1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madoperator

    Madoperator Rape

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik loop volgens mij een beetje achter op de hele plasma-tv ontwikkeling. Kunnen er nog steeds dingen in het scherm 'inbranden'? (Zoals logo's van de zender oid)
     
  2. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Je kan nog last hebben van Image Retention (dus dat je ze een korte periode kan blijven zien) maar echt inbranden doen ze niet meer, je moet je scherm wel wel heel erg misbruiken wil je het laten gebeuren dat hij inbrandt.
    Helaas verwarren veel mensen Image Retention met inbranden, zelfs in de winkel doen ze dat, had daar laatst een discussie over met een verkoper in de It's (gelijk de dag erna mijn bestelling bij ze geannuleerd door die lul van een vent).
    Verder is het ene scherm gevoeliger voor Image Retention dan het andere. Dat verschilt niet alleen per merk maar zelfs per tv, bijvoorbeeld de LG plasma's, de ene persoon heeft heel veel last van image retention en de ander weer niet. Maar dat kan ook zijn dat de ene persoon er gevoeliger voor is en het eerder ziet dan de ander.

    Wel moet je de eerste 200 uur voorzichtig zijn bij plasma's en het contrast maar op 50% zetten, dit omdat hij dan het gevoeligst is voor inbranden en image retention. Maar gewoon veel volbeeld content kijken, niet te veel gamen de eerste 200 uur en niet te veel 4:3 materiaal bekijken.
     
  3. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb de LG42PG6000 gekocht. HD Ready, dat wel maar het is ook maar een tussenstation, wil volgend jaar een Full HD versie aanschaffen als het energie verbruik van de LG Full HD omlaag is gebracht en hij wat in prijs is gezakt. (de 50 inch was gewoon te groot voor mij)

    De keuze voor LG was ook vooral een design keuze, vind de Panasonic 8/80/800 serie, met al het respect voor de mensen die hem hebben gekocht, gewoon erg lelijk (en een hdmi poort aan de voorkant bij de PX serie :eek:) en heb verder op mijn werk uitstekende ervaringen met de LG plasma schermen gehad.
    Samsung was voor mij eerste keus maar de 4 serie vond ik matig beeld geven (grauw en streperig), de 5 serie heeft geen 100hz (judder bij blu-ray films) en de 6 serie vind ik weer niet mooi vanwege de touch of color.
    Pioneer is buiten het budget.
     
  4. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    De PZ serie heeft HDMI aan de voorkant, de PX80 heeft 3 ingangen op de achterkant :) En geen aan de voorkant.

    De PX-serie vind ik nog wel te doen qua design, maar de PZ85 is echt niet mijn smaak, met die zilveren strip voorop. De PZ81 is wel weer helemaal donker geloof ik, die wil ik over een tijdje misschien erbij aanschaffen.
     
  5. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1

    Okay, ik dacht dat het andersom was :).
    Ik vind die grijze balk aan de voorkant zo verschrikkelijk bij de Panasonics. Qua beeld zijn ze erg goed :). Uiteindelijk was het ook op het laatst bij mij tussen de PX80 en de PG6000. Ervaring met de PG6000 gaf dan ook de doorslag denk ik bij mij uiteindelijk.
     
  6. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Vandaag eindelijk de knoop doorgehakt en de Philips PFL5403 opgehaald bij mm voor een mooie prijs.

    Geweldig ding! Maar nu nog even kijken kwa instellingen, heeft iemand hier een voorbeeld van? Of kan ik dat ergen vinden?

    Hier wat foto's: (crappy telefoon camera)

    http://gallery.me.com/dirkvdvaart#100008

    Oja, het is een HDReady tv maar kan op 1080p op de xbox?
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2008
  7. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Dam... ik moet echt een nieuwe tv gaan kopen... :'-(
    Kan gewoon bij Mass Effect de letters al niet goed meer lezen...

    Volgende week maar eens naar 2 winkels hier in het dorp gaan.
    Het zijn geen IT's of MM maar who knows.

    Met al dat gedoe op de vorige 2 pagina's weet ik helemaal niet meer wat ik wil.
    Bedankt. :p

    Als ik een budget heb van 600-650 Euro en ik wil er gewoon op tv kijken een 360 op aansluiten en in de toekomst blueray op aansluiten wat is er dan aan te raden om te kopen? (algemeen, hd-ready/full, LCD/plasma etc)
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2008
  8. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij accepteert 1080 beeldlijnen, maar laat er 360 weg en geeft er 720 weer.

    54" of 52" ? Is dat niet wat groot voor HD-ready? Ik vind het op mijn 42" al wat weinig op sommige momenten, vandaar ;)
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2008
  9. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Bij Philips slaan de eerste twee nummers niet op de grootte van het scherm maar op de serie waarin het gemaakt is geloof ik.
     
  10. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Dat is ook geen inch dat is gewoon het serie nummer. Meestal staat bij Philips de inch voor het serie nummer.

    Edit: De serie loopt van 19 tot 52inch
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2008
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Aan de serie kan je helaas niet zien als het gaat om bijvoorbeeld jaar van introductie of welke extra opties de tv heeft.
    Dit kan je weer zien aan 40PFL5403/00 of 40PFL5403/10

    Bij Sony maken ze het ook niet erg duidelijk.
    In de 3000 serie heb je zowel HDready als FullHD's
     
  12. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik lees de afgelopen pagina's veel over calibreren, laten jullie dit doen door iemand of doe je dat zelf? Las dat het al gauw 150-200 euro kost als er iemand langs komt die een half uurtje aan je tv knutselt.
     
  13. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Kost idd 200 euro en ik heb het laten doen door een gecertificeerd ISF man via het HTforum.nl.

    Hij komt dan langs met speciaal meetapperaatje en laptop enz en stelt daarmee je tv af.

    Zeer zeker het geld waard.
     
  14. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Ben vandaag weer eens op stap geweest o.a. naar de Saturn, en ik zocht de PZ80 maar ze hadden alleen de PX80, er draaiden DVD's op wat er al prachtig uitzag. Maar toen ik begon te praten met iemand van de verkopers begon ie weer over inbranding etc etc en dat je het beste maximaal 2 uur per dag er op mag gamen, wat ik echt te zot voor woorden vind, ik wil gewoon zelf bepalen wat ik kijk en doe met een tv zonder dat ie na de mallemoeren gaat.
    Maar voor films is ie perfect dat zag ik zo al, alleen jammer dat gamen minder is op de plasma blijkbaar.

    Bij de LCD's viel me de Samsung LE40A656 erg positief op, word waarschijnlijk de keuze tussen die en een Panasonic 42PZ80 allebij fullhd en ongeveer even duur.
     
  15. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Persoonlijk zou ik dan gaan voor de PZ80. De kleuren op de PZ80 komen beter tot hun recht, hij heeft ook geen last van input lag, iets waar de 6 serie redelijk om bekend staat, en maximaal 2 uur gamen is best wel onzin, je kan best redelijk lang gamen maar de eerste 200 uur moet je wat voorzichtiger zijn met statische afbeeldingen en objecten in beeld die niet van plek veranderen (zoals bijvoorbeeld een HUD van een spel).
    Maar plasma heeft een vertraging van 0,01ms dus juist perfect voor gamen eigenlijk. En de kleuren zijn veel echter dan op een LCD scherm juist. Nee, de verkoper heeft niet zijn huiswerk gedaan en alleen het LCD verkooppraatje ingestudeerd.
    Nu wil ik niet zeggen dat LCD slecht is, uiteraard ieder zijn eigen keus, het is eigenlijk voor mij ideaal zelfs omdat ik regelmatig vergeet mijn tv uit te zetten (mijn plasma komt helaas dinsdag pas) maar sinds ik mijn LCD tv met een plasma heb vergeleken ben ik echt overtuigd dat een plasma voor mij de betere keus is. Al game ik eergelijk gezegd niet zo gek veel, ik kijk meer films maar de huidige plasma schermen moet je echt misbruiken willen ze inbranden hoor. Image Retention is redelijk onschuldig, de Panasonic schermen hebben er zelfs relatief weinig last van hoor ik overal online (in vergelijking met de Samsungs en de LG's.
     
  16. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Eensch.

    Ik heb sessies meegemaakt van 7uur Battlefield Bad Company en wel 11 uur Fifa09. Ik zie echt helemaal niks op mijn tv de volgende dag, wanneer ik weer even een uur tv heb gekeken ofzo.

    Je ziet inderdaad wel de image-retentation na deze sessies. Ik zette de PS3 uit en hij stond dus op HDMI2 zonder signaal. Ik zag duidelijk alles wat nagloeien in een compleet verduisterde kamer. Maar de volgende ochtend hebben we 4 afleveringen "The Office" gekeken, nadien heb ik weer op HDMI2 gestaan maar ik kon helemaal niks herkennen wat inbranding/retention betreft.

    Het is bij de eerste generaties wel zo geweest, maar ook daar moet bij gezegd worden dat die bijvoorbeeld in Londen op het vliegveld werden gebruikt. De hele dag hetzelfde raster met wat andere namen erin. Daar zijn veel foto's van verspreid en daardoor is het inbranden zo'n issue geworden. Ook thuis hadden mensen er wel wat last van natuurlijk, maar we zijn momenteel bij de 9e generatie geloof ik. Het stroomverbruik en het inbranden zijn echt geen issue meer.
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Hoe is de LG met HD zoals xbox/ps3/blu-ray? Het lijkt me een mooie tv.

    Het uiterlijk van de Panasonic: ik zal je vertellen dat toen ik hem thuis uitpakte en had neergezet, ik echt zei: wat een mooie tv!
    Volgens mij hebben ze een wijziging gedaan, want die zilveren strip is nu bijna onzichtbaar. Kijk maar naar de foto op pag 38 ofzo.

    Melbuuln: het verbaast me niks dat je er behoorlijk op vooruit bent gegaan, die Sony's geven gewoon een mooi beeld.
    Jij hebt trouwens de samsung hd-decoder? Heb jij daarvoor wel de gewone scart decoder gehad en kon je nog n vetschil zien?
    Ik ga m binnenkort ook maar vervangen door de hdmi versie.
     
  18. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    IK heb de Samsung HD-decoder met HDMI. Zelfs de meest belabberde beelden worden toch nog redelijk weergegeven :).

    Vooral nieuwe programma's zien er erg goed uit. De oudere series kan natuurlijk wat beter maar zelfs films zijn echt mooi om te zien.
     
  19. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Hij wordt bij mij Dinsdag bezorgd dus zal daarna wel heel even snel een spel proberen, niet al te lang want hij zit dan uiteraard nog in zijn 200 uur periode en de LG's schijnen vooral in die periode heel gevoelig te zijn voor image retention.
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Die verkoper weet niet waar die over praat, maar waarschijnlijk heeft hij in zn magazijn nog veel lcd's staan waar die vanaf moet.

    Op vrijdags game en internet ik van 0900 tot 1600 achtereen en heb nergens last van, alleen van geweldig beeld.
    Ook 's avonds staat die lang op internet met explorer op hetzelfde beeld, no problemo.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina