Er komt een hdmi 1.4 aan.
Het gaat hier om oa ondersteuning voor hogere bandbreedte icm pc. Een aparte feature lijkt te zijn dat de tv meteen de goede beeldinstellingen krijgt, maar persoonlijk ben ik daar niet van gediend. Ook ondersteuning voor 3d video
Nogal slecht is dat er nieuwe kabels nodig zijn en dat hier 2 kwaliteiten van worden uitgebracht, namelijk standaard en hogere data doorgifte.....niet goed.
Krijg je weer dat gezeur dat je 3 keer moet kijken in de winkel om te voorkomen dat je een verkeerde kabel koopt.
De vraag is of je dan ook weer andere apparatuur moet hebben die dit ondersteunt. Ik wacht het wel af, ik zie niets wat ik interessant vind hieraan.
Er wordt ook gepraat over het terugsturen van audio via de hdmi icm iets over ethernetkabel, maar de bedoeling hiervan ontgaat me nog. Ik ga ff lezen.
http://www.engadgethd.com/2009/05/14/hdmi-1-4-brings-internet-sharing-dreadful-tiers-of-quality/
------------
mijn hemel, ik lees al van 2 mensen die een Panasonic 46G10 plasma hebben gekocht voor ong €1250 (MM Zwolle en Foka). Dat is toch geen geld zeg.
Laatst bewerkt: 15 mei 2009