Dan ben ik wel benieuwd of die vriend van jou de 9732 of de 9703 heeft. Dit is namelijk een wereld van verschil ivm de-interlacing, ambilight, zwartwaarden etc. Zelf heb ik de 52PFL9703 sinds enkele weken na jarenlang op een 42" plasma te hebben gekeken naar volle tevredenheid.
Plasma heeft inderdaad een natuurlijker weergave maar ik moet zeggen dat mijn tv een fenomenaal beeld geeft icm de Humax IR-HD5000c decoder en de Xbox 360, ook qua kleuren, zwartwaarden en kijkhoek.
Ik moet er wel bijzeggen dat de nieuwe type Philips toestellen met Ambilight 3 echte afstelmonsters zijn. Daarmee bedoel ik dat je met een enkele wijziging in je settings het hele beeld kan verkloten. Als liefhebber en tweaker heb ik hier zelf geen moeite mee maar ik kan mij voorstellen dat mevrouw van Zetten uit Tiel niet de juiste settings kan vinden via avforums, tweakers en hifi-forum.de etc. Je kunt zelfs de instellingen van Ambilight 3 tweaken. Wel is het handig om alle settings in je Logitech Harmony One afstandsbediening te programmeren .
De reden om over te stappen naar LCD was het ambilight en ik sta nog steeds achter die beslissing; geld is voor mij niet zo'n issue. Als er een plasma van minimaal 50" was geweest met ambilight 3 dan was ik daar voor gegaan. Die 52" went trouwens wel erg snel met 4 meter kijkafstand; misschien komt er ooit nog een 60" tv uit met ambilight *)
Laatst bewerkt: 30 nov 2008