Uit de doos zijn de instellingen meestal niet goed, probeer vanuit mijn instellingen wat aan je eigen smaak aan te passen zoals helderheid-contrast enzo. Ik heb mn vorige post ge-edit en de 2 ontbrekende instellingen er bijgezet.
Composite is het slechtste wat je kunt hebben, rgb is veel beter.
Mpeg nr is een digitale ruisonderdrukker bij digitale tv en dvd's.
P-NR is een beeldruisverminderaar (picture noise reduction) en deze vermindert ook de beeldruis (werkt niet bij hdmi en pc signalen)
Kleurbeheer is voor levendige kleuren (niet bij pc signalen).
Hopelijk heb je wat aan de info en instellingen!
Volgens mij moet je in het menu van de dvd nog wel aangeven in welke audioformaat je het geluid wilt hebben hoor!
En dolby pro logic 2 breidt een 2-kanaalsbron uit voor 7.1 weergave!
Je hebt dan alleen stereo verdeeld over al je speakers en dat is dus geen juiste instelling! Die kan jij dus beter niet kiezen!
Dolby digital is wel een goede. Dit is echt surround voor 5.1 bij dvd's, echt bioscoopeffect dus. Deze is dus wel de goede keus!
Dolby digital plus is een nieuwe meerkanaals audio ontwikkeld voor gebruik met hdtv en blu-ray/hd-dvd met max 7.1
Dolby true hd is een lossless audioformaat en is dus ongecomprimeerd en van de hoogste kwaliteit speciaal voor blu-ray
DTS is ook erg goed bij dvd's. Dit is ook volledig gescheiden geluid met minder compressie.
DTS HD is net als dolby true hd lossless en speciaal voor hd als blu-ray. Het verschil tussen deze twee is mij niet duidelijk.
Ik ben ook nieuw in deze materie en zit nog in de experimentele fase met mn receiver. Maar het geluid is werkelijk fenomenaal. Nadat ik de film Sunshine had gekeken, was ik nog 5 minuten aan het uithijgen en te puffen vanwege de beeld- en geluidseffecten pfffff
Klik om te vergroten...