1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Mooi, voor de prijs kon ik hem niet laten staan namelijk;)

2. RecklessL1fe

RecklessL1fe Gamer in heart

Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel heeft hij gekost dan als ik vragen mag. Volgens mij had ik hem toen voor 600 gekocht ofzo.

3. JT Chinaski

JT Chinaski Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Oke bedankt, ik heb toevallig ook voor een aantal plasma's gestaan in de Media markt maar bij de meeste betaalbare zie ik een resolutie van 1024x768 staan is dat niet te weinig voor zo'n groot scherm? want HD-Ready begint toch pas bij 1366 x 768 ? , mischien een domme vraag.

De tv is vooralsnog bedoelt voor m'n kamer (woon op dit moment nog bij m'n ouders) en is ongeveer 2 meter kijk afstand, digitale tv kan ik sowieso niet bovenkrijgen dus gebruik hem vooral voor Films en gamen, heb op dit moment een xbox 360 met HD-DVD add-on en binnenkort zal de PS3 erbijkomen voor de blu-ray speler, en een USB functie voor een externe HD zou ook mooi zijn als dat er opzit zoals bij de Samsung het geval is.

Maar is die Samsung LE32A756 nou echt zo'n slechte TV? hij is mischien alleen wat te klein voor een fullhd scherm maar voor de rest heeft ie toch wel goede specs? ik heb er ook voor gestaan en wat die man bij de Media Markt al zei de Samsungs waren wel het helderst van alle schermen die er stonden.

Laatst bewerkt: 11 dec 2008
  4. RecklessL1fe

RecklessL1fe Gamer in heart

Leuk Bevonden:
    0
    De LCD HD ready tv's hebben een resolutie van 1280x720, maar andere HD ready tv's (zoals plasma) hebben een resolutie van 1024x768.
    HD ready TV's ondersteunen ook 1080i. Dat is een resolutie van 1920x1080 interlaced, dus niet progressive.

5. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zit nou ook weer ff te kijken naar een tv.
    Tijdje terug ook gekeken maar dankzij wat dvd's (enkele honderden euro's en wat games) was me budget(€600,-) naar de mallemoeren. :+

Er zitten nogal wat functies op nieuwe tv's en ook al moet je niet alleen naar specs kijken wil ik toch er graag wat van weten.

Ik heb een oude 55cm tv en een "next-gen" (voor mij) tv heeft natuurlijk meer opties.
    Welke opties zijn zeg maar handig om te hebben en welke opties zou een tv (eigenlijk) wel moeten hebben/kunnen?

http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/samsung/le32a559/221964/

http://www.bol.com/nl/p/elektronica...000006290796/index.html#product_specificaties

Daar zat ik net even naar te kijken in

6. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Hdready is oa minimaal 720 horizontale beeldlijnen.

Een hdready plasma heeft een hogere motion resolutie dan een full hd lcd. Dit geldt niet voor de led lcd's, die scoren zelfs nog hoger.

De 7 serie is een mooie tv, maar heb je ècht getest?
    Een lcd heeft sowieso een hogere lichtopbrengst en doet het beter in een winkel met veel lampen. Thuis aangekomen heb je daar weinig aan.

Aan het met je armen over elkaar naar demo's kijken, daar heb je echt niets aan. Je moet echt de instellingen van de tv's wijzigen.
    Vaak staan ze op dynamisch en 100% contrast en zo zal je m thuis nooit hebben staan (hopelijk).

Ga vooral gamen op de toestellen en koop degene methet mooiste beeld, of het nu lcd of plasma is.
    Ik heb zelf ook n xbox met hd-dvd add-on en ps3 en het beeld op mn plasma is echt ongeëvenaard (maar ik ben dan ook een plasma-fan).

Voor de duidelijkheid: als je echt heb getest en je vindt de samsung 7 de mooiste, dan koop je natuurlijk de lcd

7. JT Chinaski

Leuk Bevonden:
    2
    Bedankt voor het reageren.

Nee heb niet echt getest, mag dat eigenlijk wel in een winkel? ik zie eigenlijk nooit mensen gamen achter die tv's, maar sowieso heb ik niet veel verstand de settings van een tv daar zal ik me dan toch even in moeten verdiepen.

Bij de winkel waar ik de Samsung wou gaan kopen kost ie 750 euro, en de TH 37PX80, 688 euro, dus goedkoper en beter zoals de reviews en jullie zeggen, dus ik zit er wel zwaar overnatedenken.

Ik zal sowieso ff langs gaan en het verschil bekijken tussen die twee.

Maar nog iets, ik lees op het internet nu ook dingen over inbranding bij plasma's? wat is dit? gebeurt dit veel of is dit meer bij de oude modellen? ik lees ook dat de plasma's minder lang meegaan dan lcd klopt dit ook?

8. Wallace

Wallace Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Ferry 34 Is de plasma tv die jij hebt ook full-hd? En is full-hd mooier op een plasma dan op een plasmatv zonder full-hd. Zelf twijfel ik nog tussen een plasma tv of de Sony KDL40W4500...........

9. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Inbranden komt niet meer voor, in de eerst 200 uur komt imageretention nog wel enigszins voor. D.w.z. dat het beeld heel licht blijft nagloeien als je hem ineens op een kanaal zet zonder signaal en je in het donker zit. Oude modellen hadden hier wel last van.

De levensduur van LCD's is 50 jaar en plasma is 35 jaar ofzo. Bij gebruik van 5 uur per dag. Dit heb ik een tijd geleden uitgerekend toen ik ook op zoek was naar een tv. Verwaarloosbaar dus en niet iets om je aankoop op te bepalen.

De motion resolution op een HD-R plasma is hoger dan de motion resolution op die Sony tv. Bij de HD-R plasma blijven van de 768 beeldlijnen gewoon 700 lijnen over. Op de W4500 blijven er 650 over met Motion Flow en 300 zonder Motion Flow.

Quote HDTVTEST.CO.UK
    Motion resolution W4500: 650 with [Motionflow] engaged; 300 otherwise

Dus als je het puur voor de resolutie doet, dan ben je beter af met die plasma.

Ga sowieso even testen in een speciaalzaak (geen MM, BCC o.i.d.) en goed vergelijken (instellingen aanpassen etc. etc.).

10. Wallace

Wallace Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Loonens

Ik wil de tv kopen en gebruiken voor voornamelijk gamen met mijn ps3 en het kijken van dvd en blu-ray. Wat zou je mij dan aanraden en als je voor plasma gaat welke dan?(wel full-hd) Oh ja ik heb nu een sony kdl 32d3000 en het beeld etc moet hier uiteraard op vooruit gaan :) Bedankt alvast!

11. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou persoonlijk zeker gaan kijken naar de 42PZ81 bijvoorbeeld. Sowieso een motion resolution van 1080 beeldlijnen, F-HD, veel details in zwart etc etc...

Dit is de 42PZ80, de 81 heeft een mooier design (persoonlijk) en heeft wat meer features geloof ik.

12. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Duo: zonder testen kan je geen tv kopen, je koopt toch ook geen auto zonder een testrit?
    Wel van tevoren vragen in de winkel of het mag en doe dit op een rustig tijdstip en niet op zaterdagmiddag. Ik heb zelf 2 uur in de ene winkel en 1.5 uur in een andere winkel gegamed en films gekeken. De resultaten vond ik toen schokkend! Heel wat anders dan ff naar een rijtje tv's kijken en verder niks doen.

Inbranding komt niet meer voor, vroeger wel. In de afgelopen 2 jaar dat ik de forums lees, heb ik 1 geval van inbranding gelezen.
    De gevallen van backlight bleeding en dode pixels bij lcd's komen wèl vaak voor. Zorg dat je dit goed afspreekt bij de winkel als je toch een lcd koopt.

Een lcd gaat niet langer mee, omdat de backlight van een lcd ook kapot gaat. Die kan je eventueel vervangen, maar dat kost meer dan de hele tv tegenwoordig.
    Een plasma heeft na 60.000 uur de helft van zn helderheid verloren. Dat is 16 jaar als je hem 10 uur per dag aan laat staan. De helderheid verhogen verhelpt dit.
    Over 16 jaar is er echter geen apparaat wat je er meer op kunt aansluiten, de techniek gaat zó snel dat ik denk dat er dan geen hdmi meer te krijgen is.
    Zowel de lcd als de plasma heb jij dan allang verkocht, je koopt tegenwoordig geen tv meer voor 12 jaar (mijn mening).

Een plasma heeft ook nadelen: hij is zwaarder om te tillen of op te hangen en hij geeft meer warmte af.
    Een plasma is er niet kleiner dan 37inch (op één 32 inch na die niemand heeft).
    Ook moet je m 200 uur inspelen door het contrast niet hoger te zetten dan 50%.
    Letters in Internet Explorer zijn op een lcd net iets scherper, maar met 1920x1080 ook heel klein!
    De voordelen zijn de beeldkwaliteit en diepte in het beeld en geen ghosting (0,001ms!).

Je moet mij niet geloven: je moet zelf testen en dan zelf beslissen! Veel plezier. (kijk ook ff op het panasonic plasma forum op gathering tweakers, kan je lezen wat mensen van hun Pana vinden).

Beide plasma's van mij zijn hdready, de 50 inch is 1366x768 en de 42 inch is 1024x768.
    Persoonlijk vind ik mn hdready 50 inch absoluut 100% mooier dan iedere full hd lcd die ik heb getest of gezien heb bij vrienden en kennissen.

Ik geloofde het eerst ook niet, maar resolutie is het minst belangrijke onderdeel bij een hdtv voor wat betreft beeldkwaliteit. Zwartweergave, details in het zwart, kleuren en het niet hebben van ghosting zijn veel belangrijker.
    Ik kijk op mn 50 inch alleen hd (hd-dvd/blu-ray en xbox360 en ps3 games/pc) en alles is aangesloten op hdmi en staat op 1080p. De motion resolution van een plasma is gewoon heel hoog en de diepte in het beeld is in mijn ogen ongekend. Ik persoonlijk zie dat niet bij een lcd.
    Gisteren was er een wedstrijd van de Champions League en het leek wel of ik naast de zijlijn stond!

Ga gewoon in de winkel vergelijken en sluit het allemaal goed aan. Als je bijv een xbox op een pana of samsung plasma aansluit met hdmi, zet de box dan op 1080p.
    Kijk ook SD zoals dvd, want blu-rays zien er al snel heel mooi uit voor iemand die dit niet gewend is.
    Zo zag ik een maand of 2 geleden een full hd lcd van Harman/Kardon en hij speelde in een aparte kijkluister ruimte de blu-ray van Terminator 3 en al in de openingsscène zag ik enorme fouten in de achtergrond. Ik zei meteen tegen de verkoper WTF was dat??? Ik was daar voor een receiver te testen trouwens, niet voor de tv.
    Je moet dus ook gewone dvd's gaan bekijken als je van plan bent die thuis ook op de tv te gaan kijken.
    Door het resolutie verschil met de tv (vooral met full hdtv's) kan dit tegenvallen wat betreft beeldkwaliteit en ook dit verschilt per tv.
    Test dus gewoon beide tv's door er content op te gaan kijken die je thuis ook ga bekijken, verander de instellingen van de tv's naar jouw smaak en kies de mooiste.
    Als je een full hd plasma koopt, hou er dan rekening mee dat deze dit vaak alleen accepteren over hdmi ivm xbox360. De samsungs doen het ook over componenten en vga.

Wallace: in de prijsklasse tot 700 is de Pana TH42PX80 een echt hele goede tv, hdready plasma met echte 100 hz, hele goede 24p weergave en een native contrast van 15000:1. Native hè, dat is hoger dan 30000 dynamisch hoor. Ik vind het beeld nu al geweldig en ik weet uit ervaring dat dit bij een plasma nog mooier wordt als die is ingespeeld.
    De PZ klasse gaat net over de 1000 euro en is full hd met 30000:1 native contrast.

http://tweakers.net/reviews/887/5/panasonic-th-42pz85-en-conclusie-middensegment-pagina-5.html
    (lees ook de eerste pagina's)

http://tweakers.net/reviews/894/5/sony-40x3500-en-conclusie-topsegment-pagina-5.html
    Vergelijk zelf: de resolutie zal je niet zien (mn buurman heeft de pz en bij de blu-ray van I am Legend, beide op een ps3, zagen we absoluut geen verschil). Vergelijk m dus ook met de lcd's!

13. Wallace

Wallace Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de heldere info! Ik ga het verder bestuderen :)

14. JT Chinaski

Leuk Bevonden:
    2
    Oke thanks, ik heb vanavond bij een paar winkels gekeken o.a. voor de Panasonic, maar ik moet zeggen het is moeilijk vergelijken als alles op de analoge kabel is aangesloten.
    Dan kun je idd het beste zelf testen maar jammer genoeg heb ik daar de tijd niet voor en vind ik het maar een gedoe, dus moet ik toch een beetje op de reacties/reviews van andere mensen afgaan zo raar is dat toch niet :)?

Maar het uiterlijk van de Panasonic TH37PX80 en de TH42PX80 vond ik niet het mooiste kwam een beetje lomp over, qua beeld kon ik het ook niet goed beoordelen omdat ie op analoog stond, ik snap sowieso niet dat ze er geen bluray spelertje op aansluiten...

Maar ik heb nog een paar vraagjes, wat is in het algemeen beter voor standaard definitie stuff DVD's etc, Plasma of LCD of verschilt dat veel per toestel?

En bij de Panasonic TH37PX80 en de TH42PX80 is de resolutie dus 1024 x 768 maar kan wel 1080P draaien dat snap ik niet helemaal.

Sorry als ik vervelend overkom maar van de mensen in de winkel krijg ik ook maar wat standaard gepraat.

Laatst bewerkt: 12 dec 2008
  15. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Als ik de ervaringen lees en vergelijk tussen het samsung lcd-forum en het panasonic plasma forum, zie ik behoorlijke verschillen.
    Bij het samsung hoor ik vaak ontevredenheid, hoewel de A656 serie behoorlijk goed wordt beoordeeld.
    De mensen in het Panasonic forum zijn werkelijk gewoon lyrisch, heel enthiousiast!

Voor standaard resolutie dingen als dvd is een plasma vergevender dan lcd en dus mooier.
    Vooral mensen met een plasma roepen altijd dat mensen moeten testen, omdat je dan de beeldkwaliteit hiervan beter kunt zien. De lcd's knallen meer in de winkel en vallen meer op.
    Probeer het 's bij een andere winkel. Een winkel die niet eens de moeite neemt om iets voor me aan te sluiten, daar koop ik nog geen lege cd! Vaak staan ze ook op dynamisch 100 % contrast en dat moet je ook veranderen.

De hdready tv's kunnen tegenwoordig vaak een 1080p als input aan. Hierdoor krijgt de tv meer data binnen en kan deze een mooier en gedetailleerder plaatje neerzetten.
    Bij mijn 1366x768 plasma kan je dat goed zien, soms is het verschil zelfs behoorlijk (gta4), maar zelfs bij 1024x768 is het verschil ook te zien. Het beeld wordt altijd gescaled naar de resolutie van het scherm!

Nogmaals: let niet zoveel op specs als hdready/full hd en ga naar het beeld kijken. De motion resolution van een hdready is hoger dan een full hd lcd en dus is het beeld scherper bij beweging.

Uiterlijk is natuurlijk persoonlijk. De Samsung A656 plasma's en lcd's vind ik samen met de Pioneer plasma's de mooiste die er zijn. Het beeld van de Pana's vind ik weer mooier dan die van de Samsungs.
    Ik vind mn PX80 echt een plaatje trouwens!

Kijk anders ff op mn foto site. Klik op Mijn Vakantie en klik op de dubbele pijl rechts, dan krijg je het beeldvullend.
    De foto's met de vliegtuigen zijn van mn vorige opstelling en komen uit xbox360 game Ace Combat 6, de auto komt van Forza 2. Het zijn foto's van mn game-room die nu bijna klaar is.
    http://sonder-fjh.magix.net/

Ik heb eerst 2.5 jaar lang een 30 inch lcd gehad, nu 1.5 jaar een plasma en ik wil echt niks anders meer! Snelle beelden zijn perfect en de diepte in het beeld bij games en films zijn echt heel erg mooi.
    Er zijn echter ook mensen die alleen een lcd willen. Ik zou de hdready plasma nog kopen al was die 2 keer zo duur als de full hd lcd.

16. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Plasma's zijn toch wel iets duurder?
    Als ik een budget heb van 600-650 zit daar nog steeds wat in of kan ik beter een goede LCD kopen dan?

17. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    de 37px80 en 42px80 zijn 650/700 euro op internet.

18. JT Chinaski

Leuk Bevonden:
    2
    @ferry37 heel erg bedankt voor al je reacties :thumbs: je gameroom ziet er trouwens erg slick uit.

19. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Ik zelf heb de th37px80 en ben er erg tevreden mee. Gisteren was ik bij een bekende en ik was daarvoor al eens bij hem geweest. Ik kon me nog herinneren dat hij een "erg grote tv" had. Kom ik gisteren op zijn kamer, blijkt het een 32 inch samsung lcd te zijn. Ik had echt iets van wtf, die had ik veel groter in gedachten. Achteraf gezien denk ik dat mijn kamer wel een 42 inch had aangekund. Want wat de grootte betreft, daar wen je eg snel aan.

20. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Ik heb net de Panasonic TH42PX80 gekocht voor €699 en dan heb je echt een geweldig toestel.

C3-NL schreef 1 of 2 pagina's terug dat hij de Samsung PSA450 kocht voor €589, maar met die heb ik geen ervaring.

Omdat een plasma in principe niet kleiner te krijgen is dan 37 inch, zit je wel aan een soort minimum bedrag ja. Lcd's kan je ook in 32 of 26 inch krijgen (sommige nog kleiner) en die zijn dan nog goedkoper.

Graag gedaan Maxwell. Ja, hij is mooi hè? Nog ff de posters ophangen en klaar!

En nogmaals jongens: het hoeft hier ook geen plasma fan site te worden. Ik blijf zeggen: test en vergelijk zelf!
    Beeldkwaliteit en voor films en gaming is de plasma echt geweldig! Ga je voornamelijk internetten en Word etc doen, dan kan een lcd de betere keus zijn.
    Er zijn natuurlijk ook wel goede lcd's, maar dan moet je zeker geen goedkope nemen. Op dit moment ben ik alleen onder de indruk van de led lcd's, maar echt getest heb ik die nog niet.
    Aan de andere kant zeg ik ook: ik heb werkelijk nog nooit een full hd lcd gezien die kan tippen aan de beeldkwaliteit van mn plasma. Echt waar niet, anders ging ik daar wel voor sparen en zou ik dat hier gewoon zeggen.
    Maar het gaat om wat jij mooi vindt!

Helemaal als je veel hd kijkt, dan kan het altijd groter! Het beeld blijft gewoon scherp en je went inderdaad heel snel. Wij zijn het natuurlijk nog niet gewend, vroeger was 78 cm een enorm bakbeest.
    De game-en film ervaring zijn op een groter scherm veel groter. 32 inch is daar net te klein voor om helemaal in de film of game te duiken, vind ik. Vaak zie je dat zelf ook al binnen een jaar.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina