1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joeri71

    Joeri71 Keep an open mind...

    Berichten:
    732
    Leuk Bevonden:
    1
    Sorry jongens ff een domme vraag maar op plasma tvs met component ingang speelt je xbox dan ook gewoon 720p of werkt dat allemaal anders??
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Domme vragen bestaan niet, je kan niet alles weten.

    De plasma speelt gewoon 720p af wanneer je deze aansluit op componenten met de xbox360
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2008
  3. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me juist af of m'n tv 1080p accepteert via component.
    Volgens mij niet (gezien specs/gebruikerservaringen), maar ik zag ook weer ergens component 1080p staan toen ik in de manual of tv instellingen aan het klieren was.

    Ik zag ook weinig verschil als ik m'n xbox instelde op 1080p en 1080i, maar had wel het idee dat het (stilstaande) beeld wat minder strak was bij 720p op m'n Samsung 50A550

    het extreme interlacing effect (zoals te zien in start post van dit topic) heb ik echter ook weer niet waargenomen, maar misschien ben ik niet kritisch genoeg
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De Samsungs kunnen meestal wèl 1080p aan over componenten, integenstelling tot veel andere merken en bij plasma's zie je dit zelfs zelden.
    Als jouw plasma geen 1080p op componenten zou accepteren, dan kreeg je geen beeld.

    De xbox360 op 1080p zetten moet het beste beeld opleveren. Een interlaced signaal zoals 1080i moet je er nooit opzetten. Deze setting kosten je de helft aan info van het beeld, niet goed!
    720p moet je er ook niet naartoe sturen, je tv moet dit opblazen naar de resolutie van het scherm, ook niet goed! ;)
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2008
  5. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje, mijn Samsung LE26R71B wordt gecrediteerd voor Samsung en ik krijg er een Samsung LE26A456 in de ruil voor aangeboden. Nu is dat een veel nieuwer model, dus ik neem aan dat dit een betere televisie en dus een goed aanbod is, maar ik vraag toch even voor de zekerheid aangezien ik niet bekend ben met de A-series (ik ben nog van de tijd dat er de R, M en T series waren =P)... is dit een goed aanbod van Samsung of toch niet? Alvast bedankt! :)
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik vond de oude letter/nummer combinatie duidelijker.

    In de nieuwe A serie kan je kiezen uit 6 modellen (A4 , A5 , A6 , A7 , A8 en A9).
    Deze modellen zijn vervolgens weer verdeeld in bijvoorbeeld A450 en A457

    Je moet even de speqs van de Le26R71B erbij zoeken en deze vergelijken met de LE26A456.
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb hetzelfde, maar denk dat dit gewoon komt omdat we toen nog op zoek/in het bezit waren van zo'n Samsung.
    Volgens mij heten ze nu allemaal A en is de 4 de instap en de 9 is de top.
     
  8. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmms, nouja, de nieuwe tv heeft 3 HDMI ingangen (ik had er maar 1) en een hoger dynamisch contrast. De rest is volgens mij gewoon hetzelfde.. Dus het zal wel beter zijn, ondanks dat het tegenwoordig een instapmodel is terwijl ik eerst dus een 'middenmodel' had (de R serie), het blijft een twee jaar nieuwer model haha. Bedankt in ieder geval.

    Enige reden voor twijfel bij mij was dat vroeger de goedkopere series ook goedkopere onderdelen gebruikten en daardoor minder waren, ook al leken de specs vrij gelijkwaardig... iemand daar misschien nog iets over te zeggen als men mijn LE26R71B vergelijkt met de LE26A456? Dan ben ik helemaal zeker xD
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2008
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Je bedoelt ook de verschillende panelen toen?

    Waarom krijg je een creditering eigenlijk? Is die kapot gegaan?
     
  10. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep, heb er vaker problemen mee gehad (witte vlekken van het backlight die zich op het scherm verspreidden, oftewel een onjuiste spreiding van het backlight over het beeldscherm), en dat probleem keerde vlak voor de garantietermijn weer terug. Blijkbaar hadden ze geen zin om het panel (want daar lag het aan) weer te vervangen en hebben ze het ding "niet te repareren" verklaard, en krijg ik heb apparaat gecrediteerd.

    Ik bedoelde overigens inderdaad de panelen.
     
  11. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Over die Samsung. Het huidige instapmodel is de 3 serie. Dus je hebt niet de instapper ;) De 3 serie is de opvolger van de S lijn, de 4 serie van de R lijn, de 5 serie van de M lijn, de 6 van de F8 serie en ik geloof de 8 serie van de F9.
    Over dat probleem van jou, bedoel je backlight bleeding? Bij een geheel zwart beeld dat je het doorschijnen van de lamp op bepaalde plekken ziet. Dat heb ik namelijk ook (Sony). Zo ja, moet ik daar misschien ook eens achteraan gaan.
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Als je er absoluut geen last van hebt met films kijken enzo, dan zou ik het zo laten. Je weet nooit wat je terug krijgt (dode pixels etc).

    Aan de andere kant: met backlight bleeding heb je natuurlijk bij een donkere film tòch een verminderde zwartweergave.



    Ik heb ook weer wat (ik weet het: daar heb je Ferry weer met zn foto's):
    ik vond de xbox360 en hd-dvd speler een beetje saai qua uiterlijk en ze pasten niet echt in de rest van mn donkere setting, dus ik dacht: ff pimpen!

    [​IMG]

    [​IMG]

    en op de goede plaats in mn kast
    [​IMG]

    en dat voor iemand met 2 linkerhanden! :p
    (overigens behoorlijk actueel: kijk ff op msn.com en kijk 's naar het filmpje van de behoorlijke meteoriet die in Canada ff binnen kwam zeilen!
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2008
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij de Oude LE32R71B was dit zeer irritant bij donkere scenes in een film.
    Vooral zichtbaar boven en onderaan het scherm.

    Bij mijn Sony Bravia FullHD is zwart dan ook pikzwart.
     
  14. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    @Ferry: Vet! Zelf gedaan of laten doen? Zoiets wil ik ook nog een keer laten doen, je garantie gaat er toch hopelijk niet van verloren?:+
     
  15. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Is het tegenwoordig nog steeds zo dat plasma's nog steeds meer contrast hebben t.o.v lcd. Wel toch.....
     
  16. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Hey ik heb een vraag aan de experts hier. Ik ben opzoek naar een lCD/Plasma TV van ongeveer 94 tot 107cm voor rond de 750 euro. Het liefste heb ik een Samsung. Wat zijn mijn keuzes en wat is de beste keus? Ik ga voornamelijk TV kijken, xboxen en de PC moet er op aan te sluiten zijn zodat ik af en toe een filmpje/series kan kijken.

    Het hoeft niet perse een samsung te zijn!
     
  17. LordTB

    LordTB Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net deze tv gekocht, valt onder al je voorwaarden en ben er zeer tevreden mee tot nu toe, enkele weken in bezit ;)

    Klik!
     
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Bedankt, ik vind het ook prachtig geworden!

    Het zijn stickers op maat gemaakt voor allerlei consoles etc. Ga naar decalgirl.com en klik op de juiste categorie (xbox360;ps3;etc).

    Ik had laatst een link naar een bedrijf in Nederland, maar die had nou net deze print niet. Deze heet World Killer, maar je hebt veel verschillende prints en kleuren.

    Ik ben absoluut niet handig en heb niet veel geduld, maar dit viel me echt mee en het was leuk om te doen.
    Het is gemaakt van vinyl en heel buigzaam, dikker als papier. Het plakt ook niet zo erg als een sticker.
    Als je niet goed begint, kan je het gewoon voorzichtig lostrekken. Als je het goed vindt zitten dan druk je de decal erop door met een doek te wrijven.
    Wel met alcohol de xbox eerst goed schoonmaken. Ik heb de roosters, de randen en de achterkant van de xbox zwart gemaakt, want dat staat mooier bij deze print.
    Ben begonnen met het frontje (eraf geklikt) en ook de ejectknop en dvd lade zwart gemaakt.

    De serienummer stickers zitten er nog gewoon op en de behuizing hoeft er niet af, dus de garantie blijft.
    Heb vandaag de decal voor mn iphone binnen.
     
  19. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Netjes ;) Ik heb ook al een hele tijd deze skin op het oog maar het is er nooit van gekomen om hem te kopen: http://www.decalgirl.com/browse.cfm/4,4896.htm
    Ik ga hem denk ik deze week toch maar eens bestellen.

    Hoe heb jij die roosters, randen en de achterkant zwart gemaakt? Want mijn skin is namelijk ook zwart.
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ja, op de led lcd na. Deze kan een volledig zwart weergeven, maar alleen als er geen of zo goed als geen beeld wordt weergegeven. De overgangsgebieden tussen het wit en het zwart hebben nog wat blooming (er schijnt nog ietsjes van het wit door omdat er nog niet een led achter iedere pixel apart zit), maar dat is al nauwelijks te zien en een grote stap voorwaarts.

    Als een moderne lcd een dynamisch contrast heeft van 30.000:1 dan heeft die er eigenlijk 4000:1 (ruim genomen).
    Een plasma heeft tegenwoordig zo'n 30.000:1

    Eigenlijk zouden ze beter het contrast moeten weergeven van de ansi-meting. Op het scherm worden daarrbij witte en zwarte vlakken weergegeven en dan wordt het verschil tussen het wit en het zwart gemeten.
    Dat geeft een veel realistischere uitkomst van het werkelijke contrast dan wanneer je het verschil meet tussen een volledig wit scherm en een volledig zwart, waarbij de lcd's hun backlight dimmen en dus ook de rest van het beeld wordt gedimd.

    Nou zal je zeggen: die led lcd's zijn toch ook dynamisch, want zij dimmen toch ook die leds?
    Dat klopt, maar dat werkt met local dimming: het scherm wordt verdeeld in 128 delen die apart worden gestuurd.
    Wanneer de leds worden uitgezet is het zwart nog zwarter dan bij plasma's.
    (Pioneer komt ook met een plasma met een absoluut zwart; 2009-2010 en Panasonic komt met een nieuw scherm met 60.000:1).
    Het doel is om achter iedere pixel een led te krijgen zodat deze afzonderlijk kan worden aan- of uitgezet zoiets als bij plasma (alleen die schijnt uit zichzelf, zonder backlight).

    De zwartweergave werd ook al beter bij de gewone lcd's, zoals je bij de post van Melbuuln al kon lezen.

    --------

    Antraxxx: heb de xbox zwart gemaakt met gewoon zo'n dikke zwarte stift! Ging echt heel goed. Vooral bij die roosters is dat belangrijk, want daar zitten uitsparingen in de decal vanwege warmte-afvoer.
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina