde van 0.05cd/m2 wat gelijk is aan de 40w4000 en 42pz85.

    Overigens cnet vergeet dus graag de full hd Kuro's die veel betere zwartwaardes (0.03cd/m2), scaling, deinterlacing (heeft dus geen problemen met 3.2 en 2.2 pulldown) en kleurenspectrum heeft dan de Viera full hd's.
    Altijd dat geklaag over dat full hd niets brengt boven hd ready doet mij alleen maar denken dat jullie eigenlijk liever een full hd scherm hadden gewild.
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2008
  11. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Voetbal hoeft om mij niet meer in HD.
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb zelf een 40" FullHD + HD-decoder , maar heb de meeste wedstrijden gezien bij mijn ouders op mijn oude R71B in analoog :lol:
     
  13. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben binnekort van plan een wii te kopen. Hier wil ik dan ook gelijk een component kabel voor gaan kopen omdat het dus schijnt dat het daardoor veel beter beeld word.
    Nu heb ik wel 1 probleem.
    Ik heb maar 1 Component ingang op mijn tv, en die is al in gebruik door mijn 360.
    Nu kan ik natuurlijk een hdmi kabel van 50 euro voor mijn 360 te gaan kopen,
    en vervolgens voor 30 € ook nog eens een component kabel voor mijn wii.

    Maar dan ben ik al snel 80€ kwijt en het leek mij dan ook handiger als er een soort split is ofzo. dus dat ik 2 componenten apperaten kan aansluiten op 1 adapter, en dat die adapter dan op mijn enigste component ingang komt.

    En dat ik dan dmv een switch kan switchen tussen mijn 360 en Wii
    Is dit mogelijk, of is er eventueel aan andere oplossing?
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Voor een HDready of FullHD MOET je een componet-kabel gebruiken.
    Hoer wel het beeld dan maar 480p is is het altijd nog beter dan als je gamed via de scart !

    Je kan natuurlijk een Component-switch kopen!!
    [​IMG]

    Je hebt ze al vanaf € 20
     
  15. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Of je kijkt ff hier in dit xbox 360 algemeen/hardware en zoekt een topic over HDMI niet meer nodig ofzoiets
    Heb het zelf ook gedaan, en het werkt. dus dan kun je een hdmi kabel kopen van 5 euro. en dan is het maar 35,- ipv 80.
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Veel mensen denken dat je voor voor de Xbox360 of PS3 een speciale HDMI-kabel nodig hebt.
    Zij kijken dan alleen naar de HDMI-kabels op de game-afdeling in de winkel.

    Gebruik voor de PS3 een simpele HDMI-kabel van de Lidl (€7,99) en deze werkt perfect tot 1080p.
     
  17. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    mar eigenlijk moest je voor de 360 wel een speciale kabel nodig hebben, vanwege de optische gedoe. Maar daar hadden we dus een oplossing voor :)
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is inderdaad een melkkoe voor Microsoft.
    Voor elk probleem is er wel weer een oplossing.
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
  20. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hou het liever heel, IK kijk wel of ik ergens goedkoop een hdmi kabel kan krijgen:)
    En even voor de zekerheid. Elke hdmi kabel, zoalds deze
    bijvoorbeeld werkt op iederen 360? is er geen versschil tussen oudere versies van de console?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina