Heb trouwens de grootste moeite met het instellen van het contrast, de helderheid lukt, maar contrast lukt maar niet, op de blu-ray van T2(UK editie) zit bij de videoconfiguratie net zo'n soort testpatroon die avforum ook in hun filmpjes gebruikte voor het contrast. Ik zie namelijk nooit helemaal een witte streep als ik het contrast voluit zet, ik bedoel daar dus mee, dat ik altijd de vakjes nog uit elkaar kan houden, natuurlijk wel in mindere maten als deze voluit staat.
Gisternacht kwam ik er ook nog achter de er testpatronen stonden op de Blu-Ray van Wall-E(NL uitgave), de testpatronen van de helderheid en contrast waren beide 8 verticalen strepen, de links 4 donker en de rechtse 4 wat lichter(zelfde dus voor contrast) bij het omlaag zetten van de helderheid of contrast moet de links(of bij contrast rechtse) 4 strepen even donker worden als de zwarte achtergrond en de rechtse(of linkse) 4 strepen moet je allemaal net aan kunnen zien, de 1 wat lichter dan de ander).
Probleem bij de wall-e blu ray is, dat de rechtse kant van de helderheid gewoon samenvalt in de achtergrond(zoals het hoort dus), maar bij het contrast blij ik hoe dan ook nog wat streepjes van de andere zijde zien.
Enig idee hoe dit komt? Misschien nog enig andere tip. Ben trouwens nog op zoek naar de HD Basics Digital Video Essentials Blu-Ray...alsnog vreemd dat ik het contrast niet goed krijg.
Laatst bewerkt: 20 jun 2009