Denk met name aan;
image-processing -> judder en geen vloeiend beeld bij HD-materiaal
slechte inkijkhoek -> ga beneden staan bij de tv en doe 3 stappen naar links bijvoorbeeld, het zwart wordt grijzig en de kleuren erg flets
slechte zwartwaardes -> het zwart is erg belicht en vaak donkergrijs of blauwig bij goedkopere tv's
backlightbleeding -> bij volledig zwart beeld zie je aan de randen meer licht doorkomen dan in het midden en het is niet gelijkmatig donker over het scherm
hoge responstijd -> dus ghosting
matige kleuren -> erg computergemaakt
slechte motion resolution -> beeld wordt erg blurry bij bewegende beelden
Echter, op een duurdere HD-TV van 81 cm (automatisch een LCD tv -> plasma is alleen 37" of groter) zullen deze problemen minder zijn, maar helemaal weg zullen ze niet zijn.
Mijn persoonlijke advies aan jou, spaar nog een paar maanden door en ga voor de 37PX80 (684 euro kieskeurig.nl). Dit is een 37" plasma tv van Panasonic en dit beeld is verbluffend voor die prijs. Helemaal vergeleken met de LCD tv's in die prijsklasse.
Dit is wel mijn persoonlijke mening en mijn persoonlijke ervaring, heb zelf de 42PX80 en dit is de grotere broer van de 37PX80. Prachtig beeld.
Natuurlijk word ik nu waarschijnlijk weer voor plasma-fan uitgemaakt -> Sue me! I love it
Klik om te vergroten...