Ben er ook speciaal voor gaan zitten en had mn hele verhaal al doorgestuurd.
Ik kreeg echter het idee dat t verschoven was, maar misschien is dat helemaal niet zo.
Iedereen met klachten werd opgeroepen om het te mailen, maar het is wel raar ja.
Wat Loonens zegt klopt helemaal.
De full hd reso helpt helemaal niets. Allereerst is resolutie bij een hdtv van ondergeschikt belang. (probeer in de winkel maar s de hdready's van de full hd's te onderscheiden, dat is absoluut onmogelijk zonder naar de kaartjes te kijken).
Bovendien is de motion resolution van een hdready plasma al hoger dan die van een full hd lcd, dus het hele voordeell vervalt al.
Veel belangrijker zijn motion handling (hoe vloeiend loopt het beeld), zwart- en kleurenweergave (alle, maar dan ook alle mensen die zowel een lcd als een plasma thuis hebben gehad, zweren dat de plasma een veel mooier en vooral natuurlijker beeld weergeven).
Blijf vooral in het goedkopere segment ver weg van de lcd's. Ik zelf heb 2 hdready plasma's, maar nog nooit heb ik een full hd lcd (van welke prijsklasse ook) gezien die ook maar in de buurt kwam wat betreft beeldkwaliteit.
Ik zie bij Philips lcd's vaak fouten in het beeld hoor, zelfs de Aurea laat behoorlijke steken vallen.
Hdready vs full hd.
Het is dus helemaal niet zo belangrijk en mensen die zeggen dat ze verschillen zien, sluiten de tv's verkeerd aan of gaan op een full hdtv het verschil bekijken tussen 1080p en 720 conten en zo kan je dat helemaal niet doen. Totaal nutteloos zoiets.
Ik heb dus zelf een hdready plasma en de vervanger wordt wèl een full hd. Waarom? Omdat in de hogere klasse sowieso geen hdready te vinden is en omdat deze de beste zwartwaardes en de rest van de belangrijke beeldaspecten heeft die ik eerder noemde.
Nogmaals: ik heb nog nooit een full hd lcd gezien met een mooier of scherper beeld dan mn hdready plasma en ik kijk werkelijk niets anders dan 1080p content.
Ook is een hdready plasma vergevingsgezinder wat betreft sd-content, denk aan digitale tv of dvd's. Je begrijpt dan analoge tv uit den boze is, dat kan echt niet meer tegenwoordig.
Oh ja, inbranden. Dat gebeurt dus niet meer. Ik heb in 3 jaar tijd 1 keer van iemand gelezen die zei dat hij een inbranding had. Deze persoon had echter totaal geen enkel verstand van tv's, dus ik denk dat hij in de war was met image retention.
Ikzelf gebruik mn plasma ook als computerscherm en internet lang achterelkaar. De bovenste balk in Explorer blijft altijd hetzelfde (Favorieten, menu etc etc) en ik zie daar niets van.
Over mn gameverslaving nog maar niet te spreken
Neen, dat is niet zo hoor!
Je moet dit expliciet vragen aan de webwinkel, want meestal wordt die garantie NIET door Panasonic geregeld omdat het vaak gaat om parallelle import!
Waar hebben we het over? Panasonic heeft een 2 jaar reparatieservice aan huis. Dat betekent dat wanneer er een defekt is aan je tv, er door Panasonic een monteur naar je huis wordt gestuurd die ter plekke probeert je tv te repareren.
Dat is heel handig, want je wilt niet weten wat voor ellende het is als je je mooie grote hdtv moet opsturen ter reparatie en je hem dan weken kwijt bent.
Let op: 2 jaar garantie heb je altijd, maar je moet dus expliciet vragen om de reparatieservice aan huis! Als je dit wilt checken, bel dan naar Panasonic NL en geef het serienummer van de tv door.
Redcoon is bijvoorbeeld een bedrijf dat aan parallelle import doet. Niets mis met de toestellen en de prijzen zijn scherp, maar als die kapot gaat dan hang je. Gerepareerd wordt hij heus wel, maar het is opsturen (niet fijn) en lang wachten (nog minder fijn).
Koop je in een gewone winkel dan heb je de reparatieservice sowieso. Er is een lijst met webwinkels waarvan Panasonic zegt dat deze tv's ook de reparatieservice hebben, maar die moet ik opzoeken.
Laatst bewerkt: 13 okt 2009