1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan heeft die tv waarschijnlijk nog meer inputlag inderdaad. Maar je tip is inderdaad een goede, gewoon zoveel mogelijk beeldverbeteraars uit zetten, helemaal bij een game als Guitar Hero, waar het om de precisie gaat en niet om de grafische praal.
     
  2. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Of iedereen negeert mijn vraag
     
  3. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    @gdzr: negeren is een beetje overdreven niet waar? Dit is ook maar een forum, geen professionele helpdesk.
    Maar om je een beetje op gang te helpen zou ik zeggen, probeer hem eens op een andere plek aan te sluiten waar je een beter signaal heb.
    Welke decoder is het (belangrijk hierbij is hoe je hem aangesloten heb, b.v. een cheap-ass scart kabeltje of vergulde scartkabel). Het is mij niet bekend dat een kabeldecoder zomaar dubbele ondertitelingen geeft. Dit heeft eigenlijk altijd te maken met de aansluitng en kan misschien ook worden verklaard aan de hand van het zwakke signaal. Maar zoals ik kun je dit uitsluiten door hem op een andere plek aan te sluiten waar je een beter signaal hebt.
     
  4. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    het is zon samsung SD Decoder, zwart. weet zo het type niet. en daarnaast is het gewoon met die standaart scart aangesloten. Misschien maar is een versterkertje kopen en een betere scart kabel.
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    :):

    55% signaalsterkte kan bij Digitale zenders die hoger liggen dan 255Mhz voor problemen zorgen.
    Had altijd een ontvangst van ongeveer 70% (op zolder) , maar toen @Home een aantal jaar geleden het koppelstation in Zwolle update , was de omtvangst sterkte nog geen 30%.
    Zenders <255Mhz hadden perfect beeld , maar zenders >255Mhz zat vol met storingen.
    Heb toen een nieuwe coax-kabel + antennne-versterker gekocht en de ontvangststerkte van >85%
    Met als resultaat dat het beeld bij alle zenders perfect was !!
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Gecalibreerd? Dat is sowieso goed! Wat zei hij van de haperingen? Had hij een oplossing?
     
  7. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja met me stomme hoofd vergeten te vragen.....

    Maar nou zat ik vanmiddag NASN te kijken en daar komt dan ook wel eens tekst door het beeld heen rollen en toen had ik nergens last van.

    Maja zal hoogst waarschijnlijk aan de tvzender liggen,hou het nog wel ff in de gaten anders ga ik wel langs de winkel om te vragen of ze kunnen kijken ofzo.
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Dat is makkelijk: De TH42PX80 heeft een resolutie van 1024x768 en niet 1280x768. Alles wat hoger is dan 1024x768 via VGA kan verkeerd worden weergegeven en moet je dus niet doen. (er lijkt in de handleiding wel iets te staan van een 1366x resolutie, maar er staat dan ook bij dat het beeld dan misschien niet goed wordt. Bij mn tv werd het inderdaad niet goed).
    Wat wèl kan is je pc via hdmi aansluiten en dan op 1280x720 of 1920x1080.

    Dus vga naar 1024x768 of hdmi met 720p/1080p ;)

    (mocht je dan nog steeds de behoefte hebben om het scherm iets te verschuiven, dan doe je dit niet op de pc, maar op de tv via
    Instellingen-PC Instellingen en dan H-Pos voor de horizontale verschuiving en V-Pos voor de vertikale verschuiving. Doe eerst wat hierboven staat dus).




    Zelf testen! Sluit gewoon je xbox aan op de Pana van je vader, kan je tenminste rustig gamen.
    Voor alleen de resolutie hoef je het niet te doen, maar je kan kijken of je de kleuren/contrast etc van de PZ mooier vindt. Een verschil van maar 236 is wel erg aanlokkelijk hoor!
    Als je thuis veel gewone dvd's wilt gaan bekijken (op je xbox?), dan moet je dit echt ff in de winkel gaan bekijken. De hogere resolutie van de PZ is dan in het nadeel, bij blu-rays weer in het voordeel.

    Wat het verschil is tussen de 80 en de 81 weet ik nog niet. Ik zal de handleidingen 's naast elkaar leggen.
    Ik heb net de TH42PX80 besteld voor in mn woonkamer (699 bij de MM).

    Edit: hebbes! De 81 heeft een optische geluidsuitgang die volgens de handleiding dolby digital/PCM\dts kan uitgeven in DVB modus (volgens mij betekent dat het alleen in tv modus werkt, zoals bijv Discovery HD in 5.1 uitzend). Het zou de eerste tv zijn die ik zie dit dit kan, normaal is het altijd stereo.
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2008
  9. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    dan zal ik dat maar is gaan doen. Coax kabel ff zelf knippen, want hebben goede kwaliteit kabel liggen, en versterktje moet ik ff halen.
     
  10. NELL11

    NELL11 Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    He jongens bedankt voor jullie snelle reactie.:)
    Ik heb mijn xbox op 1080p ingesteld. Maar weet niet zeker of mijn tv dit aankan over component?
    Kan ik waarschijnlijk in de handleiding terug vinden neem ik aan.
    Zal eens wat proberen met de instellingen van HD motion
     
  11. Lollindir

    Lollindir Active Member

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    hey hallo,

    Ik vond dit exemplaartje bij iT's de PHILIPS 32 PFL 3403/12. Heeft iemand hier ervaring mee, of weet ie of dat een goede keuze is? Ik ga over een tijd op kamers dus meenemen zal wat moeite kosten, maar dat duurt nog ongeveer 3/4 jaar. Is dit een goede tv om te xboxen op goede kwaliteit of kan ik beter er anders voor gaan. budget is rond de 500 eurotjes

    BTW, even gekeken naar mn xbox, en HUH!??! een HDMI ingang:D:D
    Wist niet dat ik die had...:p scheelt dit met component beeld?
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2008
  12. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Hallo ik heb een Samsung LE37a456 gekocht, ik ben nu aan het kijken naar een digitale televisie abonnement. Wat raden jullie mij aan? Via KPN kan je voor 7,50 per maand een abonnement krijgen. Zijn die ontvangers goed? Of is het beter dat ik zelf een ontvanger koop?
     
  13. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Je kunt alleen maar digitaal pakken van de provider waar je gewone tv van hebt. Of is dit bij kpn niet zo? Daarnaast is Digitenne draadloos, en bij Ziggo is het over de kabel. Ik heb zelf nog een @home kaartje, bij deze hoefde je niks aan abbo kosten te betalen.
     
  14. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    KPN heeft digitenne idd, dat is dat abonnementje van 7.50 in de maand inclusief reciever
     
  15. Robuust

    Robuust Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad HD Natural Motion op off zetten en je probleem is opgelost. De overige beeldverbeteraars hoef je niet eens aan te passen.
     
  16. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    ik hem hem zelf ook:D ik wilde geen plasma omdat dat te groot werd en het werd dus een lcd van 32 inch. voor 450euro was dit de beste tv in mijn ogen een paar maandjes geleden. maar de laatste tijd dalen de prijzen zeer en met oog op sinterklaas en vooral kerst komen er nog zeer veel aanbiedingen. laatst zag ik al 42 inch plasma's voor 499 euro bijvoorbeeld.
    je moet gewoon hdmi nemen.
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Doe mij maar een kabeltje , vind Digitenne behoorlijk bagger.
    Heb een paar weken digitenne gehad vanwege troubles met Ziggo , moest de antenne tegen het raam zetten want anders hadden we geen ontvangst.
    Ook is Digitenne behoorlijk storingsgevoelig.

    We zijn nu weer vriendjes met Ziggo en hebben het Digitenne abonnement meteen opgezegd.
     
  18. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik heb de kans om de Samsung LE32S81B voor een erg mooie prijs te krijgen, heeft iemand ervaring hiermee? Ik ben opzoek naar een redelijke 32'' LCD TV, heb nu een 10 jaar oude Audiosonic (jaja) bak dus ben wel toe aan wat nieuws.
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2008
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De S81B is een redelijk goede LCD.
    Van de 32" versie hoor ik weinig klachten.
     
  20. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Ben ook even aan het googelen, vind alleen maar goede reacties eigenlijk. Goede tv voor €200/€250 denk ik zo :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina