1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ThaBEN

ThaBEN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo wat ik met eigen ervaring gezien heb is 100hz nog wel de moeite waard. 200hz is overkill en en is naar mijn mening dan ook niet iets wat je nodig hebt. Puur theoretisch gelul. Zoals ik al een paar reacties eerder aangaf zie je wel verschil maar maakt de 200hz optie het naar mijn mening het beeld wel vloeiender maar dat betekend niet per definitie mooier. Vond het nogal kunstmatig/onnatuurlijk uitzien.

2. Evelientje

Evelientje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    LCD of plasma

Hi guys,

Ik heb jullie hulp nodig met onze TV aankoop :)

Mijn vriend en ik zitten in de volgende situatie
    - budget 500-650 euro
    - XBOX 360 zonder HDMI
    - waarschijnlijk binnenkort aanschaf PS3 (HDMI)
    - analoge TV bij UPC, waarschijnlijk gaan we met de komst van de nieuwe TV
    over op digitale HD TV (ivm HDMI)
    - appartement met veel ramen en licht
    - kijkafstand 3 m

En we zitten met de volgende (zeer verschillende) TV's in ons hoofd

Op de eerste plaats:

Panasonic TX-P37X10, plasma, 39 inch

- gaan we een groot probleem krijgen met de vele ramen in onze kamer ivm
    schermreflectie?
    - klopt het dat je bij plasma TV's geen last hebt van lag?
    - ik begrijp dat een plasma TV het ultime genot is voor gamers, maar kan je er
    ook fatsoenlijk TV mee kijken?

Tweede plaats:

Samsung LE32B650, LCD, 32 inch

- hoe is de beeldkwaliteit van Samsung zowel voor games als TV? Ik begreep
    namelijk dat hij problemen heeft met vloeiende bewegingen
    - klopt het dat er problemen zijn met het geluid? Dat het geluid achter loopt
    op de beelden
    - weten jullie zijn reactiesnelheid?

Derde plaats:

Philips 32PFL5604H, LCD, 32 inch

- klopt het dat Philips veel last heeft van lag, waardoor je bv Guitar Hero
    nauwelijks kan spelen zonder je rot te ergeren?

En nog een algemene vraag:
    Klopt het dat als je bij UPC via HDMI TV wil kijken, dat je dan het HD pakket moet nemen?

Wat een vragen he 8)
    Maar alvast super bedankt voor jullie reacties! \o/

Evelien

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Als 1080p (Xbox360) via component belangrijk is dan moet je even goed uitkijken.
    Veel merken ondersteunen namelijk geen 1080p via Component , merken die dit wel doen zijn Samsung en Sony.

Bij digitale televisie hebben alleen de HD-decoders een HDMI-aansluiting.
    Deze HD-decoder kunnen ook normale tv -zenders upscalen naar 720p of 1080i.

De reactie-tijd van de Samsung is volgens mij 5ms.

Heb zelf een Sony Bravia met 8ms maar heb totaal geen last van lag is dergelijks.

4. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Ik heb sinds vorige week nu een Elite en deze is zowel aangesloten met HDMI als die AV kabel om het geluid via mijn externe speakers te laten lopen. Echter heb nu het volgende probleem.

Als je de 360 aan hebt staan en de TV staat op HDMI 1 (waar de 360 op zit) ingeschakeld en je wil vervolgens even tv kijken dan begint de 360 te rebooten, net zo lang tot je hem weer terug zet op HDMI 1.

Nu heb ik me laten vertellen dat dit probleem komt door een zwart draadje wat in de AV kabel zit. Iemand die dit kan bevestigen en eventueel ook een makkelijke, veilige oplossing heeft?

Edit: En nu vraag ik mezelf in hemelsnaam af waarom ik dit in dit topic heb gezet 8)

Laatst bewerkt: 27 okt 2009
  5. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Het is een beetje een verkooppraatje. Kijk gewoon goed naar het beeld en kijk vooral naar snel bewegende beelden. Let dus iets minder op de specs ;)

Er wordt namelijk een beetje gegoocheld met dit soort dingen.

50hz = de tv toont het beeld 50 keer per seconde.

100hz= 2 mogelijkheden

- de tv laat ieder 50hz frame 2 keer zien (Panasonic)
    - de tv berekent tussenframes zoals hij denkt dat deze eruit zouden kunnen zien. Dit kan in low, medium of high setting en dus meer of minder tussenframes. Het max is dus tussen ieder 50hz frame een extra frame. (bijv Samsung lcd's).

200hz (ik weet niet hoe deze tv's dit doen. Ik weet van reviews dat ze niets konden merken van deze 200 hz, dus ik heb er verder niets over opgezocht. Iemand anders?

600hz=
    dit is echt iets heel anders dan de 50 of 100 beeldjes per seconde die worden getoond. Wat we hebben begrepen is dat ieder beeld uit subframes bestaat en de laatste techniek doet 12 subframes. Dit keer 50 hz is 600 hz.
    Het schijnt zo te zijn dat de tv uit deze 12 subframes de beste kiest en deze toont.
    Het lijkt een verkooppraatje maar sinds Panasonic deze techniek gebruikt, hebben zij een motion resolution van 1080 en dat is nogal bijzonder.

Dat klopt. Ik ga ff kijken waar ik die foto uitleg had gezet.
    Ah, hier is die

http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=2823140&postcount=28

----------

Evelientje:

de Panasonic is zeer geschikt voor tv kijken. Het is meer als je oude crt bak, maar dan plat, groot en hd.
    Persoonlijk vind ik lcd nog steeds alsof je naar je pc monitor zit te kijken.

Een plasma heeft wel meer last van zonlicht, al doet de beeldinstelling ECO dan wonderen!
    Hij zal wel meer spiegelen dan lcd's

De Samsung: audio delay zal je last van kunnen krijgen als je via een receiver het geluid laat lopen en niet als je de speakers van de tv gebruikt (volgens mij!).

Philips: laten we zeggen dat ik niet onder de indruk ben van Philips lcd's en zeker niet de goedkopere.

Bekijk de tv's maar s goed in de winkel. Ik zou de Philips niet nemen. De Pana is erg goed met gaming en tv kijken, maar minder goed met veel licht.
    De Samsung zal minder spiegelen en is wat uiterlijk betreft bijzonder fraai. Beeldkwaliteit is iets minder en hij is een stuk kleiner.

Laatst bewerkt: 28 okt 2009
  6. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Dit klopt inderdaad. Wil je HD kijken moet je het HD pakket nemen van 9 euro per maand anders moet je het met een scart aansluiting doen. :)

7. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Guitar Hero is altijd speelbaar, er zit in het opties menu een calibratie opgenomen. Je kan dan het spel zo calibreren dat het beeld en geluid synchroon lopen, door middel van een aantal testjes berekent het spel dan automatisch de vertragingstijd voor video en audio. Maar dit is dus alleen bij Guitar Hero het geval, andere spellen hebben dit niet.

Als je het over input-lag hebt, dan weet ik zo de oplossing niet. Heb daar niet veel verstand van.

8. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Je zijn een aantal toepassingen mogelijk.

1. Het aantal frames verhoogd 100hz=2x en 200hz= 4x , dit doet Sony bij haar MotionFlow tv's.

2. Een andere mogelijkheid is het toevoegen van 1 of 2 extra zwarte frames.
    Na elke frame (beeld) wordt er een zwarte frame toegevoegd.
    Deze technologie wordt veel gebruik bij de budget tv's

9. Peter Boudewijn

Peter Boudewijn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mmmm het maakt een hoop duidelijker, maar tegelijk zaait het ook gelijk een hoop verwarring...

Er word dus voor verschillende "technieken" de zelfde term gebruikt...

Maar heel kort door de bocht is het verschil tussen 50Hz en 100Hz merkbaar en 200Hz en 600Hz verkoop gel*l.

Groetjes,
    Peter

10. ThaBEN

ThaBEN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is dit bij meerdere merken TV's? En zo ja, kan iemand mij vertellen welke merken dit zijn aangezien dit voor mij duidelijk een reden is om zo een tv niet aan te schaffen ook al is het voor de rest een goed toestel.

11. Evelientje

Evelientje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor alle antwoorden tot nu toe.
    De knoop is bijna doorgehakt richting de Panasonic plasma 37 inch.

Ferry34: weet jij toevallig of Panasonic 1080p via VGA ondersteunt?
    Ivm met onze Xbox 360 zonder HDMI

De calibratie DVD van Monster heb ik inmiddels gedownload via Pirate Bay :)

Nu alleen nog beslissen of ik hem in de winkel haal (630,-) of bij Redcoon (500,-)...

12. Bjorn1983

Bjorn1983 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

Ik heb al een aatnal fora door geakkert maar kan nog niet echt tot een conclusie komen. Ben aan het twijfelen tussen plasma panasonic V10 en de LCD met edg light LG SL9000.

Kunnen jullie mij hierin adviseren, of is het puur gebasseerd op persoonlijke voorkeur. Hopelijk kunnen jullie mij kwaliteits verschillen aangeven waardoor ik mijn keuze kan maken.

Bij voorbaat dank!

13. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Een Panasonic plasma accepteert geen 1080p over vga of componenten. Dit doet die alleen via hdmi.
    De vraag is of er een verschil te zien is, vanwege de reso van de 37 inch.

Redcoon verkoopt hdtv's die uit paralelle import komen en hebben niet de 2 jaar reparatieservice aan huis van Panasonic!!
    Als er een defekt is (2 jaar gewone garantie heb je altijd) dan moet de tv worden opgehaald en naar een reparatieservice worden gebracht.
    Je wilt niet weten wat voor ellende dat kan geven.

Vorige week plaatste ik nog een bericht hierover van iemand die zoiets had gedaan en er zat al 2 weken tussen de melding en het ophalen!
    2 weken later was die nog niet gerepareerd!

Een NL model heeft deze garantie wèl en bij een defect, wordt er een monteur naar je huis gestuurd en die gaat m proberen ter plekke te repareren.

Wel hoge prijzen geef je aan. Ik weet zeker dat ik 1,5 maand geleden een folder zag van een 37 inch Pana plasma voor €444.
    Ik meen Scheer & Foppen maar ik weet het niet zeker meer.

Wel even opletten hè? ;)

Op de vorige pagina heb ik een lange post geplaatst met daarin de verschillen tussen plasma en lcd (zowel conventionele, edge lit als full leds).

Ik persoonlijk hou niet van het lcd beeld, maar misschien vind jij het mooier. Test het en oordeel zelf.

Persoonlijk vind ik dit geen reden om voor een ander toestel te gaan. Het strippen van de kabel is zeer makkelijk en zie ik het probleem niet?
    Dit probleem is overigens alleen van toepassing mits je een surroundset hebt zonder hdmi input. Anders kan je gewoon de hdmi vd xbox in de hdtv (stereo) of receiver (surround) stoppen.

Alleen als je een optische kabel of stereo tulpjes wilt gebruiken icm een hdmi van de xbox, kom je dit probleem tegen.

Laatst bewerkt: 29 okt 2009
  14. Evelientje

Evelientje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat stuk heb ik gelezen :)
    Maar als de TV kapot gaat, waar ik trouwens niet van uit hoor te gaan, dan kijk ik wel 1-2 maanden weer naar een oude beeldbuis
    Ik heb ergere dingen meegemaakt :9

15. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Alleen als t prijsverschil groot genoeg is, zou ik dat overwegen.

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dat hou jij geen 2 maanden vol ;)

17. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Hoe zit het met de aanschaf van jouw nieuwe hdtv? ;)

Ik ga vanwege de economische recessie helaas mn prachtige isf gecalibreerde Panasonic TH50PV70 inruilen :'-(

18. Evelientje

Evelientje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is idd bij Scheer & Foppen: het gaat om de Panasonic TX-P37C10 voor 450,-
    Maar de Panasonic TX-P37X10 is bij hun voor 630,-

Kloppen de volgende beweringen?

De X10 waar wij naar keken is 1024 x 768 pixels en HD ready
    en heeft dus beeldverwerking naar 1080p, maar heeft dit alleen via HDMI, en niet via component/VGA

En de C10 is ook 1024 x 768 pixels, maar niet HD-ready
    en heeft dus geen beeldverwerking naar 1080p

Oftewel, de X10 serie heeft alleen voordeel in scherpte als je TV of games kijkt via HDMI.

En nu vraag ik mij dus het volgende af...
    Geeft 1024 x 768 pixels op een 37 inch wel een mooi/scherp genoeg beeld als je niet in staat bent om via HDMI te gamen/kijken??

Tja... vrouwen en techniek :confused: :9

19. pboy007

pboy007 Game-freak

Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

ik wil deze tv gaan kopen heeft er mischien hier iemand ervaring met deze tv.
    samsung UE46B8000 led tv.
    ik heb nu een samsung plasma van 107 cm bijna 4,5 jaar
    maar begint nu toch echt in kwaliteit af te nemen dus tijd voor een nieuwe

ik hoor het graag.

mvg,

patrick

Laatst bewerkt: 30 okt 2009
  20. ThaBEN

ThaBEN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zit volgens mij dus toch een kern van waarheid in...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina