1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Probailer2

Probailer2 Casual gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Nope, enkel via HDMI of audio kabeltje naar scherm

Ohw neen, kijk maar even op deze link ;)
    Daar zijn ze ook een stuk goedkoper, nog geen 15€ voor een 360 component kabel...

Laatst bewerkt: 7 nov 2008
  2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    De dvd moet natuurlijk wel meerdere audio formats hebben. Dvd's met maar 1 soort, gaan automatisch en dan kan je niet kiezen.

Als ik Charlie's Angels Full Throttle (waardeloze film, deel 1 was vele malen beter) op de xbox350 afspeel op mn xbox360, dan kan ik in het hoofdmenu-audio alleen maar kiezen tussen Engels, Italiaans en Pools en er is geen keuze in audio. Er staat alleen dolby ditital op het doosje.
    Doe ik An Unfinished Life erin, dan kan ik wèl bij Audio kiezen tussen dolby ditital 5.1 of dts. Dit staat ook duidelijk vermeld op de achterkant van het hoesje.
    Daar moet je sowieso altijd wel ff kijken want bij deze film kan je dan ook nog kiezen tussen Widescreen 2.35:1 (bioscoopformaat met zwarte balken boven en onder) fo de 16: 9 Anamorphic en dat is dus beeldvullend.

Het geluid moet je natuurlijk ook instellen bij de xbox360 bij het dashboard-system-console setting-audio-digital output settings.
    Daar kan je kiezen tussen digital stereo; dolby digital 5.1 en dolby digital met wma pro (voor streamen met pc heb ik begrepen).

Antwoord op je vraag: nee, je krijgt dan geen geluid. VGA is alleen beeld en geen geluid. Het geluid zal je dus vanaf je pc naar je surround moeten laten lopen.

Deze verkoopt ze dus inderdaad, alleen ken ik dit merk niet. Misschien heeft iemand hier ervaring met deze kabels?
    Met die van Microsoft heb ik wel ervaring en die was erg goed. Ook heb ik nog een componenten van Monster liggen, maar die zijn echt te duur.
    De prijs voor die hdmi-kabel is ook erg hoog, gewoon weggegooid geld. Het verschil in digitale kabels is echt niet zichtbaar, behalve voor professionele mensen die dit gaan meten en eigenlijk alleen bij grotere lengtes.

En eh, geluid via hdmi lukt meestal ook niet in combinatie met een pc. Bijna allemaal zijn ze dan via dvi-hdmi aangesloten en er zijn niet zóveel pc's die hier dan ook geluid over kunnen geven. Soms kan het wel mbv een extra digitale kabel of speciale jumpers op het moederbord.
    Het is mij overigens een raadsel waarom dat allemaal zo lang op zich laat wachten: gewoon een pc met meteen een hdmi aansluiting of een videokaart met hdmi waaruit dan ook meteen alle audioformats uitkomen. (gewoon hdmi 1.3 dus, hoe moeilijk kan dat zijn?)

Willem P: de microsoft hd componentenkabel kan je gewoon kopen bij bijvoorbeeld Bart Smit, Intertoys of Dynabite etc etc. Hebben ze gewoon in de winkel liggen, hoef je er ook niet op te wachten met de post enz. Nogmaals: die van Microsoft is in ieder geval echt goed.

3. g of war

g of war Active Member

Leuk Bevonden:
    0

hallo Ferry,

oke, dan koop ik gewoon voor mijn pc nieuwe speakertjes ken ja ook he, dan doe ik beeld via vga en haal ik nog andere speakertjes voor geluid via pc :)

groet arno

4. Lucos

Lucos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met VGA kabel aangesloten op HD tv.

Hallo mensen.

Ik had een kort simpel vraagje, misschien dat het al eerder gevraagd is maar dan heb ik dat over het hoofd gezien, maar ik vroeg me iets stoms af.

Ik heb mijn Xbox360 sinds kort aangesloten met een VGA kabel aan mijn HD tv.
    Zo ver ik weet is mijn tv HD-ready met een beeld verhouding van 16:9.
    Ik hoorde alleen dat sommige HD-ready televisies 768 beeld lijnen kunnen weergeven, en andere 720. Ik weet niet welke van de twee groepen mijn TV bij hoort en ik weet ook niet of het uit maakt.

Nu vraag ik me af welke resolutie ik het beste kan gebruiken.
    Zo op het oog zie ik weinig verschil tussen alle beschikbare resoluties boven de 1280x720.

Daarnaast heb ik ook nog een andere vraag wat ik nog nergens eerder heb gezien.

Behalve de resolutie kan ik ook nog instellen hoe het beeld getoond word. Ik kan kiezen tussen 3 opties. 'standard' en nog twee anderen die ik even niet uit mijn hoofd weet. Wat is het verschil tussen deze drie opties?

5. duco3101

duco3101 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja, je kan kiezen tussen standard, intermediate en expanded. ik weet alleen dat als ik expanded kies, de kleuren zo donker worden, daarom kies ik voor standard.

6. Probailer2

Probailer2 Casual gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat vroeg ik mij ook af nu ik ineens die optie zag in NXE.
    Ikzelf heb het nog niet vergeleken, staat gewoon nog steeds op expanded

7. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Met betrekking op de resolutie die je moet instellen op je xbox: welke tv heb je dan?

De bedoeling is bij aansluiting met een vga op je xbox, dat je een resolutie pakt die zo dicht mogelijk ligt bij de resolutie van je scherm.
    Waarschijnlijk zal dit 1366x768 zijn, bij de Samsung lcd's schijnt de 1360x768 resolutie de beste te zijn. (dat schrijven een hoop beziitters)

Dat kan. Ik begrijp dat je de pc niet op de receiver hebt aangesloten? (staat waarschijnlijk in de huiskamer?).
    Heb je nu geen geluid dan van de pc? Misschien kan je m op je stereotoren zetten? Heb ik ook gedaan.

8. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    We leven nu in de 21e eeuw ;)

Vind het begrip stereotoren voor mijn Yamaha 6.1 behoorlijk beledigend :cool:

9. g of war

g of war Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de Receiver staat inderdaad in de huiskamer, en daar heb ik ook een x box en al, maar op mijn slaapkamer ga ik mijn pc op men scherm aansluiten vandaar dat ik dat vroeg. en dan is de makkelijkste optie gewoon nieuwe speakertjes erbij halen voor pc en ergens achter de pc gooie, is ma dat ik fatsoendelijk geluid via men pc heb :)

10. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Ik heb mn pc niet op mn surround gezet, zodoende ;)

Een paar pc speakers kopen is een goede oplossing en kosten bijna niks Arno.

Laatst bewerkt: 8 nov 2008
  11. g of war

g of war Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja inderdaad, heb net paar gezien, met subwoofertje erbij zelf, 80euro, is goed genoeg voor op de pc haha :thumbs:

12. Dennisunified

Dennisunified Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo iedereen!

Ik Wil een Lcd of Plasma tv gaan kopen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Eerst ging mijn keuze uit naar een samsung 6 of 7 serie van 40 tot 46 inch:

http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B154665/cid/15008/Samsung_LE46A756/

Zo iets. Heb er goede reviews over gelezen.

Alleen nu zie ik een goede aanbieding staan van correct.nl Panasonic TH-42PZ8 voor 1199.

En 46 inch vond ik toch maar iets te groot dus wou al gaan voor een 40 inch.

Alleen wat is nu beter om te gamen? een LCD of Plasma? Het gaat mij puur om het gamen, niet om geluids kwaliteit ofzo maar voornamelijk het beeld.

Kan iemand mij wat tips geven of advies?

Alvast bedankt

13. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Het is heel persoonlijk, dus je zal zelf ff moeten testen in de winkel en neem je xbox360 of ps3 mee. Verander vooral de instellingen van de tv's in de winkel naar jouw smaak.
    Als je een xbox360 hebt is het wel van belang dat je er eentje hebt met hdmi als je de pana plasma koopt, want die pakt alleen full hd op hdmi. (het verschil tussen full hd en hdready is bijzonder klein, maar als je 720p op een full hd gaat zetten is het beeld wèl minder).

Klik ff op de link en kijk bij vakantie. Dan zie je wat 6 foto's van mijn hdready plasma met foto's van games op de xbox360 (ace combat 6, de laatste is forza2.
    http://sonder-fjh.magix.net/

Zelf ff testen dus, veel plezier.

14. Dennisunified

Dennisunified Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmm Oke bedankt voor de info, Heb nu al 2 jaar een samsung 26 inch HDready scherm staan. Altijd al tevreden over geweest.

Maar ik zoek nu dus een 40 inch Plasma of lcd! Iemand nog tips? Prijs maximaal rond de 1200.

Zit nu aan deze te denken: http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B154671/cid/15005/Samsung_LE40A756/#

Aangezien ik zelf goede ervaring heb met LCD's van samsung en over alle LCD's van Samsung alleen maar goede reviews lees ben ik toch gauw geneigd weer een Samsung te kiezen.

Denk dat ik mischien maar even langs een zaak ga met mijn Xbox 360 en het maar uitprobeer!

EDIT: Wat is de afstand wat de meeste van jullie zitten vanaf een LCD of Plasma scherm en hoe groot is dat scherm dan? Ik zit nu ongeveer 1.5 meter van mijn 26 inch tv af!

15. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit op 4 meter van mijn 52".

Goede tv's in jouw prijsklasse zijn de Panasonic plasma's, Samsung LCD's vanaf 6 serie, LG 42PG6000 plasma of de Philips LCD's vanaf 7000 series. Ik denk dat ik bij een LCD van 40" voor de Samsung LE40A786 zou gaan, dat is die met het LED-backlight scherm. De Philips 42PFL7603 met ambilight is voor €1000,- ook nog een optie. Bij een plasma zou ik voor de Panasonic PX80 of PZ80 gaan. Zelf ben ik overgestapt van een plasma naar een LCD maar dit was puur voor het ambilight en helaas heb je geen ambilight bij plasma's.

Een plasma heeft vaak een wat natuurlijker beeld dan LCD maar een LCD is weer wat handiger indien je vaak je pc aansluit. Gaming ging prima op mijn plasma en op mijn LCD gaat het ook prima alleen merk ik dat ik met de plasma wat meer details in de zwartweergave zag.

16. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
  17. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    2,5 op 50 inch? Kun je dan niet elke pixel tellen.

Btw: Ik zoek nog een digitale decoder (ziggo), als iemand er nog eentje heeff staan voor een leuk prijsje mag die me pm sturen:)

18. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Nee hoor, haarscherp beeld.

Je weet dat je de ziggo-decoder in de winkel koopt voor €40?
    Dan ga je toch geen 2de hands nemen? Vooral aangezien de oude modellen nogal wat problemen hadden.

Wel een nadeel is dat er maar 1 tuner in zit, dus kan je niet tegelijkertijd digitaal opnemen terwijl je al digitaal naar een andere zender kijkt. Je moet dan analoog opnemen.

De decoder met harde schijf kan dit wel.

19. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Bij de MM zag ik Zaterdag het Ziggo-pakket voor € 69,95

De beste normale decoder vind ik persoonlijk nog steeds de Panasonic TU-DC40RD.
    Helaas kan je deze decoder alleen nog kopen via Marktplaats.

Laat de Philips decoders links liggen , hiermee zijn alleen maar problemen.
    @Home heeft ze in het begin niet voor niets uit de verkoop genomen.

20. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Dan zal ik eens bij de MM langs gaan. Weet je btw welke decoder erbij zat (humax, samsung)?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina