1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Als ik het dus goed begrijp zie je het verschil tussen HD-R en F-HD pas vanaf een inch of 50?

waarom zouden ze modellen van bv 32" uitbrengen in F-HD en HD-R en er helemaal geen groot verschil is kwa prijs betreft?

2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Loonens heeft de 42 inch px en ik heb de 50inch pv en we (en vele met ons, plasma wordt echt populair onder gamers) zijn heel enthousiast.
    Ik gebruik mn scherm alleen voor console gaming (xbox360 & ps:cool:, films en internetten. Ik kijk alleen hd en geen tv op dit scherm.

Persoonlijk vind ik gamen op een plasma veel mooier dan op een lcd, maar dit is persoonlijk (hoewel iedereen die bij mij komt gamen van hun stoel valt omdat ze het zo mooi vinden ;) )
    Gewoon zelf 's gaan testen en vergelijken!

3. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Omdat resolutie helemaal niet zo belangrijk is voor de beeldkwaliteit wat betreft hdtv's.
    Het is veel belangrijker dat de tv een goede zwartweergave heeft en de gradaties in het zwart kan weergeven, een goed contrast heeft (werkelijk contrast en niet het dynamische) en een goede motion handling.
    Ik zie op mn hdready plasma een enorm diepte in het beeld, iets wat ik bij veel tv's (ook full hd) niet zie.

4. harjan

harjan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben ook maar is van plan een hd tv te kopen, maar zit te twijfelen tussen de samsung 40a656 en de panasonic 42pz8.
    welke van deze 2 raden jullie mij aan? of is er nog een betere voor ongeveer dezelfde prijs ?
    ik zal um voornamenlijk voor de xbox 360 gebruiken.

5. Daimler Freak

Daimler Freak Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf een Sony Full HD (de V3000) en ben hier erg over te spreken. In die prijsklasse heeft Sony de 40W4000 volgens mij. Ik zou zeker even naar deze tv gaan kijken. Ook in een test van Mediatotaal komt hij als beste naar voren (gratis te bekijken op www.mediatotaal.nl)
    Hoop dat je er iets aan hebt.

6. mgwlee

mgwlee Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier ben ik het absoluut mee eens , heb zelf ook een plasma en iedereen die bij mij langs komt is onder indruk van de tv. En dat is niet eens Full HD (die was toen nog te duur)

7. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    okok...dan gaat het waarschijnlijk die Panasonic TH-42PX80 worden. Die is overigens nog best wel ok geprijst. Ik twijfel toch nog een beetje, want ik zie dat die Sony BDP-S350B Blue Ray speler nog best wel betaalbaar is. Met zo'n speler is een fullhd (32w4000) misschien toch wel weer wat leuker...helaas ligt de 40inch net buiten het budget...

Is de kwaliteit van een blue ray film op die Panasonic ook wel ok?

Verder; verwachten jullie nog flinke prijsdalingen in verband met de komende feestperiode? Ik ken mezelf; ik wil eigenlijk niet te lang wachten. Maar ben wel benieuwd of ik beter nog 2 maanden kan wachten.....

8. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb nu een jaar de Samsung 32R81B, echt topper van een scherm, maar ik vind hem helaas wat te klein. Bij een vriend een 42 inch gezien, en dat leek mij ook wel wat. Even naar het budget gekeken, maar dat werd toch wat krappies. Wil het ongeveer tot 1000 euro laten gaan en dan valt de 42 inch net af. Wil gewoon op LCD blijven aangezien mij dit verder prima bevalt. Nu kwam ik de volgende 2 schermen tegen die mij wel aardig leken:

De Samsung LE40A616 en de Samsung LE40M87B.
    Nu zag ik dat er bij de LE40A616 een 100hz techniek opzit, dit is bij de LE40M87B niet het geval. Nu was mijn vraag: Merk je tijdens het gamen (via de xbox 360 op hdmi) veel verschil of het 100hz is of niet?

9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik zou een kijkje nemen naar de Samsung LE40A656. als je beetje goed zoekt kan je hem voor rond de 950 halen.
    Heb m nu zelf ongeveer een maandje nu en gamen erop is gewoon top

10. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Waarom weer een Samsung ??

Dacht dat mijn LE32R71B altijd een pracht beeld had , maar ik geniet nu veel meer van mijn Sony Bravia.
    De kleuren exploderen van het scherm , zo mooi is het beeld van de Bravia.

Sony gaat zelfs een stap verder en hebben een 200hz LCD op de markt gebracht.

11. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Ja maar die is dan ook weer 3x zo duur als de rest :+

Tot 1000 euro kan je ook wel een goede 42'' kopen,gewoon ff goed zoeken of onderhandelen in de winkel(geen MM).

12. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Waarom weer een Samsung? Omdat ik Samsung verder een prima beeld vind hebben en hier meerdere dingen van Samsung heb. Tot op heden nooit problemen gehad. Ik hoef niet het beste van het beste, zolang ik er maar tevreden mee ben.

Mijn vraag was dus, is er veel verschil met 100hz of 50/60hz? Merk je dit tijdens het spelen op je Xbox 360?

Laatst bewerkt: 16 okt 2008
  13. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb nog niet naar de prijzen gekeken , zag het namelijk in de mail van Sony.

Bij 50hz games zal je op 100hz niet merken , maar de problemen "kunnen " ontstaan bij 60hz games.
    Wil je deze mooi op het scherm hebben , dan zou de freq eigenlijk verhoogd moeten worden naar 120hz.

Het internet staan vol met voor - en tegenstanders van 100hz bij LCD tv's
    Persoonlijk mis ik de 100hz technologie niet op mijn Sony Bravia FullHD.

14. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Maar zijn die goedkopere bravia's dan ook zo goed?

15. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Je blijft maar focussen op full hd. Zet beide toestellen naast elkaar en speel een blu-ray film af.
    Ik kijk op mn hdready plasma alleen maar hd-dvd's en blu-ray's. Dat ziet er niet "wel oké" uit, maar adembenemend. Naar mijn mening veel mooier dan iedere full hd lcd, maar smaken verschillen en dus moet jij gaan vergelijken.

De cinema-beleving op een 42 inch is wel veel groter dan op een 32 inch. Die vind je absoluut heel snel te klein.
    Prijzen zullen altijd zakken, maar je zult op een gegeven moment moeten beslissen anders blijf je wachten.

16. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, Wederom bedankt voor je input. Ik focus niet in het bijzonder op full hd. Wel is het enigszins moeilijk om beide typen naast elkaar te zetten. Ik moet het doen met reviews en meningen die niet makkelijk met elkaar te vergelijken zijn. Ik weet ook niet of termen als 'adembenemend' bij plasma te vergelijken zijn met 'adembenemend' bij full hd....

Ik zal het dit weekend hopelijk beter kunnen beoordelen, dan ga ik maar eens naar de raf en mediamarkt (alhoewel ik daar eigenlijk niet de beste setups verwacht)....

We zien het wel...als de grootte van die 42 pana meevalt, wordt die het als mijn vriendin meewerkt :)....anders de 37inch variant....

En die 40w4000 is te duur, dus blijft qua lcd alleen nog de 32w4000 over....en die is eigenlijk weer wat te klein voor fullhd...

M.a.w. we zien het dit weekend :)

17. Chim

Chim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

ik ga binnenkort een Xbox aanschaffen maar moet ook een nieuwe tv (LCD)! Ik zal hooguit zo'n twee meter van het beeldscherm vandaan zitten. Wat is dan een leuke grootte voor zo'n tv?

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    26 of 32 inch

19. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben eruit ;)

Het wordt de TH-xxPX80, het zal deels van mijn vriendin afhangen of het de 42inch wordt..of de 37....

20. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt ook nog voor de Samsung LE40A552 gaan, die is wel Full HD }:]

De ..PX80 is een uitstekende tv (alhoewel ik het wit een beetje grijzig vind) die HD Ready is en als je meer dan 3 meter bij het scherm vandaan zit, zie je het verschil nauwelijks met Full HD.

3 jaar geleden stond ik echter voor een soortgelijke keuze maar dan tussen de 480p plasma en de 720p plasma. Uiteindelijk vanwege het prijsverschil voor de 480p gekozen maar daar heb ik achteraf spijt van omdat het verschil met een Full HD gewoon te groot is. Nu "moet" ik dus na 3 jaar alsnog voor een scherm met een hogere resolutie gaan om optimaal te kunnen profiteren van Full HD (afgezien van het feit dat ik ook gelijk voor 50"ga O-)).

Zelf heb ik vorige week voor de slaapkamer de Samsung LE37A656 gehaald voor €865,- en dit is ook een topscherm (na de juiste settings). Waarom Full HD? Tsja, voor de xbox, voor de vriendin die dit wilde en voor een gezonde nachtrust ;).

Succes met je Panasonic of wordt het toch een Samsung }:]?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina