Mwah, dat verschilt ook per tv.
Een kennis van me heeft een hdready samsung lcd met hd decoder met hdmi (samsung 360) en hij liet me een hd zender zien.
Ik kan je vertellen dat het op mn tv met mn scart decoder van samsung er beter uitziet als bij hem.
Veel series en tv films zijn ook bij mij dvd kwaliteit
Je moet natuurlijk wel testen als je een tv wilt kopen xenno!
Het met je armen over elkaar naar demo's kijken heeft daar niets mee te maken. De langzame demo's zijn speciaal gemaakt om de slechte eigenschappen van sommige tv's te verbloemen.
En een blu-ray ziet er op iedere hdtv al snel goed uit voor de leek. Vaak blijkt dan dat mensen thuis helemaal geen blu-ray hebben en ook niet van plan zijn om te kopen. Als de weergave van hun dvd-collectie dan vies tegenvalt, is dat niet echt lekker.
Ga in de winkel content bekijken die je thuis ook gaat bekijken, neem je xbox/ps3 mee, ga gamen en verander vooral de beeldinstellingen van de tv's! Deze staan in de winkel namelijk bijna altijd op het verschrikkelijke dynamisch met 100 % contrast en scherpte. brrrr.
Waarom je dit moet doen? Ik hoor zooo vaak op forums dat mensen erg teleurgesteld zijn over het beeld bij bijvoorbeeld snelle games of de neppe kleuren bij een film.
Hiermee voorkom je dit.
Helemaal mee eens! Ik zag vorige week dezelfde film op mn 42PX80 en het beeld was inderdaad bijzonder mooi.
Wacht maar tot je hd gaat gamen (xbox/ps3, als je dat leuk vindt tenminste), dan geloof je je eigen ogen niet!
Laatst bewerkt: 12 jan 2009