1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

1. HDready

53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

29,7%
  3. Monitor

10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

12,8%
  5. Beamer

4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik mis 100hz technologie niet op mijn oude R71B en nieuwe Bravia FullHD.

24p True Cinema werkt op mijn Sony zonder enige problemen.

2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Bij de meeste lcd's (vooral Samsung) is 100hz geen echte 100hz, maar de tv berekent een tussenframe en zet deze er tussen. Bij andere tv's worden de 50hz beelden gewoon allemaal 2 x getoond.
    Gewoon zelf kijken of je verschil ziet.

24p Real Cinema is meestal de benaming voor het daadwerkelijk correct weergeven van 24p content, meestal op zo'n 72/96 hz. Opletten is geboden, vaak worden er termen gebruikt als 24p weergave en dat betekent een pull down en dat wordt door sommige tv's beroerd gedaan.
    Ieder merk heeft zn eigen termenn en dat maakt het onduidelijk.

Ook weer: zelf gaan kijken.

-------------------

Krijg nou wat!?? Philips stapt gewoon uit de hele 3d schermen. Hun met veel bombarie getoonde schermen met wowvx technologie, worden niet verder ontwikkeld.

Het jammere hiervan is dat juist deze techniek het mogelijk maakte om 3d beelden te kunnen zien zonder dat je zo'n brilletje op hoefde te zetten.

http://tweakers.net/nieuws/59607/philips-sluit-3d-divisie-en-stopt-productie-wowvx-schermen.html

http://nl.wannahaves.com/item/babefdff/a/de-extra-dimensie-van-philips

Laatst bewerkt: 15 apr 2009
  3. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0

Hoe zit het dan met de nieuwe panasonic pasma's met 600 Hz. ?

---------------------------------------------------------------

Economische crisis + Ze waren wel erg vroeg met die 3D TV,
    We zijn nog niet eens allemaal overgestapt op HD TV.

Ik denk dat Phillips in de toekomst wel weer terug komt met hun 3D TV als het financieel weer beter gaat er er ook daadwerkelijk vraag naar is.

Laatst bewerkt: 15 apr 2009
  4. Appelkruimel

Appelkruimel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In mijn queeste voor de beste 32" HDTV ben ik uitgekomen op de Samsung LE32B550. Waarom? Beste prijs/kwaliteit verhouding en overall gewoon een topbeeld. Lang heb ik verschillen bekeken en wat mij betreft komen Samsungs nieuwe schermen boven die van Sony uit, die veel meer kosten. Enige TV die echt de kont schopte van de LE32B550 vond ik de Panasonic 32G10: dat is de beste 32" momenteel op de markt imo. Die is echter wel even 200 euro duurder.

5. tigrau69

tigrau69 DEVIL

Leuk Bevonden:
    0
    daarom zei ik al eerder, wat is er mis met samsung, net zo goed als andere merken maar wel goedkoper.
    en sony is altijd duurder, die gasten leven nog in het verleden toen sony nog echt wat betekende. tegenwoordig zijn de concurrenten net zo goed of beter.

6. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Net zo goed als andere merken? Ligt er maar net aan welke serie je hebt en welk type.

Sony brengt ook redelijk goede tv's op de markt, net als Panasonic en Pioneer. Verder zijn er weinig merken die me echt weten te overtuigen. Die 3 merken vind ik persoonlijk altijd nog beter dan Samsung. De samsungs zijn goedkoop ja, maar er zit ook echt heeeel erg veel troep tussen.

7. tigrau69

tigrau69 DEVIL

Leuk Bevonden:
    0
    ja grappig dat je dan ook de drie duurdere merken opnoemt als beste. beetje het idee van duur is altijd beter, NOT. =(
    bij elk merg ligt het eraan welke serie je neemt.

samsung nieuwe series zijn allemaal okay. ik beweer ook niet dat sony pioneer panasonic niet goed zijn, ze zijn alleen wel duurder. en als we allemaal voor duurder gaan omdat het zogenaamd beter is dan kunnen we net zo goed allemaal overstappen op de ps 3, NOOOOOOOT=(=(=(_0/

8. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Pioneer is inderdaad het duurste, maar de betere series van Samsung hangen qua prijs gelijk met de betere series van Panasonic (plasma) en Sony.

9. Appelkruimel

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is Samsung>Sony tegenwoordig behalve als je naar de echte topmodellen kijkt. Samsung is wat mij betreft een stukje verder in de simpele LCD techniek. Zelfs Samsung gebruikt betere panels dan Sony...die nota bene van Samsung komen :p

Panasonic is echt wunderbar...die nieuwe serie TV's geeft echt geweldig beeld. Had echter geen zin om de dikke price premium te betalen.

10. tigrau69

tigrau69 DEVIL

Leuk Bevonden:
    0
    grappige vond ik, dat toen ik mijn samsung ging halen bij MM, toen stond er zo'n mannetje van philips. dus ik voor de gein naar em toe, puur om vervelend te doen want ik ben nou eenmaal een ongelofelijke etter.}:]

dus mijn vraag: ik twijfel tussen die samsung en deze philips, maar neig meer naar de samsung, kan je mij een reden geven om toch voor de philips te gaan.

whahaha, hij zijn best doen, maar ik wist de specs van beide schermen. de samsung was gewoon beter. contrast verhoudingen van samsung was ook beter, maar zijn argument daarop was dat je dat niet te nauw moet nemen. de philips was duurder, toen kwam die met een 42 inch die dan zogenaamd beter was, dus ik weer, ja maar ik wil 46 inch.

echt leuk om de teleurstelling te zien toen ik zei, je hebt me niet kunnen overtuigen, ga toch voor de samsung :D

11. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Hij heeft wel gelijk dat je de specs niet zo nauw moet nemen, en al HELEMAAL niet de contrast ratio.
    Ik ben helemaal geen Philips fan en ook geen Samsung fan, maar aan specs moet je weinig waarde hechten. Het gaat om het beeld wat op de tv komt en niet wat de cijfers zijn.

De 42PX80 heeft 1024/768 resolutie, maar toch is het beeld strakker dan bij een cheap-ass 37" F-HD LCD tv met 1920/1080 resolutie.

You get my point ;)

12. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb de 50G10 en het beeld is gewoon super. Ook op HDGuru waren ze vol lof over dit topmodel. IMO is er geen enkele LCD die ook maar in de buurt komt.....200euro meer is het dubbel en dwars waard.

13. tigrau69

tigrau69 DEVIL

Leuk Bevonden:
    0

uja, dat snap ik, maar als dat je enige argument is, want mijn antwoord was dan ook, dan hoef ik die specs van de philips ook niet zo nauw te nemen.

snap jouw punt wel trouwens, weet dit ook. maar ik was die vent aan het narren, en dan begin je altijd met lekentaal, ja maar die heeft hogere dingetjes hahaha

14. Appelkruimel

Leuk Bevonden:
    0
    Die review gaat over de plasma TV van Panasonic ;)

Maar ben het met je eens, die G10 serie LCD van Panasonic whoopt de ass van alle andere LCDTV's. En ja, het is de 200 euro meer ook wel waard. Echter: eind 2007 had ik al 750 euro betaald voor mn TV, die kapot ging, als vervanging kon ik de B550 voor niks nemen of 200 euro bijbetalen voor de Panasonic 32G10....en om dan nóg eens zoveel uit te geven had ik niet zoveel zin in.

15. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    LCD?

16. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    voor gewoon huis en tuin gebruik, mensen die niet zoveel waarde hechten aan hun tv zijn samsungs vaak gewoon de beste oplossing. Makkelijk in te stellen, goed beeld en goede prijs/kwaliteit verhouding.

17. Appelkruimel

Leuk Bevonden:
    0
    Uhh? Dat lijkt me vrij kort door de bocht. Niks mis met Samsungs....de nieuwe serie Samsungs zal je verbazen kwa beeldkwaliteit :)

18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    wij hebben hier 3 samsungs staan:+

beneden de le40a656
    op mijn kamer de le37a552
    en in de keuken de le32552

over alle toestellen zeer tevreden. Beste beeld komt naar mijn mening toch wel uit de 656 serie

19. Gkid

Gkid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is jou mening van het beeld van de le37a552?
    Ben van plan voor de 40 inch te gaan aangezien die kwa prijs nogal lekker voor mij ligt :+

20. tigrau69

tigrau69 DEVIL

Leuk Bevonden:
    0
    en waar gebruik jij je tv voor dan??:confused::confused:
    ook onzin naar mijn mening. :confused:

ik heb me 360 erop voor gamen en soms dvd.
    me pc met media center via hdmi ( 10m kabel, jah die van 20 euro ja :eek: :x )waarmee ik internet, films kijk, dvd, bluray, hd, divx enz...afbeeldingen, vakantiefilmpjes en me muziek luister.
    upc digitaal voor normaal tv gebruik
    de wii omdat het vrouwtje mario leuk vind.\o/

overal fantastisch beeld.:thumbs:
    en nog kan ik er meer op aansluiten, puur omdat deze, de crystal veel aansluitoptie's heeft.

ik heb een lg42 plasma gehad, niet eens hd ready, die heeft me broer nu en gebruikt em voor hetzelfde, behalve de lage resolutie verder geen probleem.
    heb een philips 32 inch hd ready op slaapkamer, ook net zo makkelijk.

sorry hoor, mensen die perse de duurdere sony nemen zijn naar mijn mening ook de mensen die 100 euro voor een hdmi kabel betalen met gouden aansluitingen en ultrasuperommanteling voor het beste digitale beeld omdat dat zogenaamd beter is en dan met dit soort opmerkingen komen om te verantwoorden waarom ze zoveel meer betaalt hebben |:- audiofielen enzo..no offense but that's just stupid. maar goed ieder zijn hobby.

Laatst bewerkt: 16 apr 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina