1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mathijsjanzen

mathijsjanzen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hey mensen, ik wil voor mijn panasonic plasma tv TH-42PX80 een hdmi kabel voor de 360 kopen, maar in de startpost staat dat ik dan een kabel nodig heb uit categorie 2. Wat houdt dat in? en een HDMI kabel kopen is toch de enige manier om op 1080p te gamen? Ik speel nu met de component op 1080i dacht ik.

Laatst bewerkt: 10 nov 2008
  2. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    dusky demon zei, dat er bij ziggo een actie was, een HD Decoder, voor 99,- maar waarom kan ik deze actie niet op de site zien?

3. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    volgens mij was dat i.c.m. met het all-in-one pakket van 40€ p.m. (dus internet, bellen en telefonie)

4. Robuust

Robuust Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit geldt alleen indien je een decoder hebt die voorzien is van een HDMI-uitgang. Dit digitale signaal (nulletjes en enen) heb je óf wel, óf niet. Bij scartaansluitingen heb je bijvoorbeeld wel beter beeld als je een goede scartkabel gebruikt. Bij een HDMI-kabel tot 5 meter maakt het voor het signaal niet uit of je een kabel van €10,- of €150,- pakt.

5. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

Ik denk niet dat er iets mis is met je tv hoor ;)

Waarschijnlijk doet een electronische beeldverbeteraar zn taak niet helemaal goed.
    De film 300 heeft bijvoorbeeld heel veel grain (gruis) in het beeld. De regisseur heeft dit expres gedaan om meer sfeer in de film te krijgen.
    Waarschijnlijk ziet een electronische ruisonderdrukker dit aan voor ruis en probeert dit weg te krijgen, net als de sneeuwscènes in the bucket list.

Zet dit soort beeldverbeteraars zoveel mogelijk uit en kijk of dit beter gaat.
    Zet ook je sharpness laag.

Laat ff weten of het helpt!

6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De electronische beeldverbeteraar doet zijn juist veelste goed.
    Heb bij mijn Bravia D3500 alle digitale foefjes uitstaan.

Er is nog een andere storingsbron en dat is de PS3.
    Deze probeert het beeld zo mooi mogelijk op het scherm te toveren en zet alle registers open om dit te doen.
    Als dan de tv zich er ook nog eens mee gaat bemoeien is dit vragen om moeilijkheden.

Op mijn PS3 staan de foefjes aan en bij mijn Bravia staat alles uit.

Je kan ook 1080p gamen met de Component- en VGA-kabel.
    Alleen ondersteunen veel LCD/Plasma's geen 1920x1080 resolutie via de VGA.

Bij de Cat2 HDMI-kabel weet je 100% zeker dat deze zowel 1080p als Dolby TrueHD en DTS HD ondersteund.
    Op de Silvercrest (Lidl) en HQ (onderdelenhuis) staat geen Cat1 of Cat2 . maar deze geeft wel een 1080p signaal door.

Wil je een Cat2 HDMi-kabel dan kon je uit bij een merk als Oehlbach , maar dan betaal je wel bijna € 80.

7. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ging er vanuit dat Alexis al wel met de instellingen en digitale hulpmiddelen had gespeeld.

Natuurlijk moet je dat eerst proberen, zoals Ferry en Melbuuln aangeven. De beeldverbeteraars klinken erg leuk maar vaak zorgen ze voor een negatief effect of een minder beeld.

8. Probailer2

Probailer2 Casual gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan fout zitten, maar is niet elke HDMI kabel met vergouden connectoren geschikt voor 1080p signalen?

9. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Vandaag bij de MM in Bergen op Zoom geweest i.v.m. digitale tv. Kon daar trouwens niet echt een aanbieding vinden. Wel de al eerder beschreven hd decoder van samsung met ziggo kaart voor 200 euro. De standaardversie (270R of zoiets) kostte 90euro exc. ziggo kaart. Als het verschil inderdaad zo klein is tussen een normale en hd decoder dan is de aanschaf van een hd decorder het overwegen misschien nog wel waard.

10. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Je zal geen voordeel hebben bij het wijzigen van de resolutie van de xbox360 naar 1080p, aangezien je tv een resolutie heeft van 1024x768 en dat is niet hoger dan de 720p resolutie.
    Het instellen van de xbox360 op 720p zal een groter voordeel geven in vergelijking met 1080i; Panasonic plasma's staan bekend om hun matige deinterlacers (ik heb er zelf ook één).

Ik ben wèl benieuwd in hoeverre je verschil zal zien bij aansluiting met hdmi wat betreft de beeldkwaliteit!

Je kunt bij het kopen van de hdmi kabel meestal niet de specs van de kabel zien, maar je kan er vanuit gaan dat de kabels die je nu koopt allemaal 1080p aankunnen. Zo niet, dan merk je dat meteen bij het aansluiten.
    De hdmi kabels bij onderdelenshop of bijvoorbeeld lidle van €10 zijn perfect.

Laatst bewerkt: 10 nov 2008
  11. Chiem

Chiem Chemical Waste

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou je idd denk maar niets is minder waar. Je ziet wel degelijk verschil tussen 720p en 1080p op dat scherm.

12. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Dat begrijp ik wel, ik heb ook alles op 1080p staan maar ik heb dan ook een 1366x768 resolutie. De tv krijgt immers meer data binnen om zo een meer gedetailleerd beeld neer te zetten.
    Ik neem aan dat wanneer de tv een resolutie heeft die lager is dan 720p en dus 1280x720, er geen voordeel is in t verhogen van de input naar 1080p, maar ik kan het mis hebben.
    Ik denk dat een hdmi kabel het beeld wèl zal verbeteren (net als bij jou), maar of het scherper zal zijn door de hogere resolutie input betwijfel ik.

Zie jij wel verschil als je schakelt naar 720p?
    Ik dacht dat jij dezelfde resolutie hebt op je Pioneer 428 als hij, namelijk 1024x768

Laatst bewerkt: 11 nov 2008
  13. maurice05

maurice05 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand hoe je het beste digitale tv kan opnemen?
    En welk apparaat daar het beste voor is?
    alvast bedankt,
    Maurice

14. mathijsjanzen

mathijsjanzen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap deze niet helemaal, je zegt aan de ene kant dat er geen profijt zal zijn bij het verhogen naar 1080p, en aan de andere kant zeg je dat het beeld wel zal verbeteren....:{

15. Kamina

Kamina Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  16. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb een 1366x768 resolutie en dat is hoger dan 720p (want: 1280x720).

Hij heeft een 1024x768 en dus verwacht ik geen verbetering, maar ik spreek niet uit ervaring en dus ben ik benieuwd of hij en anderen wel verschil merken als ze switchen tussen deze resoluties wanneer ze m met de hdmi hebben aangesloten.

17. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
  18. Kamina

Kamina Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil er voornamelijk op gaan gamen met mijn xbox360 en wil mijn budget wel rond de 400 € houden.

19. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Voor Ziggo (@home) is dit de Samsung DCB-850R of Humax iPVR9200C kabeldecoder.
    De prijs ligt tussen de € 300 en € 400

20. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Ik heb de tv zelf niet gezien maar meestal biedt samsung een redelijke prijs/kwaliteitsverhouding. Om een advies van Ferry34 maar eens te herhalen: Ga zelf naar de winkel en bekijk de tv/ vergelijk met andere soortgelijke tv's en neem desnoods je xbox mee en sluit hem aan.

Zelf ook gedaan en het hielp welO-)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina