Een klein beetje research voordat je vragen gaat stellen is misschien wel handig .
Maar even kijken: 32" is een mooie grootte ja, maar het ligt eigenlijk aan je kamer. Heb je een kamer waar je bed met een klein bureautje in past, dan zou 26" al mooi zijn, heb je een villa en een slaapkamer zo groot als een woonkamer, dan wordt het een ander verhaal . Probeer anders eens een met wat kranten de afmetingen van een Samsung 32LER81 na te maken, en plak die even tegen de muur. Denk er wel aan dat bij de afmetingen de rand er al bij in zit, en bij de maat 32" nog niet.
Als je de grootte eenmaal weet kan je ook beslissen of je Full-HD wil, of niet. Op 32" heb je FullHD helemaal niet nodig, en 37" ook niet. Als je dicht op een 42" zit zou je misschien iets verschil kunnen zien, maar het echt grote verschillen zie je pas als je op dicht op een 46" of groter gamed.
Daarnaast zou je dan ook een Full-HD bron moeten hebben, en tenzij je een PS3 hebt, of een standalone Bluray-speler heb je dat meestal niet.
Plasma of LCD is een groot discussiepunt, maar simpel gezegd is het dit: als je je kamer goed kan verduisteren (luxaflex voor de ramen, gordijnen die weinig licht doorlaten) is Plasma een erg goede keus, dan heb je echt superkwaliteit. Heb je echter 3 ramen zonder enige bedekking in je kamer die ervoor zorgen dat er direct zonlicht op je TV zal schijnen, is LCD misschien een betere keus.
Hiervoor moet je ook eerst de grootte van je TV weten, want voor zover ik weet zijn er geen 32" Plasma's, wel wat 37" Plasma's, en veel 42" Plasma's. Zelf heb ik ook een 42" Plasma in mijn slaapkamer staan .
Modellen die je kan bekijken zijn bijvoorbeeld de nieuwe Samsung-series, iets in de trant van LE32A456, daarvoor moet je eventjes Googlen. Die modellen zijn erg mooi, en hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding. Je zou ook kunnen gaan voor een 32R81 of een 32S81; beide LCD.
Laatst bewerkt door een moderator: 18 jul 2008