1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 22]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 1 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

Voor €500 lijkt me dat een prima tv

-zie het plaatje van de xbox met hdmi output.
    Als deze erop zit dan is het aan te raden een hdmi kabel te kopen. Niet duur hoor, heb er net 2 besteld voor €13, normaal zijn ze ong 10 euro per stuk.

Zit er geen hdmi op je xbox, dan gebruik je gewoon de componenten. Die stuurt ook gewoon 1080p door naar de Samsung. Vergeet niet de schuif op deze componentenkabel op HD te zetten! En zet de xbox op 1080p bij My Xbox-system settings-display settings. (uit mn hoofd).

- Sluit je laptop aan via hdmi op de tv. Kijk in de handleiding van de laptop of deze het geluid mee stuurt door de hdmi of de dvi. Dan heb je een dvi-hdmi kabel nodig, die zijn wel iets duurder.

(ben het dus eens met Melbuuln en Maarten, maar het is handig als je het van meer mensen hoort toch?)

Laatst bewerkt: 7 mei 2009
  2. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Top, alle drie hartelijk bedankt.

Ik zal binnenkort die nieuwe tv halen dan. Gister even gekeken en er lijkt een HDMI aansluiting op te zitten. Ik zal nog naar een HDMI kabel zoeken dan; de officiele van Microsoft kost 50 euro in sommige winkels. Voor ~10 euro is er geen reden om niet naar HDMI over te stappen.

Nogmaals hartelijk bedankt!

3. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Je kunt vrijwel iedere HDMI kable kopen. Veel verschil in kwaliteit is er echt niet. Dus voor 10 euro ben je al klaar.

4. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Nee hoor, de reden dat de hdmi van Microsoft €50 kost is dat daar een audio-dongle bij zit. Deze heb je nodig als je geluid via een receiver zonder hdmi input wilt laten lopen.

Eergisteren heb ik hier nog n aanbieding gepost van 2 hdmi 1.3 kabels voor €12,95!

5. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    En dat betekent voor mij? Wel of niet kopen?

6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Alleen als je de X360 op Dolby wilt aansluiten. Dan heb je die dongel nodig.

7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Vanmiddag de HDMI-splitter gekregen van Vivanco.
    Opende de doos en en dacht WTF , is mis de netadapter :mad:

In de doos zat alleen de splitter , afstandbediening en losse infrarood oog.

Heb helemaal geen netadapter nodig , de splitter krijgt zijn spanning via de HDMI-kabel.
    De splitter zelf heeft een ingebouwde infrarood en de losse kan ik gebruiken als ik de splitter wil weg werken in het audio/video meubel.

Vanmiddag bij het onderdelenhuis 2 andere HDMI-kabels erbij gekocht á € 9,95

Straks "even" het audio/video meubel overhoop halen.

8. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Koop dus een gewone hdmi kabel bij handyman of waar je ze voor een normale prijs kunt kopen. Gewoon ongeveer €10 dus.
    Ik neem aan dat jij geen surround set hebt?

Ja die kabels dat is me wat! Ben blij dat ik alles nu redelijk heb weg kunnen krijgen, maar het is nog niet perfect.

Als je alles met hdmi aansluit scheelt dat inderdaad een hoop ja. Succes!

Laatst bewerkt: 8 mei 2009
  9. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Nee, en staat ook niet in de planning. Ik zou eerder een goede headset kopen als ik wil spelen. Bedankt voor de tip.

10. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Vanmiddag een nieuwe deel in de decoder soap bij een Kennis :mad:

Zaterdag overleed haar Samsung SD-PVR decoder.
    Een Humax SD-PVR en Humax HD-decoder aangesloten.

Zondag keek ik thuis haar Samsung na en dat ding werkte normaal :confused:
    Ding schoon gemaakt en meteen ook de nieuwste firmware geinstalleerd.

Maandag belde de kennis op zij wilde haar oude Samsung terug hebben.
    Zij vond het beeld van de Humax SD-PVR verschrikkelijk.
    Samsung weer aangesloten en de HUMAx heeft ze terug gebracht naar de MM.

Donderdag belde ze weer op , de Samsung deed behoorlijk wazig.
    Heb haar het nummer gegeven van Samsung.

Vrijdag belde ze weer op , zij had weer een nieuwe decoder gekocht :confused:
    De HDD van de Samsung is aan het overlijden , de decoder ziet nog maar 112GB ipv van 160GB.
    Samsung los gekoppeld en moest ook de Humax HD-decoder los halen want die ging ook terug naar de MM.

Ze had eindelijk mijn advies opgevolgd en een Humax 5050 gekocht.

Ze vond het beeld van de 5050 ook niet mooi , ze had zo met de instellingen van de Sharp zitten klooien dat alles op minimaal of maximaal stond.
    Instellingen terug gezet naar de fabrikesinstellingen en toen waren de kleuren redelijk goed.

Vrouwen :'-(

Ga van het weekend de kabels wel wegwerken , had er gisteren geen zin meer in.

De auto omschakelfunctie van de Vivanco HDMI-splitter reageert heel snel.
    Denk dat ik de splitter maar helemaal achterin het meubel weg stop en de externe infrarood oog ga gebruiken.
    Op de splitter branden minimaal 2 fel blauwe ledjes :mad:

11. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Ik open hem wel even, neem aan dat hier toch in gepraat mag worden Mijnheer Pikachu? ;)

12. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Begreep hem eerst niet , maar het kwartje is nu gevallen :+

13. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Snap niet dat ze die niet mooi vindt. Ik zie geen verschil tussen de 5050 en de betere andere decoders...

14. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Eerlijk gezegd ik ook niet.
    Ze wilde gisteren bijna de 5050 weer terug brengen en een nieuwe Samsung SD-PVR decoder kopen.
    Bij haar moet alles meteen perfect zijn.
    Zal er niet raar van opkijken dat ze me binnenkort weer belt.

15. Deepeej

Deepeej Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag de panasonic 46g10 gezien en ben echt onder de indruk ziet er mooi uit en het design viel me niet tegen toch wacht ik nog even op de v10 serie. Iemand deze al ergens gespot??

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Het besluit is genomen , ik heb toch gekozen voor de Interactieve Tv van Ziggo.
    Meteen de bestelling maar gedaan , anders ga ik toch weer twijfelen.

Zag vanavond bij de MM de Cisco decoder staan voor maar liefst € 479 8)
    Betaal nu € 130 en € 120 verspreid over 2 jaar.

Ik merk het netwerk van Ziggo hier steeds beter wordt , haal zonder problemen het maximale van 20Mbit/sec.
    Kreeg vandaag een brief dat Donderdag het netwerk voor maximaal 6 uur niet bereikbaar is , vanwege groot onderhoud.

17. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Heb ook lang getwijfeld of ik het wel of niet moest nemen. Echter kijk ik te weinig naar Ned1,2,3 en SBS6 om er voldoende profijt uit te halen.

18. mr.elite

mr.elite Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    eindelijk vanaf mei 2009 is upc digitaal ook in tiel te krijgen
    upc riant of zo, royaal is niet te krijgen
    iemand hier ervaring mee?
    80 zenders 160gb en hd zenders
    voordeel is wel we hoeven niet n speciale internet aanbieder te hebben zoals interactive tv van kpn

19. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Ik begrijp nog steeds niet wat je daarvoor moet betalen |:-

Is die €16 nu wat je bovenop je gewone abbo moet betalen? Dat zal dan toch wel?
    Ik zag dat je voor €10 per maand enkele films en series (hele seizoenen)kunt kijken, maar voor enkele euro's meer heb je film1 en daar zie ik interessantere films.
    Het in HD kunnen opnemen is wel erg mooi natuurlijk.

Hou ons op de hoogte!

20. Schizo007nl

Schizo007nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt niet alleen met Interactieve TV opnemen.. ook als je digitale televisie hebt van Ziggo kun je opnemen in HD.. daarvoor bestaat de Humax 5050c --> http://www.myhumax.nl/iHDR5050c/producten_iHDR5050c.htm

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina