1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hmm van de ziggo gebruikers forum .. staat dat e met de uitrol van ci+ in begin 2009 gaan starten .. Ik had ook begrepen dat er heel veel gebruikers zijn die nu de bravia dvb-c slot wel gebruiken voor Ziggo (ze maken gebruik van de alpha crypt kaart 3.18 versie) .. ik ga straks even langs de BCC om te kijken of ze een decoder hebben .. of kan ik beter contact opnemen met ziggo?
     
  2. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja klopt, je hebt ze in 4 ronde ufotjes 5cm doorsnede of 4 staafjes 25cm lang, en ze kunnen 7 verschillende kleuren geven.
    ik zelf heb die ufotjes achter men tv.(mochten wel wat meer licht geven, want ze schijnen tegen een zwarte wand.

    Ferry het dit ook achter zijn scherm, en zo doende kwam ik ook op dit idee.
    maar heb nu nog wat anders gezien led verlichting is wel duurder maar wel meer kleuren en met afstandsbediening te bedienen *)
    en het fijne van die leds is dat het strips zijn die je per meter of halve meter ken kopen enz

    hier is die site: http://www.ledtuning.nl/catalog/

    Groet Arno
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2008
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Dat is vreemd want dat hoort niet. Ik kijk in een verduisterde ruimte en Sunshine op blu-ray (veel zwart, sf ruimte etc) was heel erg zwart.
    Hoe staan je instellingen?
     
  4. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Brightness op 45 ofzo en contrast op 60 (lager of hoger heeft geen effect) ongeveer. Als er veel in beeld is is er niks aan de hand, maar bij heel donkere scenes is het zwart gewoon te lichtgevend naar mijn mening.

    Ik denk dat ik gewoon te kritisch ben, maar ik ga het toch proberen met een lampje ofzo denk ik. Ook minder vermoeiend voor je ogen.
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2008
  5. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het is jammer dat de AlphaCrypt "nog" geen Mpeg4 (HDTV) ondersteund.

    Zal van heet weekend eens sat/tv winkel bezoeken.
    Wil eerst de AlphaCrypt voor een paar dagen uitproberen , lees/hoor namelijk veel problemen met sommige Sony series.
     
  7. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Heb ook even alle lampen uitgezet en inderdaad bij donkere scènes is het erg grijs. Denk dat het nou eenmaal amper beter kan (misschien de Kuro's). Deze Pana's staan toch bekend om hun uitstekende zwartwaardes.

    Gewoon een schemerlampje aan dus ;)
     
  8. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Kijk altijd films met een gedimt licht en nooit compleet donker.
    Dan heb je er idd al veel minder last van denk ik (is mij ook nog niet opgevallen zal vanavond ook is ff kijken)
     
  9. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een paar foto's geschoten.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dit ziet er dus nog wel leuk uit, maar de volgende niet echt.

    [​IMG]

    En je kan je al voorstellen hoe het eruit ziet als er maar weinig content op de tv is. Het wordt wel iets beter maar het blijft te lichtgevend.

    Sorry voor de slechte kwaliteit, zonder flitser is de sluitertijd een stuk langer en beweeg ik altijd wel bij foto's eigenlijk :+
     
  10. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja dat heb ik ook en is vrij normaal volgns mij als er geen bron aan staat.

    Maar als ik film kijk zijn sowieso de zwarte balken ook echt zwart en donkere scene's in films ook(zover ik gezien heb en dat is al heel wat :p)
    Dat grijze is mij in een film nog nooit opgevallen iig.
     
  11. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    A.s. woensdag ga ik deze tv halen:

    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG]

    Ik ben nu al DVD's aan het 'sparen' om tussen kerst en oud en nieuw eens te genieten!
     
  12. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Bij mij is ie ook een stuk grijzer als er geen bron is. Lijkt me niet iets om je verder zorgen over te maken, Loonens.
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Philips verkoopt de IMAGEO serie.
    Een lichtbalk met 12 leds (7 kleuren) kost ongeveer €40.
    Je kan maximaal 4 lichtbalken aan elkaar koppelen en bedienen met 1 afstandbediening (kabel).

    [​IMG]
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Geen oled dit jaar, zelfs niet volgend jaar?!

    http://www.pcmweb.nl/nieuws.jsp?id=2247213

    Samsung zegt een 40 en een 42 inch oled hdtv klaar te hebben in 2010. (dat kleine schermpje van Sony die ik enkele maanden geleden op internet zag, is geen hdtv in mijn ogen. Ik meen 11 inch ofzo en natuurlijk heel duur.
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2008
  15. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    He Ferry

    ik was net op internet het kijken over de oled lcd en vond ik een site, misschien heb je die al gezien:
    http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/oled-versus-lcd-versus-plasma-hdtv-technologie/

    daar doen ze over de oled lcd, lcd en plasma de sterke en minder sterke punten zeggen.

    had je die site al gevonden voor die foto's want die site wat je me had doorgestuurd daarkwam ik geen wijs uit haha.

    Groetjes Arno
     
  16. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    en wat heeft dit voor nut dan? hang je dit boven je tv, en word het dan net zoals de auera??:)
     
  17. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik wil een bepaalde lichtbron o.i.d. achter mijn tv plaatsen om rustiger beeld te krijgen en om het zwart/wit op de tv iets meer contrast te geven in een donkere ruimte. Op het moment is het nogal lichtgevend, maar dat komt omdat de tv de enige bron in de ruimte is die licht geeft. Echte mogelijkheden om andere lampen te plaatsen zijn er niet, dus dan doe ik het maar achter de tv :)
     
  18. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Ah oke, Ziet er leuk uit:)
     
  19. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Zo te zien zijn de leds van Ikea die ik heb de goedkoopste led oplossing (die van philips lijkt me erg mooi, maar ik kon m niet vinden en is duur).

    http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70115564

    Overigens heeft Vogels zelfs een wandbeugel voor hdtv's met ledlampen erin die je ook kunt schakelen, maar die was ook niet goedkoop!

    En Loonens, zelfs een Pioneer is niet 100% zwart, maar deze schijnt eraan te komen (2010). De led lcd's kunnen de leds helemaal uitschakelen en dus wèl 100% zwart weergeven.

    ---------------------------


    Arno: de site is http://photobucket.com/
    Je moet een account aanmaken en daarna kan je foto's uploaden. Als je een foto hebt geupload, kan je deze selecteren door met de muis erop te gaan staan. De onderste regel van IMG code kopieer je en plak je vervolgens in het bericht van je wilt versturen en dan staat de foto in het bericht.
    Je kopieert dus de regel die in het venster staat achter IMG code
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina