1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Ooooh...dus de WD kan automatisch zo'n setting aanzetten op mijn tv? Ik zal eens kijken straks. Volgens mij staat deze optie in detailed settings. Ik heb gisteren de settings volledig gereset, utieraard nadat ik van alles snel een fototje gemaakt had. Uiteraard ook van die dynamic setting een gemaakt....en ik zie nu dat die op medium stond. Volledig uit moet ie dus? Ok, straks proberen, nu even weg.

Laatst bewerkt: 7 okt 2009
  2. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Panasonic Plasma is denk het beste wat je op dit moment kan krijgen kwa beeldkwaliteit. Hier de G10 gehad, het zag er gewoon super goed uit! Spijtig genoeg heb ik na 2 dagen Dirt 2 toch een naar gevoel gekregen bij Plasma.. 3 dagen nadat ik dirt 2 had gespeeld diverse films en andere programma's gekeken en ik kon nog steeds de kilometerteller rechtsonder in het scherm zien staan, iets waar ik me gruwelijke over irriteerde. Dit is ook dé reden geweest om hem van de hand te doen. Een film kijken is echt super op de G10, maar om soms een half ingebrand logo in beeld te zien verschijnen als het beeld wit is kan ik heel erg slecht tegen. 8)

Als ik hem onder de 3 zet is alles wazig, dus dat was bij mij geen optie.

3. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Je wist dat je eerst door de 200 inspeel uren moet en vooral tijdens die 200 uur het contrast niet te hoog moet zetten. Of dat tijdens die 200 uur, niet uren een zelfde logo in beeld moet staan, laat staan de zwarte balken bij 2:35-40:10 films.

Staat volgens mij ook nog nadrukkelijk in de handleiding, dat het niet onder de garantie valt as ik het goed heb.

Ik zie heel soms als ik mijn tv uit heb staan nog een logootje of een tekst maar die zijn na een minuutje weer weg, vrij normaal.

4. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Heb ik ook met mijn plasma, ik ben allang over die uren heen nu ,maar toch als ik even bijvoobeeld de Xbox marketplace aan heb staan met die hokjes van je avatar enzo, dan zie ik het echt op mijn scherm terug. Echter eventjes op een simpele tv zender zoals BBC zetten (geen logos daar) en het is zo weer weg.

Ook as ik bijvoorbeeld aan het gamen ben maar ik neem even een pauze,maar het is niet nodig om de console uit te doen(eten maken bijvoorbeeld,etc) dan zet ik ook even BBC aan, gewoon alles om inbranding te voorkomen. Wellicht doe ik het wat te overdreven,maar heh...liever dan te weinig :)

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Kreeg gisteren een telefoontje van de redactie van Tros Radar.
    Ze willen mijn ervaring weten over het iTV gebeuren van Ziggo , kreeg vervolgens een uitnodiging voor om in de studio te komen.
    De uitnodiging heb ik maar afgewezen , heb geen zin om op tv te komen.

Heb wel even goed mijn hart gelucht tegen de redactie van Tros Radar.
    Vind het behoorlijk schandalig dat ik mijn abonnement gewoon moet door betalen terwijl het iTV helemaal bagger is.

6. NeonovA

Leuk Bevonden:
    14
    Dit was bij mij al bekend. Zat al over de 200 heen en het contrast stond niet hoger als 30/35. Bij mij stonden de logo's na enkele uren en soms zelfs dagen nog steeds in. Iets waar ik mij dus erg aan stoorde. ;)

7. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb bij Setup HDMI black level op low gezet, en het is nu echt mooier.
    Volgens mij heeft de WD TV de instellingen niet ge-reset...want heb vandaag
    de WD TV ergens mee naartoe genomen en net weer aangesloten. En de settings bleven hetzelfde.

8. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    Zwarte balken inbranden?
    Ik ooit ergens gelezen dat zwart niet kon inbranden.

9. Ryan Mckane

Ryan Mckane Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik krijg echt de kriebels als ik de ''klachten'' lees hier over sommige LCD's.
    Inmiddels heb ik heeel wat LCD's voorbij zien komen bij vrienden maar moet zeggen dat Panasonic nog altijd veruit het beste (vind ik) is qua beeld.
    Heb zelf de LZD800, en dat zachte,kleurrijke realistische beeld heb ik nog nergens terug gezien met LCD's.
    Dit zal ook wel aan de prijs liggen, maar ik weet wel dat ik voor duurzame componenten heb betaald en geen massa scherm van 600 euro die altijd in China in elkaar zijn gedraaid en elk moment in de fik kan vliegen 8)

10. KiR

KiR Opperchief

Leuk Bevonden:
    1
    Nu lees ik nogal verschillende meningen over LCD/Plasma, daarom deze vergelijking om te kijken wat jullie er van denken.
    Ik had een mooie 37 inch Full HD LCD van philips zien staan voor 549(tijdje terug nog voor 499)

Op dezelfde site kom ik ook een Panasonic(TX-P37C10E) 37 inch HD ready scherm tegen voor 429,-

Ik ben dan benieuwd wat is ''mooier'' met name gebruik voor xbox en films.
    Zelf heb ik beetje mijn twijfels over plasma mbt tot tellertjes die inbranden etc!
    Nu zal ik daar vast niet veel last van hebben, maar ben wel zo'n mieren***** dat ik me er aan kan storen mocht ik het wel tegenkomen....

EDIT
    Zie MM Arnhem een LG 42 PQ1000 Hd ready plasma staan.
    Is dat wat?

Laatst bewerkt: 8 okt 2009
  11. geengein

geengein Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tv werkt niet optimaal

help

Ik heb laatst een nieuwe tv gekocht een samsung le32a552 full hd. Me xbox is aangesloten via een hdmi kabel. Instellingen op 1080p gezet.
    Als ik nu gow2 speel, dan loop het spel traag. Het beeld hapert niet maar het personage loopt en beweegt langzamer. Als je niet weet dat het sneller kan valt het ook niet echt op, maar kwam daar laatst achter toen in op zijn tv speelde. Ook offline.

Met de tv van me huisgenoot, Sony KDL-40L4000 heb ik daar helemaal geen last van. Die heeft ook een full hd tv met een reactiesnelheid van 8ms terwijl die van mijn 5 ms ondersteund.

Weet iemand waar dat aan ligt??

Marck

Laatst bewerkt: 8 okt 2009
  12. NeonovA

Leuk Bevonden:
    14
    Waarschijnlijk heb je last van "input-lag". Zet je beeldinstellingen is op Game. Als het goed is moet je dan geen last meer hebben.

13. geengein

geengein Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je reactie maar werkt niet helaas

14. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Hoe komen ze dan aan jou info om jou te bellen :+

15. FrostbiteNL

FrostbiteNL As We Fight

Leuk Bevonden:
    0
    Sinds vandaag ben ik bezitter van een nieuwe tv, de Sony KDL 26S5500.

Ik heb ook mijn Xbox 360 erop aangesloten (via component, 720P) maar er zit een soort van schaduweffect op de letters. Het is net alsof de kwaliteit niet zo goed is.

Ik heb hiervoor iets van 2 jaar met door middel van een VGA kabel op een monitor gegamed, en er verder nooit last van gehad. Nu valt het opeens op dat er een schaduw effect over de letters zitten.

Ik heb al een beetje met de instelling van de tv zitten spelen, maar tot op heden is het me nog niet gelukt om dat effect weg te krijgen.

Misschien dat iemand hier wat meer over weet, of beter nog; hoe ik het kan verhelpen.

16. NeonovA

Leuk Bevonden:
    14
    En als je alle beeldverbeteraars uit zet? Dynamisch Contrast, DLNA, 100hz etc?

17. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

Kijk s of je de nieuwste firmware update erop kunt zetten.

De A5 serie van Samsung stond bekend om zn grote problemen bij het afspelen van 24p èn het spelen van 60hz games.

Ik weet dat er een update voor deze tv te krijgen is die sowieso de 24p problemen heeft verholpen, dus wellicht hebben ze dit ook gefixed!

Let er op dat de beeldinstellingen van de tv bij het gebruik van een xbox met vga, héél anders moeten staan dan wanneer je een componentenkabel gebruikt.
    De kleuren bij componenten zijn veel voller en dus moet je dit aanpassen. Ook de rest van de instellingen moet je opnieuw doen.

Je kunt dus niet zo maar ff van kabel veranderen en de beeldinstellingen laten staan.

Schaduw in de letters? Wellicht staat je scherpte te hoog? Deze moet op minimaal staan, 0-10%.

Laatst bewerkt: 11 okt 2009
  18. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Die heb ik ze gestuurd ;)

Las in het forum van ziggo-gebruikers dat Radar aandacht gaat besteden aan het iTV gebeuren bij Ziggo.
    Vervolgens heb ik Radar een mail gestuurd met mijn iTV problemen.
    Bij Ziggo hoeft ik toch niet aan te kloppen , die gasten luisteren toch niet.

Tussen het indrukken van de teletekst en het uit eindelijk activeren zit soms meer dan 10 seconden :mad:
    De decoder loopt ook regelmatig vast !

19. EUF-DUTCHJACKAL

EUF-DUTCHJACKAL Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Even een vraag, ik las dat er bij de xbox 360 elite standaard een HDMI 1.2a kabl zit meegeleverd. Is een 1.3 HDMI HAMA kabel een verbetering t.o.v. de standaard kabel die ik nu dus al heb?

Als toestel heb ik de SONY BRAVIA KDL-46W5500.

Soms vind ik namelijk dat de kleine icoontjes wat wazig zijn, en ik mag denk ik van zo'n toestel wel verwachten dat dit meer zo hoeft te zijn. Ik las namelijk dat goede kabels erg belangrijk waren om het beeld zo optimaal mogelijk te maken. Vaak werd het gebruik van kabels onderschat stond er ook in het verhaal.

Iemand ervaring met dit verhaal?

Grtz Jackal

20. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de Xbox maakt 1.2 of 1.3 niks uit. 1.3 is alleen nodig als je DTS HD-Master en Dolby True-HD Audio hebt. De 360 ondersteunt bijde formaten niet dus is de bijgeleverde HDMI kabel goed genoeg.

En oja met HDMI kan je altijd de goedkoopste kabel kopen. Het maakt namelijk heelemaal niks uit of je een dure of goedkope kabel hebt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina