1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Red&Yellow

    Red&Yellow TEK BUYUK CIMBOM

    Berichten:
    367
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, bedankt allemaal:)
     
  2. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hier geloof ik al meerdere keren voorbij zien komen dat het zwart van een plasma hetzelfde zwart is als de kleur van het paneel als je tv uitstaat. Oftewel, het zwart op een plasma is gewoon een pixel die "uit" staat.

    Gisteravond ben ik hier eens op gaan letten toen ik de tv uitzette. Maar als ik de tv aanzet op HDMI1 zonder signaal is het beeld echt zwart, zet ik de tv echter uit dan is het duidelijk dat het paneel grijziger wordt. Dus het zwart van een plasma is wel zwarter dan de kleur van het paneel.
     
  3. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    He toppers !

    Vraagje, mijn ouders willen een lcd tv kopen en ben er al weer een tijdje uit dus weet niet wat de laatste ontwikkelingen zijn. Hij moet hieraan voldoen:

    * 26 inch
    * Vooral bedoelt voor tv kijken, er gaat denk ik niet op gegamed worden
    * Max 500 euro

    Als iemand een tip kan geven ben ik helemaal content ;)

    Groeten
     
  4. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Komt misschien door het licht in de kamer zelf.
     
  5. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zal wel moeten het zwart van een Pioneer LX5090 is nog niet eens perfect zwart vergeleken met bijvoorbeeld een OLED.
    Plasma panelen die uitstaan in een verlichte ruimte ogen grijs.
     
  6. silverbol

    silverbol Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben vandaag gaan kijken in de media markt om wat te vergelijken en info op te doen voor mijn nieuw schermpje. Nu zie ik door het bos de bomen niet meer en roep jullie hulp dan maar aan .

    Ben op zoek naar een full hd die gaat gebruikt worden voor te gamen en binnen een jaartje ook dienst moet doen als vaste tv.

    Nu had ik mijn oog laten vallen op twee merken samsung en sony .Vooral deze drie schermpjes stonden mij aan.

    - sony KDL-40W4500
    -Samsung LE40F86B
    -samsung LE40A656

    Mijn max budget is 1500euro welke van de drie is dan aan te raden of hebben jullie nog andere mogelijkheden?

    alvast bedankt
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2008
  7. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan misschien, maar het licht was hetzelfde tussen aan en de uitstand. Overdag is dit overigens helemaal goed te zien, 's avonds iets minder zag ik vandaag.
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2008
  8. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Sowieso. Als m'n tv uit staat is het beeld grijs/groen en als het aanstaat op een zwart beeld is het zwart, en niet grijs/groen.

    Hmm... Als ik m'n tv nu uitzet lijkt ie inderdaad wel een stuk donkerder dan overdag. Zal dan toch het reflecterende licht moeten zijn die de grijstint veroorzaakt.
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2008
  9. dfdfgdffaa

    dfdfgdffaa Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe moet je dat dan terugsturen? (heb je daar een speciaal blad voor nodig)
     
  10. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou absoluut niet de 40F86 nemen, dat is namelijk een generatie oudere technologie. Zowel de 40W4500 als de 40A656 hebben betere interne componenten, hoger paneel contrast en waarom zou je voor hetzelfde geld een slechtere tv nemen?
     
  11. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Panasonic 42''?
     
  12. Red&Yellow

    Red&Yellow TEK BUYUK CIMBOM

    Berichten:
    367
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 7 sep 2008
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je had toch maar een budget van € 240 ??
     
  14. Red&Yellow

    Red&Yellow TEK BUYUK CIMBOM

    Berichten:
    367
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kwam erachter dat ik nog wat geld op de PIN heb staan:D

    Gisteren keek ik naar de BCC en die verkoper raadde me een Proline aan, maar dat is een huismerk en het was best wel slecht beeld en was 399. Eigenlijk wilde ik maar 400 uitgeven, maar voor zo'n beest trek ik wel wat meer geld uit de muur. Ik doe er tenslotte minimaal 7-8 jaar mee dus het moet wel een goede zijn dan.

    Ik raad iedereen trouwels Polectro aan, veel goedkoper is het met regelmatig megakortingen.

    Die 2 tv's die ik eerder wou kopen, mijn PC scherm was nog groter;e
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2008
  15. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]
    Ik ga deze waarschijnlijk binnenkort halen, is niet duur (480 euro) is een vrij recent model, en schijnt een goede game LCD te zijn.;)
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als een medewerker (BCC) iets aanraad dan willen ze er meestal zoveel mogelijk er van af.
    Proline (Pro-line) is ook tekoop bij de Marskramer en Blokker ;)

    Een tv koop je voor lange tijd en dan kan je beter iets meer betalen !!
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Leg mij eens uit wat jij hierin leest? :lol:

    Ik weet niet wie je aan het uitlachen bent, maar waarschijnlijk jezelf.
    Wat ik schrijf is iets heel anders dan dat jij zegt.

    Als meerdere keren heb ik het geprobeerd uit te leggen, maar je snapt het niet. Ik ga hier mee stoppen want het heeft blijkbaar geen zin.

    De enige reden dat jij een groot verschil ziet tussen een hdreadyscherm en een full hd scherm die beide een 1080p film afspelen, komt omdat jij het op één-en hetzelfde toestel en dus op een verkeerde manier doet.

    Als je het op de goede manier doet, is het verschil zeer klein.

    Zoals ik al eerder zei weet ik niet wat je met deze quotes probeerd aan te tonen, maarja het zal wel. Ik verdraai geen woorden jij verteld zelf tegenstrijdige dingen. Een perfect voorbeeld hiervan is te zien in het dikgedrukte gedeelte hieronder waar je jezelf duidelijk tegenspreekt.


    Citaat Ferry:
    Het switchen tussen 720p en 1080p content op 1-en hetzelfde full hd scherm is nutteloos. Hiermee kan je nooit het verschil tussen een hdready en een full hdtv bekijken. Natuurlijk zal 1080p op een full hd scherm er scherper uitzien dan 720p op datzelfde full hd scherm.
    Zet je echter een goede hdready op 1080p en daarnaast een full hd lcd dezelfde film op 1080p, is het verschil er niet of nauwelijks.

    (einde citaat)

    Duidelijker kan ik het niet schrijven. Geen enkele tegenspraak in.

    Wat jouw motieven zijn om te posten maken mij niet uit, het gaat er alleen om dat jij foutieve informatie geeft aan mensen op dit en vele andere forums. Daar reageer ik op met feiten die dan afgedaan worden als meningen.

    Ik denk precies hetzelfde over jou, de manier waarop jij foutieve info verstrekt aan mensen alsof het feiten zijn.
    Zodra iemand echter een andere mening heeft, roep je dat ze er geen verstand van hebben of dat ze naar de opticiën moeten.
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2008
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Er komen binnenkort ineens enkele draadloze hdmi-oplossingen aan.

    http://www.engadgethd.com/2008/09/05/belkins-flywire-hands-on-at-cedia/

    http://www.engadgethd.com/2008/09/0...ototype-wireless-hdmi-box-plans-to-launch-in/

    http://www.engadgethd.com/2008/09/05/gefens-uwb-whdi-based-wireless-hd-solutions-face-off-at-cedia/


    Mij lijkt het in sommige gevallen wel handig wanneer de ontvanger al in de tv zit ingebouwd (heb dit overigens een keer op internet gezien op een beurs, volgens mij was dit een Sony).

    Of als je je tv nog moet ophangen en je wilt geen kabels naar de tv zien. Ik vraag me wèl af of dit wel de audio hd formats kan zenden.

    Voor mij hoeft het nog niet, iemand hier interesse?
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Iets bekend over kwaliteits verlies?
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nauwelijk alleen het prijskaartje is mij nog iets te hoog ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina