1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 22]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 1 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Vanochtend mijn media box ontvangen van UPC, net gelijk aangesloten. Helaas al gelijk een probleem, ik krijg namelijk ontzettend veel storing. Blokjes, strepen noem het maar op.

Betekend dat, dat ik de COAX kabel die van beneden naar boven loopt moet gaan vervangen? Of zou een vervanging van de connector al voldoende zijn, aangezien die in de handleiding niet worden aangeraden, heb namelijk één met een plastic kapje. Welke moet ik dan hebben, plaatje als het kan :)

Bedankt :)

2. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Waarschijnlijk heb je een hele oude COAX kabel. Je moet een nieuwe COAX kabel halen, die zijn dikker en zijn 'verplicht' voor digitale tv. Ook moet je nieuwe connectoren hebben, met een stalen omhulsel. Ga naar een electrozaak en vraag naar Hirschmann connectoren en kabel. Deze zijn perfect.

Deze connectoren hebben wij thuis en werken perfect.

3. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Oke :) Het zijn gelukkig ook niet alle zenders die problemen geven, maar wel te veel. Volgens het boekje zit ik sowieso al te ver weg. Zal dan maar ongeveer 30 meter nieuwe coax halen en die connectoren. Bedankt!

4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Op het testkanaal 999 moet je even op de rode knop drukken. Daar geeft hij waarschijnlijk allemaal error's! :+

5. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Als ik daar heen ga krijg ik blokjes te zien :p Heb die test gedaan, uurtje geleden en die was goed op dat moment. Nu kan ik op rood blijven drukken tot ik een ons weeg :lol: Dat wordt dus een nieuwe kabel met connectoren :+

Laatst bewerkt: 17 jul 2009
  6. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.078
    Wat je eerst even kunt proberen is om de mediabox uit te zetten (stroomkabel die er achterin zit eruit te halen, vervolgens druk je op het linkerpijltje en doe je de stroomkabel er weer in (pijltje ingedrukt houden), want dan haalt de mediabox de nieuwste gegevens op.

Ik had exact hetzelfde probleem, en was ook na de nieuwe kabels niet opgelost, dus monteur langs laten komen van UPC, en die deed dat trucje en toen was het al beter.

7. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Heb ik al gedaan :) Zijn een hoop zenders die nu beter zijn maar toch nog veel die gewoon knudde zijn :{

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Tv is binnen en aangesloten. Ik heb de settings eerst zo ingesteld

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=81452.575

de ps3 geeft een superplaatje, echt helemaal te gek. Echter de 360 lijkt gewoon minder mooi dan op mijn hd ready pv45?! :confused:

Het guidemenu is enigzins blurry en vooral de tabbladen waar system enzo op verticaal geschreven staat lijkt een stuk minder scherp dan op de pv45.

Ik heb hdmi reference op expanded gezet en colour space op 709
    http://forum.teamxbox.com/showthread.php?t=608195

op cinema vond ik hem vervolgens ronduit niet mooi echter op normal werd het al een heel stuk beter. Ik snap er echt geen hout van, of is het menu van de 360 gewoon niet zo mooi en valt dat meer op op een 50" ?

Spellen als Wipeout op de ps3, of een blu-ray van Planet earth zijn gewoon helemaal te gek.

Ik zal eens kijken of ik twee vergelijkende foto's kan plaatsen vandaag, heb ze nu toch nog allebei staan.

Het vreemde is, is dat ik dit zachte beeld ook herken van bij een vriend van mij.

Heb ook al lopen spelen met sharpness, contrast, gamma etc

edit: ik heb er al naar gekeken en alles eens goed naast elkaar gezet. Twee dingen gedaan:

- De menu's van beide naast elkaar. Conclusie, die guidebutton is aan de zijkanten gewoon lichtelijk blurry en dat valt meer op op een 50"

- De laatste lange cgi trailer van ACII aangezet (veel donkere beelden afgewisseld met licht). Conclusie: eerlijk gezegd zie ik qua kwaliteit van het beeld niet superveel verschil :eek: Op zich houdt natuurlijk al in dat het beeld van de p50g10 een stuk mooier is omdat die dezelfde kwaliteit lijkt te hebben op een veel groter scherm (50" vs 37"). Daarnaast is het filmpje natuurlijk geen 1080p.

Eindconclusie is dat de 37pv45 al een verdomd mooi beeld geeft en dat de p50g10 dit weet te houden alleen dan met een 50" scherm. Als je goed kijkt zie je wel iets meer kwaliteit (meer detail in de schaduw, daardoor lijkt er wat mer diepte te ontstaan), maar als ik heeeeel eerlijk ben had ik nog veel meer verschil verwacht.

Ik zou dit natuurlijk eigenlijk even moeten vergelijken met een 1080p beeld. Ik edit hem zo wel weer :9

9. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb de zelfde problemen gehad bij @Home.
    Zenders <255Mhz zagen er perfect uit en zenders >255Mhz had ik slecht beeld en sommige zenders deden het helemaal niet.
    Kabel vervangen en heb er meteen een antenneversterker (Praxis € 14,95) er tussen gezet , met als resultaat dat alle zenders nu perfect werkten.

10. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.078
    Als ik je link volg, zie ik dat je daar de vraag enerzet wat je met de overscan moet doen: altijd uitzetten!

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    tnx, uitgezet!

plaatje van een pauze beeld, helaas niet perfect, maar wel met een aardige camera:

De twee tv's naast elkaar (let niet op de troep, ben al de hele dag bezig :confused:)

12. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
  13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ben eigenlijk ook niet tevreden over het Xbox360 plaatje op de FullHD Bravia.
    Het dashboard lijkt minder scherp dan op mijn oude R71B.

14. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Heb twee nieuwe connectors gehaald. Iemand een plaatje hoe je de COAX moet aansluiten mijn vader zat iets te mummelen over aarde :+

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Je moet 'm strippen, zodat het omhulsel eraf is. Je krijgt dan van die grijze slierten, die moet je naar achteren halen zodat je het koperdraadje over houdt. Dit moet natuurlijk lang genoeg zijn om in de connector te passen.

16. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Wat een mooie tv! (hè, mn Ikeal Lack kast! ;) )

Is de trailer van Assassins geen 1080p? Waanzinnig goede game gaat dit worden, deel 1 is nog steeds de mooiste wat betreft graphics.

Niet heel verbazend dat het beeld niet de wauw-factor had die je had gehoopt. Het beeld van de hdready Pana plasma's is inderdaad al bijzonder mooi. Ik zie ook weinig (geen enkel) verschil tussen mn hdready en de full hd versies.
    Vergeet niet de xbox op 1080 te zetten ;)

Wèl zijn de instellingen heel belangrijk. Ik heb jouw tv niet, maar een contrast van 38% (0 is laagste dus?) vind ik erg laag hoor. Geen wonder dat movie dan erg "dim" eruit ziet.
    Ik zal s kijken of er ergens nog instellingen te vinden zijn, hoewel die bij iedere tv een beetje anders zijn.

Laatst bewerkt: 17 jul 2009
  17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4

De grijze slierten niet afknippen want dit is jouw aarde !!

18. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.078
    Het beeld bij plasma's wordt toch meestal nog beter NA de inspeelperiode!?

19. Deepeej

Deepeej Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Probleem had ik ook met mij 42v10 plasma... maar spellen zelf zien er wel super uit. Misschien dat een xbox met hdmi er wat scherper uit ziet? Heb nou component op 720P

20. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina