Ik heb 2 vraagjes...
1: FullHd en HDReady is me nog steeds niet helemaal duidelijk. Sommigen hier zeggen dat je wellicht beter af bent met HDready wanneer je er ook gewoon TV en DVDs op wilt kijken, want dan hoeft ie niet zoveel up te scalen, en dan ligt de resolutie vane en HDready gewoon dichter bij de resolutie die gebruikt wordt voor reguliere DVDs en TV.
Maar wanneer je een FullHD koopt, dan kun je hem toch ook gewoon op 720p instellen, ipv op 1080p!? Vermijd je dan dat probleem dat ie TEVEEL moet upscalen en dat je dus foutjes gaat zien!?
Oftewel, is een FULLHD tv die je instelt op HDready resolutie, ook gelijkwaardig aan een HDready tv, wat betreft hoe die omgaat met media die een wat lagere resolutie heeft!?
Ik hoop dat men een beetje snapt wat ik precies bedoel
Kan ik met een FullHD scherm net zo goed beeld krijgen van een DVD als bij een HDready, wanneer ik de instellingen van de FullHD even op 720p zet, ipv 1080p!?
2: Ok, 2de vraagje, en sorry dat dit soort vragen zovaak voorbij komen, maar de ontwikkelingen staan schijnbaar niet stil, en je hoort zoveel meningen enzo...
LCD of Plasma. tot voor kort was het voor vrijwel iedereen overduidelijk dat plasma de beste optie was voor gaming en HD films. Echter je hoort nu steeds mee rpositieve verhalen over de grote stappen die LCD heeft gemaakt op dit vlak, zoals de hierboven genoemde Sony 4500, en de nieuwste Philips.
Ik heb een budget van 1500 euro. Moet ik gaan voor een 42 inch plasma van Panasonic, een 50 inch plasma van Samsung die erg goede recensies krijgt (756) en een schitterende vormgeving heeft, of zijn de FullHD LCD's inmiddels al dusdanig goed dat je voor dat budget al een uitstekende LCD hebt met goede blacks, en zeer snelle response (gaming)!? FullHD LCD schijnt namelijk weer beter te zijn voor wanneer je de PC op de TV wilt aansluiten.
Nogmaals, dit soort vragen komen uiteraard tevaak voorbij, maar het is een verschrikkelijke moeilijke keus, met gigantisch veel verschillende modellen en specs en prijzen etc waar je allemaal rekening mee moet houden, en ik kom er echt niet uit.
Klik om te vergroten...