1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 22]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 1 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Iedereen gaat op een gegeven moment digitaal kijken, want het zal niet lang meer duren voordat anoloog er gewoon helemaal uitgaat.. Of blijven ze dat nog een lange tijd aanbieden over de kabel?
     
  2. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee inderdaad, ik denk ook wel dat dit gaat gebeuren. Dit zie je nu al, sommige analoge zenders zijn van het analoge signaal af om ruimte te maken voor digitale zenders. Dit heb ik in 2 speciaalzaken gehoord dus ik weet niet of het waar is, maar het klinkt wel logisch.

    Vooral als de zenders HD worden, dat neemt veeel meer bandbreedte in.

    Dan zou, mijns inziens, een plasma volstaan. Een plasma kan beter overweg met analoog en digitaal signaal, dit ervaar ik in ieder geval in mijn eigen omgeving.
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Testen hoeft niet , wilde hem graag eerst live zien :+

    Hoop dat ik voor mijn werk binnenkort naar Rotterdam moet , dan kan ik hem zelf bij Foka ophalen.
    Zo niet , dan bestel ik hem maar ( eerst wachten op het vakantiegeld ).

    Door de komst van iTV (Ziggo) zijn hier 3 analoge zenders van de kabel gehaald.
    Snap alleen niet waarom RTL eraf moest :mad:

    Vandaag weer een brief van Ziggo gekregen , in de nacht van Dinsdag op Woensdag gaan ze weer met de kabel bezig.
    Dat is al de 2e keer binnen 1 maand.

    Ik vermoed dat het kabelnetwerk geschikt gemaakt wordt voor super snel internet :9
     
  4. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Las op de site van Motors TV dat Ziggo en UPC die zender van de kabel willen gooien,
    Als je nu denkt: Nee, die zender moet blijven. Dan kun je hier een petitie ondertekenen.

    ---------------

    Zeg Melbuuln, is dat iTV van ziggo een beetje de moeite waard?

    Je kunt het instalatiepakket met decoder nu voor € 130,- euro krijgen maar dan zit je er wel 2 jaar aan vast.

    Zit erover na te denken om het te nemen, Maar misschien is het beter om te wachten tot het wat verder ontwikkeld is?
     
  5. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Denk dat het nog wel even duurt. Digitale signaal komt immers door dezelfde kabel. Digitale TV is overigens wel gratis dus snap niet dat iedereen het neemt. Kijkt een stuk plezieriger.
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Een crt kopen zoals sommige mensen hier aanbevelen zou ik nooit doen, weggegooid geld.
    (ik heb mn crt-bak op laten halen door de kringloop, toen ik de Pana had gekocht. De crt had n klein defect, maar hoewel ik nog garantie had heb ik m niet laten maken. Veels te veel moeite voor zo'n ding).

    Koop gewoon n Panasonic TH37PX80 of de 42 inch.
    Bij redcoon komen deze op €600 incl verzending en misschien dat de Media Markt ze nog heeft.

    Gewone digitale tv is inderdaad wel nodig maar bij Ziggo kost dit niets extra. Decoder kost ong €60.

    Dvd's zien er echt prachtig uit op de Pana. De Wii ziet er met componenten ook mooi uit lees ik, maar ik spreek wat dat betreft niet uit ervaring.

    Ga maar 's kijken in de winkel en laat de verkoper op de Pana een dvd afspelen en kijk hoe tv zenders worden weergegeven. Vergelijk dit met andere tv's.
    Ik zou je echt deze hdready plasma aanraden: niet duur, heel mooi beeld wat meer lijkt op het crt beeld, mooie dvd weergave, mooie SD digitale tv weergave en tòch gereed voor de toekomst.
    Mooier kan je t niet hebben.

    SD weergave op low budget lcd's vind ik verschrikkelijk.
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2009
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De Cisco heeft een paar kleine irritante bugs , maar de indeling van de verschillende menu's ( Netgemist en Ooitgemist) zit behoorlijk idioot elkaar.

    Ik las gisteren dat in de nacht van 16 Juni en 17 Juni de nieuwe firmware online gaat.

    Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de Cisco zowel de beeld- en Geluidskwaliteit zijn zeer goed.

    Lees deze post anders even door ;)
    http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=3311585&postcount=258

    Heb het iTV pakket zien 13 Mei in huis en mijn bestelling bij Ziggo is nog steeds niet afgerond 8)
    Dat betekend ook dat ik de € 130 nog steeds niet heb betaald.

    De prijs voor de standaard Samsung decoder kan behoorlijk verschillen tussen de winkels.
    De adviesprijs voor het pakket is € 99

    Voor € 150 kan je een een Humax HD-decoder kopen !!

    Je zou ook kunnen overstappen naar het Alles in 1 pakket en dan krijg je de Samsung decoder gratis.
    De HD-decoder kost dan nog maar € 99
     
  8. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb een CRT HD van Samsung gehad en die gaf zonder decoder geweldig analoog beeld. Verreweg de beste CRT voor analoog beeld.
     
  9. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een HD CRT ven Philips en die geeft ook perfect beeld. Ik denk er niet aan hem te vervangen hoor.
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De term HD crt heb ik altijd misleidend gevonden. De tv speelt geen hd af, hij accepteert het signaal en speelt dit af op 576i.

    Ik geloof onmiddelijk dat een hd crt een beter beeld kan geven dan een gewone crt hoor, maar ik vind het op dit moment uitgeven van €200 voor een crt nog steeds weggegooid geld.
    Als je er eentje hebt en je bent er blij mee: prima! Maar om er nu eentje te kopen? Neen, niet voor mij ;)
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2009
  11. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    X360 speelde hij gewoon op 720P/1080i af. Was duidelijk HD beeld hoor.
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat lijkt mij sterk, heb dat nog nooit gezien. Heb wel s gekeken in een hd crt forum, maar het bleek toch altijd zo te zijn dat de tv uiteindelijk een native reso had van 576i.

    Let op: een tv geeft altijd in het beeld aan welke resolutie hij binnen krijgt en nooit de reso die hij laat zien. De reso die hij laat zien is namelijk altijd hetzelfde, namelijk zn native resolutie.
    Mijn Pana geeft ook 1080p aan wanneer ik op mn xbox/ps3 aan t gamen ben, maar dat kan hij natuurlijk nooit weergeven ;)
    De xbox stuurt een 1080p reso uit en dat verschijnt in mn beeld.

    Net als dat je 1080i in het beeld ziet verschijnen. Er is geen lcd of plasma die dit kan weergeven, omdat deze altijd een progressive beeld zullen tonen. Ze kunnen niet anders.
    Ik neem daarom aan dat een crt altijd een interlaced beeld zullen weergeven.

    Zo had Philips ook een HD CRT en er was grote onduidelijkheid wat deze nu wel of niet kon weergeven. Er werd eerst door Philips glashard beweerd dat deze 1080i en 720p kon weergeven.
    Later bleek dat de tv fysiek 576 beeldlijnen had en dat dus niet kon. Zelfs toen beweerde Philips nog dat dit door interpolatie kon worden geupscaled naar 833 beeldlijnen. Onzin natuurlijk.
    http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1120039/4
    Philips claimde later ook al dat ze een full hd plasma hadden gemaakt, terwijl deze een maximale resolutie van 1080i kon ontvangen.

    Let wel: toen stond hdtv nog in de kinderschoenen en was er nog geen officiële eicta hdready of hdready1080p norm.

    Welk type had je dan? Misschien zit ik er naast.
    (de oude crt monitoren, geen tv's dus, hadden namelijk toch wèl een hogere resolutie? die waren echter geen breedbeeld en hadden dus reso's als 1024x768 en 1280x1024
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2009
  13. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Wij hebben momenteel digitale tv van UPC.
    Wij zijn daar absoluut niet tevreden over. Zo ontvangen wij een aantal zenders niet meer via digitaal(o.a. Comedy central en Discovery!). Ook de reden waarom wij digitale tv hebben genomen, nameljik ESPN america is nu ook niet meer via het normale pakket te verkrijgen en moeten wij hier dus 10 euro extra per maand betalen.

    Nou heb ik een beetje rond gekeken naar andere providers. Ben verder alleen bekend met Digitenne van KPN, alleen die heeft geen ESPN America dus deze valt af. Verder ken ik ook Ziggo, die heeft ESPN America wel, alleen moet ik 4 euro per maand extra betalen. Dat bedrag ben ik dan nog wel bereid te betalen. Alleen het probleem is dat Ziggo niet in hilversum te verkijgen is gezien de kabels hier van UPC zijn ofzo.

    mijn vraag is dus: welke tv provider kan ik wel nemen, die ook ESPN America aanbied zonder extra kosten?
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat is dus nog het vreemde in Nederland, je kàn nog eigenlijk niet kiezen tussen kabelaars.
    Volgens mij is de regering van plan dit te gaan veranderen, maar hoe lang dit gaat duren weet ik niet.

    Ik zit gelukkig bij Ziggo. Daar kost digitale tv niets extra en hd digitale tv maar €4 extra per maand. Dat is dus 4 euro bovenop het gewone abbo en die kost ongeveer €16 en dus betaal je iets van 20 euro per maand. Je hebt dan 4 echte HD zenders.
    Je kunt daarbij natuurlijk nog wel digitale pakketten erbij nemen zoals Film1 etc

    Digitenne vind ik zelfs die 7 euro nog niet waard, dus je zit aan upc vast of je moet een schotel nemen. Daar weet ik niets van.
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2009
  15. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik dacht de Samsung W32Z409. Moet ik even voor de zekerheid nog nagaan. Hij gaf ook niet aan dat het 720p/1080i was, maar ik kon duidelijk het verschil zien tussen 576i en HD.
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat geloof ik meteen, maar het was geen hd wat die liet zien. Ook bij de review kwam die erg slecht uit de test
    http://www.homecinemachoice.com/files/reviews/WVTV/056_WV_312.pdf

    en dit werd bevestigd op het forum http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1140352/8 waarin de geometrie problemen fors bleken te zijn en zelfs de bekende calibratiewinkel uit Emmeloord het beeld niet goed kreeg!

    Niet om je vroegere tv de grond in te boren hoor ;) maar in die tijd hadden we gewoon nog niet veel kaas gegeten van HD.
    De zwartweergave zal perfect geweest zijn en het was heel bijzonder dat er een 720p signaal kon worden geaccepteerd door een crt en je er dus je xbox360 daarop kon aansluiten!

    Kan je zien hoe snel nu ineens de ontwikkelingen gaan. Als je toen had kunnen zien welke tv je nu hebt staan, had je je ogen niet geloofd! ;)
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2009
  17. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Voorlopig nog maar even niet dan.

    Laat binnenkort dan wel een monteur komen voor mijn samsung hd decoder.

    Heb daar constant blokvormige storingen mee als het beeld (te) snel beweegt.

    Zou niet aan de kabel moeten kunnen liggen omdat een sd samsung decoder het zonder die problemen doet op dezelfde kabel (Heb het lang geleden door heel het huis getest met bijde decoders en verschillende kabels.)
     
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Je hebt je HD decoder met een scart op je tv aangesloten, begrijp ik hieruit?
     
  19. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat model was het iig niet. Was wel de W32Z serie. Ik heb hem toen voor 50 euro laten kalibreren en toen was het perfect.
     
  20. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm nee, met HDMI (Gaat via een hdmi switch naar mijn tv samen met een 360 en mijn dvd speler.)

    Ik gebruik helemaal geen scartkabels op dit moment.
    En er gaat ook geen coax kabel van mijn decoder naar de tv want ik kijk toch enkel digitaal.


    Gisteravond nog de decoder geupdate maar het blijft hetzelfde.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina