1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie thread [Deel 18]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 14 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    zo zou het meoten zijn, maar ik merk ook weinig verschil.
     
  2. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Even advies nodig na de vele posts over de th37pv7f op de vorige pagina´s. Ik wou eerst de th37px80 kopen maar zag dat deze nu 300 euro scheeld met zijn voorganger. Iemand een advies? Ben nu een oude 50 cm beeldbuis gewend dus het is zeker een vooruitgang.
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Neem je xbox mee naar de winkel en vergelijk de 2 tv's. Voor 100 meer zou ik het nieuwe model nemen. Ik heb deze nog niet zien spelen, maar vond de oude versie tegenvallen icm mn xbox360.

    De TH37PV7 panasonic plasma kost 500 en de nieuwe TH37PX80 kost €950, deze zijn hdready maar geven n heel mooi beeld.

    Zelf testen en koop degene die jij t mooiste beeld vindt geven door te kijken naar dingen die je thuis ook kijkt (films, dvd's, games).
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Goed advies , kopen wat je zelf het mooist vindt.

    Mijn voorkeur gaat uit naar een FullHD LCD.
    Wilde nu graag een Sony hebben en heb daarom ook alleen maar Sony gekeken.
    De combinatie Sony FullHD en PS3 leek mij de beste keus.
     
  5. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Was ik inderdaad van plan nog te doen. Specs zijn allemaal leuk en aardig maar zeggen uiteindelijk weinig (zeker de contrastratio). Daarom vraag ik mij ook af of er qua beeldkwaliteit veel verschil is. Ik weet niet of jij beide tv´s al gezien hebt? Zowel kun je me dan misschien vertellen wat jouw ervaringen met beide tv´s waren. Tot slot nog even, wat betreft het vergelijken in de winkel, zijn daar nog dingen waar ik op moet letten?


    Alvast bedankt.
     
  6. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb een movie stand, dus die kan ik wel eens proberen. Ik vond de kleuren altijd alleen zo saai op movie, dus vandaar dynamic, en de meeste andere 360 games zijn juist top met dynamic.

    Game mode gebruik ik zeker weten niet nee.
     
  7. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb in de winkel de eerste keer tv's vergeleken zonder de prijskaartjes/specskaartjes te bekijken.

    Plasma kwam bij mij meteen voller en mooier over maar het verschil tussen F-HD en HD-R zag ik niet op een afstand van 2,5/3 meter. Dat zit ik er thuis ook vanaf dus vandaar die afstand.

    Ik kan dan wel mooi een F-HD tv kopen om te kunnen zeggen dat ik F-HD heb en dat het beeld scherper blijft als je er met je neus bovenop staat, maar als ik gewoon zit te gamen merk je het verschil niet eens op die afstand. Specs zijn leuk maar uiteindelijk gaat het om het beeld wat jij er thuis op creert d.m.v. je eigen apparatuur (PS3, X360, BR-speler etc. etc.) Probeer dus altijd soortgelijk materiaal te testen in de winkel.
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Je moet je eigen spullen meenemen die jij op je nieuwe tv ook wilt gaan aansluiten en gaan bekijken. Ga dus gamen, kijk wat voor jou bekende stukken film en kijk (analoge?) tv.

    Ook moet de met de beeldinstellingen kunnen spelen, anders kan je nooit n goede beslissing nemen.

    Neem de zelfde kijkafstand als thuis en bedenk dat je thuis veel minder lichten aan hebt staan.

    De Th37PV7 is trouwens t instap/budget model van de TH37PV70 (iets lager contrast met maar 1 hdmi aansluiting). De TH37PX80 is de opvolger van de TH37PV70.

    Zelf vergelijken in de winkel of je het geld waard vindt.
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Probeer de kleuren aan te passen in de moviestand. Het blijft natuurlijk allemaal persoonlijk, ik weet niet wat jij mooi vindt.

    Maar dat de dynamische stand jouw licht/donker problemen veroorzaken lijkt me aannemelijk.
     
  10. Marcjah

    Marcjah King Of Members

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is de goedkoopste HD-Ready TV die er is?
     
  11. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel inch wil je hem hebben?
     
  12. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat versta jij onder goedkoop?

    10,- ? (niets beschikbaar)

    100,- ? (nog steeds te weinig)

    250,- ? (kijk op marktplaats of ga voor een monitor kijken)

    500,- ? (ja nu is er aardig wat verkrijgbaar, nu nog kijken welke grote je wilt)

    of 1000,- ? (hele ruime keus, eerst maar eens kijken wat je eisen zijn)



    En welke de goedkoopste is valt niet te zeggen, de prijzen staan nu eenmaal niet vast.
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2008
  13. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Philips komt in september met de 42PF9803, deze LCD met LED backlight heeft meerdere LED zones die totaal uitkunnen zoals bij de Samsung F96 serie en de serie 9 die binnenkort uitkomt. Door de LED smartlighting heeft de nieuwe Philips 2.000.000:1 dynamisch contrastratio, 100Hz, 2ms responsetime en zwartwaardes van 0cd/m2 of dus PIKZWART (ongeevenaard zwart).
    Ook is het gerucht dat deze tv 3D ambilight heeft, iedereen die in het huis van toekomst is geweest weet hoe spatzuiver vet dit is.
     
  14. pApzAkkii

    pApzAkkii Active Member

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee, ik ben zelf ook meer onder de indruk van de nieuwe serie... nu ben ik eventueel nog aan het kijken of ik misschien voor de 40 inch ga, maar dat denk ik niet...

    Die panasonic tv's zijn idd ook mooie tv's, alleen beide plasma en mijn voorkeur gaat toch naar lcd tv's. hoewel plasma zeker niet slecht is..

    Maar ik zal binnenkort maar is een keer naar de mediamarkt e.a. gaan...

    En dat testen kan gewoon altijd?
     
  15. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Werd vanmiddag gebeld door de block.
    Ze konden mijn tv op zijn vroegst vrijdag leveren maar konden geen tijd noemen,
    aangezien ik vrijdag weg moet en er verder niemand thuis is ging dat dus niet.

    Nu word de tv (panasonic th37pv7f) aanstaande maandag geleverd. (ze komen alleen op maandag, woensdag en vrijdag in mijn woonplaats.)

    Beetje jammer want nu moet ik nog een hele week wachten.

    Weet iemand hier toevallig op welke hoogte het scherm zelf begint als de tv op de voet op een meubel staat?

    @ Ferry34,

    Jij had het een paar pagina's terug over een HDMI Switch, Kun je daar wat meer over vertellen? (prijs, kwaliteit en tevredenheid)
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2008
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb zelf de HDMI switch gehad van het merk HQ (AVSWITCH-45).
    http://www.hqproducts.com/nl/home

    Dat ding kost bij het onderdelenhuis € 99.

    Heb de HDMI switch de volgende dag terug moeten brengen omdat mijn Samsung HD-decoder wel werkte via 576p maar niet op 720p of 1080i.
    Het gekke is dat de PS3 het wel deed op 720p en1080i.
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik had deze gekocht voor €79, kreeg destijds een hdmi kabel erbij

    http://www.consoleshop.nl/product/47363/sitecom-network-kvm-hdmi-switch-kv-020.html

    Heb m aangesloten gehad en hij deed t goed, maar toen heb ik mn oude pc eraf gehaald en toen had ik maar 2 hdmi toestellen, namelijk mn xbox360 en mn nieuwe pc en mn tv heeft 2x hdmi.
    Ik had m dus ff niet meer nodig.

    Maar ik heb nu n ps3 erbij gekocht, dus sloot ik mn switch weer aan maar hij doet het niet meer :mad:
    Dat is de ellende met internetaankopen...inpakken opsturen enz enz.

    Nu moet ik steeds mn kabel switchen achterin mn tv, dat is ook niks.

    Hmm, je zou bijna een receiver kopen voor €325, kan je meteen 3 hdmi's in prikken....


    Nog 4 dagen Melbuuln!
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2008
  18. Alexis

    Alexis Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    en welke prijs gaat er op plakken ongeveer? :) gokje?
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Eerst ff bellen om te vragen of je mag testen natuurlijk.

    De nieuwe 37 samsung lcd heeft hier 2 goede reacties van kopers
    http://www.kieskeurig.nl/review/FBE3A4F44590A918C125742C003E59D3.htm

    Ben wel benieuwd naar je ervaring als je gaat testen.
     
  20. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    En Welke reciever bedoel jij dan precies?

    Want dat is namelijk wat ik nu overweeg, en de prijs die jij noemt ligt mooi in het budget dat ik ervoor uitgetrokken heb.
    Zou graag meer willen horen, Want van recievers heb ik totaal geen verstand.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina