1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

1. HDready

53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

29,7%
  3. Monitor

10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

12,8%
  5. Beamer

4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Wie wel?

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Philips ook niet meer ;)
    Voor een paar modellen zijn ze nu overgestapt naar panels van Sharp.

3. iTz FaRiiD x

iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb nog een 32 inch LG tv, HD Ready. Niks mis mee hoor....

4. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dat zie je pas als je kiest voor een andere merk ;)

Vond het beeld van mijn R71B altijd heel mooi , die geachte veranderde helemaal na de aankoop van mijn Bravia FullHD.
    Het kleurbereik van de Bravia ligt vele malen hoger dan die van de Samsung.

Je hoort mij niet zeggen dat de R71B een slechte tv was , van de aankoop heb ik nooit geen spijt gehad.
    Voor de Samsung heb ik een LG LCD gehad maar die kon ik niet vergelijken met de Samsung.
    De LG was 4:3 en de Samsung 16 : 9

5. Appelkruimel

Appelkruimel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk iemand die een klein beetje een tipje oplicht over het verschil tussen de merken. Ik vind het alsnog allemaal vrij minimaal lijken. Heb zelf een samsung gehad die werkelijk fenomenale kleuren weergaf als je hem goed af had gesteld. Helaas ging ie kaputt.

Ook nog met een Samsung LE32A552 gestoeid deze week: idd judder bij bluray maar dat is maar een kleine manco imo. Verder meer motion blur dan ik had gedacht: bij oudere Sony's (niet 100hz) was dat bij mijn weten niet zo. Opzich zou dat wel gefixt mogen zijn tegenwoordig. Verder nog steeds het slome zappen en de out-of-sync audio bij gebruik van audio out. Verder verwacht ik nog steeds dat Samsungs niet goed zijn in het accepteren van analoge signalen als VGA, Scart etc. (erg onrustig beeld bij samsungs itt andere merken die t gewoon strak weergeven). Vandaar dat ik voor een Sony wil gaan. Kwa beeld zie ik echter weinig verschil.

Vraag is alleen welke Sony: wil eigenlijk wel Full HD maar daar betaal je een fixe extra voor. Heb je wel de bravia engine 3 en de 32v5500. Een s5500 is even 160 euro goedkoper maar wel HD-Ready en engine 2.

6. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

Wanneer je in een winkel staat en je kijkt alleen naar de tv's zonder dat je iets verandert aan de instellingen, dan zal je weinig verschillen zien. Ook omdat de tv's op dynamische staan.
    Ga je echt testen, dan zie je juist grote verschillen vooral wat betreft zwartweergave, motion resolution en dus ghosting, niet vloeiende weergave van beelden, onnatuurlijke kleuren, backlight bleeding.

Bij de harendse smid paasactie: samsung LE32A656 voor €504. Weet niet zeker of die 100hz is trouwens, ik dacht van niet, hij is wel ful hd.
    http://www.samsung.com/nl/consumer/...type=lcdtv&model_cd=LE32A656A1FXXC&fullspec=F

De Sony KDL332L4000 full hd lcd kost dan €462
    Ze zijn 2de paasdag geopend in Arnhem, Deventer, Ede en Leeuwarden.

Ik dacht vroeger ook dat mn 30 inch Iiyama geen ghosting had en mooie kleuren weergaf....totdat ik een Panasoini plasma kocht ;)

-----------------------------
    De Panasonic 50G10 is getest door hdguru en ze zijn laaiend enthousiast.

http://hdguru.com/panasonic-tcp50g10-50-plasma-review/416/

http://www.engadgethd.com...-review-from-the-hd-guru/

Opvallend is ook de hoge lichtopbrengst. Die is net zo hoog als de meeste lcd's en dus is deze plasma ook geschikt voor kamers met zeer veel lichtinval.

De testers vinden m zelfs zo goed als gelijk met de Pioneer (waarschijnlijk de krp). Let ook op de motion resolution van 1080.

Laatst bewerkt: 12 apr 2009
  7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zijn er meer mensen die last hebben dat sommige zenders het niet meer doen met digitale tv van UPC?

sinds een paar dagen tript ons digitale tv m een beetje. Sommige zenders doen het helemaal niet(zoals RTL8, Discovery channel en nog een aantal), andere zenders doen het nog wel, maar niet zoals het hoort(ned1). daar lijk het alsof het staat ingezoomd. als we de tv (40 inc samsung) op auto breedt of 16:9 zetten, vallen de buitenkanten van het beeld buiten het scherm.

Ik heb al wel op de UPC site gekeken bij actuele meldingen en storingen en dar erkennen ze inderdaad dat er problemen zijn, en ook hoe je die kan oplossen. nu heb ik dat geprobeert maar heeft niet geholpen.

8. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Iemand ervaring met 3-voudige en/of 4-voudige component video switch die ze bij MCSnet verkopen? Ben natuurlijk benieuwd of er al dan niet kwaliteitsverlies is?

Zou een switch met voeding geen kwaliteitsverlies hebben?

9. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Een tijdje geleden was er een veel goedkopere op de markt, waar wel 4 componenten inputs opzaten.

Deze was zelfs in de kleur van de xbox 360. Melbuuln heeft deze ook een keer gepost, ik zoek m nog wel op.

10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Die ene van Joytech? Daar heb ik al achter gezocht en wordt nog maar amper verkocht. Hier in België vind ik hem zelfs helemaal niet.

EDIT: Dat was wel de 245c en niet de 540c die jij bedoeld (al dacht ik gelezen te hebben dat de 540c iets slechter was). Deze lijkt net iets beter beschikbaar te zijn... maar nog steeds slechts :+.

11. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Laatst bewerkt: 12 apr 2009
  12. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31
    Heb jij alle kabels nog een keer gechecked? Ik had laatst zelfde soort probleem maar dan met alle RTL zenders. Ik heb toen de tuner(of hoe heet dat ontvangst kastje voor digi-tv) terug naar fabrieksinstellingen gezet en opnieuw de kanalen gezocht en alle kabels gechecked en goed aangeduwd en sindsdien is alles weer goed.

Ik hoop dat het helpt,

13. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Heb het inderdaad ook op E-Bay gezien, maar dat vetrouw ik niet zo eigenlijk :+. Maar goed, toch bedankt en ga het daar even in het oog houden.

Wat ik wil aansluiten? Een 360 via component (het geluid moet via de optische kabel), een Wii en een PS2. Voor de rest heb ik maar 1 HDMI apparaat en nog 1 HDMI poort op mijn tv over, welke trouwens een gewone HD Ready tv is.

EDIT: Ach, toch een bodje geplaatst. Het is het proberen waard :+.

14. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Kom de Joytech hier in Nederland ook heel weinig tegen.
    Zag hem laatst bij de gameboer liggen , allen vroegen die idioten er een vermogen voor.

Bij PSXshop.nl vragen voor de 540C nog € 75

15. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Die verkoper heeft 100% goede feedback van 78 individuele gebruikers dus dat zit wel goed. Je kunt anders ook kijken of hij al objecten voor hogere bedragen heeft verkocht. Dan gaat hij je echt niet oplichten voor een klein bedrag.

Verder nog een tip voor eBay: niet mee bieden! Wacht tot de veiling bijna kaar is en plaats dan je bod ;)

16. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Bedankt, maar eerst afwachten wat e-bay gedoe zegt.

Bedankt voor de tips :thumbs:.

17. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ja die oplossing staat ook op de upc site, alleen dat heeft niet geholpen. het blijkt nu alleen dat er meerdere mensen in de buurt hier er last van hebben.
    morgen dus maar ff upc bellen

18. Nick.Hoeven

Nick.Hoeven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou graag mijn TV scherm willen gebruiken als een dual-screen samen met mijn computer monitor. Is het gewoon een kwestie van een kabeltje tussen mijn TV en computer hangen en kan ik dan al computeren op mijn TV, of moet er meer gebeuren ?

19. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    VGA/DVI kabeltje tussen pc/laptop en tv is voldoende.

20. Mitch0Neil

Mitch0Neil World Domination

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om een 32" lcd te halen, FullHD. Ik heb wel een paar vraagjes:
    -Is 100Hz nou echt de moeite waard?
    -Hebben veel mensen problemen met 24p Real Cinema, dat het stotterd enzo?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina