1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

1. HDready

53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

29,7%
  3. Monitor

10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

12,8%
  5. Beamer

4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Tsjah, de nadelen zijn een matige beeld- en geluidskwaliteit? Daar kan ik dan wel weer mee leven. Ik heb gewoon niet zoveel geld om te besteden, en het lijkt me niet dat ie zal tegenvallen voor dat geld. 400 Euro is zowiezo echt het maximale wat ik uit wil geven.

2. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Dan is het goed toch?

Heb je alleen niet de mogelijkheid om nog snel bij een winkel te kijken? Je zal de tv maar bestellen en dat het beeld dan zo tegenvalt (helemaal met analoge tv) dat je gewoon spijt hebt van zo'n goedkope koop.

3. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Gelukkig hebben we wel digitale TV, al zo'n 10 jaar via Canal + ;)

In een winkel kijken kan helaas niet meer, is het al een beetje laat voor en geen grote winkels hier in de buurt. Ik denk dat ik de gok maar moet wagen, hij krijgt namelijk wel erg goede reviews op kieskeurig, dus het zal vast wel meevallen :)

Bedankt voor het advies trouwens!

Laatst bewerkt: 20 jan 2009
  4. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Op de Cebit heb ik van Samsung de 14" en 31" OLED schermen gezien
    De Sony 11" XEL-1 (NTSC) heb ik 1x bij de Mediamarkt gezien die daar 1 dagje puur ter showcase was en bij een special zaak in de buurt.

Die slechte zwartweergave dus zonder smart-led is gelijk aan een vorige generatie Plasma en dat is in het volle donker dan gemeten wanneer je enigzins een beetje omgevingslicht heb zijn de zwartwaardes meteen weer veel beter. Dat is met smart-led uit en zet het dan eens aan.
    Als je geen inputlag wil dan zijn de Sony Bravia's de enige optie (0-10ms).

Samsung LED LCD's (series 7 en 9) kunnen LED scanning als je dat aanzet krijg je 1080 beeldlijnen motion resolution op ieder moment.

De Samsung's hebben 192 sectoren, die van Sony volgens mij nog zelfs meer.

Zelfs de zwartwaarde van de LX5090 en 500A/M zijn niet zonder problemen zo hebben Pioneers onwijs veel last van botching dus een soort van vage compressie blokjes met vegen in het zwart.

LED scanning geeft 1080 beeldlijnen dus geen ghosting, die Plasma geeft wel ten alle tijden phosphor lag. Overigens iedereen kan phosphor lag zien alleen in verschillende maten.

Het is technisch onmogelijk voor een Plasma om 0cd/m2 zwartwaardes te krijgen net zoals het onmogelijk is een phosphor lag vrij Plasma scherm te maken. Het zal ongetwijfeld heel erg zwart ogen maar absoluut zwart is onmogelijk.

Het is een beetje jammer dat je na een tijdje rust toch weer een LCD vs Plasma discussie probeert aan te wakkeren door onwaarheden te vertellen.

5. Froggle

Froggle Play, or be played.

Leuk Bevonden:
    47
    Ik heb de gok er ook maar op genomen. Over het algemeen vind het het beeld van Samsung's prima, dus ik heb er wel vertrouwen in. Binnen een week heb ik hem binnen, en dan zal ik eens mijn mening er over geven. Maar als je niet beter weet, zal het beeld ook zeker niet tegenvallen. Loonens, jij bent vast mee gewend en vind het beeld van budget-tv's dan ook erg tegenvallen. Ik zie echter maar weinig verschil, dus ik ben er gewoon voor gegaan. ;)

6. JHdD

JHdD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zend de xbox wel gewoon 1360x768 uit maar zit er gewoon een foutje in de info die die geeft. Aangezien ik als ik een film van 1280x720 afspeel met display op native ik dit krijg. Dat betekent dus dat de resolutie van de xbox breder en hoger is als 1280x720.

7. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn ma en d'r vriend zijn aan het kijken naar een goede Full HD tv, 42" ongeveer, voor een schappelijke prijs.. Maar ik wordt scheel van al die prijzen en shit, dus wat zijn aanraders volgens jullie?

8. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Ik vertel gewoon wat in de test staat. Daar staat ook dat de motion resolution max 650 is. Aangezien dit een 9 serie samsung is, klopt jouw bewering niet over de 1080 motion resolution.
    De Led Scanning die de 1080 motion resolution mogelijk maakt, zit volgens de testers wèl op de Amerikaanse toestellen en niet op de toestellen voor Europa. Het zit er wel op, maar is niet geactiveerd.

9. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    sommige maten worden veranderd in hollywood naar bijvoorbeeld extreem breedbeeld, in jou geval zou dit ook makkelijk kunnen zijn ;)
    ik weet niet of dat het probleem is maar het is in ieder geval al een begin :p

10. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Kerel hier hebben we het al meerdere keren over gehad en we hoeven het er dus niet nogmaals over te hebben. Als je ook de comments leest bij HDTV test dan geeft die reviewer (Vincent) ook aan dat hij LED scanning niet geprobeerd heeft.

Hieronder een bron over 1080p motion resolution waar nog iets anders interessants staat.
    http://hdguru.com/will-you-see-all-...008-model-test-results-hd-guru-exclusive/287/

11. JHdD

JHdD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat was niet het probleem. :p Het probleem was dan mijn xbox aangeeft dat de resolutie op 1280x768 staat, maar als ik dus een film afspeel van 1280x720 dat ik dus links en recht ruimte overheb terwijl dat niet zo zou moeten zijn. Volgens mij is dus de resolutie 1360x768, wta de xbox dus verkeerd aangeeft.

12. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

De tester geeft aan dat de Led Scanning wèl op de USA toestellen zit, maar dat deze techniek op de toestellen voor Europa is uitgeschakeld in het servicemenu en hij dit zonder toestemming van Samsung niet heeft willen/kunnen wijzigen. Dit is toch precies wat ik schreef?
    Guru zal de USA versie (A950 )hebben gebruikt als ik de tester van hdtvtest moet geloven.

Interessante link, vooral omdat die door mijzelf is gepost nadat ik deze in een artikel van engadget had gelezen.

Je schreef ook nog:
    Het is technisch onmogelijk voor een Plasma om 0cd/m2 zwartwaardes te krijgen net zoals het onmogelijk is een phosphor lag vrij Plasma scherm te maken. Het zal ongetwijfeld heel erg zwart ogen maar absoluut zwart is onmogelijk.
    De Pioneer met absoluut zwart waar ik het over had, werd getoond op de ces2008.

http://blog.wired.com/gadgets/2008/01/more-on-pioneer.html

Laatst bewerkt: 21 jan 2009
  13. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Wat geeft de tv aan wat de resolutie is van de input?

Je ziet dit als je op die source overschakelt of wanneer je op info drukt op de afstandsbediening. (dit verschilt per tv, maar n tv laat altijd zien welke reso hij binnen krijgt).

Trouwens: als je een 1280x720 beeld mbv just scan op een 1280x768 scherm zou kunnen tonen, zou je boven en onder zwarte balken zien en niet links en rechts.
    De 720 zijn immers horizontale beeldlijnen.

----
    Sorry Arjan/MOD, maar met die iphone kan ik geen posts samenvoegen!

14. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    TV = 1366x768 (toch?)
    Xbox360 = via hdmi: 480p, 720p, 1080i/p en Optimal Resolution.
    Xbox360 Resoluties:

1024x768
    1280x720 (720p)
    1280x768
    1280x1024
    1360x768
    1920x1080 (1080i/p)

(ik weet dat er meer zijn maar deze zijn nu van toepassing)

Dan komt het probleem:
    Xbox360 vraagt aan de tv: Wat kun jij aan?
    TV antwoord: ........
    Xbox360 ziet 768 als hoogst mogelijk maar weet nu niet goed welke resolutie hij moet kiezen.
    Hoe komt dat? Simpel: de tv is 1366x768 Native en de xbox360 kent 1360x768 dat komt niet perfect overeen en dus zoekt de xbox360 naar het beste alternatief en dat zal dan 1024x768 of 1280x768 zijn, Die twee resoluties zijn dan weer niet de native resolutie van je tv maar hij accepteert het wel.

Het komt erop neer dat het niet zal gaan werken zoals jij het wilt.
    Je hebt nu dus 2 opties:
    De xbox360 instellen op 720p of 1080i/p
    Of de xbox360 aansluiten met een vga kabel en dan op 1360x768 zetten. (Je krijgt dan langs de linker en rechterzijkant van het scherm een zwart strookje van 3 pixel breed)
    (Bij VGA kan elke beschikbare resolutie gekozen worden en bij HDMI niet. Dit geld voor de Xbox360)

Ook werkt die optie Optimal Resolution nog niet goed.

Op mijn plasma (1024x768 ) bijvoorbeeld kiest hij steeds voor 720p. (Er zit een HDMI switch tussen mijn 360 en de TV, Ik weet niet of het anders zal zijn als die er niet tussen had gezeten en ga dat ook niet testen.)

Ik hoop dat er ooit nog een keer een update komt waarbij je kunt kiezen of je de xbox360 op een Monitor of TV aangesloten hebt als je hem met HDMI aansluit.
    Waarbij je in de Monitorstand gewoon resoluties kunt kiezen en in de TV stand de reeds bestaande opties hebt.

15. JHdD

JHdD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar het rare is dat mijn tv altijd aangeeft wat de resolutie van de bron is als die lager dan native is terwijl die dat nu niet doet. Terwijl als ik 720p instel dat ik netjes boven in beeld zie staan als ik naar het kanaal zap.

16. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Accepteert je tv geen 1080p?

Trouwens zie je op jouw foto dat het beeld 1280x720 is. Als ik dat zo gok tenminste, aan de hoeveelheid zwart er omheen.
    Het zou me ook gewoon verbazen als de xbox iets anders dan 720p uit zou sturen, zoals bijv 1366x768 over hdmi.
    Ik had wel over de ondersteuning van 16-10 resoluties over vga gelezen, maar over hdmi had ik t niet gelezen.

17. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Gisteravond liep ik bij Media Markt langs een Samsung 9-serie 'smart LED' LCD tv, en ik ben nou niet bepaald onder de indruk... Er stond een HD demo aan, volgens mij van Philips. Voor de linkerhelft van het scherm stond 'smart LED' aan, en voor de rechterhelft stond het uit. Tussen beiden kon ik geen enkel verschil in zwartwaarde, contrast en kleur waarnemen. Kan ook liggen aan het feit dat de instellingen op de winkelmode staan, alles op max. =(

De LCD tv's van Pioneer vallen mij in de winkel ook een beetje tegen qua zwartwaarde. Beetje jammer, gezien de kwaliteit die ze met hun plasma tv's afleveren! :eek:

Heb wel even staan kwijlen bij een 46" full hd Panasonic plasma. :D

18. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga binnenkort ook maar es wat rondlopen in een grote winkel (BCC, MM) en gewoon wat kijken en kloten met tv's.

Hopelijk staan er dan inderdaad ook LED LCD tv's en wellicht een Pioneer die goed is afgesteld :). Al meerdere keren een Pioneer gezien, maar 2x was De Gouden Kooi erop bezig (coax) :lol:. Gek he dat ze dan niet verkocht worden!

19. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Anyone?

20. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik persoonlijk (plasma liefhebber) zou voor de 42PZ81 gaan.

F-HD plasma die online te koop is voor ongeveer 950 euro.

Ik zou me trouwens niet zo focussen op het F-HD gebeuren maar ook eens de 42PX80 in de gaten houden. Die is voor 650 euro te krijgen en een prachtige tv!

LCD kan ook als je daarvan houdt maar daar heb ik niet echt veel verstand van. Hoor wel goede verhalen over de Samsung 40A656

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina