1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    GTA 4 ziet er op de manier wel beter uit, de blur wordt een stuk minder en de AA is wat beter, dus dat het niets zal uitbrengen ben ik niet met je eens.

    Wel ben ik met je eens dat er zeker een verschil tussen HD Ready en Full HD zit.

    EDIT:

    N.v.m.
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2008
  2. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat klinkt als dat het bij je is ingebrand, retention is na een uurtje maximaal weg.
    Plasma's hebben geen last van dode pixels maar van geladen plasma cellen die niet ontladen kunnen daar heb je waarschijnlijk last van. Dit zou op te lossen moeten zijn door de plasma een uurtje ofzo helemaal van het electriciteit te laten.




    Dat ligt helemaal aan de tv die gebruikt wordt, als deze slecht is in het scalen van resolutie dan zal het forceren van een hogere resolutie in de PS3 er scherper uit zien. Als de tv wel goed is in scalen maakt het geen verschil of heeft het soms zelfs een negatief effect. Bij het forceren van 1080p tov 720p zal de game nog steeds op 1024x600p gerenderd worden zonder MSAA.
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2008
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    We hebben het niet over het totaalplaatje, we hebben het over dat de extra resolutie van full hd volgens jouw niets brengt boven de resolutie van hd ready.
    Puur resolutie en niets anders



    Ik zeg alleen dat wanneer een blu-ray film wordt afgespeeld op een hdready en op een full hd, het verschil in resolutie niet of nauwelijks kan worden opgemerkt.

    2,25x is klein volgens jouw? Oke dan. Het verschil is inderdaad wel kleiner dan tussen sd als hd ready (720p) maar het is alsnog een groot verschil.

    Het klinkt als een groot verschil, alleen kunnen je ogen dit bij bewegende beelden moeilijker zien.
    Het blijft mij verbazen dat je wèl heel goed het verschil in resolutie tussen een full hd en een hdready kan zien, maar dat jouw Samsung a656 een motion resolution heeft die veel lager is dan een hdready plasma en dus een lagere resolutie heeft, dat zie je dan weer niet.
    ---
    Ferry:
    Nog 1 keer: het is onmogelijk om het verschil in scherpte tussen hdready en full hd te bekijken door op een full hdtv, 720p-content te gaan bekijken.
    Aangezien jouw tv dit moet upscalen naar de resolutie van het scherm.

    Volgens mij heb ik heel duidelijk meerdere keren gezegd dat dit inderdaad het geval is.
    Nou wordt die helemaal fraai!
    De hele discussie kwam omdat jij vertelt dat het verschil tussen een hdready en full hd heel groot is, juist omdat je zegt dat wanneer jij op je full hd Samsung a656 720p content gaat bekijken, dit een stuk minder scherp is dan wanneer je er full hd content op bekijkt.
    Full hd content zal er op een full hd scherp altijd een stuk scherper uitzien dan 720p content op diezelfde full hdtv.

    Een stuk of 3 keer heb ik je uitgelegd dat je het verschil tussen full hd en hdready niet kan bekijken door op een full hd scherm naar 720p content te gaan kijken. Steeds ontkende je dit, maar nu zeg je dat dit het geval is.

    Volgens jouw zit er geen verschil tussen 720p bronmateriaal en 1080p bronmateriaal op een full hd en daar heb je 100% ongelijk in.

    Totale nonsens, want dat heb ik nog nooit gezegd. Het hele punt is juist dat je niet (!) kan schakelen tussen hdready content en full hd content op hetzelfde scherm om zo de verschillen tussen hdready en full hd te bekijken.
    Je hebt hiervoor 2 aparte schermen nodig, een hdready en een full hd en pas dàn kan je vergelijken.

    Bij een WXGA scherm (1366x768p) zal het gebruik van 1080i of 1080p een beter effect hebben dan 720p omdat de tv niet hoeft te upscalen maar moet downscalen en dat heeft een altijd een positief effect.

    Vreemd, want iedere keer als ik zei dat doordat mn scherm een input aankan van 1080p, was jij degene die zei dat dit niks uitmaakte.

    Echter is GTA4 op de PS3 slechts 1024x600p en zal forceren na 1080p niets brengen.
    Ook vreemd, aangezien ik een duidelijk scherper en gedetailleerder beeld zie.

    Het is genant om te zien hoe je je eigen woorden verdraait en mij woorden in mn mond legt die ik nooit heb gezegd.
    Voordat je dat weer doet, laat ik de berichten ff aan je zien

    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=110904&page=62
    --------------------------------------------------------------------------

    29 april 2008, 16:32 #919
    Onslaught
    HardCore Gamer

    [Toevoegen] [Sturen] Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door Ferry34
    Als je op een full hd scherm gaat schakelen tussen een hdready en een full hd resolutie zal je dit natuurlijk zien. Dus dan ziet 1080p er inderdaad scherper en beter uit dan 720p, omdat het paneel full hd is.


    Maar wanneer je een 32 inch hdready toestel naast die 32 inch full hd gaat zetten en je speelt op beide toestellen dezelfde Blu-ray film, denk ik niet dat je een verschil gaat zien.
    Daarom is full hd op zo'n klein scherm volgens mij nutteloos. Hij moet dit natuurlijk zelf in de winkel gaan testen om te kijken of hij verschil ziet en of hij het bedrag er voor over heeft.

    (mooi scherm morti!)

    Onslaught:

    Kerel dat is echt niet waar het verschil tussen Full HD en HD ready is net zo groot als het verschil tussen EDTV (576p) en HD ready (720p)

    --------------------------------------------------------------------------
    30 april 2008, 10:26 #923
    Ferry34
    games/gadgets addict




    Geregistreerd: 4 januari 2007
    Berichten: 479 Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door Onslaught
    Kerel dat is echt niet waar het verschil tussen Full HD en HD ready is net zo groot als het verschil tussen EDTV (576p) en HD ready (720p)

    Ferry:
    Nogmaals: het switchen van full hd naar 720p op een full hd tv heeft natuurlijk helemaal geen zin.

    Als jij het wel ziet, moet je een full hd kopen.


    Laatst gewijzigd door Ferry34 : 30 april 2008 om 23:04.
    --------------------------------------------------------------------------
    2 mei 2008, 18:36
    Oorspronkelijk geplaatst door Ferry34
    Als jij in een winkel ben, dan kan jij zonder naar de kaartjes of het model van de tv te kijken, zien of een tv hdready of full hd is?

    Ik zie het niet (bij een goede tv) en vindt het dus het geld niet waard. Als ik een full hd tv bekijk, zie ik geen mooier beeld dan op mn hdready. Nogmaals: het switchen van full hd naar 720p op een full hd tv heeft natuurlijk helemaal geen zin.

    Als jij het wel ziet, moet je een full hd kopen.

    Onslaught:

    Dus jij wil beweren dat het verschil tussen een native 1080p bron en een 720p bron niet te zien is op een Full HDTV?
    Ermm... juist ------------------------------------------------------

    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=110904&page=63

    2 mei 2008, 23:00 #931
    Ferry34
    games/gadgets addict




    Geregistreerd: 4 januari 2007
    Berichten: 479 Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door Onslaught
    Dus jij wil beweren dat het verschil tussen een native 1080p bron en een 720p bron niet te zien is op een Full HDTV?
    Ermm... juist

    Ferry
    Het schakelen tussen 1080p en 720p op een full hd scherm is werkelijk totaal zinloos. Dat begrijp je toch zeker zelf wel????
    Als jij het op die manier bekijkt, dan begrijp ik wel dat jij denkt dat het verschil te zien is.

    Het gaat erom, of je een verschil ziet tussen een hdready scherm en een full hd scherm, wanneer deze bijvoorbeeld een Blu-ray laat zien.

    Ik zie geen scherper beeld op mn hdready plasma, dan op een full hd.
    De verschillen zijn zo klein, dat ik het geld er in ieder geval niet voor over heb.

    -----------------------------------------------------------------------
    3 mei 2008, 23:34 #942
    Ferry34
    games/gadgets addict




    Geregistreerd: 4 januari 2007
    Berichten: 479 Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door Onslaught
    Kerel dit is echt zo'n BS!
    Speel een Blu-ray af op een full HD scherm geforceerd op zowel 720p en 1080p als jij werkelijk geen verschil ziet raad ik je toch echt snel contact op te nemen met een opticien.
    Geef mij maar eens een haarscherpe onderbouwing waarom een 720p bron op een full HDTV er net zo goed uit zou zien als een native 1080p bron.
    Ik denk geen verschil te zien er IS een verschil.



    De verschillen zijn juist erg groot tussen 720p en 1080p, bijna net zo groot als tussen 480p en 720p.
    Ga voor de gein maar eens PC aansluiten op full HDTV met een echte 1080p game bron (tov een upscaled Xbox 360/PS3 720p bron) durf maar met een strak gezicht te beweren dat je geen verschil ziet.

    Ferry:

    Ik begrijp wel waarom jij zo'n groot verschil ziet tussen full hd en hdready. Jij vergelijkt de 2 resoluties op hetzelfde scherm! (ik heb dit de vorige keer ook al duidelijk vermeld, maar je leest t niet goed).

    Wanneer je op een full hd tv een Blu-ray gaat bekijken, dan zal die er zeker scherper en beter uitzien dan wanneer je dit gaat bekijken op 720 op dezelfde full hdtv. Dat is logisch, aangezien de native resolutie van dat scherm 1080p is.
    Je kan dus niet (!) een full hd scherm met een Blu-ray op 1080p gaan bekijken en daarna switchen naar 720p en dan zeggen: de 1080p is scherper! Ja dat snapt iedereen wel.
    Wanneer je echter dezelfde Blu-ray film tegelijkertijd afspeelt op zowel een full hd tv alsook een hdready tv die er naast staat, zal je werkelijk nauwelijks n verschil zien.
    Waarom denk je dat er zoveel grafieken zijn waarop staat dat je voor de voordelen van full hd, echt dichtbij het scherm moet gaan zitten?

    Ik heb dus een 1366x768 plasma, met daaraan n xbox360 met hd-dvd en ook een ps3, beiden aangesloten via hdmi op 1080p en ik zie geen verschil in de winkels met andere tv's, wanneer ik een Blu-ray of hd-dvd zit te kijken.
    Ook in de winkel zelf, als ik een hdready en een full hd, dezelfde film zie afspelen zie ik bij de full hd echt niet meer detail.

    Als jij het op deze manier test en je ziet nog steeds n behoorlijk verschil, dan moet je zeker de full hd kopen.
    -------------------------------


    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=117180&page=25
    28 augustus 2008, 01:32 #372
    Ferry34
    games/gadgets addict




    Geregistreerd: 4 januari 2007
    Berichten: 479 Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door Onslaught
    Op een monitor van 17" is duidelijk het verschil te zien tussen bijvoorbeeld 1280x1024 en 1600x1200 het is alleen een kwestie van hoever je er vanaf zit. Het verschil tussen hd ready (720p) en full hd (1080p) is een groot verschil (921.600 pixels tegen 2.073.600 pixels) als

    Ferry:

    Je blijft die nonsens maar verkondigen. Ik heb het je al zeker 3 x uitgelegd dat je het verschil tussen full hd en hdready nooit kan laten zien door op een full hd scherm te wisselen tussen 1080p en 720p.

    Een blinde kan het verschil dan nog zien.
    Wat je wèl kan doen is een blu-ray tegelijkertijd afspelen en bekijken op een full hd en een hdready.
    Als jij het verschil duidelijk kan zien, ben je heel apart want dat kan bijna niemand.

    Bovendien zijn er nog meerdere mogelijkheden wat betreft hdready. Zo heb je bijvoorbeeld 1024x720 of 1366x768.
    Dan heb je ook nog schermen die een input aankunnen van 1080p, waardoor de tv meer info binnen krijgt en een meer gedetailleerder beeld kan neerzetten.
    ---------------------------

    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=117180&page=26
    28 augustus 2008, 18:00 #388


    Oorspronkelijk geplaatst door Ferry34
    Je blijft die nonsens maar verkondigen. Ik heb het je al zeker 3 x uitgelegd dat je het verschil tussen full hd en hdready nooit kan laten zien door op een full hd scherm te wisselen tussen 1080p en 720p.

    Onslaught:

    Godsamme kerel jij bent hier nonsens aan het verkondigen. Bij een full hd is zeker wel het verschil tussen 1080p en 720p te zien als je een echte native 1080p en 720p bron voert. NATIVE DUS NIET UPSCALED!!!
    -------------------


    Hoe vaak en hoe duidelijk moet ik het typen:
    Wanneer je 2 verschillende tv's naast elkaar zet zoals een full hd lcd en bijvoorbeeld een hdready 1366x768 plasma met n input van 1080p.....
    en je speelt op beide toestellen een blu-ray film af, dan is het verschil in resolutie niet/nauwelijks waarneembaar.

    Het switchen tussen 720p en 1080p content op 1-en hetzelfde full hd scherm is nutteloos. Hiermee kan je nooit het verschil tussen een hdready en een full hdtv bekijken. Natuurlijk zal 1080p op een full hd scherm er scherper uitzien dan 720p op datzelfde full hd scherm.
    Zet je echter een goede hdready op 1080p en daarnaast een full hd lcd dezelfde film op 1080p, is het verschil er niet of nauwelijks.

    Je moet niet denken dat ik mn aankoop hier zit te verdedigen, want mij maakt t niet uit wat een ander heeft, want ik ben zeer content met mijn scherm.
    Het gaat er mij om dat er verkeerde aankoopadviezen worden gegeven. Als iemand een 32 inch hdtv wilt gaan kopen, roep jij meteen dat hij n full hd moet kopen omdat die veel scherper is. Terwijl andere aspecten veel belangrijker zijn.
    Daarom zeg ik altijd dat mensen zelf moeten testen en vergelijken
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 sep 2008
  4. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is zeker wel een verschil dus dat niet kan je laten voor wat het is. Hoe groot het verschil wordt ervaren ligt aan de gebruiker.

    Bij een plasma, oled, crt, dlp en laser tv is de motion resolutie gelijk aan het aantal beeldlijnen en dan heeft motion resolutie geen bestaansrecht in een argument.
    Mijn tv heeft een resolutie van 1920x1080p en die van jouw heeft een resolutie van 1366x768p, hoe de resolutie van mijn tv lager wil ik graag van je weten.
    De motion resolutie is inderdaad lager maar omdat 300 lijnen bewegen (650 met 100Hz op high, 600 op medium en 550 op low) betekend niet dat de rest van de lijnen niet getekend worden. Het zijn en blijven 1080 beeldlijnen.

    Nog 1 keer als jij mijn post een keer helemaal leest dan heb je al meerdere malen gelezen dat ik gezegd heb dat 720p content inderdaad naar 1080p gescaled wordt. Ik heb alleen gezegd dat 1080p content op een 1080p scherm betere resultaten geeft dan 720p content op een 1080p scherm. Het feit dat jij hier een discussie over start geeft alleen maar aan dat jij inderdaad mijn posts niet goed leest.

    Leg mij eens uit wat jij hierin leest? :lol:

    Waar heb je het over ik heb zoiets nooit ontkend, wat je overigens met al die quotes wil aantonen weet ik niet. Ik heb altijd gezegd dat een native bron op een full hdtv mooier is dan 720p native bron op diezelfde full hdtv, wat jij er verder uit wil halen is aan jouw.

    Omdat je tv het scaled van 720p naar 1080p maakt het er nog geen native 1080p bron van, het verschil tussen een native 1080p bron en een upscaled 1080p is wel zeker zichtbaar zelfs jij geeft dat hierboven aan. Je kan een naar 1080p upscaled dvdtje toch ook vergelijken met een 1080p native blu-ray op dezelfde PS3 en TV.

    Je hebt helemaal geen 2 aparte schermen nodig, de content is alsnog gerenderd in 720p maar wordt slechts uitgetrokken naar 1080p wat niet hetzelfde is als 1080p content.

    Ik zei dat het bij een tv met een native resolutie van 1280x720 of lager niet uitmaakte en dat is ook zo.

    Dat komt omdat de PS3 beter scaled dan jouw tv.

    Zoals ik al eerder zei weet ik niet wat je met deze quotes probeerd aan te tonen, maarja het zal wel. Ik verdraai geen woorden jij verteld zelf tegenstrijdige dingen. Een perfect voorbeeld hiervan is te zien in het dikgedrukte gedeelte hieronder waar je jezelf duidelijk tegenspreekt.

    Wat jouw motieven zijn om te posten maken mij niet uit, het gaat er alleen om dat jij foutieve informatie geeft aan mensen op dit en vele andere forums. Daar reageer ik op met feiten die dan afgedaan worden als meningen.

    Een full hdtv is inderdaad scherper en beter dan een hd ready tv als deze een juiste bron krijgt aangeleverd. Full hdtv's zijn op andere aspecten ook altijd beter dan hd ready tv's, neem bijvoorbeeld een panasonic 42z80 tov een 42PX80. Op alle aspecten is de eerste beter: hogere resolutie, betere zwartwaarde, beter paneel contrast etc. In dit geval is de full hdtv versie altijd de betere keuze als geld tenminste geen bezwaar is.

    Dat mensen zelf moeten testen is juist wanneer de tv tijdens het testen met een niet afgesplitste directe bron op een juist afgestelde tv wordt getest. Er moet echter niet op specificaties vergeleken worden.
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Weet iemand hoe je de videokanalen verzet bij de Samsungs? Mijn component kanaal zit helemaal achteraan, en dat is zo lang zappen ;).

    Plus, ik heb nu een HD Ready scherm en een normale 360 Premium. Kan ik nog kabels kopen die het beeld kunnen verbeteren? HDMI kabels ofzo?
     
  6. Red&Yellow

    Red&Yellow TEK BUYUK CIMBOM

    Berichten:
    367
    Leuk Bevonden:
    0
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zou de Philips links laten liggen.

    Betaal liever iets meer en koop dan een Samsung Syncmaster 2032MW.
    Deze heeft een iets snellere responsetijd 5ms , snelle games komen hier meer tot hun recht.
     
  8. Red&Yellow

    Red&Yellow TEK BUYUK CIMBOM

    Berichten:
    367
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar ik heb maar 240 euro budget...
     
  9. joeri15

    joeri15 Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Philips staat ook wel een beetje bekend om een iets langere responstijd. Dus Philips zal ik je zowiezo niet aanraden.
     
  10. Red&Yellow

    Red&Yellow TEK BUYUK CIMBOM

    Berichten:
    367
    Leuk Bevonden:
    0
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Moet in de LCD ook een tv-tuner zitten of ga je er alleen op gamen ?!?!?
     
  12. Red&Yellow

    Red&Yellow TEK BUYUK CIMBOM

    Berichten:
    367
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik moet er ook TV op kunnen kijken gewoon, kabeltje van modem beneden dus naar boven in de reet van de TV;)
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ga dan eens even langs bij de MM , daar hebben ze mooie monitoren met ingebouwde tv-tuner.
    Je kan natuurlijk naar een andere winkel of pcboer gaan.

    Een monitor heeft een lagere response-tijd dan die LOW budget lcd's van Philips en LG ( Philips=LG ).
     
  14. Red&Yellow

    Red&Yellow TEK BUYUK CIMBOM

    Berichten:
    367
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik een monitor dan gebruiken als alleen TV? Ik prefereer liever gewoon een LCD-Tv.... Het hoeft niet superieur te zijn, gewoon wat aardig wat uit de xbox haalt.

    Is een van hierboven niet goed dan?
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    In een monitor zit ook een LCD scherm ;)
    Een monitor is gemaakt voor weergave van snelle beelden , de Philips en LG daar tegen zijn meer bedoelt voor gebruik als televisie.

    Weet ook niet hoe wat de HD-kwaliteit is van die dingen.
    Denk dat je er niet veel plezier van zult hebben.
     
  16. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Monitoren gebruiken bijna altijd een TN paneel die inderdaad een betere response time hebben maar een veel slechtere inkijkhoek, paneel contrast, en kleurenspectrum. TN monitoren zijn wel stukken goedkoper, heb je wat meer geld te besteden dan valt er te kijken naar een MVA, S-PVA of S-IPS monitor. Die de voordelen pakken van LCD's zoals in hoogstaande LCD tv's met snellere contrasten in de richting van TN panelen (5ms). Dit soort panelen zijn te vinden in bijvoorbeeld Dell monitoren (S-IPS), grotere en duurdere Samsung monitoren (S-PVA 24" groter), sommige Ilyama en BenQ monitoren (MVA)
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Red&Yellow heeft niet het geld voor een scherm groter dan 24".

    Ben van mening dat hij beter af is met een monitor+ingebouwde tuner en een camping lcd van Philips of LG.
     
  18. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    In 75% van die (gruwelijk)kleine LCD TV'tjes zit een tn paneel.

    Met het budget dat je hebt is een monitor met tv tuner de beste keus.
    Dan haal je ook het meeste uit je xbox.

    Lg en Phillips moet je zowiezo al laten staan, en al helemaal die goedkope kleine dingen van hun.

    (kleine LCD tv's met een schermresolutie van 1366x768 hebben vaak een pva of soorgelijk scherm. Pas vanaf 26''/32'' zitten er echt goede schermen in de tv's)
     
  19. Red&Yellow

    Red&Yellow TEK BUYUK CIMBOM

    Berichten:
    367
    Leuk Bevonden:
    0

    Jongens het is gewoon de vraag welke van deze jullie me zouden aanraden. Ik wil geen monitor, ik wil gewoon zo'n soort TV.
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Misschien wordt je wijzer uit de reviews van www.kieskeurig.nl

    Je moet 1 ding goed onthouden bij zulke kleine lcd tv's
    Deze dingen zijn eigenlijk voor tv-kijken (slaapkamer of camping) , maar voor gamen zijn ze helemaal niet geschikt.
    Een lcd met component of HDMI betekend niet automatisch dat het ook goede game lcd's zijn.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina