1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem-P

Willem-P Fifa 09

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt het dat je bij je component de gele kabel overhoud? Ik heb namelijk 6 plug-ins, terwijl ik er maar 5 in kan doen.

EDIT: En moet ik hem op 1080 P zetten op mijn HD-Ready of is 720P beter?

Laatst bewerkt: 25 nov 2008
  2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Dat klopt Willem, je houdt de gele over.
    Dat is de s-video en die gebruik je niet.

Kijk of je verschil ziet op je tv, bij verschillende games. Het ligt aan een aantal factoren, bij mij is het beeld net iets gedetailleerder op 1080p.

3. japie06

japie06 Kaasfabriek

Leuk Bevonden:
    0
    hey, die foto's heb ik ook in dit topic gezien op GoT, same person I assume?

OT: ik heb afelopen week de 42PX80 gekocht bij veiling van lokaal dagblad. Ik heb er 569,- voor betaald en kan hem ophalen bij de Harendse Smid :) Het is overigens een nieuwe TV.

4. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Net de Samsung LE37A456 besteld via internet, ben benieuwd!

5. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Klopt, dat ben ik. (zelfde naam ook hè? ;) )

Die prijs is echt waanzinnig!!! Wat is dat voor veiling eigenlijk? Het zijn toch wel absoluut nieuwe spullen?
    Ik zie dat het nieuwe spullen zijn. Waarom is die veiling nu gesloten dan en wanneer gat die weer open?

6. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net bedrag ja. Ik sta op het punt die tv te kopen, maar twijfel stiekum nog een beetje bij die 699,- (op zich natuurlijk een prima prijs :D)...

7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Nee , dat is de Composiet ;)

Dit is een s-video stekker.

8. japie06

japie06 Kaasfabriek

Leuk Bevonden:
    0
    het is jammer genoeg een jaarlijkse veiling. dus volgend jaar wss weer.
    dit is de site.

9. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ik heb even een vraagje, ik heb een Philips Full HDtv en gebruik de HDMI kabel. Het valt me op dat er heel wat AA mist in de games (GTA IV en vooral Saints Row 2) en zelfs op het nieuwe NXE dashboard zie je kartel randjes. Ik heb wel me tv op scherpte 10 gezet, gewoon omdat alles dan heel gedetaileerd hoort te zijn. Maar klopt het dat dan de AA niet mooi uitkomt? Mijn tv staat op 1080p, heb de andere settings wel geprobeerd maar zonder resultaat het blijft kartelig.

10. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Bij een HD signaal sowieso je scherpte op 0 of 1 zetten. Beeld hoort namelijk scherp te zijn.

11. alleycat

alleycat OnlyInItForTheMoney

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is dus een groot misverstand nl.: Schepte gaat ten koste van detaillering !! zoek juist het compromis

12. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Composiet, tuurlijk! (nòg slechter!;))

Nou heb ik zelf GTA4 en die game is niet zo haarscherp als andere games. Waarschijnlijk is dit om een beetje een sfeer te creëren.
    Er zit in het menu van de game zelf óók een optie waarmee je scherpte, kleur en helederheid kunt aanpassen. Kijk ff of je het daar beter mee krijgt. De xbox staat natuurlijk op 1080p! (je kunt de tv niet op 1080p zetten, die kan namelijk nooit iets anders weergeven!).

Ik moest mn ps3 forcen op 1080p (hij ging bij GTA$ automatisch naar 720) en heb toen meteen de kleuren aangepast, te vergelijken met dat expanded in het xbox360 menu bij display voor NXE) en het verschil was groot.
    Saints Row 2 heb ik nooit gezien, dus ik kan daar niets over zeggen.

Als je het bij andere games niet hebt, dan ligt het gewoon aan de game.
    De scherpte van de tv staat goed hoor! 10% kan best, maar niet hoger want hd moet van zichzelf scherp zijn. Mijn gecalibreerde tv staat ook op 10%, dat verschilt per toestel.

Hm, het dashboard is ook niet scherp? Dàt zal ik vandaag 's ff bekijken.
    Hoe zijn andere games en films dan? Misschien moet je ff een calibratie-dvd nemen, zodat je de tv kunt afstellen.

Edit: dashboard ziet er bij mij goed uit, al is het moeilijk te zien omdat er nog een gekochte background theme op zit. De randen van de windows die in 3d voorbij komen zijn haarscherp.

--------

Oh ja, ik had het al in een ander forum geplaatst:

Voor de liefhebbers: een Samsung full hd lcd LE40A615 voor €777 ex bezorging

http://www.ibood.com/site/nl/ibood.php

Het is dus via ibood en dat betekent dat de aanbieding alleen vandaag geldt, morgen is te laat.
    (persoonlijk vind ik dat je een tv moet testen)

Laatst bewerkt: 26 nov 2008
  13. Fruxxxano

Fruxxxano Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is een leuke tv voor op mijn kamer, voor ongeveer 300-350 euro?

Ik zit ongeveer 2 meter van het scherm af, heb er verder helemaal geen verstand van dus naar welke tv's zou ik kunnen kijken?

14. duco3101

duco3101 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat zijn eigenlijk die beeld references? normal, intermidiate, expanded. welke moet je kiezen en wat is het voordeel?

dan nog iets: als ik me tv op het hdmi kanaal zet en ik zit bijvoorbeeld in het dashboard, dan hoor ik heel, heel zacht het geluid van de vorige zender waarop mijn tv stond. als ik switch van NEd1 naar hdmi, dan hoor ik het ned1 geluid en als ik switch van 0(ruis), dan hoor ik dus heel, heel zacht een ruis geluid. is hier een oplossing voor?

15. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Eerlijk advies? Spaar door en koop een fatsoenlijke tv voor rond de 700 euro.

Voor 350 euro heb je serieus GEEN goede LCD's. Dan kan je serieus nog beter een CRT tv kopen.

Wat ga je ermee doen eigenlijk? dvd? bluray? x360? ps3? etc....

16. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Bedankt voor je antwoord, maar ik bedoelde eigelijk dat het wel haarscherp is maar dat de AA niet goed is, je ziet allemaal kartel randjes ook op het dashboard bij de iconen. Als ik dan de scherpte van me tv op 0 zet (10 is het hoogste) dan is het wazig maar geen kartels, boven de 1 komen de kartels. Misschien moet ik ook gewoon ff wenne aan HD, ben van 55 cm CRT naar 94 cm Full HD gegaan. Zal wel even kijken of ik er een foto van kan maken hoe ik die kartels op het beeld zie.

17. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    10 is het hoogste? Ik dacht dat je 10% bedoelde.
    Nee, je scherpte moet sowieso zo laag mogelijk. Liever 0-10%!

Hoe zijn de andere games en films dan? Welk type Philips is het eigenlijk?
    Staat de xbox op 1080p?

18. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Samsung heeft de leukste modellen iets boven die prijsklasse, ga niet kleiner dan 26 inch want dan heeft het allemaal geen zin. Liever 32 maar dat wordt onmogelijk met die prijs.
    Je zult sowieso ff door moeten sparen naar 400-450

http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/samsung/le32a330/reviews/279211/
    http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/samsung/le26a456/reviews/219554/

Laatst bewerkt: 27 nov 2008
  19. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Ik heb de 37PFL5603D/10 van Philips.

Zal de scherpte dan wel uit zetten! :)

20. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Niks moet natuurlijk, het gaat erom wat jij mooi vindt!

Toch kan zo'n calibratie dvd je een stuk helpen wat betreft instellingen.

Heb je ook verschillende beeldinstellingen geprobeert? Ik weet weinig van Philips, maar misschien heb je ook zoiets als Movie, Normal en Dynamisch.

Zet m alstjeblieft niet op dynamisch, dat is echt meuk. Hier geldt ook weer dat het gaat om wat jij mooi vindt, maar dynamisch verziekt echt je beeld.
    Dit schreef iemand met ervaring met calibraties over jouw tv

De af-fabriek standaard instellingen van de Philips zijn niet zo geweldig.
    Je moet een aantal instellingen veranderen. Kies in het beeldmenu voor kleurtemp warm (beeld is dan iets te rood, normaal mag ook, maar dan is het beeld veel te blauw), zet helderheid, contrast en kleur ongeveer op de waarde 50. Zet de scherpte van het beeld op waarde 1. Zet alle digitale beeld verbeteropties die iets met contrast of kleur doen uit. Daarvan moet het beeld al een aardig stukje opknappen.

Het lijkt overigens wel of dit voor de meeste toestellen geldt, want dit komt behoorlijk overeen met andere tv's.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina