1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 22]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 1 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Heb net bij de Action een HDMI kabeltje meegenomen, ik heb net een nieuwe laptop gekocht en wou het gewoon even proberen, voor 3 euro is dat nog de moeite waard :p

Maar nu heb ik hem dus aangesloten, maar ik heb iedere reso geprobeerd en ik krijg geen full-screen beeld! Ik heb aan alle kanten zwarte randen, wat meer links en rechts als onder en boven. Het zijn echt stukken die buiten beeld vallen, geen achtergrond die te klein is ofzo. Ligt dit aan het feit dat de HDMI kabel ruk is (Flamingo 2 meter gold-plated kabel), of is er nog een instelling of iets dergelijks die ik kan proberen?

Edit: Heb het al gevonden, overscan optie stond ergens verstopt in Catalyst :)

Laatst bewerkt: 24 jun 2009
  2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Er is een tijdelijk importverbod op Sharp lcd's in de USA.

Wat is er aan de hand? Samsung beschuldigt Sharp van patentbreuk. Blijkbaar heeft het te maken met een techniek voor verbeteren van de kijkhoek.
    (Waarschijnlijk is deze techniek zó nieuw of moeilijk, aangezien de kijkhoek van die edge lit leds nogal beroerd is van Samsung :+)

Het is onduidelijk wat dit betekent voor andere merken hdtv's die gebruik maken van Samsungs panelen.

http://www.engadgethd.com/2009/06/24/sharp-lcd-panels-banned-from-us-import-until-further-notice/

3. ON 360

ON 360 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    voor in startpost?

mooie grafiek van de site van HDTV-nieuws over kijkafstand naar je HD-tv. mischien wat voor startpost?

Laatst bewerkt: 26 jun 2009
  4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Tabel toegevoegd !!

5. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Kijk, als ik volgend jaar een 60 inch koop, kan ik gewoon op 2.5 meter blijven zitten :)

Dat is maar goed ook, want ik dan niet verder naar achteren.

De ellende met dit soort afstandstabellen is dat het maar een leidraad is, maar het zegt niets over of iets comfortabel is.
    Dat 1080p klopt wel, maar dan moet het content ook 1080p zijn. Op 2 meter zitten van een 50 inch en dan analoog kijken is zeer af te raden :+

Er zijn meer van dit soort tabellen. Laatst zag ik er eentje waaruit bleek dat de kijkafstand waarbij je bij een 50 inch full hdtv voordeel hebt van het hele full hd gebeuren ligt op 2.10 meter. Ga je verderweg zitten dan heeft het full hd geen zin, maar ik denk dat er niemand op deze afstand zit. (niet dat dit belangrijk is, contrast, zwartweergave en motion handling zijn veel belangrijker)

6. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik ga waarschijnlijk voor een schotel + dreambox. Moet nog even kijken of ik vrij baan heb met de schotel richting satelliet, maar als dat lukt knal ik gewoon een dreambox onder m'n tv en heb ik aaaaalles en nog gratis ook :9

Liever eenmalig een flink bedrag besteden en maandelijks een euro of 50 overhouden natuurlijk :thumbs: Een vriend van m'n pa gaat het helemaal installeren, dus daar hoef ik me dan ook geen zorgen om te maken. En dan heb ik ook geen kutziggo.

7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Daarom staat ideale ook tussen " ".

Als ik verder dan 2,5 meter van mijn tv ga zitten en zit ik in de badkamer :+

8. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Zit op ongeveer 2 tot 2 en halve meter van mijn 46 inch vandaan, maar merk wel dat ik aardig wat detail mis dan als ik dichter bij de TV ga zitten, al kijkt dat inderdaad weer wat oncomfortabel.

9. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik zit op 2,5 meter van een 50 inch. Die regels dat je verder moet gaan zitten als je beeld diagonaal groter wordt is natuurlijk bullshit. Ik koop toch geen grotere TV om en verder vanaf te zitten zodat hij weer zo groot wordt als mijn vorige 32 inch in verhouding....

10. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Nog meer mensen die een Humax IRHD-5000C hebben, en een update hebben? Wat houd deze update in? En waarom duurt het zo kapot lang?

*Receiving Data.. P10 of 48 - Time: 14 min.

Laatst bewerkt: 29 jun 2009
  11. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Ik heb hem een paar weken geleden al geüpdatet... duurt inderdaad f*cking lang, bij mij uiteindelijk >20 minuten

12. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Maar dit werd automatisch gevraagd toen ik hem opstartte, apart.

P17 of 48 - Time: 27 min.

Dit gaat dus zo'n 2 uur duren. Gelukkig begint tennis pas om 14.00. :)

13. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Klopt, ik denk er net zo over.
    Als het HD is kan je er zo dicht op gaan zitten als je wilt.

14. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dat staat ook in de startpost !!!

15. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Wat wordt de startpost vaak bijgewerkt, zag laatst pas voor het eerst wat interessante tutorials voor het instellen van mijn plasma. Iig props naar de bewerker van de start posts, kan menig openingsposter nog van leren.

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dank u wel _O_

De tutorials zijn aangeleverd door Ferry en ik heb ze netje verwerkt in de openingspost.
    Heb ook iets bedacht en noem het , Laatste berichten over HDTV

Deze vindt je onderaan in de openingspost.

17. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Kan wel, was zelf in het menu naar update zoeken of iets dergelijks gegaan en toen gaf ie dus aan dat er 1 was. Bij mij waren het ook 48 pakketten.

18. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Even wat advies nodig. Ik heb op dit moment de LG 26LG3050 op het oog. Hij is niet erg duur en wat mij betreft groot genoeg, zit er namelijk niet zo ver vanaf dus 32 lijkt me te groot. Nu zou ik van de experts willen weten of ie een beetje goed is (PS3, Xbox 360 moeten erop) en of er misschien een ander 26 inch alternatief is, wat beter is.

19. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik zou zelf eerder voor een Samsung of Philips gaan. Omdat het toch net een beter merk is dan LG

20. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Ik hoor het omgekeerde... :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina