1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

  1. HDready

    53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

    29,7%
  3. Monitor

    10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

    12,8%
  5. Beamer

    4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    Om maar even verder over de mediamarkt te zeiken... Probeer al drie dagen de voorpagina (voor het hele land) lg tv te krijgen.. Gister de eerste officiële folder dag, had de leverancier hem niet gebracht...

    Was me zondag overigens wel gelukt om em bij de bcc voor 466 mee te krijgen, hadden ze alleen nog het showmodel. Hoop niet dat dat bull was, want dan! ... Ja, niks eigenlijk :+

    Wel een koele aanbieding, maar dan moeten ze hem wel hebben. Het gaat trouwens om de 32lg5700, voor de geïnteresseerden.
     
  2. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil je aankoop niet afzeiken chef, maar ik zag hem ook al staan, maarrr;

    - Full HD is overbodig op 32"
    - 6ms is erg hoog, zeker voor gamen
    - geen 100hz
    - geen goede weergave 24p
    - ze laten dynamisch contrast zien, terwijl het ANSI contrast hetgeen is waar het omgaat. Niemand kijkt op dynamisch als je thuis zit.

    Maar, voor die prijs kan je ook geen topmodel verwachten :thumbs:
     
  3. Lil^Kaweh

    Lil^Kaweh Active Member

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil nu ook een Full Hd tv kopen en me Xbox 360 daarop aansluiten, ik wil wel natuurlijk de best mogelijke beelkwaliteit daarbij, maar ik heb een xbox zonder Hdmi poort. Hoe kan ik dan Hdmi gebruiken?

    & Zit er veel verschil tussen de Hdmi en de aansluiting die je bij de premium erbij krijgt?
     
  4. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb een fiets zonder handremmen, hoe kan ik dan de handremmen gebruiken?

    |:-

    /Mod is geen stomme vraag die hij stelt, reageer dan niet. ~Arjan
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Je kan in jouw situatie het beste de component video kabel gebruiken. Het verschil tussen HDMI en component is zo goed als te verwaarlozen. Er zijn wel manieren om HDMI te gebruiken, maar dat zal door de omzettingen die het signaal moet ondergaan de beeldkwaliteit niet ten goede komen! :)
     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja want ook al koop je zo'n veel te dure 3rd party kabel die van je analoge signaal een digitaal signaal voor HDMI maakt. Dan nog zal je geen betere kwaliteit krijgen dan via de component kabel!

    Je zou ook nog een MS vga kabel kunnen proberen, maar dan zijn de kleuren wat minder sprekend.
     
  7. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    sinds gisteren n nieuwe tv gekocht, de panasonc th-42pz80ea
    wat n beeld. de sonyd3500 was al mooi, maar dit is nog mooier

    iemand nog instellingen?

    alleen jammer dat deze 2 hdmi inputs aan de achterkant heeft en 1 aan de voorkant
     
  8. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    6 ms is ruim voldoende hoor. Game al jaren op een 8ms scherm en nooit last van vertraging of onscherpheden
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Inderdaad , wilde vanmiddag al eerder reageren !!

    Op mijn oude R71 en nieuwe Bravia heb ik helemaal geen problemen met een reactietijd van 8ms.
    Voor gamen is 100hz ook geen Pré.

    De Beeld Engine bepaald hoe het beeld er uit komt te zien en niet de reactietijd.
    Het beeld op een tv met een goed Engine (8ms) is beter dan een tv met een slechte Engine (<6ms).
     
  10. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, 6 ms lijkt me toch voldoende? Heb de tv in het echt gezien en vond het zeker niet slecht. Contrast is prima. Alleen staat er dat hij maar 50hz is? Maar hoe werkt dat dan met 60hz met de 360? Lees hier en daar dat het niet echt meer uitmaakt?

    maar @ Loonens, bedoel je als ik 100 euro meer neerleg, dat ik een veel betere tv heb? Of praten we in de duizendjes?
     
  11. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    De 360 gebruikt PAL, en PAL is geloof ik maar 50HZ hoor. (Toch?) In ieder geval gaat dat wel goed ;)
     
  12. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ruim voldoende? Ik weet niet welke schermen jullie hebben gehad, maar van een CRT/plasma naar een 6ms LCD tv die we tijdelijk hadden was echt drama. Het na-ijlen van de beelden, wat ik echt wel duidelijk zie, is echt heel irritant. Maargoed, ik zal het dan wel weer als enigste zien :eek:.

    @ Melbuuln
    Verwacht je op zo'n tv die goede beeld engine waar jij het over hebt? Niet bepaald denk ik. Niet dat ik dat verhaal ook direct geloof, maar op een duurdere LCD heb ik het nooit kunnen testen. Behalve op een dure Philips met zelfs 4ms en zelfs dat was bij hele snelle games vaak nog behelpen. Het is ook niet echt goed voor de motion resolution.

    En trouwens, als ik de 100hz uitzet op me plasma en er 50hz van maak, zie ik duidelijk onrustiger beeld en een stuk doffer beeld.

    @ Nexi
    Tja, ik zou rond de 650 euro neerleggen en de 37PX80 halen of de 42PX80. Maargoed, wie ben ik \o/

    /Mod A.U.B. geen Plasma fanboy gedrag hier , laat iedereen zelf beslissen wat hij/zij wil kopen - Melbuuln
     
  13. harjan

    harjan Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    waar kan je dat instellen dan?
    als ik namenlijk bij mijn 360 hem op 1080p zet kan ik nergens 100hz kiezen. en hij geeft dan aan of ik het op 50hz wil laten ofzo.

    ow en weet je mischien welke extra functies ik mischien beter uit kan zetten bij het gamen?
    zoals bijv beeldscan ?

    ow en weet je mischien een paar goede beeld/geluid instellingen voor na de 1ste 200 uur ?
     
  14. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan het op je tv omzetten-> bij je Menu -> Instellingen -> 2e tabblad geloof ik.

    Ik heb beeldscan aanstaan, bij LBP had ik een zwarte rand om het scherm en bij SD materiaal ook een klein beetje.

    Ik gebruik deze instellingen:
    http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX80/Settings/

    Het is voor de 42PX80 maar ik denk dat het voor de 42PZ80 ook wel ergens in de buurt komen!
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb het niet over de tv in de folder van de MM gehad ;)
    De gebruikte Image-Engine bepaald ook de prijs van de lcd/plasma.

    Volgens Samsung had de R71 , S71 en S81 de zelfde DNIE engine.
    Maar in de praktijk was het beeld van de R71 vele beter dan die van de S-serie.
    Kan het goed vergelijken met mijn R71 en de S81 die bij mijn zwager staat.

    Veel mensen laten zich gek maken door de termen FullHD en 50.000:1 contrast.
    Vraag me af hoelang ze plezier zal hebben van een FullHD van € 466

    Vind de term FullHD tot 5x scherper beeld behoorlijk misleidend.
    Je heb alleen 5x scherper beeld als je op de tv een 1080p bron aansluit , maar dat vertellen ze er niet bij.

    ---
    Gisteren weer een discussie gehad over digitale televisie.
    Als je een platte tv koop MOEST je ook overstappen naar Digitale televisie , het beeld zou veel mooier worden.
    Vind het de grootste onzin , mijn ouders hebben mijn oude R71 en zij kijken nog steeds naar analoge tv rechtstreeks uit de muur.
    Het beeld is haarscherp en vrij van irritante storingen.
    Kon lullen als burgman maar werd niet gelooft.
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Men verward in de discussie van analoog versus digitaal altijd digitaal versus HD.

    Digitaal is namelijk geen HD. Alleen als een zender in HD wordt uitgezonden en je hebt een digitale "HD" decoder dan pas gaat het lonen om over te stappen. Gelukkig gaan de zenders SBS en RTL binnenkort (maart/april) over op HD ..dan ga ik ook een HD decoder kopen .. eerder echt niet :)
     
  17. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Bij HD praat je niet meer over pal/ntsc, is een ander verhaal :) De 360 poept 60hz uit. Dat kan iig elke lcdtv wel aan.

    De 100hz features van lcd of plasma tv's zijn puur softwarematige truukjes die o.a. het aantal beelden per seconden vermeerderen door ze simpelweg te kopiëren en hier en daar te verbeteren. Het zijn een soort voorspel- algoritmen.


    Over het analoog/digitale verhaal. Het loont in 99% van de gevallen wel degelijk om over te stappen. De analoge zenders krijgen steeds minder bandbreedte doordat de digitale kanalen en radio zenders op dezelfde kabels zitten. Door die vermindering van de bandbreedte moet het signaal meer gecompressed worden wat resulteert in grote kwaliteitsverschillen. Digitaal beeld hoeft veel minder gecompressed te worden waardoor de basis er al beter uit ziet.
    Analoge zenders zullen ook snel verdwijnen.

    Bij mij ziet het analoge signaal er iig veel en veel slechter uit dan digitaal beeld.
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2009
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Digitaal kijken via een normale SD-decoder is niet Digitaal , maar nog steeds Analoog (SCART) ;)
    Heb mijn Samsung HD-decoder nu 2,5 jaar en wil deze toch een keer vervangen voor de Humax PVR decoder.

    Humax iHDR 5050 C Kabel
    Digitale HDTV PVR TWIN Kabelontvanger van het topmerk Humax. Voorzien van een 320GB Harddisk-recorder voor het gelijktijdig op van 3 programma's in HD of SD kwaliteit, terwijl een vierde programma live kan worden bekeken.

    320 Gbyte harddisk-recorder (ca. 53 uur opnemen in HD-kwaliteit, eventueel inclusief Dolby Digital bioscoopgeluid).

    Prijskaartje bijna € 400

    Wij hebben hier het voordeel dat het verdeelkastje van Ziggo recht tegenover ons huis staat.
    Totale kabel-afstand is nog geen 30m , het analoge ontvangst is zeer goed.
     
  19. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ging mij PUUR om deze LG tv. Een F-HD tv van 466 euro? Komop. Koop dan een GOEDE 32" tv met een beter HD-R paneel. Verschil met een F-HD (puur qua resolutie) merk je toch niet op meer dan een meter afstand.

    En fanboy gedrag? Ik krijg 2 lui over me heen omdat ik die 6ms niet echt vertrouw bij zo'n budget tv. Dan vraagt hij aan mij wat ik dan zou kopen of ik veel geld uit zou trekken? Dan adviseer ik dus een 37 of 42" plasma die gewoon bekend staan om hun goede prijs/kwaliteit verhouding. Maar dan ben ik een fanboy. Jammer :b:
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat was een algemene waarschuwing voor iedereen :b:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina