De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Wat een ellende weer. Bassie & Adriaan kunnen kijken voor €33 per maand lijkt me ook geen goede deal ;)

de randdebielige monteur belde me gisterenochtend op maar hing zó snel op dat ik te laat was. Hij belde niet terug en had een afgeschermd nummer dus ik kon ook niet terugbellen :mad:
    Maar aangezien ik taxichauffeur ben kon ik meteen naar huis rijden, maar er was niemand.

's Avonds nog geen tvsignaal en heb ik voor de 10de keer (!) gebeld. Dan hebben ze het gore lef om steeds te herhalen: ik zie dat u wèl gebeld bent!

Ja, maar die &@&€$£-monteur zou afgelopen vrijdag, zaterdag, maandag en dinsdag hier komen en niet op woensdag n keertje bellen!

Ik zei tegen die sukkel dat als er die avond geen monteur wordt gestuurd, ik n ijzeren kabel om dat Ziggo-kastje zou binden en dat hele ding uit de grond zou trekken.
    "Nou, vanavond komt die zeker niet mijnheer, maar hij belt u zeker terug."

Hij heeft niet gebeld.

Dat is makkelijk: geen enkele Panasonic plasma pakt 1080p over component!

Koop een hdmi switch, maar ik weet niet of viera link dan werkt.
    Ik heb nu een surround receiver met 4 hdmi ingangen, maar voor die tijd gebruikte ik een 4-1 hdmi switch.

Laatst bewerkt: 1 okt 2009
  2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De meeste monteurs komen niet verder dan het verdeelkastje in de straat.
    Hij kijkt of alles vast zit en gaat dan vrolijk naar het volgende adres.

Heb tot nu toe 1x meegemaakt dat een monteur met uitleesapparaat bij ons aan de deur stond , dit was ook nog eens op een Zaterdag morgen.

Ik vind de heeldesk van Ziggo helemaal niets , de grootste randdebielen werken daar.
    Bij @Home en TVhome had ik nooit problemen met de Helpdesk.

3. mr.elite

mr.elite Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok, bedankt ferry

4. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds enkele weken een Panasonic Tv hier in mn kamer staan. Het beeld ziet er goed uit maar neurotisch dat ik ben wil ik mn beeld goed calibreren. Wat voor progamma kan ik daarvoor het beste gebruiken?

5. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn calibratie-dvd's te koop bij de goede tv/audio winkel.
    Sommige winkels verhuren die ding ook !!

6. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Nu ik toch een PS3 heb gekocht, maakt het helemaal niets uit wat voor een HDMI kabel ik koop? Ik heb wel gelezen dat dat Gold-Plated gebeuren onzin was, maar zit er voor de rest nog verschil in?

7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Maak helemaal niets uit.
    Gebruik zelf goedkope HDMI-kabels van de Lidl (silvercrest) en de plaatselijke onderdelenhuis.
    Een 1080p en DTS-HD MA worden perfect naar mijn tv en versterker gestuurd !!

8. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Verkoopt Lidl gewoon HDMI kabels of moeten ze dan in de aanbieding zijn?

9. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ziggo:
    M'n broer is net verhuisd en heeft Ziggo Alles in een. Tenminste, soms heeft ie het wel en soms niet.
    Hij heeft ook heel vaak naar die helpdesk gebeld en er wordt vanalles beloofd. Ze doen er alleen helemaal niets mee en ze noteren het niet eens! Elke keer dat je belt wordt er dus weer tegen je gelogen.
    Uiteindelijk is hij eindelijk een keer doorverbonden met iemand die wel verstand had en die kwamen erachter dat er een kabelbreuk bij hem in de straat zit.
    Nu is het dus weer bellen bellen bellen om te zorgen dat er ook daadwerkelijk iemand komt graven en de boel komt repareren.
    Volgens mij verdient Ziggo meer met hun helpdesknummer dan met hun kabeltv!

Die monteurs zijn volgens mij allemaal freelance mannetjes. Dus de ene zal z'n werk misschien wel goed doen, maar de ander loopt de kantjes er vanaf.

Ik heb zelf het basis tv pakket van Ziggo, maar ik zou er niet aan denken om internet of telefonie van ze af te nemen.

100Hz op LCD TV's:
    Het is meer marketing dan dat je er echt iets aan hebt. Ik heb het op m'n nieuwe Samsung LCD, maar ik heb het uitgezet.
    100Hz maakt het beeld wel scherper en in principe vloeiender, maar je krijgt er schokkende of haperende beelden en vreemde "halo" effecten voor terug. En dan bedoel ik niet master chief, maar halo als in een soort doorzichtig randje om bewegende dingen heen.
    De meeste zogenaamde beeldverbeterende mogelijkheden van een LCD TV introduceren weer andere problemen, omdat het toch steeds weer een beeldbewerking is.
    Zo krijg je bij ruisonderdrukking bijvoorbeeld dat bepaalde delen van iemands gezicht onafhankelijk bewegen van andere delen van zijn gezicht, heel bizar.
    Ik heb een Samsung B650, op zich een goed toestel. Ik heb bovengenoemde dingen ook bij andere merken gezien, dus het is een algemeen probleem.
    Je moet dus altijd de instellingen zo finetunen dat je het beste beeld hebt met de minste afwijkingen.

10. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Moet een aanbieding zijn, bij de Action hebben ze ze standaard. ;)

11. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.079
    Op Tweakers was er trouwens iemand met een G10 (geloof ik) die klaagde over verticale strepen bij bijvoorveeld voetbalwedtsrijden enzo, en dat bleek te komen door die HDMI-kabels van de Action. Dus misschien moet je daar wel een beetje rekening mee houden, dat dat voor kan komen.

12. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Toevallig hoor ik vaker dat die van de Action nou net wèl problemen kunnen geven. (edit: Yi-long was me al voor).
    Ik heb ze van het onderdelenhuis, hdmi 1.3 voor nog geen tientje.

Bij mij is eindelijk de monteur gekomen en binnen 2 minuten was het probleem gefixed. Het was precies wat ik ook zie wat de oorzaak was, een kabelverwisseling.
    Na 8 dagen, 11 telefoontjes van in totaal meer dan 100 minuten bellen a €0.30 per minuut.

De 100hz bij Samsung is ook weer een andere 100hz. Samsung lcd's berekenen tussen de 50hz frames tussenframes zoals de tv denkt dat die eruit zouden kunnen zien.
    Zo komen ze aan de 100hz en dat kan mooi zijn, maar er kunnen ook artifacts optreden.

Laatst bewerkt: 3 okt 2009
  13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De Action heeft veel vaak artikelen te koop die niet door de kwaliteits-keurig is gekomen.
    Bij textiel maakt het niet uit of er een weeffoutje in zit of dat er in een bus WD-40 iets minder olie zit.
    Maar bij een HDMI-kabel maakt een slechte contact wel een groot verschil !

Je vergeet de stress en ergenis van al die telefoontjes en niet nagekomen beloftes.

14. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Dat is nog het ergste ja! Ik was zó kwaad, dat ik op een gegeven moment slecht in slaap kon komen.
    Als mensen mij keer op keer iets beloven en het gebeurt niet, dan vat ik dat zeer persoonlijk op.

De eerste 5 keer was ik nog vriendelijk, maar de laatste keren heb ik degene aan de telefoon gewoon verrot gescholden. Het afschuiven is ook zo ongelooflijk irritant.
    Volgens de Ziggo-medewerker kunnen zij er niets aan doen en is het allemaal de schuld bij het externe reparatiebedrijf.
    Ik betaal toch &*%$#@ die €17 per maand aan jullie en niet aan een ander bedrijf?? |:-

De ellende is ook nog dat ze hier geen kantoor hebben, anders was ik daar heengegaan en niet vertrokken zonder monteur.

Het blijft vreemd dat er op dit gebied nog zo'n monopolypositie is, maar ik ga nu wel info inwinnen van dat glasvezel. Ook voor het internet is mn huis voorbereid tot in de meterkast.
    Nadeel: ze hebben maar 1 hd zender. Voordeel: internet is 50MB download en 50MB upload.
    Ziggo is nu nog sneller, maar het kantoor van die glasvezelaanbieder zit in het appartementencomplex naast die waar wij wonen!

15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Als onderhoud/service monteur weet ik er alles van.

Op kantoor maken ze er een zooitje van en vervolgens krijg ik bij een klant de wind van voren.
    Het lijkt wel dat het steeds erger wordt , moet volgende week een paar belangrijke project opleveren en het kantoorvolk zit veilig en onbereikbaar op de bakkersbeurs (IBA) in Dusseldorf.
    --
    Heb zelf ook een paar aan gedacht om over te stappen naar een andere provider , maar helaas is het alternatief helemaal niets ( Digitenne , Interactieve TV van KPN en Tele2).

16. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Hmm, ik heb ook een HDMI kabel van de action. Als ik m'n laptop aansluit krijg ik underscan, kan dit ook aan de kabel liggen of ligt dit juist weer bij m'n laptop? Heb namelijk nog geen manier gevonden om die underscan te corrigeren. Het beeld is gewoon niet full-screen, is bij elke resolutie die ik instel het geval.

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Je weet het pas 100% als je eerst een andere HDMI-kabel hebt geprobeerd.

Denk zelf dat de HDMI-kabel de oorzaak is van jouw probleem.
    Bij HDMI is er namelijk sprake van een handshake tussen 2 apparaten , als deze link niet goed werkt is er ook sprake van geen/slecht beeld.

De forums staan inmiddels vol met klachten over de HDMI-kabels van de Action.

18. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Volgens mij kan dit niet. (niet kunnen is een groot woord, maar ik heb er nog nooit iemand over gehoord ;) )

Ik neem aan dat je bedoelt dat je de laptop aansluit op je hdtv?

Zorg dat de reso van de laptop 1920x1080 is. Check de beeldinstellingen in de videokaart van de laptop. Daarin moet je de underscan uitzetten.
    Als je deze 2 dingen hebt gedaan, moet je de overscan in je tv uitzetten.

Wat voor laptop heb je en zit daar een onboard op van Ati of van Nvidia? En welke tv heb je?
    Dan zit je ook nog met het beeld klonen en dat is nou net iets wat ik nog nooit heb gedaan.

Bij een ati kaart even naar catalyst control center gaan, opties schermgrootte kiezen, en underscan uitzetten.

Lees anders ff mn reply op deze pagina. Lekker handig met foto's
    http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1358985

19. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik bedoel inderdaad het aansluiten van mijn laptop op de TV.

Klopt, via de ati driver kon het vroeger wel. Ze vonden het echter nodig om de hele catalyst control panel opnieuw te schrijven, en in de nieuwe versie zit dus de hele optie om de overscan te configureren niet meer in.. Op sich niet zo'n ramp, maar ik kan de oude catalyst dus niet meer werkend krijgen op m'n pc omdat ik nu 64 bits heb, dus een oude versie is moeilijk te vinden. Maar moet m'n laptop toch weer opnieuw installeren dus ga het wel opnieuw proberen. Maar de voorkeur gaat natuurlijk uit naar een fatsoenlijke HDMI kabel. Denk dat ik maar even een andere koop of even van iemand leen, gewoon voor de zekerheid.

Tv is een Samsung le32a456, HD-ready. Overscan is daarbij geloof ik alleen maar uit te zetten in de service mode, en daar pruts ik liever niet in. Ik kloon trouwens het beeld niet, ik extend mijn desktop meestal. Maar op sich maakt dat weinig uit omdat mijn laptop dezelfde reso gebruikt als de TV. Hoewel ie 1920x1080 ook pakt over HDMI, maar dat ziet er niet mooi uit.

Laatst bewerkt: 3 okt 2009
  20. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Ah, dat verklaart een hoop.

Je letters zien er niet mooi uit doordat de tv overscan toepast. Hier moet je een ander truukje voor doen en dan is meteen het hele probleem verholpen.
    Hopelijk zit deze optie wèl in je instellingen.

Ik heb een hdready plasma en had hetzelfde probleem. Doordat ik de overscan van de tv niet kan uitzetten, zag mn pc er niet scherp uit via hdmi.

Dat los je bij Nvidia zo op

zet eerst de resolutie op 1280x720 (een hdtv pakt alleen 1280x720 en 1920x1080 correct via hdmi. Je moet dus niet 1366x768 ofzo pakken!).

-klik met rechter muisknop op bureaublad
    -bij Nvidia control panel dubbelklik je op Video en Televisie
    -onder Televisie klik je op "het formaat van het hdtv-bureaublad wijzigen. (deze optie verschijnt alleen als je de tv aan de pc hebt aangesloten via dvi-hdmi).

Even later verschijnt een venster met een horizontale en een vertikale schuifbalk en daarmee rek en vooral krimp je het formaat van je pcbeeld en dus ook je bureaublad.
    Nu kan je dit aanpassen zodat alles er precies oppast.

Nu zijn de letters wèl scherp.

Op de foto van die link van mn post zie je ook die schuifjes. Hopelijk kan je die opties nog tevoorschijn toveren. Het blijft wel vreemd dat je nu een dikke underscan hebt.

Laatst bewerkt: 4 okt 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina