1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Hij heeft het ook over een plasma vs LCD ;)
     
  2. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Nee dat heeft ie niet, hij heeft het over HD ready en Full HD op 37inch dat je het veschil niet ziet, en dat verschil zie IK wel degelijk!

    Full HD ziet er gewoon veel scherper/mooier uit dan HD Ready én op 37inch! ;) Maar het zal wel weer persoonlijk zijn, net als dat verhaal over plasma vs LCD.
     
  3. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3

    Misschien eerst is ff lezen
     
  4. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Nah ik heb het hier over...

    Is allemaal persoonlijk gelul, ieder moet voor zichzelf beslissen wat ie goed vind. Ik merk namelijk wel het verschil...
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Een veel gemaakte fout Melbuuln.

    Het is absoluut onmogelijk om op een full hdtv de verschillen te zien tussen hdready en full hd, louter en alleen omdat het voor jouw Sony full hdtv niet mogelijk is om 720p te laten zien.
    Het enige wat je doet is de resolutie van de input verlagen naar 720, maar jouw tv rekt dit weer op naar 1080p en daar krijg je nou net het kwaliteitsverlies van.

    Een goede hdready tv zal 720p altijd mooier weergeven dan een full hdtv. Dat is logisch, het ligt immers dichter bij zn eigen resolutie.

    Dat je Sony een veel mooier beeld geeft dan je hdready Samsung heeft meer redenen dan alleen de resolutie.

    Mn hdready plasma geeft absoluut een mooier plaatje weer dan de meeste full hd lcd's. Als resolutie zo belangrijk zou zijn, dan zou dit niet mogelijk kunnen zijn. Je zei het zelf al: het zwart op je Sony is bijv al veel beter dan dit op je Samsung was.

    Nog iets : gewone dvd's zien er op mn Panasonic 50 inch hdready minder mooi uit dan op mn 42 inch hdready. Nou zullen mensen zeggen: logisch, want door het grotere formaat zie je eerder de fouten van de SD.
    Dat is zo, maar toch zie ik foutjes op de 50 inch die ik op de 42 inch nog niet zie al zit ik met mn neus op het glas van het beeld!

    Ik denk dat dit komt door de hogere resolutie van de 50 inch,1366x768, tegen de resolutie van de 42, 1024x768.
    De 50 moet de sd resolutie van de dvd (720x576) rekken naar de hogere resolutie van het scherm en daarom ziet dat er minder mooi uit.
    Precies hetzelfde als je een 720p reso toont op een full hdtv.




    De hd decoder: als je die koopt en je wilt van digitale tv naar een hd pakket, kan je dan aangeven dat er maar 1 abbo moet komen? Dat ze niet de oude en het nieuwe tegelijk laten lopen en je dan dubbel betaalt!?
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2008
  6. | B0SS |

    | B0SS | Go!

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo iedereen! Ik zat een beetje te kijken welke hdtv's hier allemaal worden aangeraden en ik zag dat velen enthousiast zijn over de px80. Ik heb helaas een xbox zonder hdmi dus 1080p kan ik dan wel vergeten (toch?). Ik lees ook dat mensen zeer tevreden zijn me de a656 (die overigens ook een mooi design heeft). Deze ligt echter iets boven mijn budget. Ik ben op zoek naar een LCD tv in de prijsklasse 600-700 euro. Heeft iemand goede voorstellen?

    Iedereen prettige feestdagen!! ;)
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2008
  7. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    LEZENNNNN.....

    720p materiaal ziet er op een HD-R tv beter uit dan op een F-HD tv.

    De F-HD tv heeft namelijk altijd 1080 beeldlijnen, en moet er dus 360 bijverzinnen. De HD-R tv kan het beeld nagenoeg 1:1 weergeven en geeft het beeld dus weer zoals het bedoeld is. Niks met persoonlijke voorkeur te maken Excess.

    Ferry heeft het al 200x uitgelegd maar nog steeds wordt er niet gelezen. Snap je het dan niet of wil je het niet snappen? |:- Het wordt bijna zinloos om hier nog wat te posten onderhand :x

    PX 80 = Plasma.

    Maar veel succes verder met je zoektocht :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2008
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    hij ondersteunt 1080 p via hdmi die set[/QUOTE]

    Je hebt een home cinema set met dvd speler die beelden kan upscalen naar 1080p neem ik aan dat je bedoelt?
    In dat geval sluit je het aan zoals ik zei: de elite direct op de tv met hdmi en de audio via de dongle met een optische kabel voor surround als de audio set een optical input heeft. Anders worden het stereo tulpjes vanaf de audio dongle naar de set.

    Als je een surroundset hebt met een hdmi input die dan ook nog s de audio uit de hdmi kan halen, dan kan je de hdmi van de elite in de audioset prikken en vanuit de set een hdmi naar de tv laten lopen.
    Als de set geen dolby true hd of dts hd aan kan, dan heeft dit niet zo heel veel zin omdat de xbox al 1080p uitstuurt en de receiver met het beeld nietshoeft te doen. Dolby digital etc kunnen via optische kabels, alleen de hd audio moeten door hdmi.

    Beetje duidelijk zo?

    Edit: in de xbox past een gewone hdmi kabel. Die zit toch in de doos bij zo'n Elite?
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2008
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dubbel betalen is bij Ziggo altijd mogelijk.
    Ik heb in >5 jaar dat ik @Home heb , nooit geen problemen gehad met de facturen.
    Er is soms wel wat verkeerd gegaan maar dat werd de volgende maand netjes door @Home verwerkt.

    Ik heb bij Ziggo net Digitaal Totaal € 9,95 en het HD-pakket € 3,95
    Film1 heb ik stop laten zetten omdat ik hier heel weinig gebruik van maakte.

    Dit is het advies wat ik laatst aan iemand anders gaf.
    Stuur de kaart die bij de HD-decoder niet op , deze wordt na 14 dagen automatisch overgezet naar het gratis Digitaal basis pakket.
    Stop de oude smartcard uit de andere decoder in de HD-decoder en activeer hierop het HD-pakket.
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Mensen met een lcd merken overigens wel het verschil tussen hdready en full hd. Mensen die een plasma hebben ervaren iets heel anders: hun hdready ziet er minstens zo scherp uit dan een full hd lcd en scherper dan een hdready lcd.

    Dit komt omdat een plasma een veel hogere motion resolution heeft dan een lcd.
    Zo is de motion resolution van mn 1366x768 plasma minimaal 720. Van de 768 horizontale beeldlijnen worden er 720 correct weergegeven.
    Een Samsung A656 full hd lcd van 1920x1080 heeft een motion resolutie van 300-550 (afhankelijk van de gekozen beeldopties) en geeft er dus maar max 550 beeldlijnen correct weer. De rest van de lijnen zijn vegen van die 500 lijnen doordat de pixels niet snel genoeg uitgaan of naar een andere kleur schakelen.

    Als de motion resolution van een full hd lcd al zaktnaar 300-550, dan kan je wel raden naar welk aantal een hdready lcd zakt.

    Mensen die beweren dat hun full hd lcd een scherper beeld weergeeft dan een hdready plasma praten echt onzin, want door tests is aangetoond dat dit helemaal niet kan.

    De full hd plasma's komen op 900-1080 en de 120hz led lcd's komen ook tot 1080!
    Kijk maar s op guruhd.com (ik link t nog wel morgen).

    Zoals ik al heel veel vaker heb geschreven is dus de resolutie van het scherm het minst belangrijke van een hdtv voor wat betreft beeldkwaliteit.
    Zwart- en kleurenweergave, motion resolution en het èchte contrast zijn veel belangrijker.

    Ik denk echter dat ik maar stop om mensen dit uit te leggen, want men lijkt toch alleen maar naar de opgegeven specs te willen kijken:
    Als je een blu-ray kijkt op mn hdready en het beeld is mogelijk nog scherper dan op een full hd lcd, dàt willen de bezitters van zo'n tv niet horen en ook niet dat een hdready waarschijnlijk nog beter is in het weergeven van gewone dvd's ook niet.
    Mensen kopen vaak een full hd lcd louter en alleen vanwege de resolutie. Wat mij net zo verbaast is dat deze dan vaak wordt aangesloten met scarts en men er gewone digitale tv op gaan kijken en dvd's, maar een blu-ray? Daar beginnen ze nog niet aan!
    Ik vind het onbegrijpelijk dat een groot aantal mensen een tv louter op specs kopen: ik neem die ene want die heeft n refresh van 4ms en die andere 6ms. Zien doen ze het niet, maar het staat op het kaartje!
    Je moet s weten hoe vaak ik mensen in een tv winkel horen zeggen: die plasma heeft een contrast van maar 30.000:1 en die Samsung lcd heeft 50.00:1.
    Dat dit dynamisch is en de de 30.000:1 veel hoger is wil men niet horen en al helemaal niet als die al is gekocht!
    Ik zeg altijd: kijk zelf! Als is het 100:1, als het beeld maar mooier is!

    Nog erger vind ik het groeiend aantal mensen dat een hdtv koopt zonder deze in het echt te gaan kijken en dus alleen op de spec afgaan.
    Ach: het is gelukkig mijn geld niet ;)

    --------

    Melbuuln: het niet opsturen van de nieuwe smartcard zorgt er voor dat deze wordt omgezet naar het gewone digitale pakket? Moet ik dan daarna bij Ziggo het extra hd pakket aanvragen op mn oude card en zou ik dan via de andere decoder ook nog kunnen kijken?
    Ik dacht dat zo'n card na het niet activeren op zwart ging?
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2008
  11. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb nog een klein vraagje voor een goed gevoel :), ik ga waarschijnlijk de Panasonic TH42PZ80 kopen, maar ik wil alleen graag weten of de standaard dvd's er goed uitzien op deze schermen aangezien ik het op de PX serie in de winkel er al prachtig vond uitzien, dus ik denk dat zal het ook wel goed zitten met de PZ serie, maar als ik het verhaal van Ferry34 moet geloven zien DVD's er op een FullHD scherm er minder mooi uit. Juist de verkoper vertelde me weer dat het er juist mooier ging uitzien, omdat als je hem via HDMI aanlsluit hij de DVD's upscaled.

    Ik kies waarschijnlijk voor de PZ80 omdat Films voor mij nummer 1 is, en omdat ik binnenkort een PS3 haal voor de bluray speler zodat ik mooi in 1080P films kan gaan kijken, alleen ik ben een beetje bezorgd om de opmerking van Ferry34, want ik wil toch wel blijven genieten van m'n DVD collectie van rond de 1100 stuks.

    Plus nog even een ander vraagje, kan component ook upscalen naar 1080P? aangezien ik nu m'n DVD speler aangesloten heb via component naar m'n HD-Ready tv. Er kan wel een HDMI kabel in m'n DVD speler maar aangezien de PZ serie maar 2 HDMI aansluitingen aan de achterkant heeft, en er soweiso al een Elite opgaat en de PS3 er binnenkort ook bij komt blijft er niet veel over.
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2008
  12. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ja hoor, dvd's zien er prima uit op de 42PZ80 :)

    HDMI-kabels zou ik gewoon af en toe switchen als je eenmaal drie kabels gebruikt. Of er toch eentje in de voorkant van je tv steken :9 't Ziet er alleen niet uit. Je zult uiteindelijk toch wel één van de consoles meer gaan gebruiken. Of je kunt natuurlijk dvd's via je PS3 kijken ;)

    Volgens mij kan component geen 1080p weergeven.
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    component kan wel 1080p weer geven (alleen niet alle toestellen ondersteunen dit)
     
  14. Wallace

    Wallace Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij www.plasma-discounter.nl kost de w4500 nu 1118, weet alleen niet of daar ook die korting geld. Als dat zo is dan kost de tv daar 918
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De full hd reso helpt in dit geval niet nee, maar de uiteindelijke beeldkwaliteit verschilt per tv en daarom moet je dit zelf gaan bekijken.

    Ik roep niet voor niets al heel lang dat je in de winkel de content moet gaan kijken die je thuis ook gaat bekijken op apparatuur die je thuis ook hebt.

    De opmerking van de verkoper dat t op de full hd beter uit zal zien door t upscalen klopt niet, maar dat wil niet zeggen dat een hdready het altijd beter zal laten zien. Dit verschilt per tv.
    Anders had de dvd die op mn ps3 met hdmi draaide en werd geupscaled er wel beter uitgezien dan op de andere tv waarbij de xbox via component was aangesloten en dus niet werd geupscaled.
    Upscalen is oprekken en herberekenen en daar wordt het niet beter. Het ene apparaat kan weer beter upscalen dan het andere.

    Wees gerust: als je 1 keer een blu-ray heb gezien als je tv thuis staat en goed staat afgesteld, zal je niet zo vaak meer een dvd willen kijken!

    De pz is sowieso een geweldige tv, dus ik zou me niet al te zorgen makem, maar je moet wel testen.

    De pz kan geen 1080p aan over component, je kan een hdmi switch of later een receiver kopen als je hdmi tekort komt.
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2008
  16. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Hey people !

    Tot mijn schrik ontdekte ik gisteravond een ‘luie’ of dode-sub-pixel in mijn plasmascherm. Dit is natuurlijk vervelend.Voordat ik samsung erover ga bellen (aangezien ik nog 1 jr garantie heb) zou ik graag wat meer informatie(ervaringen) willen zodat ik achteraf niet voor verrassingen komt te staan.

    Samsung Plasma PS-50c91

    Ik denk dus dat het een dode sub-pixel is omdat ik het volgende heb waargenomen:

    1) Bij donker blauw heb ik nergens last van.
    2) Bij lichtere kleuren (zoals geel,licht bruin,rood) gaat de pixel rood knipperen.
    :cool: Tijdens een film kijken zie ik heel af en toe de pixel dus ook rood knipperen.
    4) Bij de menu van mijn ps3 (interface) heb ik alleen last van de pixel als de achtergrond dus l.geel / licht roze / groen / bruin van kleur is.

    Welke sub-pixel is dus niet meer werkzaam ?

    Valt dit eigenlijk wel te repareren ?

    Is de ISO-norm ook geldig op plasmaschermen ?

    Is er een programma of een bepaalde handeling om de sub-pixel evt. weer wakker te schudden ?



    Alle informatie is zeer gewenst en bij voorbaat dank voor de moeite !
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat is balen Anubis!

    Vooral het flikkeren is irritant. Normaal gesproken valt 1 dode/luie pixel niet onder garantie als in omruiling, maar omdat t flikkeren heel vervelend is zullen ze wel een monteur sturen.
    Hopelijk heb je geluk en kunnen ze t maken!

    Ik heb wel s gelezen dat er programmaatjes zijn die er voor kunnen zorgen dat een luie pixel t weer gaat doen. Google maar s, maar ik zou eerst n monteur laten komen van samsung als ze dat onder garantie willen doen.
     
  18. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
  19. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmmm als ik iets zeker weet is het dat ik DVD's wil en blijf kijken heb er niet voor niets zoveel geld ingepompt, ondanks dat blu-ray er ongetwijfeld beter uitziet. Mischien toch maar voor de Samsung gaan, die heeft tenminste 4 HDMI aansluitingen plus USB en daar vond ik de DVD kwaliteit er ook goed uitzien in de winkel en is goedkoper.

    Ik ga vanavond maar weer eens ff kijken bij de Saturn, jammer dat ze daar geen PZ hebben staan.
     
  20. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    De kwaliteit van dvd's is gewoon goed hoor. Je moet alleen geen BluRay visuals verwachten. Zolang je een goede dvd-speler of PS3 hebt die de dvd's upscaled is er niks aan de hand.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina