1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

  1. HDready

    53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

    29,7%
  3. Monitor

    10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

    12,8%
  5. Beamer

    4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Gamen zittend op je bed lijkt mij ook lekker relaxed. Zoals je weet game ik vanaf een 2 zits-bankje.
    Het hele gamen op een bureaustoel doe ik niet meer. Bureau met stoel weggedaan en een bank en audio meubel, zodat de tv op ooghoogte komt, gekocht....heerlijk.
    Ik denk dat jij ook lekkerder gamed als je op je bed zit, dan rechtop op een bureaustoel.

    Jammer dat het bij jou wat moeilijker ligt qua indeling. Een draaiplateau zal voor de tv geen probleem zijn. Desnoods zet je wieltjes onder het hele meubel, heb ik ook.

    Helemaal offtopic is het niet, de vraag was of hij beter een 24 inch monitor moet kopen of sparen voor een grotere hdtv om op te gamen.
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2009
  2. Miem

    Miem Up The Boro

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    3
    Hoi ik zou het super fijn vinden als iemand me hiermee kan helpen :

    Ik heb een Full HD televisie de samsung LE32A756, en hij vertraagt bij halo 3 & fifa, bij Cod heb ik er geen last van ik las wel dat het met responsetijd temaken heeft, maar kan iemand me alsjeblieft helpen wat ik er aan kan doen, alvast bedank
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Zo te zien heb je last van inputlag
    Om dit te verminderen moet je de game-mode gebruiken of de xbox met vga aansluiten.
    Laat ff weten of t weg is.

    Zou het komen omdat Halo3 een 60hz game is? Van Fifa ben ik niet zeker.
    Misschien dat die Samsung dat niet zo goed aankan.
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2009
  4. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Zijn de prijzen van de TC serie van Panasonic er al? Zo ja/nee waar kan ik die verwachten?
     
  5. Lil^Kaweh

    Lil^Kaweh Active Member

    Berichten:
    249
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een samsung le32656, maar het kanaal van de xboc is zeg maar ext. 3, dus moet ik 3 keer op het av knopje drukken om op het beeld te komen, en dat gaat best sloom. Als ik dan bijvoorbeeld even de tijd wil kijken op teletekst bijvoorbeeld of iets anders, dan duurt dat best lang, Kan ik die xbox kanaal op Ext. 1 zetten? Zodat ik gelijk over kan schakelen met een keer drukken?
     
  6. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Dat ligt er meestal aan op welke aansluiting je hem hebt aangesloten, zo komt hdmi 1 vaak overeen met ext1. Maar dat ligt al weer anders wanneer je meerdere dingen hebt aangesloten. Maar dat weet ik niet zeker hoor, maar is iets wat je kan proberen. Overigens laat je xbox ook gewoon de tijd zien als je op de guide knop drukt ;)
     
  7. Miem

    Miem Up The Boro

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    3
    dankjewel ik zou het proberen met een vga kabel :thumbs:
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Laat ff horen of het geholpen heeft. Heb je ook de game-mode geprobeerd?

    Let wel: toen je zei dat de game vertraagde, bedoelde je toch dat het ff duurde voordat de actie die je deed op je controller (vuren/draaien etc) daadwerkelijk op de tv te zien was?

    Dat is namelijk de inputlag.

    Tegenwoordig wordt namelijk bij ieder probleem de term inputlag gebruikt, zodoende. ;)


    Neen, want Ext1 is scart, met als Ext 2.

    Even voor de duidelijkheid: je hebt toch wel de xbox met hdmi aangesloten? Of als je een xbox hebt zonder hdmi aansluiting, met componenten of vga?

    Ik dacht trouwens dat de samsung bij het schakelen tussen sources (scart/hdmi/componenten etc), alleen deze laten zien die ook daadwerkelijk zijn aangesloten?
    Dus wanneer je hdmi 2, 3 en 4 niet gebruikt, die ook meteen worden overgeslagen.

    Het systeem van Panasonic is veel beter. Ik kan iedere source die ik niet gebruik uit het beeldmenu halen (behalve TV). Deze komt dan niet meer in beeld en hoef je dus niet over te slaan.
    Op mn Pana heb ik nu maar 3 sources staan en die kan je ook nog een naam geven zoals xbox360/ps3 etc.

    Als je later er weer eentje extra nodig hebt, dan zet je die weer terug.



    De prijzen in de usa zijn net bekend gemaakt, maar dat zegt nog niks over de prijzen in NL. Je kan verwachten dat $1 omgerekend wordt naar €1, maar dit zullen adviesprijzen zijn. Ik verwacht dat ze (snel) lager zullen worden.

    http://sev.prnewswire.com/computer-software/20090311/NY8209211032009-1.html
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2009
  9. Lequero

    Lequero Let It Rain

    Berichten:
    733
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of het bij iedere samsung lcd hetzelfde werkt, maar ik selecteer het kanaal voor de 360 altijd gewoon via de knop "menu" op de afstandsbediening. Gaat voor mij iig een stuk sneller als die lompe av knop. :)
     
  10. Miem

    Miem Up The Boro

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    3
    dankjewel voor je hulp ik heb de modus op mijn televisie aangepast naar entertainment :) en hij doet het nu goed _O_
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Graag gedaan. Ben blij dat die het nu goed doet. mooi man!
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Die functie heeft mijn oude R71B wel.

    Ben nog geen tv tegen gekomen waarbij de EXT1 iets anders is dan Scart1.
     
  13. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Zo, heb even die Monster ISF dvd gebruikt om m'n tv te kalibreren. Heb helaas alleen brightness en contrast kunnen doen omdat ik de color settings niet kan vinden op mijn le32a456.. Maar ik kan wel zeggen dat toch zelfs de kleuren heel erg verbeterd zijn! Ik game over VGA, maar alles ziet er uit als via component toen hij nog niet gekalibreerd was. Alleen dan wel scherp! Geweldig! Alleen jammer dat ik de color settings niet kon vinden zo snel.
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Color settings zitten bij Samsung verstopt in het servicemenu.
    Om toegang te krijgen moet je een speciale code via de afstandbediening uitvoeren.

    Zet je televisie op standby mode (druk op het knopje zodat de tv uitgaat).
    Druk dan de volgende knopjes in (niet tegelijkertijd, maar snel achter elkaar):
    Info - Menu - Mute - Power.

    Kijk heel goed uit wat je daar veranderd.
    1 verkeerde instelling kan fatale gevolgen hebben.
     
  15. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Bedankt Melbuuln, ga het straks proberen, vind de kleuren namelijk nog wat te wensen overlaten.
     
  16. Mitch0Neil

    Mitch0Neil World Domination

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit helaas nog met een oude beeldbuis, :xen niet al te grote ook nog. Maar ik ga zeker sparen voor een mooie FullHD tv:cool:
     
  17. Deepeej

    Deepeej Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
  18. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Dezelfde tv waar ik voor aan het sparen ben:)
    Alleen hoor ik veel verhalen over de verschillen tussen lcd en plasma tv's dus misschien ook maar kijken voor een plasma voor de snelle beeldverwerking, kleuren etc.

    Hier een review (maar niks over gamen): http://reviews.cnet.co.uk/televisions/0,39030219,49301394,00.htm
     
  19. Deepeej

    Deepeej Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi ga je hem bijna kopen? Dan kan ik even afwachten op jou reactie hoe die tv in combi met gamen is }:]
     
  20. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Haha nee ik moet eerst nog flink sparen:9
    Ik ben nu bezig met autorijlessen dus veel geld heb ik op het moment niet:+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina