1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 22]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 1 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schizo007nl

    Schizo007nl Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    V10 serie wordt later deze maand pas geintroduceerd.. of zelfs begin juni.. :)
    Panasonic kan niet ineens met alle nieuwe modellen tevoorschijn komen dus de V-serie moet nog komen! ;)
     
  2. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Moet zeggen dat ik Film1 echt nooit kijk. Heb hem al jaren. Zal hem eens een keer uit het pakket schoppen.
     
  3. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Tussen de V en G serie zit weinig verschil. IMO het wachten niet waard.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb zelf Film1 ook jaren gehad , maar keek er maar zelden naar.
    Toen het besluit genomen en Film1 uit het pakket geschopt.

    Het Interactieve TV abonnement kost mijn € 16,95.
    Daarin zitten de volgende kosten.
    € 5 - Bijdrage decoder (Maximaal 24 maanden).
    € 11,95 - Interactieve TV totaal pakket.

    In het Interactieve TV Totaal pakket zitten weer de volgende kosten.
    € 4,95 - Net Gemist.
    € 9,95 - TV-theek ( € 7 in combinatie met Net Gemist ).

    Als alles meezit moet ik de decoder binnen 2 weken in huis hebben.
    Hoop wel dat mijn huidige antenne-versterker geschikt is voor 2-richting data-verkeer.
    Verwacht eigenlijk geen problemen omdat het updaten van de firmware zonder problemen gaat.

    --

    Zag gisteren een oude uitzending van Kassa over HDMI-kabels.
    In de test zaten 3 merken , Merkloos € 9,95 , ? en Moster van € 140
    De kabels waren 1,5 meter lang.

    Conclusie.
    Er zaten geen verschil in beeldkwaliteit tussen de verschillende merken.
    De onderzoekers vonden Gouden-stekker verbindingen overbodig , Tin/Zilver stekkers waren net zo goed.

    Ze lieten ook beelden zien met de verborgen camera ( MediaMarkt en BCC ) , de verkopers vertelden zo als gewoonlijk de grootste onzin.
     
  5. Schizo007nl

    Schizo007nl Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt inderdaad.. de V-serie heeft alleen digital cinema colour (plasma-modellen) dat is een techniek die kleuren herproduceert zoals men deze in de bioscoop ziet..
     
  6. Schizo007nl

    Schizo007nl Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Beetje jammer dat je gelijk alle verkopers nu over een kam scheert.. een beetje verkoper weet dat het op anderhalve meter lengte HDMI-kabel niet uitmaakt of je een kabel van 10 euro pakt of van 140.. pas bij langere lengtes kun je last krijgen van interferentie of andere problemen.. die lengte ligt gemiddeld op 4-5 meter.. dus dan kom je pas in een duurder segment kabels naar mijn mening. Ook de dikte van de kabel kan er dan toe doen.. dat gold-plated verhaal is inderdaad bullshit.. want vaak is het gewoon een spray en geen echt goud.. Anyway.. staat je apparatuur met HDMI aansluiting geen 4-5 of zelfs meer meters van je tv vandaan.. koop dan geen dure kables á 120-150 euro per stuk! ;)
     
  7. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Als het echt gold-plated is moet het wel degelijk verschil maken, maar wat je zegt klopt....veel kabels worden die kleur gespoten helaas.
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb het over de verkopers in het filmpje !

    Link naar artikel van Kassa , http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=4296485

    En de afscherming, waar verkopers over praten in de winkel, is pas belangrijk als je een lange afstand moet overbruggen van 5 meter of meer.

    Maar de gemiddelde Nederlander heeft zijn DVD-speler direct onder zijn televisie staan, dus is een kabel van anderhalve meter voldoende”, aldus Walter Holweg docent Elektrotechniek aan de Hogeschool Windesheim.
     
  9. Schizo007nl

    Schizo007nl Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt inderdaad wat je zegt ja! ;) Ik verkoop vrijwel nooit een kabel van 1,5 meter van het merk Monster of de klant moet het echt zelf willen.. ik maak net zoveel marge op een kabeltje van 10 euro als op een kabeltje van 120 euro dusja..
     
  10. Deepeej

    Deepeej Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit zegt de reviewer van AVF forum:

    Quote:
    Hi guys

    I'm from Belgium and still figuring out if I'm gonna get a 50" G10 or a 50" V10. Both are the E version (G10E & V10E). And I'm planning on getting it ISF calibrated after the break-in hours (200) have passed. Do you guys think the G10 can reach the same level of image quality as the V10 (both ISF calibrated)? If so then I basically will let the decision depend on the 24p Smooth Film function.


    Het antwoord van de reviewer
    Difficult question to answer. I think that the V10 will always have the edge because of its colour accuracy. But since the version you have access to has a Gamma adjustment, it may be possible to close the performance gap over the two with this

    Wat mij betreft het wachten wel waard vooral de THX functie schijnt enorm goed te zijn!

    Hier nog een stuk over de V10

    The V10 is out at the end of May, start of June. We really pulled out the stops to get you a review nice and early. Lot's of questions on whether the V10 is worth the extra over the G10.

    Easy way to look at it is the G10 is very good out of the box and can be improved slightly with a professional calibration, but the colours are still not totally accurate. If you just want a high quality Plasma with a great picture then go for the G10.

    The V10 has a THX mode, which is surprisingly accurate out of the box and because it is set for as accurate as possible for colour, it looks fantastic and accurate. If you want the best possible colour performance and greyscale out of the box (and calibration can't improve a great deal over this), then the V10 is for you.

    It would have been nice to have had the greyscale and gamma controls on both TVs, but to get the same level as the THX mode we would also need a Colour management system, where we can calibrate RGBYCM, on the three planes. As this is not there and unlikely on this years models, the V10 offers the best you are going to get at this price point on the Panasonic TVs.

    I am talking to Panasonic to raise the concerns over user controls for greyscale and gamma, I will update as soon as I have heard a reply, but as the TVs stand, they are still utter bargains for the price range. Plus we will be pushing them to add a CMS system in the future, but this will have no effect over current models.
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2009
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dus je gaat in totaal €16,95 bovenop de al €16,25 van het basisabonnement betalen en de hd decoder met harde schijf kost je €130 ineens.

    Hm, dan denk ik dat ik misschien liever voor het hd pakket ga. Kost me €3,95 per maand extra. Uitzending gemist heb ik nog nooit gekeken en ik heb een goede hdd recorder.
    €50 retour op een hd decoder actie.
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2009
  12. BekSide

    BekSide Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    2
    beste mensen!

    ik heb een aantal foto's genomen van mijn samsung tv de PS50B650.

    alleen MAG ik geen bijlagen versturen:eek:
    is dat een standaard instelling? of heb ik iets misdaan?

    iig, ik heb ze klaar staan, dus vraag ik aan een des betreffende moderator of ik even wat foto's mag plaatsen van mijn nieuwe aanwinst.

    is er een andere manier om een aantal foto's hier te plaatsen hoor ik dat graag

    Groeten BekSide
     
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
  14. BekSide

    BekSide Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    2
    Ok, bedankt rivanov.

    ik heb de foto's geupload voor degene die geintresseerd zijn, de tv staat momenteel nog even op een tijdelijke plaats. wegens werk aan de neiuwe slaapkamer.

    link naar foto's: http://img4.imageshack.us/gal.php?g=013yjd.jpg

    voor de duidelijkheid het gaat hier om de: Samsung PS50B650

    het scherm bevalt uitstekend!!
    heel mooi design, mischien zit ik er voor deze kamer nog wel iets te dicht op maar last heb ik er zeker niet van.

    ik kan jullie nog niet echt veel vertellen over de beeldkwaliteit, heb vandaag de bestelling van digitale tv de deur uit gedaan, en ben ook nog stevig opzoek naar een blu ray speler, of het omgaan met streamen met de tv, wat heel makkelijk moet gaan naar het schijnt.

    zit nog even te twijfelen om een losse blu ray speler aan te schaffen of icm de 7.1 set van samsung aangezien dit in prijs maar zon 3/400 euro scheelt.

    voor de rest nog helemaal geen problemen gehad met de tv, zelfs het analoge signaal is een stuk beter op deze tv dan mijn vorige.

    ik zal als ik in HD ondertussen iets heb nog wat foto's uploaden en vertellen hoe het bevalt.

    nadeel wat ik heb ervaren is dat het wel echt een stofzuiger is.... na 2 dagen in de kamer gestaan te hebben zag ik allerlei witte strepen over de zwarte rand en dacht dat mijn ma hem net had afgesopt met zeep ofzo:confused: het bleek echter een rand van stof te zijn.

    even een anti statisch doekje overheen halen mischien.

    mocht je nog iets willen weten over de tv, of mishcien een foto van een bepaald deel van de tv.
    laat het me weten!

    overigens als iemand een idee heeft over een losse blu ray spelen of icm met de theater set van samsung de 7.1 hoor ik het graag. ( ik weet dat dit niet het topic ervoor is;))

    Groeten BekSide
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2009
  15. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Mooie tv. Precies de tv waar ik ook (onder andere) in geintereseerd in ben. Ik wacht nog even de reviews etc. af. Ook weet ik niet goed of er een heel groot verschil zit tussen de B550 en de B650. Ik wacht nog even af dus.

    Zodra je meer weet, dan hoor ik graag van je hoe de beeldkwaliteit is.

    P.S. Hoeveel heb je ervoor betaald en waar heb je hem gekocht?
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2009
  16. Schizo007nl

    Schizo007nl Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan misschien ook erg veel duidelijk maken tussen de B550 en B650 aangezien ik deze televisies verkoop! ;) Ik werk als verkoper op de KTV afdeling van Saturn Tilburg!

    Laat maar horen wat je wilt weten!
     
  17. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Nou, ik ben van plan om een tv te kopen vooral voor films.
    SD materiaal moet ook goed zijn maar het gaat vooral om HD.

    Ik heb nog gewend aan een beeldbuis tv en ik vraag me dus af of ik eventueel voor de B550 of voor de B650 moet gaan. De B550 is er al vanaf ong. €1000,- maar de B650 vanaf €1200,-
    Nou vraag ik me af of ik verschil ga zien tussen deze twee tv's qua beeldkwaliteit. Is het die €200,- wel waard?
    Waarzit het verschil nou precies?

    En hoe staan ze in verhouding met de Panasonic G10? Zit er veel verschil in kwaliteit met de Samsungs?

    Dit zijn allemaal argumenten die ik meeneem in mijn keuze.
    Ik wil gewoon kunnen genieten van films/sport etc. en extra features als internet of wat dan ook heb ik helemaal geen behoefte aan.

    Budget: zo rond de €1000-€1200 het liefst.
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2009
  18. Schizo007nl

    Schizo007nl Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Het grote verschil tussen de B550 en de B650 is dat de B650 een 100Hz model is en de B550 een 50Hz model, oftewel de beelverversing van de B650 is twee keer zo hoog met als gevolg dat er veel minder trilling in het beeld zit.. en dat levert een rustiger beeld op. Mooi voorbeeld is bijvoorbeeld een bewegende balk met tekst (zoals een nieuws-ticker) op een 50Hz model zijn die letters onscherp en moeilijk te lezen door de beweging.. terwijl dit op een 100Hz model aanzienlijk beter te lezen!

    Een ander voordeel van de B650 ten opzichte van de B550 is de media 2.0 standaard. Dat houdt in:
    - Internet@TV = dat is een selecte groep services zoals Youtube, Yahoo News, Yahoo Wheater, Yahoo Finance, Flickr fotosite. Die je op de B650 kunt benaderen, dat gebeurt door middel van de Ethernet aansluiting of optioneel draadloos via de USB Dongle die je bij Samsung kunt bestellen.
    - Content Library (Flash) De content library bestaat uit een geheugenchip waarop jij films, foto's en muziek kunt opslaan en zo dus ten alle tijde kunt benaderen via je TV.
    - DLNA (Wireless) = Met DLNA (Digital Living Network Alliance) kun je apparaten in je huis met elkaar laten communiceren, zo kun je dus bijvoorbeeld een laptop draadloos verbinden met de Samsung B650
    - USB2.0 Movie = De Samsung B650 biedt ook de mogelijkheid om films af te spelen vanaf een USB-stick of USB hard disk.


    Als je voor een Samsung TV gaat zou ik zeker de B650 kiezen aangezien de 100Hz beeldverversing zeker een musthave is bij Sport en Film.

    In vergelijking tot een Panasonic G10 vind ik dat een Panasonic wat meer natuurgetrouwe kleuren heeft en die ook nastreeft, Samsung is daarin naar mijn mening meer te hard en te digitaal. Oftewel wat minder natuurgetrouw. Natuurlijk is dit wel een kwestie van smaak. Technisch liggen ze in ieder geval heel dicht bij elkaar. Al met al heeft de Samsung wat meer toeters en bellen, maar zoals uit je reactie te lezen valt geef je daar niet heel veel om!

    Garantie is zowel bij Panasonic als bij Samsung 2 jaar. Let er dan wel op, wanneer je besluit via internet te kopen, dat er op internet vaak niet-europese/nederlandse modellen verkocht worden waarbij de garantie en service ook vaak 1 jaar kan zijn!

    Zo, ik hoop dat je wat wijzer geworden bent en natuurlijk kun je altijd nog meer vragen! Ik check dit topic dagelijks en een PM mag ook! ;)
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn 3 verschillende Pana's te koop bij de webwinkels.

    1. Nederlandse modellen , dit staat dan ook duidelijk op de doos.
    2. Toestelen die gemaakt zijn de voor de EU landen.
    3. Toestelen voor landen buiten de EU ( Veel ex-Oostblok landen ).

    Met EU bedoel ik de Europese Unie en niet Europa.

    Op alle artikelen bedoelt voor de EU heb je altijd recht op minimaal 2 jaar garantie.
    Fabrikanten zoals Sony proberen daar altijd onderuit te komen , voorbeeld de Sony PS3.

    Canon en Sony geven bijvoorbeeld helemaal geen garantie op artikelen die via de parallelle import de EU binnen komen.
     
  20. Deepeej

    Deepeej Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar als ik iets op internet bestel bij een nederlandse webwinkel heb ik dan niet gewoon recht op 2 jaar garantie of op gewoon een nederlands of eu toestel??
    Wil namelijk binnenkort zelf een plasma bestellen en ben blij dat ik dit nu te weten kom!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina