1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 22]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 1 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het iTV gebeuren bij Ziggo werkt op een andere manier dan bij KPN en Tele2
    De decoder (Cisco) bij Ziggo heeft een eigen interne modem en krijgt zo een eigen ip-adressen toegewezen.
    De iTV decoder van KPN en Tele2 wordt op de bestaande modem/router aangesloten , deze moet dan het data verkeer verdelen.

    Voorbeeld hier in huis.

    Mijn kabelmodem ( Internet en Telefonie ) heeft ip-adres : 82.75.229.200
    Mijn Cisco iTV decoder heeft zelfs 2 ip-adressen gekregen van Ziggo.
    IP adress STB : 10.13.67.4
    IP adress interne Kabelmodem : 10.207.3.11

    Dan is erbij Ziggo nog iets specials aan de hand.
    Voor het normale digitale tv heb je geen ip-adress nodig , de decoder werkt als iedere andere decoder van Ziggo.
    Alleen voor het iTV gebeuren wordt de interne modem gebruikt.
     
  2. Michel V

    Michel V Xbox 360:)

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    0
    en is dus van Zigge beter? En qua prijzen?
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Op het ogenblijk staat iTV bij de verschillende provider nog in de kinderschoenen , wie beter is is dan ook moeilijk te zeggen.
    Ben wel van mening dat Ziggo de techniek beter voor elkaar heeft.

    De iTV decoder hoort voor de internetmodem te zitten en niet achter een router !!

    Weet niet of iTV van KPN werkt met een andere ADSL provider.
    Op de site van KPN staat namelijk , Een internetaansluiting van KPN.

    Wil je een iTV abonnement bij KPN dan moet je daar ook een internet abonnement bijnemen.
    Internetplus basis + iTV kost je € 44,95
    Internetplus Extra + iTV kost je € 59,95
    Internetplus Premium + iTV kost je € 74,95

    Om een stabiele ADSL verbinding te hebben moet je zo dicht mogelijk bij de telefooncentrale wonen.
    Mijn buurjongen heeft iTV van Tele2 en persoonlijk vind ik dat helemaal niets.
    Het iTV gebeuren van KPN is zelfs nog duurder !!
     
  4. Kwakmannie

    Kwakmannie Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand die een goedkope en goede HDTV weet.
    Me vader heeft voorgesteld om een nieuwe tv te gaan kopen.:+
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Waar komt de nieuwe HDTV te staan ??
     
  6. Kwakmannie

    Kwakmannie Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    0
    Beneden op een tv kast van de ikea:+. De oude komt dan op mijn kamer te staan.
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat is er mis met Ikea , mijn 40" FullHD staat ook op een Ikea kast :cool:

    Nog voorkeuren diameter scherm , LCD of Plasma.
    Wat wil de Almeloër er maximaal voor uitgeven !!
     
  8. Kwakmannie

    Kwakmannie Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    0
    Ikea is top.:thumbs: Wat is aan te raden LCD of plasma.
    Bij me moeder heb ik een HD-ready LCD tv van philips staan bevalt wel goed.

    Geld: €400-650
    Diameter: 70cm+
    En LCD of plasma? Geen idee
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het hele huis staat vol met Ikea zooi :+

    Wil je een goede en goedkope LCD dan is raadzaam om Samsung in de gaten te houden.
    De winkels stromen langs vol met de nieuwe modellen en de oude modellen kan je tegen een hoge korting kopen.

    Samsung LE32A456 voor € 415
    Samsung LE32B450 (nieuw model) voor € 444
     
  10. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga zelf in de winkel kijken om te bekijken of jij een LCD of Plasma wil.

    Dit is per persoon erg verschillend. Ik raad je persoonlijk helemaal plasma aan, maar Melbuuln bijvoorbeeld is erg tevreden met zijn LCD tv en raadt je die tv's aan. En zo zijn er nog duizenden mensen die hun eigen mening en criteria hebben.

    Maar ga niet 1 van de 2 kopen voordat je ze allebei hebt gezien.

    Kijk bihvoorbeeld ook eens naar de 37PX80, dit is wel een 94cm HD-Ready plasma tv van Panasonic, maar die grootte went echt enorm snel. Dit zal bijna iedereen wel bevestigen!
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als iemand aan een prijs denkt tussen de 400 en 650 Euro , zullen mensen 9 van de 10 keer niet veel verder kijken dan € 400.
    In de meeste gevallen is € 450 het limiet wat ze willen besteden , kom dit heel vaak tegen.
     
  12. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Wat eigenlijk best een beetje jammer is. Heb een tijdje geleden de LE32a456 gekocht via ibood voor een mooie prijs, maar achteraf had ik beter wat langer door kunnen sparen om een wat grotere full-hd te kopen, dan had ik hem ook beter als 2e monitor voor m'n pc kunnen gebruiken. Maarja, 380 euro voor een nette TV was geen geld, en hij is nog steeds niet onder die prijs gekomen zie ik.
     
  13. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Uhh de meubels zijn rotzooi? Ooit wel eens wat bij Ikea gehaald. Echter was de kwaliteit zo waardeloos dat het er nooit meer inkomt. Voor weinig geld kun je wel wat leuke items kopen, maar heb nu kwaliteits meubels en het verschil is echt enorm. Als je weinig te besteden hebt dan is de IKEA wel een optie. Heb je echter meer geld te besteden raad ik iedereen aan om je meubels bij een betere meubelzaak te halen.
     
  14. confz

    confz Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Waarom kan je m nu niet als monitor gebruiken dan? Daar is die toch ook perfect voor?

    Neem je ps3 ff mee naar de winkel en ga gamen en films kijken. Dat is echt de enige manier.

    24p heeft te maken met de juiste weergave van blu-ray films op 24 (of een meervoud hiervan) hz. Geen van beide toestellen kunnen dit, alleen de duurdere lcd´s en plasma´s kunnen dit.

    Ze verkopen heel veel meubels, dus er zal best wat minder spul tussen zitten. De vele meubels die ik bij hun heb gekocht zijn niet alleen heel mooi en kwalitatief erg goed, ze zijn ook nog ´s niet duur!

    Dat gebeurt alleen als je op jouw manier calibreert met een kleurenmeter van €100. Er is nog nooit een vergelijkingstest geweest waarbij een lcd het won van een plasma.


    Ik lach me altijd gek om die onzin van jou. Blijf vooral de volgende keer niet te lang weg!


    --------

    Groeten trouwens aan iedereen hier vanaf Gran Canaria (huwelijksreis) , 25 graden en de eerste dag al verbrand! :b:
    Ze hebben hier ook al 10 jaar MediaMarkt! Als die hier in de buurt zit ga ik wel ff kijken :)
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2009
  16. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Kan prima hoor, alleen had ik liever die hogere resolutie gehad daarvoor. Zeker aangezien mijn 22" schermpje een hogere resolutie heeft dan de 32" TV 8) Dan is het toch een beetje gek als je op zo'n groot scherm opeens minder ruimte hebt..
     
  17. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje over HD-Ready Plasma's. Ik overweeg er binnenkort 1 te kopen maar vraag me af hoe dat met die resoluties werkt. Over het algemeen zijn het namelijk 1024*768 panelen. Maar dat is een 4:3 verhouding terwijl het scherm toch echt een 16:9 formaat heeft.
    Krijg je dan niet dat alles gestreched eruit komt te zien?
     
  18. Michel V

    Michel V Xbox 360:)

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankjewel;), wij hebben al internet plus bellen dus daarom zei ik tgeen mij pa heb je 1 rekeing dat is misschien makkelijk maar ik zal nog eens kijken dankjewel voor de goede hulp;)
     
  19. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, het beeld wordt normaal weergegeven. Het zijn 1024 rechthoekige pixels en de tv scaled het zo dat je hier niks van merkt. Sterker nog, het beeld is met een 1080p Bluray mooier dan op alle LCD tv's die ik tot nu toe heb gezien (bij mensen thuis uiteraard).
     
  20. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks. Niet geheel objectief maar het maakt me wel een stuk wijzer.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina