Geen enkel probleem, is gewoon image retention en gaat vanzelf weg.
Wat voor tv heb je? De Samsung plasma's hebben iets meer last hiervan.
Het blijft sowieso een persoonlijk iets. Het is wel verrassend, aangezien ik nog nooit heb meegemaakt dat een lcd als winnaar uit een test komt waarin ook plasma's meedoen.
Wel is de Sony erg goed onder lcd's.
Het blijft persoonlijk: ik was laatst bij een kennis en die had zo'n nieuwe Sony full hd lcd, maar ik vind het gewoon geen mooi beeld.
Maar het verschil wordt wel kleiner nu de led lcd's komen, want dan kunnen die eindelijk ook 's aan local dimming doen. Het doel is natuurlijk een led achter iedere pixel, want dan heb je het echt voor elkaar (net zoals bij een plasma, die cel voor cel wordt aangestuurd). De led lcd's laten de gewone lcd's meteen ver achter.
Laatst een vergelijkingstest gelezen waarbij de nieuwe Mitsubishi rear projection laser tv naast een Pioneer Kuro werd gezet en het resultaat mocht er zijn. De Mitsubishi kost dan ook 7000 dollar, de Pioneer zal rond hetzelfde bedrag uitkomen.
http://www.thetechlounge.com/article/585-1/Mitsubishi-LaserVue-65-HDTV-We-Meet-Again/
Let op: 3 pagina's, dus blader ff door.
Maar ook de plasma's staan niet stil. Hier hebben we al een Samsung 63 inch plasma met een resolutie van 4,096 x 2,160 pixels (ultra hd is 7,680 x 4,320). Ik vind het bijzonder knap dat ze deze resolutie in een scherm van "maar" 63 inch hebben kunnen krijgen.
http://techon.nikkeibp.co.jp/english/NEWS_EN/20081030/160443/
Ik vind die technieken allemaal geweldig interessant en ieder moet maar voor zichzelf uitmaken welke voor hem het meest geschikt is
Ik weet nog goed: toen ik nog jong was (jaar of 15 denk ik), zag ik op tv het eerste prototype plasma van Philips. Nog nooit had iemand een plat scherm gezien en ze hadden m al aan de muur hangen. Kosten werden geschat op 20.000 gulden voor zo'n scherm. Ongekend in die tijd, we keken nog naar crt's van 50 cm denk ik.
Nu heb ik er zo eentje voor me staan....toen leek het nog science fiction.
Klik om te vergroten...