1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien interessant

    ik zag net een reclame spot van MM en daarin stond dat ze dit weekend tot 25% korting hebben op hun tv's. kennelijk houden ze een opruiming.
     
  2. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik kreeg het gisteren in een mailtje binnen, dus ik vandaag naar de Media Markt hier in Alkmaar, maar 1: het was niet op alle TV's, en 2: hun prijzen zijn standaard al hoger dan via Inet bestellen.

    Stond voor mij in ieder geval niets tussen.


    Even iets anders: Ik bladerde vanmiddag bij de boekhandel even een HIFi tijdschriftje door (engelse What Hi Fi of zo), en daarin werd een Sony LCD als beste koop van 2008 vermeldt, met daarbij de tekst dat hij zelfs beter is dan de recente plasma's van panasonic. Wat moet ik daarvan denken?
    Heeft LCD nu de stap gemaakt waarin het beter is dan plasma, of zijn ze daar omgekocht, of hebben ze er de ballen verstand van, of wat!?
     
  3. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Kan eigenlijk niet, want het is ene tv model 2007. en heb de contrast niet eens op 40% staan.
     
  4. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    het lijkt mij ook sterk, dat zo een nieuw scherm al inbrand plekke het, dit probleem was toen de plasma schermen pas uit kwamen, en is met de jaren verbeterd.
    daarom vind ik het ook heel raar dat je dit hebt, en zo snel al naar pa dagen het zelfde spel spelen.

    wanneer zie je dit allemaal, als je de tv op zwart beeld heb staan(scherm dus wel aan, maar dat die geen signaal binnen krijgt van iets, dus gewoon zwart beeld), en als je een gewone tv zender opzet zie je dan ook de tekentjes gewoon op je scherm, terwijl je een zender op hebt staan?

    welke merk en type scherm heb je? en heb je alleens gezocht op internet of dit niet een bekend euvel is bij je scherm ofzo? en anders gewoon bellen waar je het scherm gekocht hebt, want mag zeker niet dat het inbrand :)
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2008
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Geen enkel probleem, is gewoon image retention en gaat vanzelf weg.

    Wat voor tv heb je? De Samsung plasma's hebben iets meer last hiervan.

    Het blijft sowieso een persoonlijk iets. Het is wel verrassend, aangezien ik nog nooit heb meegemaakt dat een lcd als winnaar uit een test komt waarin ook plasma's meedoen.
    Wel is de Sony erg goed onder lcd's.
    Het blijft persoonlijk: ik was laatst bij een kennis en die had zo'n nieuwe Sony full hd lcd, maar ik vind het gewoon geen mooi beeld.

    Maar het verschil wordt wel kleiner nu de led lcd's komen, want dan kunnen die eindelijk ook 's aan local dimming doen. Het doel is natuurlijk een led achter iedere pixel, want dan heb je het echt voor elkaar (net zoals bij een plasma, die cel voor cel wordt aangestuurd). De led lcd's laten de gewone lcd's meteen ver achter.

    Laatst een vergelijkingstest gelezen waarbij de nieuwe Mitsubishi rear projection laser tv naast een Pioneer Kuro werd gezet en het resultaat mocht er zijn. De Mitsubishi kost dan ook 7000 dollar, de Pioneer zal rond hetzelfde bedrag uitkomen.

    http://www.thetechlounge.com/article/585-1/Mitsubishi-LaserVue-65-HDTV-We-Meet-Again/
    Let op: 3 pagina's, dus blader ff door.

    Maar ook de plasma's staan niet stil. Hier hebben we al een Samsung 63 inch plasma met een resolutie van 4,096 x 2,160 pixels (ultra hd is 7,680 x 4,320). Ik vind het bijzonder knap dat ze deze resolutie in een scherm van "maar" 63 inch hebben kunnen krijgen.


    http://techon.nikkeibp.co.jp/english/NEWS_EN/20081030/160443/

    Ik vind die technieken allemaal geweldig interessant en ieder moet maar voor zichzelf uitmaken welke voor hem het meest geschikt is ;)
    Ik weet nog goed: toen ik nog jong was (jaar of 15 denk ik), zag ik op tv het eerste prototype plasma van Philips. Nog nooit had iemand een plat scherm gezien en ze hadden m al aan de muur hangen. Kosten werden geschat op 20.000 gulden voor zo'n scherm. Ongekend in die tijd, we keken nog naar crt's van 50 cm denk ik.
    Nu heb ik er zo eentje voor me staan....toen leek het nog science fiction.
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2008
  6. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben dus van plan om zaterdag naar de MM in alkmaar te gaan. even de prijzen checken van de pana 37px80, 37px8 en samsung le32 552 onder andere. korting tot 25% betekent toch al snel dat een tv ruim 100 euro goedkoper wordt, toch? ik hoop dat het wel echte korting is en niet van 1300 naar 1100 bijvoorbeeld, terwijl die tv op internet voor 950 te krijgen is;)
     
  7. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0

    als dit inderdaad snel weer weg trekt heeft die Temporary Image Retention!

    bij sommige tv's is het binnen 10min weg bij de ander uren, en bij oudere schermen is het niet Temporary Image Retention maar daar is het echt erin gebrand en dat gaat niet meer weg. maar dat van jou zal dan inderdaad omdat het ook een nieuwer scherm is vanzelf weg trekken.

    Temporary Image Retention kan trouwens bij plasma en lcd voorkomen
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2008
  8. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0

    haha tijd gaat snel en de techniek ook, in 2000/2001 kregen wij onze eerste plasma scherm van pioneer (50inch) kosten toen der tijd tussen de 30.000 35.000 gulden, en als je nu kijkt krijg je voor 2000euro een super scherm!.

    en of plasma beter is dan lcd, wel natuurlijkere en rustige kleuren, maar voor te gamen is een goede lcd scherm dus echt niet verkeerd, misschien wel fijner zelfs.

    en als de led lcd's zoveel beter zijn dan de gewone lcd schermen dan laat die de plasma ook ver achter zich, want nu is er niet veel verschil meer tussen de plasma en wat duurdere lcd schermen, dus ben benieuwd wat voor qualiteit de led lcd's gaan leveren :)

    Groet Arno
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2008
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ikzelf zie nog wel verschillen tussen lcd en plasma en op dit moment ruil ik mijn scherm nog voor geen enkele lcd in hoor! No way.

    De diepte in mijn beeld en t totaal afwezig zijn van ghosting is voor mij erg belangrijk bij zowel films als gaming. Maar het blijft persoonlijk natuurlijk.

    Heb trouwens net Gears of War 2 gepre-ordered, €35!
    Meteen far cry2 (€36) en natuurlijk mijn heldin Lara Croft Tomb Raider underworld (€35) erbij besteld.
    Prijzen incl verzending, natuurlijk bij gamehubs. :)
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2008
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Laat ff weten hoe het is geweest en noteer wat prijzen, zodat je deze hier kunt posten!
     
  11. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    haha is ieder voor zich he, de een is een plasma fan de ander een lcd fan.
    moet eerlijk zeggen, wij hebben al heel wat jaren grote plasma schermen, en daar heb ik inderdaad niks slechts over te zeggen, heeft een heerlijk en prachtig beeld, maar heb vorige week mijn lcd scherm gekregen een full hd en voor te gamen was dit niks of niet veel minder :b:, de lcd is wel meer opvallender met de kleuren en de kleuren springen er goed uit bij de games :)
    en natuurijk licht het ook eraan welk lcd scherm je hebt, maar dat geld ook voor de plasma's als je een plasma scherm van 42 inch heb voor 600 euro moet je niet teveel van verwachten he!

    haha dus even en dan kan je er weer tegen aan met de games :).
    ik moet deze spellen ook alvast reserveren allemaal, zodat ik er zeker optijd bij ben haha
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2008
  12. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ik heb de Panasonic TH37PV70. Heb vorige week echt elke avond 4-5 uur saints row 2 gespeeld, en op vrijdag bijna heel de dag. Maar het is al iets minder geworden. Duurt alleen ff :p
     
  13. christvs

    christvs Active Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    0
  14. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    dan zal het ook wel langzaam wegtrekken :)
    bij sommige tv's is het al na 30min weg en bij andere na uren pas dus.
    gewoon even afwachten.
    mooi scherm trouwens:b:

    groet Arno
     
  15. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat weer weg en daarna krijg je het weer als je lang Saints Row of een ander spel speelt.

    Het punt is gewoon dat je het niet ziet als je tv kijkt, film kijkt of gamed. Alleen als je in een donkere ruimte je tv op HDMI 1 zet zonder signaal bijvoorbeeld.

    En dan trekt het ook nog gewoon weg ook, na een tijdje.

    Ik zit met een verneukte knieschijf thuis op de bank en heb deze week zeker 50 uur Fifa09 gespeeld. De stand staat altijd linksbovenin, onderin is de radar en staan de namen van de spelers vermeld.
    Ik zie het niet eens, alleen toen ik vanacht ging slapen zag het wel wat nagloeien ja. Ik heb vandaag weer een uur of 2 gespeeld, zit nu normaal tv te kijken maar er is niks van te zien.

    Inbranden is het sowieso niet, het trekt gewoon weg na een tijdje.
     
  16. wjtheman12

    wjtheman12 Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    ik hep ff een vraagje,

    ik ga binnenkort een xbox 360 kopen en ik heb thuis een tv met 100Hz. Maar ik hoor van sommige mensen dat bij een tv met 100 Hz, spellen van 60 PAL het dan niet doen.

    ik hep thuis een oude xbox 1 staan, en als ik die op PAL 60 zet doet alles het perfect.
    dan moet mijn tv het tog ook goed doen als ik een xbox 360 spel op PAL 60 zet?
     
  17. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Kort en bondig:

    Ja
     
  18. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een soort voorganger van de jouwe. Namelijk de Sony 40V3000. Deze is ietsje groter en FullHD. Jij hebt dan echter weer de Bravia Engine 2, die toen nog niet bestond. Ik denk dat vooral qua inkijkhoek en het doorschijnen van de Backlight (in een donkere kamer) beter zullen zijn. Mijn Backlight staat op 1 en ik merk soms toch wel dat het niet pikzwart is. Misschien kan een kalibratie dit probleem voor mij oplossen.
    Verder ben ik net als jou heel erg tevreden over mijn Sony tv.
     
  19. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Zulke reviews zijn wel leuk natuurlijk maar een echt objectief beeld geven ze naar mijn mening niet.

    Iedereen die een review gaat schrijven over een tv die hij net heeft gekocht, gaat deze tv nooit volledig neutraal beoordelen.

    Ik zie liever reviews van onafhankelijke gebruikers zonder dat ze die tv in hun bezit hebben.
     
  20. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    ik was vandaag naar de MM in alkmaar en heb toen de philips 32plf3403 gekocht voor 450 euro. verbluffende kwaliteit voor die prijs. ik wilde eigenlijk een pana plasma , maar ik kon me vader niet overtuigen dat het verschil in energieverbruik nihil was. bovendien is het natuurlijk zo dat als je nu een iets beter scherm koopt, het over 2 jaar al niks meer waard is.
    ik heb ff wat prijzen gecheckt voor jullie:

    pana 42px80 670 euro!
    pana 37px80 899 euro???
    pana 37px8 620 euro( eigenlijk 680 euro, maar ik wilde ff checken in hoeverre je bij de MM kan onderhandelen)
    samsung 37le 552 670 euro
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina