1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nog een tip, koop gewoon via internet! Ben je goedkoper uit en heb je meestal nog nieuwere modellen ook! Daarnaast wordt de garantie gewoon via Panasonic zelf geregeld ;)

2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Ben er ook speciaal voor gaan zitten en had mn hele verhaal al doorgestuurd.
    Ik kreeg echter het idee dat t verschoven was, maar misschien is dat helemaal niet zo.

Iedereen met klachten werd opgeroepen om het te mailen, maar het is wel raar ja.

Wat Loonens zegt klopt helemaal.

De full hd reso helpt helemaal niets. Allereerst is resolutie bij een hdtv van ondergeschikt belang. (probeer in de winkel maar s de hdready's van de full hd's te onderscheiden, dat is absoluut onmogelijk zonder naar de kaartjes te kijken).
    Bovendien is de motion resolution van een hdready plasma al hoger dan die van een full hd lcd, dus het hele voordeell vervalt al.

Veel belangrijker zijn motion handling (hoe vloeiend loopt het beeld), zwart- en kleurenweergave (alle, maar dan ook alle mensen die zowel een lcd als een plasma thuis hebben gehad, zweren dat de plasma een veel mooier en vooral natuurlijker beeld weergeven).

Blijf vooral in het goedkopere segment ver weg van de lcd's. Ik zelf heb 2 hdready plasma's, maar nog nooit heb ik een full hd lcd (van welke prijsklasse ook) gezien die ook maar in de buurt kwam wat betreft beeldkwaliteit.
    Ik zie bij Philips lcd's vaak fouten in het beeld hoor, zelfs de Aurea laat behoorlijke steken vallen.

Hdready vs full hd.
    Het is dus helemaal niet zo belangrijk en mensen die zeggen dat ze verschillen zien, sluiten de tv's verkeerd aan of gaan op een full hdtv het verschil bekijken tussen 1080p en 720 conten en zo kan je dat helemaal niet doen. Totaal nutteloos zoiets.

Ik heb dus zelf een hdready plasma en de vervanger wordt wèl een full hd. Waarom? Omdat in de hogere klasse sowieso geen hdready te vinden is en omdat deze de beste zwartwaardes en de rest van de belangrijke beeldaspecten heeft die ik eerder noemde.
    Nogmaals: ik heb nog nooit een full hd lcd gezien met een mooier of scherper beeld dan mn hdready plasma en ik kijk werkelijk niets anders dan 1080p content.

Ook is een hdready plasma vergevingsgezinder wat betreft sd-content, denk aan digitale tv of dvd's. Je begrijpt dan analoge tv uit den boze is, dat kan echt niet meer tegenwoordig.

Oh ja, inbranden. Dat gebeurt dus niet meer. Ik heb in 3 jaar tijd 1 keer van iemand gelezen die zei dat hij een inbranding had. Deze persoon had echter totaal geen enkel verstand van tv's, dus ik denk dat hij in de war was met image retention.
    Ikzelf gebruik mn plasma ook als computerscherm en internet lang achterelkaar. De bovenste balk in Explorer blijft altijd hetzelfde (Favorieten, menu etc etc) en ik zie daar niets van.
    Over mn gameverslaving nog maar niet te spreken ;)

Neen, dat is niet zo hoor!
    Je moet dit expliciet vragen aan de webwinkel, want meestal wordt die garantie NIET door Panasonic geregeld omdat het vaak gaat om parallelle import!

Waar hebben we het over? Panasonic heeft een 2 jaar reparatieservice aan huis. Dat betekent dat wanneer er een defekt is aan je tv, er door Panasonic een monteur naar je huis wordt gestuurd die ter plekke probeert je tv te repareren.
    Dat is heel handig, want je wilt niet weten wat voor ellende het is als je je mooie grote hdtv moet opsturen ter reparatie en je hem dan weken kwijt bent.

Let op: 2 jaar garantie heb je altijd, maar je moet dus expliciet vragen om de reparatieservice aan huis! Als je dit wilt checken, bel dan naar Panasonic NL en geef het serienummer van de tv door.
    Redcoon is bijvoorbeeld een bedrijf dat aan parallelle import doet. Niets mis met de toestellen en de prijzen zijn scherp, maar als die kapot gaat dan hang je. Gerepareerd wordt hij heus wel, maar het is opsturen (niet fijn) en lang wachten (nog minder fijn).

Koop je in een gewone winkel dan heb je de reparatieservice sowieso. Er is een lijst met webwinkels waarvan Panasonic zegt dat deze tv's ook de reparatieservice hebben, maar die moet ik opzoeken.

Laatst bewerkt: 13 okt 2009
  3. geengein

geengein Member

Leuk Bevonden:
    0

heb de update uitgevoerd maar werkt helaas niet, vet zuur

Laatst bewerkt door een moderator: 13 okt 2009
  4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Alles draaide gisteren avond maar om één ding DSB.

Een goede kennis van mij heeft een <3 weken geleden een Ziggo monteur het huis uit gegooid 8)
    De man bleef en bleef maar zeiken over Homeplugs en toen de man eindelijk alles had aangesloten bleek Digitale tv het niet meer te doen.
    Ze vroeg vriendelijk of hij daar even naar wilde kijken , misschien had hij wel iets verkeerd gedaan.
    Dat wilde hij niet want hij draaide geen storingsdienst :confused:

Daarop heeft ze de Helldesk gebeld en kreeg het zelfde te horen , de monteur installeerde alleen de nieuwe kabelmodem.
    Daarop is zij zo boos geworden dat ze de monteur het huis heeft uit gegooid.

Nu komt er binnenkort een nieuwe monteur die het werk van zijn collega mag afmaken.

De laatste keer dat ik met Ziggo belde (Problemen iTV) zat de muts aan de lijn onbeschoft te gapen :mad:
    Ze vertelde dat ze moe was en dat ik vraag maar online moest indienen.
    Toen werd de verbinding verbroken :mad:

5. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Kan je de tv niet omruilen dan? Iedere hdready tv is namelijk verplicht om 60hz te accepteren en goed af te spelen.

Laatst bewerkt: 14 okt 2009
  6. KiR

KiR Opperchief

Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt voor je uitleg:D

Heb vanmiddag de knoop al doorgehakt!
    Had genoeg van iedereen die wat anders zegt,
    Het verhaal wat jij hier typt kan ik me in vinden..
    Heb de 37inch hdready plasma gehaald (panasonic)
    Xbox eraan en hoppa! super mooi:)

7. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1

Verhaal klopt inderdaad, maar ik wilde hem alleen maar behoede voor een koop bij de grootste kut winkel in Nederland, namelijk de MediaMarkt ;)

Heb het zelf nog even nagekeken en ik heb mijn tv via Smits Arnhem gekocht voor een stunt prijs. Veel winkels hebben naast een fysieke winkel ook een webwinkel, waar je dus voordelig koopt met dezelfde garantievoordelen van een echte winkel! Gewoon goed kijken dus!

8. tigrau69

tigrau69 DEVIL

Leuk Bevonden:
    0
    is het trouwens bij de keuze van plasma of lcd ook niet beetje afhankelijk van de thuissituatie.
    ik heb de 46" 6 serie van samsung de A656 lcd volgens mij.
    deze hangt tegenover het grote raam van me woonkamer, waar dus ook de zon op staat.
    ik had dus begrepen dat je dan beter voor lcd kan gaan ipv plasma.
    klopt dit?

verder zie ik zowel hier als op het htforum mensen vol lof praten over panasonic plasma/lcd.
    ik zelf heb me nooit mee aan panasonic gewaagd. vroeger hadden we thuis namelijk panasonic, na een tijdje werd het beeld steeds donkerder. en moest je hem dus lcihter zetten, aan het eind stond dus brightness en contrast vol.
    bij de tweede panasonic die daarna volgde hadden we exact hetzelfde probleem.
    hoe staat het met de LCD en Plasma pana's van tegenwoordig?

9. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Sinds een klein aantal weken hier de Philips 42PFL9664H in huis. Hiervoor had ik een panasonic plasma maar ivm het inbrandgevaar toch besloten om voor LCD te gaan. Na wat rommelen met de instellingen van de Philips LCD kom ik toch bijna op dezelfde beeldkwaliteit uit als de Panasonic.

Persoonlijk denk ik dat de Philips 42PFL9664H op dit moment een van de beste LCD tv's is die je maar kan krijgen. Geen last van backlight bleeding, perfecte kleurweergave en de 200hz is een verademing om naar te kijken. Ambilight is een leuke toevoeging maar was niet de reden dat ik voor deze tv koos. Als je tijdens het gamen de Perfect Narural Motion plus uitzet is dit scherm goed om op te gamen. Staat de functie toch aan heb je een input lag van +/- 130ms (veel te veel om normaal te kunnen gamen). Als de functie uitstaat heb je nog maar zo'n +/- 16ms inputlag.

Eerlijk is eerlijk... de Panasonic G10 gaf nét een iets beter beeld maar het valt zo goed als te verwaarlozen. Hier dus super blij met de aankoop!

10. KiR

KiR Opperchief

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb het toestel ook bij Smits arnhem weg. Voor mij geld dat ik een vrij donkere kamer heb. Heb totaal geen last van weerspiegeling of iets dergelijks.

11. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Je hebt echt een hele goede keus gemaakt, maar als je zit te gamen icm xbox dan zie je het zelf! Wat een beeld hè?
    Zet in de inspeelperiode (200 uur) het contrast ff niet boven de 50%. Het beeld wordt zelfs nog mooier na t inspelen!

12. KiR

KiR Opperchief

Leuk Bevonden:
    1
    Klinkt goed! std stond contrast al niet zo hoog. Heb hem nou op 30 a 35 staan.
    Helaas heeft dit model net geen VGA aansluiting. Heb namelijk een 10 inch laptopje
    die ik ook wil gebruiken om een keer een xvidje af te spelen. Met vga->vga is het dan eenvoudig gedaan!

Wat zijn de andere opties om me laptopje op me tv te krijgen! Lees: Laptop heeft enkel VGA, dus geen hdmi of dvi helaas. Had ook al geprobeerd filmpjes op SD kaart te drukken...maar helaas daar trapt hij niet in.

Edit:
    Ik zie dat er mogelijkheden zijn om van VGA naar scart te gaan. Maar dan lees ik ''De weergave moet via RGB-signalen aan de scartuitgang toegankelijk zijn en de indicator moet via de Feature "Positief Scan" beschikbaar zijn'' Zou dus niet weten of mijn pc dat heeft/ondersteunt.

Of een zogenaamde: VGA/3x cinch YUV 5 m
    Dus vga naar de Rood groen Blauw tulpen volgens mij....Iemand ervaring :)?

Laatst bewerkt: 14 okt 2009
  13. sjaakie1987

sjaakie1987 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen hd ready, full hd , en lcd of plasma??
    en wat het beste is?
    en bij welke winkel kan ik er het beste 1 halen qua garantie enzovoort??

14. iTz FaRiiD x

iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

Leuk Bevonden:
    6
    verschil tussen 1080P en 720P
    verschil tussen Plasma en LCD

Je kan bij tweakers.net kijken voor een goede tv, na je eigen smaak.

:thumbs:

15. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Tegenwoordig is Panasonic 1 van de beste merken. Dat je die mankementen vroeger had is vervelend, maar ze zijn normaal gewoon zeer betrouwbaar.

Wij hebben hier 3 Pana's staan, 1 oude crt die het nog steeds perfekt doet in de slaapkamer en 2 plasma's. Beste koop die ik ooit heb gedaan.

Lichtinval was voor een plasma vroeger een issue, maar dat wordt steeds minder. Ik heb in mn huiskamer zeer veel ramen en zonlicht, maar ben erachter gekomen dat beeldinstelling ECO hier perfekt mee omgaat.
    Deze meet met een sensor de omgevingslicht en past het beeld hierop aan.

Bij veel lichtinval is zo'n Samsung lcd nosg steeds wel in het voordeel, maar 's avonds weer in het nadeel. Als je over mankementen wilt hebben moet je 's in het Samsung forum kijken....doe maar niet.

Het uiterlijk van die Samsungs vind ik bijzonder fraai trouwens.

Een hdready tv heeft minimaal 720 horizontale beeldlijnen, terwijl een full hd (eigenlijk hdready1080p) een resolutie moet hebben van minimaal 1920x1080.

Het verschil in scherpte tussen een hdready en een full hd is niet/nauwelijks te zien (oordeel zelf maar in de winkel). Veel belangrijker zijn zwart- en kleurenweergave, motion handling (loopt het beeld mooi vloeiend?) en het daadwerkelijke contrast (dus niet het belachelijk dynamisch contrast van 1.000.000:1 of zulke nonsens).

Lcd en plasma hebben een andere techniek. Waar lcd meer lijkt op je platte pc monitorbeeld, lijkt een plasma meer op het oude crt beeld, maar dan plat, groot en hd!

Als je in een winkel de tv koopt, loopt de garantie meestal gewoon via de fabrikant en heb je weinig tot niets te maken met de winkel.
    Bij een webwinkel moet je checken of het om een NL model gaat ivm speciale reparatieservice aan huis (bijv Panasonic of Samsung).

Als je wilt gaan kijken voor een eerste hdtv, kijk dan eerst wat je budget is, waar je de tv voor wilt gaan gebruiken en hoe groot die moet worden.
    Win info in op forums en internet over enkele hdtv's in jouw budget en vergelijk ze daarna in de winkel.

Laatst bewerkt: 15 okt 2009
  16. tigrau69

tigrau69 DEVIL

Leuk Bevonden:
    0
    whahaha, zal maar niet op samsung forum kijken dan. maar maakt eigenlijk ook niet uit. ik weet namelijk een aantal mankementen van vorige modellen. de 5 series heb ik veel slechts over gehoord. :)
    ik heb de 6 serie en tot nu toe geen klachten. enige irritante is dat hij geen source skip heeft.:mad:

ik ben verder heel erg weg van pioneer, maar ja, dat is einde verhaal toch?

waarom is een lcd 's avonds in het nadeel??

17. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Ik wil volgende week eens kijken voor een HDTV. Mijn budget ligt rond de €400 maar als het nodig is kan er daar nog wel een euro of €50 bij. Waar ik vooral naar kijk is het design ( Ik wil hem aan mijn muur vastmaken ), prijs en de grootte. Zit er veel verschil tussen HD Ready en Full HD, want met mijn budget kan ik toch ook wel een aardige Full HD tv kopen of niet? Ga volgende week sowieso even bij de Media Markt langs, maar heeft iemand nog wat tips waar ik op moet letten? Ik gebruik de TV voor gamen en het afspelen van DVD's, ik kijk zelden TV.

Laatst bewerkt: 15 okt 2009
  18. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    De voordelen van een mooiere beeldkwaliteit verdwijnen als er veel licht in je kamer schijnt. Je hebt weinig aan een superieure zwartweergave als de zon in je kamer valt. Je ziet dit dan domweg niet.

De vroegere plasma's waren zelfs in het nadeel door de lagere lichtopbrengst, tegenwoordig is dit verholpen. Als ik mn plasma in stand ECO zet is t net een lcd!

Als t donker wordt is de grote lichtopbrengst vd lcd een nadeel. Het beeld is onnatuurlijker dan die van een plasma.

Die source skip zit er bij Pana gelukkig wèl op. Daar kan je ongebruikte sources uit het menu verwijderen!

Pioneer? Ben nog aan t sparen voor die 60 inch. Hopelijk zijn ze nog te krijgen!

19. tigrau69

tigrau69 DEVIL

Leuk Bevonden:
    0
    tja, ik moet zeggen dat dat een punt is bij lcd's. de lichtopbrengst.
    maar daar voeg ik dan ook aan toe dat ik er op de mijne weinig tot geen last van heb. ik gebruik hem wel voornamelijk onder media center voor dvd's, blurays en om te gamen met me xdoos.

60" van pioneer, zijn allemaal wel lekker.
    de KRP-600A, die staat ook wel op me lijstje, maar gaat er niet komen. ik heb me samsung A656 net een jaar of minder geleden gekocht. alleen nu heb ik net de 1019 versterker van pioneer gekocht. zou ook mooier staan. maar dat soort dingen begrijpt het vrouwtje niet. ben nu aan het sparen voor waarschijnlijk de Epson TW5000.:D

20. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Vandaag is RTL7 & 8 in HD te zien bij UPC.
    Jammer dat het meeste nog geupscaled wordt maar de eerste HD uitzendingen zijn er al. Op dit moment zullen alleen Oprah en Dr. Phillie op RTL 8 8) en Law en Order op RTL7 in HD zijn.

De ticker onderin beeld bij RTL7 ziet er in iedergeval al wel lekker scherp uit. :cool:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina