1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, ik zie die prijs er nu ook ineens tussen staan. Zeker een koopje nu!

2. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Gedeeltelijk waar, maar je vergeet wel dat het ook veel praktischer is wanneer je de andere functies van je PC gebruikt. Een groot scherm koop je niet puur voor het gamen, ook omdat het makkelijker is om mee te werken omdat je gewoon bakken meer ruimte hebt.. Ik snap wel dat de discussie natuurlijk over gamen gaat, maar ik wou het toch even zeggen.

3. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Vraagje: Heeft een van jullie hier een Samsung LED TV?
    Zoja, heb je veel last van de input-lag?

Zit namelijk te kijken voor dit scherm maar sommige zeggen dat de input lag inmens groot is (+/- 85 ms).

4. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb een 46" b6000 en heb nergens last van, ben zeer te spreken over de tv.

5. NeonovA

Leuk Bevonden:
    14
    Heb jij hem dan in de game-mode staan?
    Zou je hem anders eens op Game-mode kunnen zetten en dan kijken of je nog een mogelijkheid heb om instellingen te wijzigen? Contrast etc? :)

6. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Heeft die game-mode een functie dan? Ik dacht dat het alleen vooraf ingestelde settings waren voor contrast enz.

7. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Bij de LED lcd's met local dimming is de game-mode een absolute must! Anders is het te erg om mee te gamen zelfs!
    Dit heeft te maken met de complexe berekeningen van de tv voor de local dimming van de leds.

Een ander "trucje" was geloof ik, om de hdmi2 aansluiting te gebruiken, want dat gaf hetzelfde effect.

Die laatste series van Samsung, zoals die 6000 etc (die smalle tv's), hebben edge lit leds. Die hebben dit probleem waarschijnlijk niet/minder.

8. NeonovA

Leuk Bevonden:
    14

Volgens mij draai je het om Ferry
    De 6,7 en 8000 LED series van Samsung hebben nog edge-lit leds

De nieuwe 8500-serie komt met local dimming uit, wat hopelijk voor een betere zwartwaarde zorgt en hopelijk ook een veel lagere input-lag.

De Game-mode van de 6,7 en 8000 serie LED zou ongeveer op 22ms zitten, zonder de game-mode op +/- 85ms. Hierdoor wil ik dus graag weten of je in de Game-mode nog wel de mogelijk heb om het beeld in te stellen, want als je verder niks kan wijzigen neem ik dat type tv dus niet. :cool:

Laatst bewerkt: 21 sep 2009
  9. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Nee hoor, ik draai het niet om ;)

die nieuwe 6000 etc serie van Samsung gebruiken de mindere edge lit leds die geen local dimming hebben.
    Die 8500 die nog uit moet komen is de eerstvolgende die weer wèl local dimming zal hebben.
    De inputlag wordt veroorzaakt doordat de tv complexe berekeningen moet maken voor die local dimming. De edge lit lcd's hebben dit niet.

Nogmaals: volgens tests van de vorige Samsung met local dimming, was t gebruiken van de hdmi2 input En deze te hernoemen als PC voldoende om de inputlag naar een normaal niveau te krijgen en zou je wèl veel (alle?) beeldinstellingen kunnen wijzigen. Dit in tegenstelling tot de gamemode.
    De vga gebruiken kan ook, maar ook hierbij kan je niet alle beeldinstellingen wijzigen.

HD Console Gaming
    Regardless of whether [Smart LED] and/ or [100Hz Motion Plus] were engaged or not, the input lag we measured on the Samsung LE55A956 was typically 60ms. This amount can be halved to a more palatable 30ms via one of these 3 methods:
    Switching [Entertainment Mode] to “Game“. Unfortunately in this mode all the picture control settings are fixed, so you’ll have to put up with an overbright and oversharpened image.
    Connecting your game console through the VGA port which seems to bypass most picture processing circuits thereby lowering input lag. Some key picture adjustment controls such as [Sharpness], [Colour] and [100Hz Motion Plus] will be greyed-out and unavailable in PC/ VGA mode.
    If your game console lacks VGA output, the same effect can be achieved by connecting it to the [HDMI 2] port, and then labelling the input as [PC].
    An input lag of 30ms is – truth be told – higher than the Sharps and the Sonys we’ve reviewed, but it’s far from being the worst we’ve seen. Whether or not your gaming performance will be affected depends on your individual sensitivity, and the reflexes demanded by the particular game.
    http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-le55a956-20081106134.htm

Ik hou het wel bij plasma: 0,001 ms refresh, geen inputlag, geen lipsync problemen en een superieur beeld.

Laatst bewerkt: 23 sep 2009
  10. OscarJ

OscarJ Hip-Hop.

Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje;

Ik wil een HD monitor kopen voor m'n Xbox 360, maar welke monitor raden jullie me aan? Formaat moet ongeveer 22'' zijn, prijs liefst onder de €220

11. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Over computer monitors is een apart topic: http://forum.xbw.nl/showthread.php?t=121513
    En in principe maakt het niet uit welke je neemt, tegenwoordig is er weinig verschil meer tussen monitoren uit dezelfde prijsklasse.

12. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Momenteel is er een actie bij de It's dat je geen BTW moet betalen. Een Panasonic G10 komt dan dus op 850 euro ofzo :)

Nu zit ik zelf dus nog steeds te twijfelen of ik voor FullHD Panasonic moet gaan, of FullHD Samsung B650 (maar die schijnt wat 'gebuz' te hebben), of een HD-ready Panasonic.

Die B650 hebben ze niet bij onze plaatselijke It's. Die G10 wel, en die X10 (HD-ready) ook, maar die X10 is weer laatste model, dus dat durf ik niet aan.

Zit er nu dus sterk aan te denken om voor de G10 te gaan.

Maar wat ik al een paar keer heb gevraagd maar nog niet echt een duidelijk antwoord op heb gehad (zelfs op tweakers.net niet echt): ik ben bang dat de G10 niet goed om kan gaan met SD-materiaal (TV, DVD).

De Samsung B650 schijnt daar wel goed mee om te gaan, net als de X10 HD-ready.

Daarnaast maak ik me nog steeds zorgen om die 24p glitch van de G10, en ik hoor ook wel eens dat de Pana's niet zo goed zijn met 'pans' (judder).

13. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb zelf een LG Flatron W2343T (23" FullHD) gekocht voor € 189.
    De monitor heeft VGA en DVI en heeft een response-tijd van 2ms.

De 22" versie kost € 159 maar deze heeft geen DVI !!

14. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
  15. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Zorg er voor dat de reso precies 1920x1080 is, anders krijg je balkjes en/of ellende.
    Als je een hdmi gebruikt, zorg dan dat die ook op die monitor kan en dat deze hdcp ondersteunt.

Heb je geen surround, dan is het erg lekker als je een koptelefoon op je monitor kan aansluiten. Dan heb je tenminste lekker geluid voor weinig geld. De speakers van een monitor zijn natuurlijk waardeloos.

Laatst bewerkt: 24 sep 2009
  16. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Hmm, mijn Samsung T200HD heeft een resolutie van: 1680 x 1050
    En zie helemaal geen balkjes eigenlijk? :eek:

17. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Die balkjes zijn heel klein toch!? Als je de monitor toch primair als PC scherm gaat gebruiken, zou ik lekker voor 1920x1200 gaan, en de meeste monitoren hebben nu wel 1:1 pixelmapping, dus dan heb je wat hele kleine balkjes boven en onderin. Ik zou me er persoonlijk in ieder geval niet aan storen. :)

18. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Dan heb je je xbox niet goed ingesteld en heb je dus niet het scherpste beeld wat je zou kunnen krijgen ;)

Je gaat je er vanzelf aan storen, ik vond het zo vervelend dat ik maar een hdtv gekocht heb.. Is natuurlijk wel een beetje radicale oplossing, maar ik zou écht voor een 16:9 monitor gaan als je al weet dat je erop wilt gaan gamen, anders schiet je jezelf in je voet..

Ik heb net een Samsung P2350 gekocht, echt een hele strakke monitor. Mocht je liever een wat plattere monitor hebben kan je ook nog voor de P2370 gaan, die heeft in tegenstelling tot de P2350 alleen een DVI ingang, dus dat is niet ideaal om mee te xboxen. Het betekend dat je met convertors of stekkers moet gaan werken om het werkend te krijgen, en als je hem dan ook nog voor je pc wil gebruiken is dat echt prut. Ik kan de P2350 in ieder geval aanraden. Die heeft een VGA (xbox) ingang, en een DVI ingang voor je pc. Prijs ligt rond de 190 euro, kijk even op tweakers.net ;)

Laatst bewerkt: 24 sep 2009
  19. OscarJ

OscarJ Hip-Hop.

Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt goed. Waar heb je hem gekocht? En heb je hem aangesloten via VGA? Laaste vraag; Welke boxjes heb je erop aangesloten?

Edit; Ik ga denk ik de Samsung Syncmaster P2250 kopen. Is dan ietsje kleiner, maar scheelt me toch weer ong. 25euro. Aangezien ik dan ook nog boxjes en een HD VGA kabel moet kopen, lijkt dat me het beste

Laatst bewerkt: 25 sep 2009
  20. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik gebruik hem niet voor m'n xbox, maar een vriend van mij wel. VGA is dan inderdaad je beste keus. De 22 of 23" maakt inderdaad weinig uit, aangezien ze toch beide 1080P zijn. Redcoon heeft hem het goedkoopste op dit moment.

Qua boxjes weet ik niet precies wat het beste is, ik gebruik al jaren mijn oude stereo toren die als versterker dient voor mijn 2 grote boxen. Als je de monitor bij je pc hebt staan, kan je ook gewoon je pc boxen gebruiken natuurlijk. Staat uitleg over aan het begin van dit topic ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina