1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 22]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 1 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat dashboard kan gewoon scherper! Met games valt het verder niet op.

@ Ferry: uiteraard reeds gedaan. Dunno of dat filmpje 1080p is.

Las hier en daar ook nog wat over 60hz tov 24p? Snap ik eigenlijk niet, dus elk advies mbt de instellingen is zeer welkom! :)

Net weer deel 1 gezien van Planet Earth (blu-ray). Genoten, genoten, genoten

2. HansSpijker

HansSpijker Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben druk bezig met het zoeken naar een goede televisie, minimaal 40' inch. Dus kwam ik uit op de nieuwe Samsung LED televisie UE40B6000 - Full HD - Zwart:

Bij bol.com kost ie 1130 €, nergens anders kan ik hem goedkoper krijgen. Heeft iemand ervaring met dit model en zou het een goede aankoop zijn?

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Als die er nu nog niet uitkomt weet ik het niet meer ;)

4. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

De Panasonic kan 24p perfect weergeven en doet dit op 96hz. Dit is een meervoud van 24p en dat is belangrijk, omdat er dan geen herberekening hoeft te worden gedaan naar het aantal hz wat het schem aankan en je dus geen judder krijgt.
    Ik weet niet of dit automatisch gebeurd of dat je een instelling moet gebruiken.

De meeste tv's accepteren wel 24p (blu-ray films zijn 24p, zoals de film ook is opgenomen. Het zijn dus 24 beeldjes per seconde), maar doen een herberekening naar 50/60 hz. Aangezien 50/60 niet door 24 deelbaar is, worden sommige frames vaker getoond dan andere en daardoor loopt het niet soepel en ontstaan er "schokjes" in het beeld. Persoonlijk heb ik er geen last van, maar als ik er op ga letten dan zie ik het ook.

5. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Let ook op de aanduiding met het merk/model.
    Officieel moet de tekst 24p TrueCinema vermeld staan , omdat ze techniek door de verschillende filmstudio's ( Sony groot aandeelhouder ) is geaccepteerd.

Helaas zijn er merken die natuurlijk hun eigen 24p techniek beter vinden.
    Sony , Philips en Panasonic leveren het beste plaatje als het op 24p aankomt.
    Een tv kan een 24p signaal op 2 manieren werken.
    1. Tv schroeft de snelheid van het scherm van 50/60/100 terug naar 24p.
    2. Tv verhoogd de snelheid met een factor 24.

Een kennis heeft een LG gekocht en ik vind 24p behoorlijk onrustig.

6. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    In de "Happy 30!" feest editie van Otto staat helemaal achterin een aanbieding: een LG 42Q1000 plasma tv van 106 cm met 600Hz, eerst was hij €700 en nu €500. Wat moet ik van de tv denken, toppertje voor die prijs of liever laten?

7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Laat je niet gek maken door termen zoals 600hz.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Persoonlijk lees ik over deze vorm van led dat de kleuren echt TE zijn, iaw mensen krijgen vermoeide ogen, hoofdpijn, het beeld is zo kleurrijk dat het onnatuurlijk lijkt etc

9. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Wel een 2 richting antenne versterker? (zal wel niet gezien de prijs), anders kan je mediabox geen signaal terugsturen naar je kabelboer. Dit zal nu niet zo'n probleem zijn, maar met tv on demand/updates ofzo kan je dan wel eens problemen krijgen.

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    2 richting antenneversterker? waar haal ik zoiets, dat lijkt me net wat voor mn ouders. Die hebbebn anmelijk waardeloos beeld en ik heb alles wat ik kan al zon beetje vervangen

11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Voor gewone digitale decoders voldoet een simpele antenne-versterker van de Praxis.
    Heb nu interactieve tv van Ziggo en deze werkt alleen met een 2-weg versterker.
    Gelukkig zat deze in het pakket , dat ding kost bijna € 70.

Heb de versterker direct aan de groene coax-kabel (Ziggo) aangesloten en hierin vervolgens mijn kabelmodem , Cisco itv decoder.

Kijk even op www.kabelkeur.nl
    Zelf heb ik de 4 kanaals versteker van Technetix.
    https://www.sluitallesaan.nl/shop/cat/1000045.jsf
    Alle uitgangen op de versterker zijn geschikt voor 2-weg verkeer.

12. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Ja dat doe ik ook niet, maar dan nog maals is het een goede tv (voor €500)? Of beter iets meer uitgeven voor een Panasonic plasma van rond de 600/650 euro.

Laatst bewerkt: 18 jul 2009
  13. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Gewoon zoeken op een antenne versterker met retour signaal.

14. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Ik ken geen enkele tv die op 24p de beelden laat zien Melbuuln.

De Amerikaanse versie van de Pana PZ deed het in 48 hz en dat was al te laag, het beeld ging knipperen! Een beetje teveel van het filmische karakter!:+
    Gelukkig deden de Europesche het gewoon in 96hz, net als de nieuwe Pana's.

De Pioneer doet het in 72, net als de bioscoop. Om ditzelfde knippereffect tegen te gaan, werd een frame 3 keer belicht/getoond.
    Ik weet er teweinig van om te zeggen of dit altijd gebeurde en hoe ze dit tegenwoordig doen.

Wat denk jij dan van de oled lcd's? Iedereen op internet is lyrisch en kan niet wachten tot deze in de winkel liggen.
    Als ik echter lees welke contrastratio deze tv's hebben en de belachelijk felle kleuren deze lijken te tonen, vraag ik me echt af of de getoonde beelden wel natuurlijk zullen overkomen.
    Ik geloof er nog niet zo in, maar ik heb er nog nooit eentje in het echt gezien.

Laatst bewerkt: 18 jul 2009
  15. mr.elite

mr.elite Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    n vraagje aan panasonic gebruikers...
    klopt het dat je met de afstandbediening van panasonic (met viera link) alle panasonic produkten zoals dvd recorder - blu-ray - home cinema kunt bedienen? zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Heb een paar maanden geleden een demo Sony gezien in London en het panel liep op 24hz.
    Helaas stond de tv in het volle daglicht en kon het eindelijke plaatje slecht zien.

Er worden verschillende methodes gebruikt voor 24p weergave 2:2 , 3:2 en 5:5

Als 24p zonder enige voorbewerking op een 60hz wordt toegepast zit je met een groot probleem.
    Je houd namelijk 36 lege frames over en geef als resultaat het het scherm gaat knipperen.
    Je kan dit verhelpen door Pull-down 3:2 toe te passen.
    Bijvoorbeeld.
    Frame 1, Frame 1, Frame 1, Frame 2, Frame 2 , Frame 3 , Frame 3 , Frame 3 … Frame 23, Frame 23, Frame 23, Frame 24, Frame 24
    Hiermee wordt het beeld een stuk rustiger , maar deze techniek is nog niet perfect.

Het beste resultaat krijg een 120Hz panel met Pull-down 5:5
    5x 24 = 120 hz.
    Elke frame kan nu 5x worden weergeven !!

Het wil niet zeggen dat een 120Hz tv ook 24p kan weergeven , dit moet namelijk duidelijk vermeld staan.

17. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Klopt, de meeste pull down methodes zorgen voor judder. Het daadwerkelijk tonen op 72/96/120 hz lijkt mij de beste oplossing.

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    24p ziet er op mijn Bravia er heel strak uit , alleen kan ik nergens informatie vinden op hoeveel hz het panel nu loopt.
    Zal bij de aankoop van mijn volgende tv er beter op gaan letten.

Las vanmorgen dat Toshiba in het 4e kwartaal ook met een Blu-ray speler op de markt komt.

Woensdag eerst mijn auto voor de APK en het geld wat ik overhoud wil ik me een Sony BDP-S350B Blu-ray speler kopen , kwam hem tegen voor € 189 + Bourne Trilogie op Blu-ray :9

19. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Om even terug te komen op mijn verhaal met UPC Digitale TV. Het is gelukt :) Had 25 meter nieuwe kabel gekocht, kon het merk wat Rivanov aanschreef helaas niet vinden dus de gok genomen en een andere genomen. Twee nieuwe connectoren gekocht. Toen we de kabel hadden gelegd bleek één van de connectoren dus al stuk te zijn, het schroefje was al dol gedraaid. Lekker. Hadden geen zin om weer terug te gaan. Tijdelijk een oud stekkertje gebruikt. Prima beeld nu, veel beter dan analoog :)

20. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Zal ik jouw een geheimpje vertellen ;)

Veel connectors en coax-kabels komen uit de fabriek van Hirschmann.
    Bij de plaatselijke onderdelenhuis liggen 2 exacte verdeelblokken ( ? merk en Hirschmann) , zelfs de opdruk en kleurgebruik is het zelfde.
    Het verschil zit hem alleen in de prijs ? merk € 3,95 en Hirschmann € 9,95

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina