1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sander1986

Sander1986 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik ben van plan een TV te kopen en ik heb hier een aantal vragen over, omdat ik wel goed voorbereid een winkel binnen wil stappen. Ik ben van plan om met de nieuwe xbox generatie of iets later weer een nieuwe televisie te kopen, dus ik hou mijn budget op ongeveer 500,-.

1. Waar moet ik vooral naar kijken als ik een TV wil waar ik vooral op ga gamen met een xbox 360? Ik denk dan aan contrast ratio, helderheid, merk enz (ik las ook nog iets over een input die belangrijk is bij gamen ofzo, maar ik kon het zou gauw niet meer terugvinden).

2. Wat is de ideale grootte als je ongeveer 3 m van je televisie afzit? Ik had ergens gelezen dat het ongeveer 10 cm per inch moet zijn, dan zou ik dus op een 32'' uitkomen. Klopt dit?

3. Zijn er winkels die jullie aanraden (of afraden)?

4. Heb ik behalve een xbox 360 en een hdtv (het wordt een hd ready met mijn budget) nog andere dingen nodig? moet ik bijvoorbeeld een hdmi kabel los kopen?

2. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Heb je een full hd tv en zal het verschil ook zo groot zijn op een hd-ready tv die nu is aangesloten via een component kabel? Of maakt het dan niet uit of je component of hdmi hebt?

3. Willem-P

Willem-P Fifa 09

Leuk Bevonden:
    0
    Samsung PS-42A451 is wel een mooie tv. Hd-ready plasma 40 inch. Hij heeft ook goede reviews.

Enige is dat het een beetje boven je budget ligt.

4. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je ook nog een paar foto's maken met component aansluiting? ;)

Ik vind VGA er nogal belabberd uitzien in vergelijking met HDMI, terwijl mijn Xbox via component aangesloten is en ik het beeld daarvan best goed vind.

5. g of war

g of war Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Kijk eens aan, dat is nog eens een leuke kamer, Ps: heb je al eens gedacht om een mini ijskast neer te zetten, hoef je niet op te staan als je wat wil drinken, of voor lekker een flesje bier onder het gamen haha :b:

verder een super kamer, mooie donkere kleuren en ziet er zeker gezellig uit, en je tv is ook een mooie grote he, ken je tenminste alles goed zien haha.
    en alles is mooi weggewerkt en al :thumbs:

ik wens je alvast heel veel game en muziek plezier met de mooie kamer *)

Mvg Arno,

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    die heb ik al wel........van lang lang geleden....ergens in 1 van de 20 threads staat een reply van mij met foto's van component versus vga. Component vond ik toen niet echt mooi, miste scherpte en werd te overdadig met de kleuren.

Veel zoekplezier :+

7. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    VGA is scherper maar mist de echtheid van de kleuren
    Component is iets minder scherp maar heeft wel volle kleuren
    HDMI heeft het allebei :)

Zo heb ik het ervaring in ieder geval. Ik heb ook liever mooie kleuren via Component dan de scherpte en fletse kleuren van VGA. Dit is en blijft natuurlijk persoonlijk en voor iedereen anders.

Ik wil over een tijdje ook mijn 360 verkopen en een HDMI 360 terug kopen, al is het alleen maar voor het psychologische plaatje :+

Dan kan de Wii op de Component, die zal komend jaar ook wel deze kant op komen denk ik, misschien 2e hands ofzo maar er zijn daar toch een handjevol games die ik ervaren wil hebben :)

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik vond dit nog. Klein verschil dus:

plaatjes even uit de quote gelicht:

9. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

Dank je wel Kev, maar die foto's van jouw zijn ook geweldig! Heel mooi beeld zeg! Wat een verschil met vga, al moet je bij vga wèl de kleureninstellingen zwaar omhoog gooien.
    Alleen kan ik op jouw foto's je indeling en je tv niet zien helaas.

Zelf speelde ik voordat ik alles op hdmi had, altijd op componenten.

Hou op over de kabels, wàt een ellende is dat zeg! |:-

Gelukkig kreeg ik een keer een tip van Melbuuln. Die had een kabelgoot gezien of gekocht die niet dicht was, maar waaruit de zijkant bestond uit plastic delen die je om kon buigen.
    Dan kunnen dus je kabels er wel in, maar sommige kunnen er dan tussendoor eruit om naar het apparaat te gaan. (ik zal s kijken of ik een link kan vinden).

Deze goot heb ik achterop het meubel gemonteerd en daarin zitten de kabels.
    Hopelijk komt het draadloze tijdperk snel!

edit: gevonden. De link komt van een bericht van Melbuuln
    http://i246.photobucket.com/albums/gg94/Melbuuln/Halogen_Free_2.jpg

Ik had een nogal dikke nodig en die was €16,95 (wat een afzetters zeg!)

Rensgar & Loonens: koop gewoon een xbox360 arcade voor €149. Heb je er meteen 5 arcade games bij en je zet de harde schijf over van je launch box en je hebt een xbox met hdmi! Heb ik ook gedaan.

G of war: een koelkastje? lol. Leuk dat jullie het mooi vinden. (wacht maar tot de posters binnen zijn).

Laatst bewerkt: 4 nov 2008
  10. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Of de tijd dat je een (betaalbare) alles in 1 tv hebt (of alles in de tv kan inbouwen dmv een extra chipsetje, zoals bij een pc)

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  12. duco3101

duco3101 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja, je moet denken aan 32 inch. ik zit er ook 3 meter vandaan en 32 inch is prima. 37 inch zou ook een optie kunnen zijn, maar die tv's worden alleen maar duurder. 32 inch is dus automatisch lcd.
    ik heb vorige week bij de MM in alkmaar bij de uitverkoop de philips 32pfl3403 gekocht voor 450 euro. voor die prijs vond ik dat de beste tv. tv's van samsung, sony, panasonic die 100 euro duurder waren vond ik een minder beeld geven. bij mijn tv heb ik geen last van wazen bij snelle bewegingen oid. responsetijd is geloof ik iets van 6ms. enige nadeel is het geluid. bij panasonic en bij jvc is het geluid over het algemeen beter. bij samsung slechter. maar who cares? ik ga toch een 5.1 surround setje kopen binnenkort voor een leuk prijsje.
    tegen de tijd dat iedereen blue ray en full hd heeft, koop ik nog wel eens een echt goede tv.:)

13. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Zojuist de Philips Ambilight 37PFL7603D besteld.
    428.35 EUR incl. BTW
    En wel hier.
    Ziet er niet al te betrouwbaar uit maar had ze gemaild. Antwoord:
    Beste klant,

Wij zijn een post order bedrijf en hebben helaas geen mogelijkheid om klanten te ontvangen.
    Al uw bestelde producten worden met uiterste zorg binnen 48 uur bezorgd met 1 jaar garantie en 1 week op zicht niet tevreden geld terug garantie.
    Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Mvg.
    Klanten Service
    Electromall

Dus wacht af..

14. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb mijn goten gekocht bij Rexel (Elektro groothandel) , krijg daar maar liefst 53% korting.
    Voor minder dan €5 heb ik een kabelgoot van 2m.

Een zakje bundelbandjes (tyreps) 250st betaal ik maar € 1,28

15. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ieder zijn ding. Ik heb me er wellicht nog onvoldoende in verdiept, maar ik zou het op zijn minst opmerkelijk vinden dat je een voorraad aanlegt van bijna 80 schermen, van maar 4 typen en die vervolgens via zo'n achterlijk brakke website verkoopt. Vervolgens het kleine beetje betrouwbaarheid dat je mogelijk uitstraalt nog om zeept helpt met de strekking dat je niet kunt afhalen...alsof dat het verschil maakt...

Ik zou daar in ieder geval geen tv kopen....

16. robkitetop

robkitetop Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  17. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Het lijkt mij ook een vreemd zaakje, mocht het wel betrouwbaar zijn dan haal ik daar ook een tv.
    De brakke website komt doordat ze werken via zo'n website die kant en klaar webshops aflevert voor een tientje. Link naar de webshop site waar hun aangesloten zijn.

Dit is iig hun KVK

18. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Morgen komt mijn th37px80 binnen. Heeft iemand instellingen voor de eerste 200 uur. Contrast sowieso rond 50% maar verder.... of maakt dat niet zoveel uit?

19. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Zet je kleur/tint op cinema en warm ;)
    En zet verder alle kleur/beeldverbeteraars uit want helpt niet aan een beter beeld.

20. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Je wordt gegarandeerd genaaid, deze tv kost volgens kieskeurig 875 euro bij de goedkoopste webshop.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina