1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 22]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 1 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ha, maak maar eens die blokjes open, vanbinnen ziet het er vaak toch wel wat anders uit.. Iig in mijn ervaring.
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb hier 2 blokjes liggen , maar ze zien er precies het zelfde uit zowel buiten als binnen in.

    Ik heb alle man/vrouw stekkers het huis uit gedaan en gebruik alleen nog f-connectors.
    [​IMG]

    Voor de tv en decoder heb ik speciale verloopstekkers gekocht.
    [​IMG]

    Merk dat een goede kabel/connector héél belangrijk is voor 2-weg verkeer.

    Retour geschikte versterker.
    [​IMG]

    Mijn zusje was hier vanmorgen nog en kreeg een complimentje over het strakke beeld van Eurosport.
    Ze weet alleen niet dat we vanmorgen keken naar Eurosport HD :lol:
     
  3. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    haha zeker ook niet verteld? :+
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hebben ze toch geen verstand van , ze denken nog steeds dat de Samsung LE32S81B een Plasma is :lol:
     
  5. Lincoln10

    Lincoln10 Active Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    0
    Jongens je moet een goede versterker hebben, dit kun je o.a. halen bij een afhaalpunt van UPC. Mijn beeld was echt slecht, veel ruis etc maar na vervanging van alleen die versterker had ik al op enkele kanalen na super beeld. Nu nog nieuwe kabels en een UPC-mediabox en dan moet het beeld wel goed zijn.

    Na hoeveel meter kabel gaat het beeld eigenlijk achteruit? 8 of 10?
     
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Er staat toch HD achter het logo! 8)
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    En rechtsonder in beeld staat Native HD ;)
     
  8. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    beste mannen ik heb een vraag, ik wil binnenkort mijn eerste platte tv gaan kopen en mijn oog is gevallen op de nieuwe LED tv's van Samsung (Samsung UE40B6000). Nu heb ik een vraag over de CI port. Deze zit erop, en zover ik begrijp kan je dan direct het kaartje van je digitale tv in je tv stoppen i.p.v. de tussenkomst van een digitale reciever.

    Nu zie ik dat Ziggo binnenkort CI+ support, gaat dat werken op deze TV? En wat is het verschil met CI en CI+? En kan ik nu deze TV kopen en Digitale TV van Ziggo hier in stoppen nu ze nog geen CI+ ondersteunen?

    Sorry voor de vele vragen maar de CI en CI+ verhaal is me niet echt duidelijk. Alvast bedankt met de eventuele hulp in mijn zoektocht naar duidelijkheid.

    Groet Ralph
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het grote verschil tussen CI en CI+ is dat er een beveiligd communicatiekanaal kan opgezet worden tussen de decoder module en de beeldverwerkingschip van de televisie (monitor). Deze chips hebben het kenmerk dat ze CA embedded ondersteuning geven.

    Waar het dus op neerkomt is dat de CI module de chip "herkent" als een trusted authority. Deze structuur is het laatste laagje wat momenteel nog ontbreekt aan de CI+ architectuur. Hier wordt hard aan gewerkt, en is momenteel in de laatste fase van ontwikkeling.

    Wat HDCP is voor HDMI is CI+ voor DVB.
     
  10. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    Begrijp het redelijk maar is het zo dat op de aangegeven TV de kaart van Ziggo gewoon werkt?

    En is er verschil in dienst tussen de twee versies?
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De CI+ standaard is een nieuwe ontwikkelde uitbreiding op de bestaande CI (Common Interface) specificatie.

    Het principe van CI+ is te vergelijken met de HDCP-beveiliging zoals die nu op HDMI-verbindingen wordt gebruikt. Bij HDCP zal een decoder voor beveiligde zenders alleen een signaal op de uitgang zetten als decoder en scherm elkaar herkennen en vertrouwen. Als dat zo is wordt er een versleutelde verbinding opgezet. Aftappen van de verbinding heeft geen zin, alleen het scherm dat aan de decoder gekoppeld is kan de data decoderen.

    Ook bij CI+ moeten CAM en Decoder (Host) elkaar vertrouwen om zenders door te geven die extra beschermd moeten worden. Voor 'gewone' zenders zal een CI+ CAM werken als een gewone CAM. Een CI+ cam in een gewone CI-decoder zou moeten werken als een gebruikelijke CAM, maar dan alleen voor kanalen waarvan de provider heeft aangegeven dat er geen extra beveiliging nodig is.
     
  12. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    Hmmm dat maakt het een stuk duidelijker bedankt!

    Ik heb even met Ziggo gebeld, en het hele technische aspect kon de verkoper ook niet uitleggen, maar met gewone IC aansluiting werkt het niet, je moet dus een decoder hebben. Nu nemen ze eind deze maand IC+ in gebruik, dan hoef je dus geen decoder meer te hebben en kan je hem rechtstreeks in de tv stoppen. Als ik nu naar de specs van de tv kijk staat er IC port = ja. Weet iemand of deze Samsung UE40B6000 een IC+ aansluiting heeft, of gewoon een IC aansluiting. Alvast bedankt!

    Hierbij een kopie uit de usermanual

    11 COMMON INTERFACE-aansluiting
    plaats de CI-kaart (Common Interface of Algemene Interface) in de sleuf.
    Wanneer u bij sommige kanalen geen CI-/CI+-kaart hebt geplaatst, wordt ‘Scrambled Signal’ op het scherm
    weergegeven.
    De koppelingsgegevens met een telefoonnummer, de ID van de CI-/CI+-kaart, de host-ID en andere informatie worden
    over ongeveer 2-3 minuten weergegeven. Neem contact op met uw serviceprovider als er een foutbericht wordt
    weergegeven.
    Wanneer de kanaalgegevens zijn geconfigureerd, wordt het bericht ‘Update voltooid’ weergegeven. Hiermee wordt
    aangegeven dat de kanaallijst nu is bijgewerkt.
    U moet een CI-/CI+-kaart aanschaffen bij een lokale kabelaanbieder. Verwijder de CI-/CI+-kaart door deze voorzichtig
    eruit te trekken, want de kaart kan beschadigen als u deze laat vallen.
    Plaats de CI-/CI+-kaart in de richting die op de kaart staat gemarkeerd.
    De plaats van het COMMON INTERFACE -slot kan variëren afhankelijk van het model.
    CI-/CI+-kaarten worden niet ondersteund in sommige landen en regio’s. Controleer dit bij uw geautoriseerde verkoper.
    De functie CI+ is alleen van toepassing op het model UE********P.
    Als u problemen ondervindt, neemt u contact op met uw serviceprovider.

    Het dik gedrukte daar staat dat hij moet eindige op een P. Probleem?
     
    Laatst bewerkt: 20 jul 2009
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Alleen de modellen met een P hebben een CI+ aansluiting.
    De overige uitvoeringen hebben CI.
     
  14. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    Dat is dus het rare geen van de LED tv's eindigt op een P.
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zou nog maar even wachten met hele CI+ gebeuren.
    Waarschijnlijk ondersteund CI+ bij Ziggo nog een HD-kanalen.
    Volgens Ziggo zou er aan gewerkt worden.

    Ik weet ook niet of mijn Bravia het beeld (DVB-C) via CI+ kan upscalen naar 1080p.
    Vind het beeld via de DVB-T namelijk niet om aan te zien.
     
  16. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.830
    Leuk Bevonden:
    2.044
    Wat is dit nu weer...

    Ik was even weer de prijs aan het checken van de Pana G10, en besloot om eens via vergelijk.nl te kijken, ipv kieskeurig.nl

    .. en kwam zodoende op deze G10 FullHD plasma uit: http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B178352/cid/15002/refId/vergelijk/ , oftewel 799 euro.

    Maar dat is dus een ANDERE FullHD G10 plasma dan deze...
    http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B178044/cid/9004/refId/kieskeurig/

    De eerste is een Panasonic TX-PF42G10, en de ander is een Panasonic TX-P42G10

    Heeft iemand ooit gehoord dat er ook een PF versie is!?
    Enig idee waarom de een 200 euro duurder is dan de ander? En waarommaken ze sowieso 2 modellen die zo verschrikkelijk op elkaar lijken met minieme verschillen en soortgelijke namen!?

    -zucht-
     
  17. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    F heeft 600Hz Intelligent Frame Creation.
     
  18. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.830
    Leuk Bevonden:
    2.044
    Wat houdt dat in, en waarom scheelt dat 200 euro qua prijs met die andere G10?
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    600 Hz Intelligent Frame Creation draagt bij aan de hoge kwaliteit van de beelden. De technologie zorgt vooral voor een vloeiende en natuurlijke weergave van snelbewegende actiemomenten. Gebaseerd op de snelheid en de richting van de beweging worden extra pixels toegevoegd met een frequentie van 600Hz.
     
  20. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.830
    Leuk Bevonden:
    2.044
    Maar waarom is die TV dan 200 euro goedkoper dan de 'gewone' G10?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina