1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. g of war

g of war Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

als ik het x boxen ben dan geeft mijn receiver dolby d aan, maar als ik een dvd erin doe dan geeft die niet altijd dolby d aan, soms wel soms niet, terwijl die film dan toch in dolby d is, hoe ken dit?

bedankt voor hulp alvast

Groet arno

2. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Al bij audio gekeken in het menu van de dvd?

3. g of war

g of war Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja daar staat die ook op dolby d meen ik, maar hij geeft altijd dolby d aan alleen bij dvd vaak niet, wel prologic 2 enzz maar geen dolby d, toestraks toevallig wel, maar dat zal die toch altijd moeten doen neem ik aan?
    ken je het geluid ook nog kiezen via de dvd zelf?

bedankt voor snel reageren :thumbs:

Laatst bewerkt: 5 nov 2008
  4. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Originele dvd's? of burned? want dan heb je kans dat er geen dolby in zit.

5. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Is Prologic2 ook geen dolby?

6. g of war

g of war Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    gewoon origineel, snap het ook niet, niet dat ik het zo erg vind maar vraag me wel af hoe het ken dat die bij sommige dvd's wel doet en sommige niet :confused:

haha geen idee. heb hier alles wel 7.1 aangesloten, maar weet niet of prologic 2 het zelfde is als dolby d, op de receiver zijn het 2 verschillende keuzes dus

Laatst bewerkt door een moderator: 6 nov 2008
  7. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

Uit de doos zijn de instellingen meestal niet goed, probeer vanuit mijn instellingen wat aan je eigen smaak aan te passen zoals helderheid-contrast enzo. Ik heb mn vorige post ge-edit en de 2 ontbrekende instellingen er bijgezet.

Composite is het slechtste wat je kunt hebben, rgb is veel beter.

Mpeg nr is een digitale ruisonderdrukker bij digitale tv en dvd's.
    P-NR is een beeldruisverminderaar (picture noise reduction) en deze vermindert ook de beeldruis (werkt niet bij hdmi en pc signalen)

Kleurbeheer is voor levendige kleuren (niet bij pc signalen).

Hopelijk heb je wat aan de info en instellingen!

Volgens mij moet je in het menu van de dvd nog wel aangeven in welke audioformaat je het geluid wilt hebben hoor!

En dolby pro logic 2 breidt een 2-kanaalsbron uit voor 7.1 weergave!
    Je hebt dan alleen stereo verdeeld over al je speakers en dat is dus geen juiste instelling! Die kan jij dus beter niet kiezen!

Dolby digital is wel een goede. Dit is echt surround voor 5.1 bij dvd's, echt bioscoopeffect dus. Deze is dus wel de goede keus!

Dolby digital plus is een nieuwe meerkanaals audio ontwikkeld voor gebruik met hdtv en blu-ray/hd-dvd met max 7.1

Dolby true hd is een lossless audioformaat en is dus ongecomprimeerd en van de hoogste kwaliteit speciaal voor blu-ray

DTS is ook erg goed bij dvd's. Dit is ook volledig gescheiden geluid met minder compressie.

DTS HD is net als dolby true hd lossless en speciaal voor hd als blu-ray. Het verschil tussen deze twee is mij niet duidelijk.

Ik ben ook nieuw in deze materie en zit nog in de experimentele fase met mn receiver. Maar het geluid is werkelijk fenomenaal. Nadat ik de film Sunshine had gekeken, was ik nog 5 minuten aan het uithijgen en te puffen vanwege de beeld- en geluidseffecten pfffff :)

Laatst bewerkt: 6 nov 2008
  8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik geloof dat ie wat anders bedoelt, er staat me vaag iets bij dat garantie bijkopen een wassen neus is en daarnaast heb je in Ned altijd twee jaar.

9. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Dat is wel zo van die 2 jaar Kevf, maar als hij voor €85 een verlenging heeft van volledige garantie voor 3 jaar extra dan is dat echt een goede aanbieding lijkt mij.

De rechten van een consument houden trouwens ook na de garantietermijn van 2 jaar niet op. Als de tv na 2 jaar en 1 week totaal stuk gaat, dan kan je nog steeds aanspraak maken op garantie.
    Er wordt namelijk van uitgegaan dat een tv niet onherstelbaar stuk of grote schade oploopt binnen een aannemelijk aantal jaren waarvoor een tv wordt geacht mee te gaan (ong 8 jaar laten we zeggen).

De ellende die je echter zult hebben met het proberen af te schuiven van de verantwoordelijkheid etc etc kan je hiermee mooi ondervangen.
    Als er bij die garantie bijvoorbeeld ook nog de service zit van een vervangend toestel dan is dat helemaal lekker.

Dus je hebt wel gelijk, maar toch zou ik het ook doen (ik heb het dan ook gedaan, ik heb 5 of 6 jaar volledige garantie met eventueel een leentoestel).

--------

Als er nog mensen zijn die erover zitten te denken om een blu-rayspeler te kopen: bij de MM is er een actie waarbij je, wanneer je daar een blu-rayspeler koopt, er 8 blu-ray films en 1 blu-ray game bij krijgt.
    In de bijgeplaatste foto in de folder zag ik oa John (nieuwste Rambo); 300 (waanzinnig op hd); Black hawk down; Ice Age 1; Zorro; XXX; 50 first dates; Jumper en Gothka.

http://www.mediamarkt.nl/webapp/wcs...er43&storeId=18161&catalogId=17609&langId=-11

Laatst bewerkt: 6 nov 2008
  10. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand of bouwmarkten als Gamma oid betrouwbare muurbeugels verkopen? Ik heb hier geen groot bedrag voor over. Mag gewoon gefixeerd zijn, hoeft niet perse kantelbaar of draaibaar te zijn (maar zou wel mooi meegenomen zijn :D)...

Ik zag op marktplaats wel wat aanbieders..en verder de websites:

muurbeugel.nl, beugelknaller.nl en tvbeugels.nl. Heeft iemand ervaring met deze shops?

Het gaat overigens om de 42px80...42 inch plasma dus...

11. g of war

g of war Active Member

Leuk Bevonden:
    0

haha is een goed teken als je 5 minuten erna nog het puffen bent haha.

wat bedoel je met het menu van de dvd? bedoel je daarmee het menu van de dvd die ik erin doen, of het menu van de x box?
    want ik kijk nu vaker dvd via x box en niet via de onkyo dvd.
    het geluid hier voor surround is ook wel in orde, we hebben een onkyo receiver (wel de beste van onkyo), en is volledig 7.1, maar dan moet de x box natuurlijk wel dolby d doorgeven met dvd's anders is het nog niet zoals hoort of kan haha.
    met de games is die wel altijd dolby d.

dankje voor je reactie en hulp :thumbs:

Mvg Arno

12. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Kijk eens bij een onderdelenhuis (Voltronic , Handy , Plenty Parts ).

Aan een foto op een site kan je niet de constructie van een beugel zien.
    De bevestigingsplaat en draaipunt kan wel een zwak zijn.

13. wjtheman12

wjtheman12 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hallo.
    ik ga een 360 kopen en ik heb thuis een oud tv'tje staan.
    in de handleiding van de tv staat 'colour system: PAL, SECAM'
    kan ik dan 360 spellen spelen op PAL 60?

14. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Hoe vaak ga je deze vraag nog stellen.
    Als ik na jouw vraag geschiedenis kijk , dan is dit nu de 15e keer :mad:

Als de tv werkt op PAL60 met de Xbox , dan werkt het ook met de Xbox360.
    Blijf je twijfelen koop dan de Xbox360 bij de MM , hier kan je hem binnen 2 weken terug brengen !!!

15. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Dat is precies waarom ik het koop, je hebt in nederland trouwens 1 jaar volledige garantie en in het 2e jaar word het al weer meer geouwehoer. En na die 2 jaar heb je al helemaal geouwehoer en daar heb ik gewoon heen zin in en geen tijd voor.

Zoals ik hierboven zeg, 1 jaar volledig en 2e jaar word al geouwehoer. Daarnaast is dit 5 jaar volledige garantie met leen toestel, geen voorrij kosten als ze langs moeten komen e.d.
    Die €85 is het geld dan niet, voor kom er veel gedoe mee waar ik geen zin in heb.

16. Willem-P

Willem-P Fifa 09

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil een component kabel kopen, om mijn xbox op mijn LG 42PG6000 aan te sluiten. Nou ben ik is rond gaan kijken, maar er zijn zoveel verschillende! Kan iemand er misschien één aanraden? Het is voor 1 of 2 meter.

Btw, hier is een goede site: http://www.kabeltje.com/

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Hier verkopen ze geen component-kabel voor de Xbox360.

Dit is de standaard component-kabel voor de Xbox360.

Tekoop bij bijna speelgoedwinkel en gameboer voor € 29,95
    Deze kabel zit standaard bij de Xbox360 premium.

18. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Precies wat Melbuuln zegt! Ter verduidelijking: de componentenkabel is specifiek voor de xbox360 en heeft een aansluiting speciaal voor de xbox.
    Gewone componentenkabels die je bij bijvoorbeeld een bouwmarkt of onderdelenshop koopt, passen hier niet op!

Die van Microsoft uit de link van Melbuuln is erg goed.

---------

Arno: ik bedoel in t menu van de dvd-film zelf, daar waar je bijvoorbeeld aangeeft dat je de ondertiteling aanzet. Alleen staat dit eerder bij de audio-opties.

19. Willem-P

Willem-P Fifa 09

Leuk Bevonden:
    0
    Okee, bedankt Melbuuln en Ferry. Die ga ik bestellen.

20. g of war

g of war Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    oke hartelijk bedankt Ferry *)
    dan zal ik daar de volgende keer eens kijken.

nog een vraagje: Als ik mijn pc op men scherm aansluit, met een vga kabel, krijg ik dan wel gewoon geluid via mijn scherm?

Groet Arno

Laatst bewerkt: 7 nov 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina