Je hoeft niks om te zetten. Als je een xbox360 met hdmi hebt en je stopt de hdmi kabel vanuit je xbox360 in je tv, dan komt daar automatisch het geluid door.
Op de hdmi kabel zit geen schakelaar voor SD/HD.
De link naar Chad Ledford is alleen voor als je het geluid via een optissche kabel naar je surround doet of de rode en de witte tulpjes gebruikt voor naar je stereo.
Doordat die slimmerds t zo krap hebben ontworpen op die xbox360, past dus de AVkabel niet boven de hdmi kabel.
Op de foto van de audio dongle een paar posts terug, kan je zien dat deze veel smaller is dan de gewone kabel en daardoor past deze wèl in de AV output net boven die hdmi. Ik heb deze ook, omdat ik een optische kabel naar mn surround heb lopen.
Er zijn tegenwoordig ook surround receivers waarmee je ook via de hdmi de surround kunt laten lopen. Er gaat dan een hdmi kabel van de xbox360 naar de receiver en daarna vanuit de receiver naar de tv.
Je kunt vaak meerdere hdmi apparaten (en ook componenten en scart enz) op zo'n receiver aansluiten en deze zowel als surround alsook switch gebruiken. Je hebt dus receivers met meerdere hdmi inputs (xbox360/ps3/digitale decoder enz) en 1 output (naar je tv).
Ik zit eraan te denken om er eentje te kopen en dan zou ik mn xbox360, ps3 en mn pc hierop aan kunnen sluiten via hdmi en dan 1 hdmi kabel naar mn tv en de receiver geeft dan de surround door aan de aangesloten boxen.
Alleen ben ik net klaar met het verbouwen van mn kamer en die receiver past net niet in mn audio video meubel
Moet ik weer aanpassingen doen en daar heb ik nog niet zoveel zin in)
Je doet het gele tulpje in je tv? Dit is composite en dat is volgens mij de slechts mogelijke manier om m op je tv aan te sluiten. Heb je geen scart met rgb op je tv? Welke tv heb je eigenlijk? Misschien dat mensen hier tips hebben wat aansluiten betreft (ik weet niet zoveel van die composite en scart af).
Klik om te vergroten...