De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    De hdmi kabel zit er tegenwoordig niet meer bij nee, maar nogmaals: een hdmi kost een tientje.

Ja hoor, mn tv staat en is aangesloten. Heb ff snel wat foto's gemaakt, maar mn fototoestel is niet zo best in donkere kamers.
    Vanmiddag een stukje blu-ray gekeken (Sunshine op blu-ray) en de zwartweergave en het hele beeld waren ongelooflijk!

1,52 meter pure passie _O_ (ik zit rechts op de foto)

Laatst bewerkt: 11 nov 2009
  2. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Beetje kleine foto's he Ferry :9

Ik zit te denken of ik nu een nieuwe xbox zal kopen of niet, heeft iemand hier al eens echt het verschil gezien tussen VGA en HDMI? Maakt het nou echt zoveel uit?

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Startpost heb ik nu aangepast !!

4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Audio dongle zit er ook niet meer bij geloof ik..

5. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Ff vraagje over een scherm voor op de macbook(wederom). Ik had de LG 2343 op het oog hiervoor. Hier toevallig de 22 inch versie vandaag in de media markt van gezien. Deze stond naast een samsung 2250 en hiervan waren de kleuren echt beduidend beter...

Daaronder stond de LG W2361V, die nóg betere kleuren had dan de twee hierboven... Ook heeft deze VGA, DVI én HDMI. Iets wat, met het oog op de toekomst, ook wel chill is. Iemand ervaring met dit scherm??

Hier meer info: http://www.lge.com/us/computer-products/monitors/LG-lcd-monitor-W2361V-PF.jsp

6. EnzymeX

EnzymeX Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vader heeft er een op kantoor staan, voor dagelijks kantoorwerk etc.
    werkt hij perfect, zover ik weet speelt hij er geen Dvd's / games op dus dat
    weet ik niet ^^. Zal binnenkort anders een keer uitproberen :)

7. Evelientje

Evelientje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een tientje? Een tientje?
    Ja, een tientje per meter bedoel je 8) ;)

En ja ik ben bij de Handyman geweest *)

8. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Mijn HDMI kabel van anderhalve meter was 7 euro. :)
    Het valt echt zeker mee!

9. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Bij de Action 2 meter voor drie euro en hij werkt perfect moet ik zeggen!

@ EnzymeX: waarom zou die voor film/games niet werken dan? In de MM lieten ze er trailers op zien, zag er verschrikkelijk mooi uit vond ik! Beter dan de Samsung p2250 iig! Ook stukken beter dan de LG W2343 als ik eerlijk moet zijn. Vond het raar dat dat zo'n groot verschil was eigenlijk...

Is de LG W2361V dan zoveel beter qua specs?

10. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Die van de Action geven regelmatig problemen, maar mooi dat die t bij jou goed doet.

Bij de Handyman is die ongeveer een tientje, maar regelmatig hebben ze een actie waarbij die €7 kost.
    Bij ibood heb ik er laatst 4 voor €24 gekocht en ik geloof dat deze 1,5 meter waren. Die van Handyman zal idd 1 meter kunnen zijn al dacht ik dat die 1,5 m was.

11. Evelientje

Evelientje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, sorry...
    Ik zie dat ze via internet idd stukken goedkoper zijn.
    Ik ben alleen naar de Handyman gegaan omdat ik hier las dat ze daar 10,- waren, en toen ik daar aankwam bleek het 10,- per meter te zijn, en we hebben 3m nodig...

Ik wacht inmiddels gespannen op onze nieuwe tv, een Panasonic VIERA TX-P37X10
    En op de website van Redcoon staat sinds vandaag het volgende:
    11.11.2009, 09:30 Uw opdracht bevindt zich in de verzendafdeling

Ole, ole, ole, oleeeee

12. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Redcoon? Hm, je weet dat je dan geen reparatieservice aan huis hebt. Bij een defect moet je de tv inpakken en laten ophalen, waarna je m enkele weken kwijt bent.

2 jaar garantie heb je altijd. Het gaat om de service aan huis, waarbij n monteur bij je thuis komt.

-----

hm, over de hdmi kabels. Bij t kijken naar de hd-dvd van Transformers kreeg ik 3 keer n zwart beeld door t verlies van de hdcp signal. Vanavond ff testen.

13. RonaldB

RonaldB HU Mediatechnologie

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Xbox kenners!

Bij de HU opleiding Mediatechnologie gaan wij 3 Xbox 360 Elite's aanschaffen. Hiervoor ben ik nog opzoek naar TV Schermen.

Ik ben eigenlijk opzoek naar een scherm van 24" tot 26", FullHD (dus 1080p) met ingebouwde speakers. Zijn jullie het daar mee eens, of werkt een Xbox prettiger met 1080i?

Een bijkomend probleem is dat ik alleen op factuurbasis kan bestellen en de meeste webshops (welke een directe betaling vereisen) mij dus niet kunnen helpen.

Hebben jullie advies voor mij in de keuze voor een scherm en misschien ook in een verkoopadres? Bij voorbaat dank!

Laatst bewerkt: 12 nov 2009
  14. double u 2

double u 2 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als het alleen voor de xboxen is zou ik lekker voor een computerschermpie 24 inch oid gaan. vorige pagina's nog besproken. Wn dan zou ik gewoon bij de plaatselijke bcc oid binnenlopen en een prijsje maken voor 3 stuks. Dit gaat je bij een webshop ook niet lukken.

15. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Unnen die oled schermen eigenlijk een zwartweergave van 0,0 tonen?
    Zal s kijken of dat te vinden is

16. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Normaal gezien zou dat technisch wel mogelijk moeten zijn denk ik, aangezien LCDs geen true black kunnen weergeven doordat LEDs of CCFLs toch ook een beetje de zwarte LCD pixels belichten, maar OLED schermen kunnen pixel/pixel apart aan/uitzetten dus zou er geen probleem van backlighting moeten zijn en dus normaal ook de mogelijkheid voor 0.0 zwart.

Edit: Vond juist een artikel erover van het Japanese Journal of Applied Physics, maar kan er niet aan zonder te subscriben. Op het electronica departement hebben we daar zeker ook een licentie voor, als ik het niet vergeet zal ik het straks eens lezen.

17. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ik denk dat je dan toch weer wat backlight bleeding houdt, alleen op pixel niveau 8) (iig langs randen van zwarte vlakken)

18. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Yeps iedere pixel wordt individueel belicht (geen backlight). Perfect zwart, super helder, 1:1 motion resolution en een perfecte greyscale. OLED is perfectie en dat is ook exact de rede waarom we het niet kunnen kopen. Wanneer OLED te koop is zal je je TV slechts om drie reden willen vervangen:
    1. Je TV is stuk.
    2. Je wil een grotere OLED.
    3. Er is een OLED met een hogere resolutie.

OLED zal expres uitgesteld worden tot minstens 2015 en dan voor de hoofdprijs te koop zijn in max 40/46".

Trouwens Ferry post eens wat grotere foto's zodat wij een beetje mee kunnen genieten. :thumbs:

Er zit geen backlight in een OLED dus geen backlight bleeding, clouding of phosphor trails. OLED is alle sterktes van FLCD samen met Plasma zonder de zwaktes. Ga maar eens bij een high-end TV winkel kijken voor de Sony 11" OLED.

Laatst bewerkt: 12 nov 2009
  19. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Ik zal morgen s wat foto's maken, waarbij je nog beter de grootte kunt zien van mn Pioneer!

Het beeld: ik heb er eigenlijk geen woorden voor! Het kijken naar hd is verbluffend, een beleving!
    Transformers was een rollercoaster van beeld en geluid. Die scène waarbij die schorpioen-robot wordt aangevallen, eerst door de A10 thunderbirds en daarna door het vrachtvliegtuig met het speciale kanon _O_

Zwartweergave en details...ik kan er niet over uit. De stoppelbaard waarbij je de haartjes kunt zien etc etc *)

Forza3 is geweldig om te zien en bij Battlefield1943 gaat t nèt iets makkelijk omdat je de tegenstander groter in beeld hebt. Denk dat Assassins Creed om te smullen wordt.

Die oled schermen gaan toch wel full hd worden? Die Sony was volgens mij niet eens 720p?
    En is oled wel geschikt voor 3d schermen?

Laatst bewerkt: 13 nov 2009
  20. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Welke grootte van OLED scherm heb je dan? Want grote zijn er nog steeds niet op de markt wel?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina