1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem-P

    Willem-P Fifa 09

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze week ga ik waarschijnlijk mijn nieuwe tv binnenhalen. Ik zit alleen nog erg te twijfelen welke ik zal nemen. Ik hoop dat jullie goede raad hebben.

    Ik heb me hier laten adviseren dat ik voor mijn budget (ong €800) het best naar een plasma kon zoeken. Dit heb ik gedaan en hier is het volgende uitgerold:

    - Mijn nr 1 voor nu, de LG 42PG6000 HD-Ready 107 cm. Kost €700

    - Samsung PS-42A451, 107 cm, Hd-Ready, €630

    - Panasonic TH42PX80, 107 cm, hd-ready, €710

    - Samsung LE40A656, 101 cm, Full-HD, €925. Is het het geld waard om een full hd plasma te kopen? Het scheelt me €200 + 6 cm. Dus graag jullie advies hierover.

    - Of iets heel anders. Misschien een LCD, of misschien kunnen jullie nog een ander soort iets aanraden?

    Ik gebruik mijn tv voor de Xbox, (zonder HDMI), DVD (geen blu-ray) en tv in digitaal signaal. Ik zit redelijk ver van de tv af.

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

    Groet, Wp.
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat dacht je hier van ;)

    De publieke omroep verwacht al in het eerste kwartaal van 2009 een permanent HDTV-signaal van Nederland 1, 2 en 3 aan te bieden aan de kabelbedrijven.

    Ook deze is uitgevoerd in HD (720p/50).

    Heb met Digitale Televisie nooit geen problemen gehad.

    Het startpakket kost € 39,95 ( standaard Samsung decoder + Smartcard ).
    HD-pakket kost € 3,95 per maand.
    Een Samsung DCB-H360R heb je al voor <€ 200

    Heb de HD-decoder al sinds de WK2006 in huis en werkt perfect.

    De decoder gaat maar tot 1080i , dus heb ik hier geen Oelbach voor nodig.
    De kabel is met 1,5m net te kort voor de PS3 , daarom heb ik hem op de decoder aangesloten.
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Er zit verschil de kwaliteit in upscalen van zowel tv's als de spelers.

    Als je kijkt naar tv's dan zijn de verschillen in beeldkwaliteit dermate groot, dat ik dat veel belangrijker vind bij een tv dan het hele upscale-verhaal.


    Ook ik ben niet bijzonder onder de indruk van de kwaliteiten van de xbox360 wat betreft het afspelen van dvd's. Let wel: als game-console vind ik m geweldig!
    Ik hoor op internet een hoop mensen zeggen dat een ps3 dit een stuk beter doet, maar ik moet dit nog 's gaan vergelijken (misschien morgen).

    Ik vind echter het verschil tussen een film op dvd en eentje op blu-ray zó groot, dat ik helemaal geen dvd's meer kijk.
    Bij een blu-ray is het kijken echt een belevenis en dat is de reden dat ik een ps3 heb gekocht. Geen moment spijt van gehad.

    Als het jou wèl voornamelijk om dvd's kijken gaat en je gamet niet, dan is t zonde om hiervoor een ps3 te kopen. Dan kan je beter een Oppo dvd-speler kopen, die staan bekend om hun goede dvd-upscaling (heb ik geen ervaring mee).

    Nogmaals: door het testen/vergelijken van verschillende tv's door erop te gaan kijken waarvoor jij m wilt gebruiken (dvd's kijken), komt vanzelf de voor jou beste tv naar voren.
     
  4. Muramasa

    Muramasa PS4 Gamer

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Let op: Dit is een LCD tv! Als je een plasma wilt moet je 1 van de andere modellen nemen die je hebt genoemd. Die LCD tv is trouwens wel een hele mooie.
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik zou je zeker raad kunnen geven (nee, de full hd lcd geeft geen scherper beeld in vergelijking met de hdready plasma's. De motion resolution van de plasma's zijn hoger/je zit redelijk ver van het scherm/ aangezien je veel sd kijkt werkt full hd alleen maar tegen), maar het gaat om wat jíj mooi vindt!

    Ga naar de winkel en neem je xbox en dvd-speler mee en ga gamen/films kijken en wijzig de beeldinstellingen van de tv's naar jouw smaak en koop de tv die jij t mooiste beeld vind geven.

    Ikzelf zou bijvoorbeeld de Samsung lcd nog niet kopen al was die de helft van de prijs van de Panasonic. Iemand als Onslaught zou de Samsung nog kiezen al was die 2x duurder dan de andere toestellen.

    Misschien bedoelde je de Samsung full hd plasma (PS40A656 dacht ik), de LE is een lcd. edit: Samsung heeft geen 42 inch full hd plasma, alleen hdready.

    Zelf testen dus! Ook het verschil met een lcd moet je zelf testen en beoordelen.
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2008
  6. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Die panasonic uit het rijtje die je opnoemt vind ik zelf de mooiste, maar ga lekker in de winkel vergelijken, je eigen ogen bedriegen je niet;)
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Geen enkel probleem met Ziggo en een erg mooi beeld.
    Ik dacht dat de problemen er alleen bij de alles-in-1-pakketten zijn en dan vooral met internet.
     
  8. Willem-P

    Willem-P Fifa 09

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee, bedankt beide. Ik ga snel ff kijken en waarschijnlijk wordt het dan de LG of de Pana. Bedankt!

    En btw, zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten?
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2008
  9. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond de panasonic ook de mooiste (plasma 42px80) en ik las op reviewsites dat die ook beter scoort dan de LG...maargoed, smaken verschillen...
     
  10. eriktoemen

    eriktoemen Active Member

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    weten jullie een goede tv of monitor van 200-300 euro van minstens 22 inch waar je goed op kan xboxen
     
  11. pApzAkkii

    pApzAkkii Active Member

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Is zo een DCBH360R een must voor mooi digitaal beeld? of geeft zo een standaard decoder ook een aangenaam beeld op een le37a552?
     
  12. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhmm... juist. Ik ben niet gebonden aan een standaard en ben zeker niet loyaal aan een merk of standaard. Ik koop gewoon het beste voor de beste prijs/kwaliteit en daar vielen de Panasonic Plasma's niet in en de Samsung A656 was toen ik deze kocht de beste LCD te koop. Op dit moment zou ik niets anders kopen dan een LED LCD, plasma is te donker, heeft te slechte zwartwaardes en met 100Hz aan heb ik ook geen last van ghosting. Tenzij je voor een Pioneer Kuro 9 series gaat is Plasma een mindere optie.

    De problemen bij Ziggo komen nagenoeg alleen maar voor in het oude Casema gebied en deels @Home, het oud Multikabel gebied heeft praktisch geen problemen, wachtrijen of achterstanden.
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2008
  13. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Wij hebben hier thuis sinds kort digitale tv van upc, ben er zeer tevreden over.
    Nu heb ik ook sinds kort een hd-tv op mijn kamer(2e verdieping) en voor op mijn kamer wil ik dus zo'n 2e upc kastje bestellen zodat ik boven ook van digitale tv kan genieten. Alleen daar ligt nog geen kabel, alleen door de rare indeling van ons huis(trappen/kamers etc) is het heel veel werk om een kabel naar boven te trekken en daar hebben mn pa en ik weinig zin is.

    Mijn vraag is nu: is er een mogelijkheid om dit draadloos te doen zoals mogelijk is met internet? dus dat ik aan de kabel een splitter zet, de ene kant draadloos naar boven naar het 2e upc kastje gaat, en de andere kant gewoon met kabel door naar het eerste upc kastje beneden.(hoop dat het duidelijk uitgelegd is zo:+)
     
  14. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Je mening vind ik op zijn zachtst gezegd verrassend. De Samsung A656 is nooit de beste LCD geweest die er te koop geweest is. Wel heeft het toestel een hele goede prijs kwaliteit verhouding. De keuze voor een TV is heel erg persoonlijk. Ik vind bijvoorbeeld de Panasonic LCD tv's heel erg goed. Idemdito voor hun plasma schermen. De PZ800 vind ik mooier dan de 9803 van Philips. De LED van Samsung, de A786 vind ik ook niet mooi, veel te glimmend. De Philips is te fel, te onnatuurlijk, terwijl de Panasonic gewoon verbluffend mooi beeld laat zien, ontzettend veel diepte.
     
  15. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch raar dat iedereen het er wel over eens is dat de Pana Plasma's een ongeevenaard beeld geven voor een geweldige prijs.
    Plasma Panasonic 42PX80 -> 711 euro
    LCD Samsung 40A656 -> 925 euro
    En jij blijft toch elke keer weer vast houden aan de geweldige kwaliteit van jou LCD die toch wel weer 200 euro duurder is. In de tijd dat jij die tv kocht waren de plasma's misschien duurder? Ik weet niet wanneer je die hebt gekocht dus dat kan ik niet bepalen, maar op dit moment is de 42PX80 toch echt wel DE tv met de beste prijs/kwaliteit verhouding.

    Je zegt eerst dat je voor de beste prijs/kwaliteit verhouding gaat, maar nu toch weer alleen een LED LCD die nog veeel te duur zijn.

    Alleen als iedereen voor een 9 serie Kuro gaat is dat de enige betere plasma boven de LCD's. Wtf? Heb je uberhaupt al weleens bij iemand thuis een 42PZ80/PX80/PZ85/PZ800 of de nieuwe Samsung 7-serie plasma's gezien? Met een goede bron eraan? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je dit hebt getypt zonder te lachen ofzo....Of je bent zo LCD minded dat je het niet wilt zien, dat kan ook.
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2008
  16. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ging vanmiddag ff naar de MM en zag daar de 42px80 voor 770 euro en de 37px80 voor 870 euro. waarom zou een 37 inch duurder zijn dan een 42 inch?
     
  17. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Was het niet de 42PX8 en de 37PX80?
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hier (@Home) heb ik soms last van een trage ping en download.
    Telefonie en Digitale TV heeft altijd nog perfect gewerkt.

    De verschillen tussen Scart en Component/HDMI zijn heel enorm.
    Vooral op mijn FullHD zijn de verschillen nog duidelijker te zien en bij mijn vorige Samsung LE32R71B (HDready).

    De decoder kan een normale tv-zender via Component/HDMI upscalen naar 720p of 1080i.
     
  19. wjtheman12

    wjtheman12 Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    ik had een vraagje
    ik ben van plan om binnenkort een xbox360 te kopen, maar ik heb misschien een probleem.
    ik heb thuis een klein tv'tje staan waarbij in de handleiding staat, dat hij op 50 Hz werkt.
    maar als ik mijn oude xbox(1) op die tv aansloot, kon ik de xbox op PAL 60 zetten en zonder problemen spelletjes spelen.
    zou die dan ook bij een xbox 360 PAL 60 spellen kunnen afspelen?
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina