1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    tja, 437 euro is voor een hd ready tv van 26 inch best veel geld. bovendoen heb ik deze 26 inch pfl2403 wel eens voor bijna honderd euro minder gezien in een aanbiedingsfolder van de bcc een maandje terug geloof ik. het is net wat de klant er voor over heeft.
     
  2. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja want deze TV werd mij laatst door iemand aangeraden. Maar wil me er toch even goed in verdiepen:p

    Kijk jij regelmatig 'gewone' dvd's op die tv? Zoja, hoe zit het met het beeld? Is hij goed in het upscalen? Ik speel ze af via mijn xbox360.
     
  3. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Een beetje doorsparen en je hebt een tv van 40/42'' al vanaf 600 euro ongv.

    Dan is 437 voor een 26'' imo gewoon te duur.

    Een 32'' heb je al vanaf 450/500.
     
  4. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja maar ik zit op ongeveer anderhalve meter afstand. Dus dan denk eigenlijk dat 26 inch voor mij het maximale is. Als ik een groter formaat pak zal het waarschijnlijk niet prettig zijn om ernaar te kijken wanneer je op een korte afstand zit.
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is bij een HD beeld niet van toespassing.
    Heb een paar GOW gegamed via mijn 32" op geen 0,5m :9
     
  6. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja oke, maar dan heb je het over gamen via de xbox 360. Maar het gaat mij ook vooral om het kijken van dvd's. Dat beeld is neem ik aan geen HD kwaliteit, als ik ze gewoon via mijn 360 kijk.
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Analoge tv en dvd's zal op een 26" of 32" HDready tv nog geen probleem zijn.
    We zitten hier op maximaal 2,5 van een 32" HDready LCD.

    Ik hoef bij mijn 40" FullHD niet op 1,5m gaan zitten om analoge tv te gaan kijken.
    Veel zenders zien er behoorlijk slecht uit.
     
  8. Speedy NL

    Speedy NL Guess Who's Back ?

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    de Gamma had een versterker liggen met ingebouwde internet/kabel splitter.. signaal is gemiddeld 80%. hij word gevoed door netspanning.. ziggo wou namelijk niet bovengenoemde set voor mij verzorgen.. dus ik was blij met deze oplossing, al moest ik wel nieuwe kabels fabriceren voor de versterker. deze werkte met F aansluitingen.. en das fucking irritant!
     
  9. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Volgende week de CES volgens mij. Met name benieuwd naar de plasmaschermen. Ik begin toch wel te neigen naar een Pioneer.

    *kijkt naar spaarsaldo*
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De grootste sponsor van het Kabel Keurmerk is Ziggo ;)
    Voor een standaard muurkastje met 1 aansluiting betaal je € 15.
     
  11. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Pioneer is toch gestopt met plasma's maken?
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Pioneer is gestopt met de productie van Plasma panels.
    De panels rollen nu uit de fabriek van Matsushita (Panasonic) ;)
     
  13. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij alleen met het maken van de schermen zelf, die nemen ze nu dacht ik af van Panasonic.

    Edit, net te laat ;).
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2009
  14. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Dus eigenlijk zijn ze gewoon gestopt met plasma's :p

    Maar ok duidelijk dacht dat ze compleet gestopt waren.
    Gaan ze dan eigenlijk niet een stukje achteruit btw qua kwaliteit,bedoel pana is natuurlijk niet slecht maar de Kuro was toch wel een stuk mooier altijd.
     
  15. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Reken er maar op dat ze heel kieskeurig zullen zijn op de schermen die ze zullen uitkiezen, kijk naar B&O, die zijn ook heel erg kieskeurig welk scherm ze wel en welke ze niet in hun tv's stoppen. Ik denk dan ook dat Pioneer bij Panasonic wel eerste keus zullen krijgen voor de schermen, boven hun eigen tv afdeling (zal ook wel flink voor moeten worden betaald door Pioneer). Verder zal de achterliggende hardware wel door ze worden ontwikkeld.
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Inderdaad, Pioneer zorgt er heus wel voor dat er aan hun bijzondere kwaliteitseisen wordt voldaan. De hele aansturing en electronica maken ze gewoon zelf.

    Hopelijk komt er nog iets moois uit hun samenwerking waarvan Panasonic ook kan profiteren.

    Overigens niets nieuws hoor. Er zijn volgens mij maar een handvol merken die panelen produceren en iedereen levert aan elkaar. Volgens mij heeft Sony de panelen van oa Sharp en Samsung.

    Ze hebben net een naamswijziging gedaan volgens mij en heten nu dus Panasonic en geen Matsushita meer. ;)


    Hmm, vreemd.
    Dat scherm accepteert zeker geen 1080p?
    Staat je beeldverhouding wel goed? 16-9 bijvoorbeeld.
    De "alleen scannen" optie is alleen voor de hdmi en die moet je niet aanzetten.

    Ik ben aan het kijken of het scherm 720p accepteert over componenten, wat doet die bij 1080i? Ik kan echt nergens in de handleiding een ondersteuning voor 720p vinden, 1080i wordt wèl genoemd. Het lijkt er ook op dat het scherm t niet accepteert over hdmi, dus het probleem dat je xbox deze niet heeft maakt niet uit.

    Ik zie dat het een 1680 x 1050 scherm is. Het zou mooi zijn als je een hd vga kabel zou hebben want volgens mij wordt deze resolutie sinds de laatste update van de xbox ondersteund.

    Nogmaals: het lijkt erop dat je scherm alleen 1080i ondersteund als hd signaal, maar wel de 1680x1050 over vga. Ik denk dat een hd vga kabel van de xbox voor jou de oplossing is, mocht 1080i t niet doen of als je het niet mooi genoeg vindt.
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2009
  17. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kijk wel vaak dvd's op mn xbox, maar die niet geweldige kwaliteit ligt aan mn dvd's aangezien het kopien uit het buitenland zijn. 10 voor een euro;)
     
  18. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik ben vanmiddag langs de MediaMarkt gegaan, en ben voor de Samsung LE32A456C2D gegaan. Dat is deze;

    [​IMG]
    81 cm breed, leuk ding! Koste me wel een hoop geld.. 500 euro. Maar het was een aanbieding, en de laatste die hij had zeiden ze.

    Kon trouwens nergens aan een HD/AV kabel komen.. MM niet, FRS niet, Bart Smit niet.. en zelfs de Dixons niet. :')

    Dus nu moet ik het doen met een VGA kabel, met een crappy resolutie van 768x1024 of lager dacht ik. :x

    Maar dan nog ziet het er pretty good uit.
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Waarom niet de native resolutie van het scherm dan? Dat pakt die toch wel?
    (meestal is het 1360x768 wat die pakt trouwens)

    Als je de xbox aansluit via vga of hdmi dan doet de xbox het upscalen. Via component of de andere kabels doet de tv het upscalen.
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2009
  20. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Volgens mij rollen de Sony panelen ook gewoon uit de Sharp fabriek. ;)

    Het gaat bij een tv natuurlijk niet enkel om het scherm, maar misschien nog wel meer om de techniek die in de kast zit. Het zal nog gewoon Pioneer kwaliteit zijn (met een Pioneerprijskaartje...).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina