1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    Een lcd tv van 250 euro is normaal gesproken altijd slecht, het kan alleen een hoge resolutie hebben, dus het is normaal gesproken niet heel veel mooier dan je oude tv. Bovendien hebben goedkope tv´s bijna altijd heel slecht geluid. Ik zou je aanraden om langer te sparen en dan een iets betere kopen.
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat zal ik ook doen, ik heb ook gewoon even door gespaard toen ik 800 euro had heb ik een mooie Samsung gekocht.
     
  3. Robuust

    Robuust Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik zit met hetzelfde luxeprobleem alleen heb ik een iets ruimer budget. Momenteel heb ik een LG Plasma van 42" met een resolutie van 852x480. Ik wil wel een hogere resolutie dus minimaal HD Ready echter heb ik geen apparaten met 1080p output maar misschien wel over 1 of 2 jaar. Mijn Xbox 360 heeft geen HDMI-uitgang maar slechts component en mijn digitale tv-decoder zendt uit op 720p en maximaal 1080i. Omdat ik een plasma-liefhebber ben, twijfel ik tussen de Panasonic 50PZ80e, de Samsung PS-50A656, Samsung PS-50A756 en de LG 50PG7000. De laatste 3 modellen komen op korte termijn in Nederland uit en zijn m.i. zeker gelijkwaardig aan de meest recente Panasonic-Series. Natuurlijk is de LG 50PG6000 (€1200,-) ook nog een optie maar die is HD-Ready. Ik zit zelf op zo'n 4 meter van het scherm vandaan. Nu las ik ook dat in het voorjaar van 2009 weer een nieuwe Panasonic serie uitkomt met plasma's die de helft minder energie verbruiken. Dit gegeven maakt het er ook niet eenvoudiger op om een keuze te maken. Iemand met hetzelfde dilemma?
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Jammer genoeg niet. ;)
     
  5. alleycat

    alleycat OnlyInItForTheMoney

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee ken dit probleem ook niet.
     
  6. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Ik heb heel veel gezocht naar een lijstje van 360 games waarbij staat op welk HZ level ze spelen. Ik wil namelijk graag weten welke 360 games allemaal op 100HZ kunnen spelen en welke alleen maar op 60HZ ofzo.

    Kan iemand me hierbij helpen?

    Alvast enorm bedankt. :thumbs:
     
  7. alleycat

    alleycat OnlyInItForTheMoney

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo ofzo ????8)
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    100HZ bij een tv heeft toch niets te maken met de Xbox360.
     
  9. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Geen idee eigenlijks. :9;)

    Naja, bepaalde games kunnen toch alleen maar op een bepaald HZ level gespeeld worden. Welke games kunnen allemaal op 100HZ gespeeld worden, aangezien de meesten alleen op 60 kunnen dacht ik. :9
     
  10. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Geen één.
     
  11. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Elke game speelt op 100Hz dat is tegenwoordig echt geen probleem.
    Al helemaal niet als je een HD TV hebt.
     
  12. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Naja, ik krijg Donderdag een nieuwe TV binnen (zie Donderdag het pats topic maar :D), dat is een 100HZ Motion Picture Pro LCD HDTV van Panasonic, ik vroeg me af welke games allemaal op 100HZ gespeeld kunnen worden, want ik meende dat dat bij de games lag. Dus als ik 100HZ in games wil gebruiken, de games die ik wil spelen wel 100HZ compatible moeten zijn.

    Mjah, als de een zegt 'geen een' en de ander zegt 'alles', dan weet ik het natuurlijk nog niet. :9
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    100hz heeft niets te maken met de Xbox360/PS3/DVD/Video , maar met de refresh-rate van het scherm.

    Een normale crt/lcd/plasma werkt met 50hz , het beeld wordt 50x per seconde aangepast.
    Bij een 100hz tv is dan 2x 50hz.
    Bij een crt zorgde dit voor een rustiger beeld.

    Als de bron 50hz is dan za de tv hiervan netjes 100hz maken.
    Bij 60hz zou dit dan eigenlijk 2x 60hz = 120hz moeten zijn.
    Er zijn dan ook LCD/Plasma's (Sharp) die werken op zowel 100hz als 120hz.

    Een tv kan met een 60hz bron 2 dingen doen.
    1. Beeld verkrachten naar 100hz ( je komt dan 20hz tekort).
    Bij de goedkope modellen die dit dan heel goed te zien.
    2. De refresh-rate terug schroeven naar 60hz.
     
  14. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Kortom je hoeft je geen zorgen te maken eigenlijk ;)
     
  15. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    En hoe zit dat dan bij mij met m'n Pana 42PZ80? :'-(

    Als ik bijvoorbeeld een Blu-Ray'tje wil kijken die blijkbaar standaard 24hz draaien...
     
  16. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Dank jullie wel jongens, dit is wat ik nodig had. :D

    Dan mag ik nog wel es met Shortbull praten, die lul maakte me wijs dat de game op een bepaalde HZ niveau zit. :+ :9

    Mjah, als ik beter had nagedacht dan had ik dit ook wel geweten, maar heb de afgelopen weken zoveel informatie naar binnen geslurpt, ben er helemaal gek van geworden, uren en uren op het internet gezeten, met een maat gepraat, in de winkels gekeken. Dus. :)

    Maar goed, nogmaals bedankt. :thumbs:
     
  17. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat is ook geen probleem.

    24Hz is 24p dus dat wil zeggen 24 frames per seconde zoals elke film geschoten word.

    Je PS3 ondersteund dit en je tv ook ;)
     
  18. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar staat SD eigenlijk voor? Dat word ook in de ISF-calibratie vermeld (HD & SD). Ik neem aan dat je met een HD-tv ook onder HD moet kijken.
     
  19. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    SD is Standaart definition oftewel analoog signaal.
     
  20. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah thx, maar bedoel je dan analoog signaal qua televisiekabel-ontvangst?
    Je moet dus bij de HD-instellingen van die ISF calibratie kijken bij HD-tv, blue-ray en digitenne?

    Edit: ik lees net op internet dat SD synoniem is voor digitale televisie?? Dat zou betekenen dat je de HD-instellingen pakt bij bijv. Blue Ray, maar bij Digitenne ontvangst over zou moeten naar de SD-instellingen...
    Deze tekst stond op internet als reactie op een artikel:

    In heel veel gevallen is digitale (Standaard Definitie) televisie helemaal niet beter dan analoog. KPN/Digitenne is beduidend slechter zowel beeld als geluid, Het geeft alleen meer kanalen dan de vroegere 3 analoge kanalen (N1, N2 ,N:cool:. Analoog kijken via de kabel is gewoon digitale tv tot het kabel head-end en daar wordt het gedecodeerd. En de extra faciliteiten die digitale tv zou kunnen bieden zijn vaak tussen aanbieders niet uitwisselbaar. Kortom voorlopig is het allemaal nog niet echt consumenten rijp
     
    Laatst bewerkt: 12 aug 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina