1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

  1. HDready

    53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

    29,7%
  3. Monitor

    10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

    12,8%
  5. Beamer

    4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    er is een samsung forum waar voor elk model de beste instellingen zijn uitgezocht en gedocumenteerd.
    zo heb ik ook meer kwaliteit en geluid uit mijn LE40A557 weten te persen.
    http://www.avsforum.com/avs-vb/forumdisplay.php?f=166

    ook voor andere merken trouwens.
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2009
  2. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Spijtig nieuw voor de liefhebbers:

    bron: de telegraaf

    Tegelijkertijd worden ze overladen met awards voor hun schermen. En naar mijn mening is een klein 6% niet slecht aangezien de schermen niet de goedkoopste zijn en er toch nog wel heel veel fabrikanten zijn die veel groter zijn. Spijitg gevolg van de economische crisis.

    Ik had trowens in Duitslad mooie exemplaartjes gezien van 2500 euro voor een 50 inch full hd. Wie weet als er tegen het einde nog wat een sterke prijsdaling komt, dat ik er nog wel eens één koop....
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vergeet dat dat maar !!!

    Verwacht dat de prijzen wel zullen stijgen.
    De productie wordt langzaam naar beneden geschroefd , waardoor het aanbod zeer schaars wordt.

    Als ik nu kijk naar de prijzen dan is het gewoon niet normaal meer.
    < €500 voor een 32" FullHD.

    De markt wordt helmaal verziekt door merken zoals Samsung en LG.
    Voor mij is kwaliteit belangrijker dan kwantiteit.
     
  4. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    wat is er dan precies mis met een FullHD TV rond de €500 zoals de 32LG5700, ik dacht dat het een supter tv was en vooral voor zo een prijs? :) wil rond juni namelijk ook eentje aanschaffen en ben al een beetje aan het rondkijke voor rond die prijs.
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb het niet over de FullHD , maar over de prijzen ;)
     
  6. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    maar ik las dat de markt verziekt word door merken zoals Samsung en LG, omdat kwaliteit beter is dan kwantiteit. Daar begrijp ik uit dat er iets mis is met de kwaliteit van de Tv's ? :9
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als je een tv op de markt wilt dumpen dan moet je behoorlijk bezuinigen op een paar belangrijke onderdelen.
    1. Goedkope componenten.
    2. Uiterlijk en matriaal behuizing.
    3. Simpele Beeld Engine (verwerkingstechniek).
    4. Panel (LCD scherm).
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Pioneer stopt helemaal met het produceren van tv's!

    Eerst was aangekocht dat ze de panelen door Panasonic zou laten maken, maar ze trekken totaal de stekker eruit!

    2010 is het laatste jaar waarop de tv's nog worden geproduceerd.

    "De divisie Home Electronics zal audioproducten voor thuisgebruik en dj-materiaal blijven ontwikkelen en zich blijven toeleggen op audiotoepassingen. Voor de optische schijvenafdeling onderzoekt Pioneer of er een joint venture mogelijk is. Tegen maart 2010 zal Pioneer echter niet langer schermen produceren, maar de onderneming zal wel de garantie en dienst-na-verkoop voor alle verkochte producten verzekeren"


    http://www.pioneerpers.nl/persberichten/view2.cfm?PersberichtenID=f74ed48d-78b7-4968-b041-695fb306708d&CFID=27596730&CFTOKEN=6a9e629a58056391-6F083C5F-EBA3-FC91-6798DA8510B6816A&jsessionid=c030c586482ea$C3$E6$

    (ik zie net dat het al gepost is)


    Als het goed is, kan je de native resolutie (1680x1050 )gebruiken wanneer je m met vga aansluit en dat zal waarschijnlijk de beste keus zijn.


    Je moet je ook niet zo gek laten maken door specs (full hd, 20.000:1 contrast, 5 ms etc).
    Kijk welke tv's er in jouw budget liggen, neem je xbox mee naar de winkel, ga gamen en verander de beeldinstellingen van de tv.
    Er zitten nogal behoorlijke beeldverschillen tussen tv's terwijl de specs gelijk zijn. Ook tv's met hogere specs kunnen een veel minder mooi beeld weergeven dan tv's met lagere specs, vooral ook omdat met de specs wordt gerommeld.
    Zelf kijken dus.
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2009
  9. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Als de volgende generatie Pioneers gewoon echt absoluut zwart geeft, dan ben ik al tevreden :).

    De goedkopere merken verzieken het indirect wel voor veel andere aanbieders van kwaliteitsschermen. Pioneer is dan niet het beste voorbeeld, omdat die prijs gewoon TE hoog was, maar ik denk dat Panasonic bijvoorbeeld ook erg veel centen misloopt omdat jan modaal een winkel binnenstapt en vaak met een bagger tv naar buiten stapt. Terwijl ze voor iets meer een kwalitatief erg hoogwaardig product hadden gehad. Maar daar staan er maar 2 van in de winkel en daar tegenover staan bijna 100 al cheapo LCD-tv's (tot range 500 euro ongeveer).

    Dit vind ik echt doodzonde, want er zijn maar weinig mensen die research doen voordat ze hun tv gaan kopen. Die lopen gewoon een winkel in en kopen de tv met het mooiste plaatje in een bagger omgeving en met erg slechte instellingen. De winkels werken hier zelf ook een handje aan mee omdat ze verkopers in de winkel zetten die er de ballen verstand van hebben.

    Laatst hoorde ik nog iemand in de MM vragen aan een verkoper: Waarom is dat contrast van die LCD 50.000:1 (dynamisch) en van die plasma maar 15.000:1 (native)??
    Verkoper: Nou, dat heeft met de beeldverwerking en zwart/wit weergave te maken. U moet echt voor de 50.000:1 (dynamisch) gaan, dat is altijd beter

    Men broek zakte serieus af. Dit zorgde ook weer voor rare gezichten maargoed, dat nam ik maar voor lief :lol:.
     
  10. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23
  11. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze tv is erg goed en kan zich meten met de beste op de markt, beslist geen miskoop. Goede zwartwaarde, uitgebreide instelmogelijkheden, 24Hz werkt perfect (Blu-rays dus) en eventueel 100/120Hz als je je de bewegingen vloeiender zou willen maken. Ook ondersteund deze tv 1080p op zowel VGA, component als HDMI.
     
  12. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had afgelopen week dus een HD TV gekocht. 26'', een philips. Alles goed aangesloten en ingesteld. maar ik ben nog niet echt tevreden. Ik merk dat de zenders niet zo super scherp zijn (heb begrepen dat dit wel is met digitale televisie, maar de HD TV in de woonkamer is wel gewoon scherp daarintegen) en met gamen merk ik vooral Anti aliasing, niet zo super erg, maar ik merk het wel. Weet iemand waar dit aan kan liggen? want ik ben van plan de TV te gaan ruilen voor een andere...

    (ik ben geen expert op HD TV gebied, daarom vraag ik dit)
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    welk model tv heb je, welke kabels gebruik je en welke settings op je 360?
     
  14. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    Settings op de 360 zijn 1080i. gebruik gewoon de kabels die je bij de 360 krijg, switch omgezet naar HD en de kabels zo ingeplugd zoals ze horen. Moet ff kijken wel model mijn tv is.

    edit:
    model is - 26PFL3403/10 Philips
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2009
  15. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Mwa, de Samsungs en de LG's komen vaak goed uit de test, helemaal voor het geld dat je er voor betaalt en de mogelijkheden die je er vaak bij krijgt.
    En het uiterlijk? Vergelijk even het uiterlijk van de Panasonics met de LG PG6000 en hoger schermen ;) (al blijft dat altijd een kwestie van smaak).
    Maar goed, het is altijd heel persoonlijk voor iedereen, de een kiest liever voor een Panasonic en de ander is al blij met een Samsung/LG.
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De beeldkwaliteit van 26" uitvoeringen zijn vaak van mindere kwaliteit dan bij de 32" en hoger.
    Probeer eens door de XBOx360 in te stellen op 720p ipv 1080i.

    Voordat je overstapt naar Digitale tv , vervangen eerst de coax-kabel en plaats een antenne-versterker.
    De analoge beeldkwaliteit op onze 32" HDready ziet er heel goed uit.

    Heb nooit gezegd dat Samsung en LG slechte merken waren.
    Bij ons staat nog steeds een Samsung LE32R71B , vind het nog steeds een prachtige LCD.
    De behuizing is vele malen mooier dan van de nieuwe 40" Sony Bravia FullHD.
    De behuizing van de Sony is volgens mij ontworpen door Fred Flintstone 8)
    Voor mij is wat onder de behuizing zit belangrijker en dat is weer vele malen beter dan de Samsung.
     
  17. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    thanks. ik zal morgen eens gaan bekijken. heb gekeken dat mijn tv trouwens 800:1 wat ik heel erg weinig vind..
     
  18. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Mijn excuses, ik vatte het misschien wat verkeerd op :).
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is de contrast-ratio , bij merken zoals Samsung hebben ze het altijd over de Dynamische Ratio.
    Bijvoorbeeld de contrast-ratio is dan 1200:1 en door technische truk wordt het opgekrikt naar 6000:1 of hoger.

    Bij de meeste 26" lcd's ligt de contrast-ratio tussen de 800:1 en 1000:1
     
  20. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is dan een vrij goede HD TV van 26 '' of kleiner?(heb namelijk geen plek voor een grotere) want over degene die ik nu heb ben ik gewoon niet zo te spreken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina