1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

  1. HDready

    53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

    29,7%
  3. Monitor

    10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

    12,8%
  5. Beamer

    4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Dat zou niet mogen gebeuren. Ik zie bij veel full hd lcd's wel een beeld wat waziger wordt bij bewegingen (die eerste full hd lcd's waren verschrikkelijk), maar stotteren? Dat hoort niet.
    Gebruikt hij wel een goede kabel?
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2009
  2. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Was laatst bij de MM en hadden ze die nieuwe Sharp 52'' LCD hangen van !!!€9000 euro!!!

    Maar weet niet wat voor filmpje ze erop hadden draaien maar het beeld was echt supermooi.

    Jammer dat hij zo duur is...zoiets verkoop je toch niet met zo'n prijs hoe mooi het beeld ook is?
     
  3. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de info,ik ga straks is zien naar de tv en neem ineens mijn 360 mee.Als ik de reviews van de tv lees zijn er veel mensen blij over alleen het geluid zou minder zijn maar daar zet ik toch mijn surround sound op.
     
  4. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Ehh films worden opgenomen in 24 beeldjes per seconde dus het beeld draait dan op de normale snelheid dus het beeld zou dan goed moeten zijn?
     
  5. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    En toch zou ik liever 2 50" Pioneers (LX5090) van ongeveer 2500 euro kopen voordat ik die overpriced tv haal. Dan heb ik nog leuk geld over ook voor genoeg apparatuur _O_.

    Dat is natuurlijk meer om de winkel wat aanzien te geven voor mensen die daar komen. Als er zulke duren spullen staan worden mensen er liever mee geassocieerd dan bijvoorbeeld een goedkopere zaak met tv's die veeeel meer verkocht worden en vaak een goedkopere prijs hanteren.
     
  6. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Hehe ja dat was ook mijn gedachte :D
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Was dat de versie met de RVS behuizing ?
    Dat ding weegt maar liefst 54 kilo.
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Het beeld is zoals ze zo mooi zeggen: zoals de regisseur het bedoeld heeft ;)

    Nou ben ik zelf niet heel gevoelig voor judder, maar ik kan het wel zien als ik erop ga letten. Als ik naar de film kijk dan zie ik het niet, maar als ik naar de lijnen ga kijken dan zie ik het meteen.

    De judder gaat pas echt opvallen wanneer er een object/laten we zeggen een auto in het beeld bijv van links naar rechts gaat en dan niet té snel. Bij een hdtv van bijv 42 inch is dit nog wel te doen, maar in de bioscoop zie je toch een behoorlijke judder hoor!

    De 24 beeldjes per seconde zijn gewoon veels te weinig omdat het doek in de bios wel 8 (?) meter breed is. Het object/auto verspringt dan steeds centimeters.

    Die 24p komt vanuit technische oplossingen van jaren en jaren geleden. Blijkbaar is het te veel moeite of te duur om dit op te lossen.
    Ook verdwijnt het filmische karakter als de beelden te vloeiend zijn.


    Dan veel liever de KRP600, de 5090 heeft nogal wat issues hoor. Het is niet alleen maar haleluja met die 5090 als ik het Pioneer forum lees!
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2009
  9. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja ok heb er ook niet zo last van thuis maar zoals je zegt van links naar rechts zie je het wel.
    Moet zeggen dat ik in een bios al helemaal niet ziet omdat het beeld zo groot is dus imo niet opvalt.

    @Melbuun ja die met RVS idd wel mooi maar duuuuurrrr....
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Wat is er zo bijzonder aan die Sharp dat die zo duur is?

    Hij zal in ieder geval leds hebben, neem ik aan?



    Komt misschien omdat je, net als ik, er in de bioscoop steeds vergeet naar de judder te gaan kijken.
    Ik ben 2 weken geleden naar Madagascar2 geweest (bijzonder grappig!), maar de voorstukjes in het begin waren dramatisch slecht wat betreft beeldkwaliteit en judder.

    Ook in Madagascar zat een behoorlijke trilling in het beeld (dat hoort natuurlijk niet en ik heb dit in de pauze gemeld aan degene die de aparatuur bediende). Ik heb me het eerste kwartier kapot zitten ergeren, maar daarna kwam ik in het verhaal en let je er niet meer op.
    Na de pauze was deze trilling zo goed als weg. Naar judder heb ik gelukkig niet meer gezocht, maar ik weet ook niet of tekenfilms hier last van hebben.

    Ik ga steeds minder naar de bioscoop, kijk liever thuis.
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2009
  11. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7

    die 24p geeft een bepaalde filmstijl en dat is waarom hollywood er nog steeds voor kiest, er is wel vaker geprobeerd om met meer frames te werken maar dat gaf een heel ander gevoel, niet meer filmachtig om het zo maar te zeggen.
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat bedoelde ik met het verdwijnen van het filmische karakter ja.

    Ik weet niet of dat de reden is, maar het zou goed kunnen.
     
  13. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Transformers kijken is trouwens wel waanzinnig in BluRay kwaliteit. Sodeknetter :eek:
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb m net binnen op hd-dvd, moet deze nog gaan kijken.

    Uit de USA, de 2 disc versie voor $5,99 hahahaha! (excl verzendkosten, heb 5 hd-dvd's binnen voor €35 incl).
     
  15. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, net mijn tv teruggebracht, en netjes mijn geld teruggekregen. Ik ga de 2de fout niet weer maken om een slechte hd tv te halen. Iemand tips waar ik goed kan kijken en waar ik op moet letten?

    en misschien kan iemand hier mij eventueel een hdtv aanraden. maximaal 37'' ongeveer, mag ook gewoon kleiner.
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2009
  16. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Zonder twijfel kan ik je de 37PX80 aanraden. Ik ben nu waarschijnlijk de plasma-fanboy, maar voor die prijs (650 euro) krijg je gewoon geen betere kwaliteit, op plasma of LCD gebied.

    Ga jezelf verder wat orienteren en zoek wat tv's / modellen bij elkaar die je wilt proberen. Ga dan naar een RUSTIGE speciaalzaak (geen MM of BCC) en ga op je gemak met de instellingen stoeien en neem desnoods je eigen apparatuur mee.
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Wat was er niet goed aan je hdtv? Blijkbaar waren er dingen in het beeld die jouw irriteerden. Let hierop bij het kopen van je nieuwe tv.

    Mensen zullen vaak hun eigen tv aanraden. Ikzelf hou erg van het plasmabeeld (ik kijk voornamelijk blu-ray en game nogal veel op de xbox)en net als Loonens zou ik de Panasonic TH37PX80 aanraden. (ik heb de 42 inch voor 699, maar ik weet niet wat jouw budget is. Het hele full hd/hdready verhaal is voor een plasma minder belangrijk)
    Het gaat hier echter om jou en dus moet je testen. Test dus ook verschillende lcd's in jouw budget. Ik zou niet kleiner gaan dan 37 inch, maar dat ligt een beetje aan de afstand.

    Ga je de tv gebruiken om op te gamen met xbox/ps3. Neem deze dan mee naar de winkel en ga gamen op de tv's die in jouw budget liggen. Verander de beeldinstellingen naar jouw smaak.

    Kijk je veel dvd's, kijk dan ook hoe jouw dvd's op de tv eruit zien. Neem deze dus ook mee.

    Dit is de enige goede manier om een hdtv te kopen naar jouw smaak. Ik vind plasma mooier, maar jij misschien niet. Maar de kans is groot dat je deze ook nooit hebt getest en dan moet je dit gewoon s doen.
    Test zelf en koop wat jij mooi vindt!
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2009
  18. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    thanks, ik zal binnekort is gaan kijken. wat er niet aan mijn tv beviel, was gewoon omdat het beeld niet mooi was. ik ergerde me er gewoon kapot aan. En ik zal binnekort is naar een speciaalzaak gaan en het te gaan uittesten. bedankt voor de tips!
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is 1 ding wat zeker is ;)

    Ken genoeg personen die zonder enige voorbereiding een lcd/plasma hebben gekocht en achteraf lopen te klagen over de gekste dingen.
    1. TV is veelste groot.
    2. Beeld is veelste helder ( krijg zere ogen ).
    3. Kan niets meer boven op de tv zetten.
    4. Lcd/plasma pas toch niet bij de overige meubels.

    Ken ook personen die een video-recoder aansluiten op een FullHD en dan lopen klagen over het slechte beeld kwaliteit.
    Mijn tante bijvoorbeeld wil nog steeds geen breedbeeld tv in de kamer , volgens haar krijgen de personen dan brede hoofden.
    Wel blijven klagen dat ze nu zwarte balken boven/onder het beeld heeft.
    Vervolgens wel € 14.000 betalen voor een stomme brommobiel , maar geen € 400 over hebben voor een andere tv.

    Ben altijd zeer tevreden geweest over Lcd en heb Plasma nooit overwogen.
    Merk wel dat de Lcd's de laaste jaren veel beter zijn geworden.
    Mijn Bravia heeft een veel beter zwarte waardes dan mijn oude Samsung.
    Bij de Bravia is Zwart nu Zwart en geen licht zwart (grijs) zoals bij mijn vorige Samsung.
    De Samsung staat bij mijn ouders en zij zijn er heel blij mee.
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik weet precies wat je bedoelt!

    Laatst ook weer iemand die een 42 inch full hd lcd had gekocht zonder enige vorm van onderzoek. Komt thuis en verbaast zich over het slechte beeld.
    Wat denk je? Analoog! Digitale tv leek hem maar niks |:-
    En dan ook werkelijk totaal geen hd content hebben, geen blu-rayspeler, echt helemaal niks.

    Of nog iemand: die vond het beeld van zn hdready lcd ook zo tegenvallen. Zonder ook maar naar 1 winkel te zijn gegaan, heeft hij de full hd versie gekocht en dan de opmerking: nu zal het een stuk beter zijn (ook analoge tv).8)

    Hoe vaak heb ik niet gezegd dat mensen moeten testen? (te vaak, het wordt zelfs vervelend).
    Toch lees ik regelmatig een reactie als: ze zien me aankomen in de winkel met de xbox onder mn armen!


    Ik weet wel dat de leek helemaal niet test en in de winkels alleen maar naar demo's staan te kijken zonder ook maar 1 instelling te veranderen, maar ik zie toch echt zelden een tv in een winkel een echt mooi beeld geven.
    De instellingen zijn echt dramatisch.

    Vertel ff wat voor tv je had, welke aansluitingen en apparatuur je hebt en wat je niet beviel aan het beeld. Misschien kunnen we je wat tips geven
    Ten overvloede: ga dus in de winkel kijken naar content die je thuis ook gaat kijken. Het bestuderen van een blu-ray film heeft weinig zin als je die thuis toch niet hebt.

    Bij tv kijken is digitale tv een absolute must. Ik heb nog nooit analoge tv gezien op een hdtv groter dan 32 inch met een aanvaardbaar beeld.
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina