1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BekSide

    BekSide Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    2
    Beste Mede xbwers!

    ik zit met een probleem,
    heb de Panasonic TH-37PV7F 37'' plasma TV
    sinds een week hoor ik een hele iritante hoge piep/brom het is maar hoe je het noemt... en wor er heel chagerijnig van.

    dit heeft hij niet altijd gedaan, heb de tv nu een jaar!

    heeft iemand hier een mischien een verklaring/oplossing voor? heb op internet al wat verhalen gehoord over een plasma scherm dat ''LEK'' is gaat brommen. maar geen idee hoe dat dat zou kunnen gebeurd zijn.

    Alvast bedankt! Groeten Kjel
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Brommen/Piepen kan ook door iets anders veroorzaakt worden.

    Bijvoorbeeld een defecte condensator van de voeding of ergens op de printplaat.

    Zou Maandag toch even bellen met Panasonic als ik jouw was.
     
  3. BekSide

    BekSide Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    2
    ja precies ga ik zowiezo doen. vandaag even nagekeken hoe het met de garantie zit, tot mijn geluk kunnen vinden dat er 2 jaar garantie zit, want hij is net 12,5 maanden oud;)

    ik ga maandag even bellen

    fijne zondag alvast!
     
  4. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    @ all die op mijn bericht hadden gereageerd. Ik zit niet op ziggo te zeiken, ik vroeg me gewoon af of er meer mensen waren met t zelfde probleem met dit type kastje, en of mensen met t andere type kastje dezelfde problemen hadden.

    Ik heb de tv aansluiting onlangs helemaal aangepast, alles goed vastgemaakt etc. Maar ik had sowieso heel net beeld met analoog, helemaal geen last van ruis etc, met digitaal(standaard) vond ik t echt tegenvallen.

    Toen we een aanbieding kregen om voor 100,- een HD kastje te nemen heb ik dat meteen gedaan. En t beeld is écht wel veel beter als bij t standaard digitale kastje.

    Ik heb alleen gewoon een aantal problemen, wegvallend geluid dat alleen opgelost kan worden door aan uit zetten aparaat. Flinke artifacts of gewoon onkijkbaar belgie.

    Maar ik zal eens kijken als ik de coax kabel vanaf t ziggo kastje tot aan de tv (is mwah 1 meter) vervang door een dure kabel of t dan scheelt.

    @pApzAkkii

    Welke set is je aangeraden, want ik krijg gewoon onze standaard pagina te zien? Die soundbar of wat?

    @loonens

    Ik snap wat je bedoeld, ik heb zelf ook een oudere(nog geen jaar!) philips fullhd, alleen daarvan zijn op dit moment de kijkhoek zwart waarden en de algehele zwart waarden niets meer vergeleken bij de nieuwe toestellen. Maar ik probeer mensen daar ook altijd op te wijzen, kijk goed naar de schermen, en kijk ook eens van de zijkant. Ik baal ook wel een beetje van mijn toestel, maar ja TOEN waren er in die prijsklasse geen betere.... en dat is misschien bij jouw "vriend"ook wel zo.

    Nadeel van plasma blijft dat ie toch meer (ook al is t niet zoveel meer) energie verbruikt, nog steeds kans heeft op inbranden én minder lang meegaat als een lcd.

    Maar ach, ieder zijn keus... maar ik volg je helemaal met slechte zwart waarden.... je moest eens weten hoeveel mensen gewoon echt slechte schermen kopen!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 nov 2008
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn hier maar een handje vol gebruikers die een HD-decoder (DCB-H360R) hebben van Samsung.
    Je zou anders even moeten kijken in het forum van http://ziggo-gebruikers.nl
     
  6. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    ken m melbuuln, schijnbaar zijn de updates van samsung zelf VERDER als de updates van ziggo.. en misschien dat daar een issue ligt. Ik doel hiermee op de firmware versie...
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dit zijn de gegevens uit mijn Samsung.

    Ver.Loader: 106
    Ver.S/W : 132
    Ver.H/W : 501
     
  8. pApzAkkii

    pApzAkkii Active Member

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    SAMSUNG HT TZ212 deze kreeg ik aangeraden.. vond het wel een mooi setje, maar over aansluitingen heb ik echt geen verstand
     
  9. Robuust

    Robuust Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan ben ik wel benieuwd of die vriend van jou de 9732 of de 9703 heeft. Dit is namelijk een wereld van verschil ivm de-interlacing, ambilight, zwartwaarden etc. Zelf heb ik de 52PFL9703 sinds enkele weken na jarenlang op een 42" plasma te hebben gekeken naar volle tevredenheid.
    Plasma heeft inderdaad een natuurlijker weergave maar ik moet zeggen dat mijn tv een fenomenaal beeld geeft icm de Humax IR-HD5000c decoder en de Xbox 360, ook qua kleuren, zwartwaarden en kijkhoek.

    Ik moet er wel bijzeggen dat de nieuwe type Philips toestellen met Ambilight 3 echte afstelmonsters zijn. Daarmee bedoel ik dat je met een enkele wijziging in je settings het hele beeld kan verkloten. Als liefhebber en tweaker heb ik hier zelf geen moeite mee maar ik kan mij voorstellen dat mevrouw van Zetten uit Tiel niet de juiste settings kan vinden via avforums, tweakers en hifi-forum.de etc. Je kunt zelfs de instellingen van Ambilight 3 tweaken. Wel is het handig om alle settings in je Logitech Harmony One afstandsbediening te programmeren :cool:.

    De reden om over te stappen naar LCD was het ambilight en ik sta nog steeds achter die beslissing; geld is voor mij niet zo'n issue. Als er een plasma van minimaal 50" was geweest met ambilight 3 dan was ik daar voor gegaan. Die 52" went trouwens wel erg snel met 4 meter kijkafstand; misschien komt er ooit nog een 60" tv uit met ambilight *)
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2008
  10. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat is een goede instelling voor mijn Samsung LE32R71 ?
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
  12. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik las her en der op internet dat de pioneer plasma's van 42 inch nu op sommige locaties flink in de aanbieding worden verkocht, omdat pioneer stopt / gaat stoppen (staat ook niet meer op hun site) met 42 " plasma's.
    Daarbij werd aangegeven dat deze aanbiedingen voornamelijk van toepassing zijn bij verkooppunten en niet via internet.
    Nu vroeg ik me af of dit bij jullie bekend is en of jullie weten bij welke zaken je kans maakt op de meeste korting.

    THX!
     
  13. Willem-P

    Willem-P Fifa 09

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil op mijn LG 50PG6000 nu mijn computerscherm aansluiten, maar hoe doe ik dat?

    Want er is zo'n ding wat nu in mijn scherm en mn computer zit, maar ik zou niet weten hoe ik een 2e in mn computer moet stoppen. Ook moet de kabel ongeveer 6 meter zijn, ik weet niet of die bestaan?
     
  14. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet precies welke hij heeft, maar volgens mij toch echt een 97xx serie maar het kan ook wel een 96xx zijn.

    Als ik voor de tv zat waren de kleuren en zwartwaardes nog wel enigszins redelijk. Maar zodra ik een stuk verderop ging staan werd het zwart echt grijzig/lichtgevend en de kleuren erg flets en mat.

    Er zullen vast wel betere types weer zijn, maar dit heeft me echt niet weten te overtuigen. En al helemaal niet met die prijs.

    Iedereen vindt natuurlijk andere aspecten belangrijk aan een tv, daarom blijf ik voorlopig ook nog bij plasma \o/
     
  15. Robuust

    Robuust Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind plasma ook mooier maar wat ik bedoel te zeggen, is dat alles valt of staat met de juiste aansluitingen, firmware en instellingen. Een maat van mij had bijvoorbeeld z'n Xbox Premium nog aangesloten met een scartkabel terwijl hij de Panasonic 37PX80 heeft :emo:. Uiteraard heb ik hier direct ingegrepen ;).
     
  16. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0
    Toshiba 42X3030D

    Iemand die weet of die een goede tv is ik kan hem nieuw kopen voor 600e in de winkel is hij 1300e het is een full hd dacht ik
     
  17. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben geen fan van Toshiba om eerlijk te zijn. F-HD, dus de resolutie, speelt een kleinere rol voor de beeldkwaliteit dan de volgende aspecten:

    - Zwartweergave
    - Details in het zwart
    - Kijkhoek
    - Motion Resolution
    - Kleurenechtheid

    En nog veel meer punten die je alleen voor jezelf kan beslissen en bepalen door de tv te testen voordat je hem koopt!

    @ Robuust.
    Inderdaad, die aspecten die je noemt zijn erg belangrijk maar hij gaf zelf aan dat de tv up-to-date was en goed afgesteld.
    Natuurlijk is dit alsnog persoonlijk maargoed.
     
  18. Willem-P

    Willem-P Fifa 09

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand?
     
  19. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen?

    Ik heb een Panasonic PZ80
    En als er tekst van links naar rechts door me beeld komt (voornamelijk met tv kijken) dan schokt die tekst onwijs,dus zeg maar judder zoals bij blu-ray.
    Was family guy aan het kijken en kwam in de aflevering een vliegtuigje met tekst erachter door het beeld maar ik kon gewoon amper de tekst lezen...

    Kan dit door de digitale tv komen(Ziggo) of ligt het aan de tv want bij blu-ray of gamen valt het niet echt op.

    Kon het alleen waarnemen bij Saints Row als je de map kiest en dan van links naar rechts beweegt.

    Edit:bij blu-ray als ik een menu laat opkomen gaat dit ook niet smooth.
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2008
  20. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    @willem

    kijk achter je pc... daar waar de kabel zit die naar je monitor gaat. Dit is een van de 3 volgende aansluitingen. VGA(meestal blauw), HDMI of DVI(meestal wit).

    Ik weet niet of je monitor verschillende ingangen heeft (zelfde als bovenstaande :cool:, maar dat kan makkelijk zijn voor t bepalen van welke kabel je naar je monitor kan laten lopen. Ik doel hiermee opt feit dat je bv de monitor via dvi kan aansluiten en dan kan je gewoon een vga kabel naar je vga van de tv laten lopen. Is makkelijker, en goedkoper.

    Nu achter je LG zit een vga en hdmi, waarschijnlijk geen dvi. Dus je kunt je pc via vga of hdmi aansluiten op je pc.

    Alle kabels zijn er in verschillende maten te koop, van 1 tot 20 meter volgens mij. De vga en de hdmi kabel zijn de goedkoopste, de dvi naar hdmi is de duurdere. Er zijn ook verloopstukjes te koop van dvi naar hdmi dus dan zou je een hdmi kabel kunnen kopen en met zo'n verloop stukje aansluiten. Maar ik ben zelf meer een voorstander van 1 strakke kabel.

    Dus check de achterkant van je pc!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina